Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saabisté protestovali v Praze a Brně proti zavření firmy

Majitelé saabů protestovali proti plánovanému uzavření této švédské automobilky. Před švédským velvyslanectvím v Praze se sjela asi stovka aut, do Brna jich dorazilo kolem 60. Podobné protesty na dnešek podle webových stránek fanoušci Saabu naplánovali i v Bratislavě, ve Vídni a v několika dalších evropských městech. Ukončení činnosti firmy plánuje její majitel, americká mateřská společnost General Motors.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

Kde je ten idiot s Fiatem TIPO?

Pro info: TIPO má rozvor o 132 mm kratší, než 9000. Pokud náhodou umíte anglicky, tak si to přečtěte http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

0/0
29.1.2010 19:03

Host

Fanoušci Saabu

Zařážejí mě reakce některých, kteří urážejí fanoušky Saabu, že protestují proti uzavření automobilky. Nic špatného na tom nevidím. Už mnohokrát bylo řečeno, že pro fanoušky Saabu je to víc než auto, spíš životní styl. Je smutné že společnost vidí v touze odlišovat se něco špatného. Bohužel Saab je asi poslední automobilka která to umožňuje a ať si kdo chce říká co chce, určitě automobilovému průmyslu prospěla a věřím že v případě zachování ještě má co ukázat. A že je to manufaktura a taková by se měla zavřít? Co Porsche a podobné automobilky? Asi je český národ už takový...pokřivený..a nejvíc mě mrzí že zde nadávají lidé, kteří Saaba možná ani nikdy neviděli, a vůbec nijak jim neublížil, nijak je neomezuje.

0/0
19.1.2010 13:40

Host

Re: Fanoušci Saabu

To jsi nepochopil. "Společnost" nevidí v touze odlišovat se "něco špatného". Společnost vidí v způsobu, jakým to tito činí, tedy koupí identického koncernového zboží, GM, dříve FIAT, s příplatkem 50%, pouze něco směšného. Prý "životní styl". Ty mě chceš rozesmát. Špatného an tom nic nevidím. Proč také? Jejich blbost.

Také nesprávně chápeš, že je snad někdo uráží. To sice ve svém důsledku ano, ale především se jim smějem. Ano, posmíváme.

0/0
19.1.2010 21:30

Host

Re: Fanoušci Saabu

já teda nevím kde jsi přišel na těch 50%, ale nevadí....je to sice trochu něco jiného, ale napadá mě proč si lidé kupují dražší Volkswageny, když je tu levnější Škoda...jestli by nebylo lepší zavřít Volkswagen:-)

0/0
20.1.2010 11:58

Pan Navratil

Re: Fanoušci Saabu

Jaký FIAT? Neudeřil jste se do hlavy?

0/0
29.1.2010 18:55

Host

většina těch pošuků si ovšem pořizuje ojetiny...

... tím ale továrně moc nepomůžou. Nové Saaby (rozuměj Oply za dvojnásobnou cenu) už skoro nikdo nekupuje. Prostě je ta značka na odpis, stejně jako skončily např. britské automobilky, skončí i Saab. Za rok už si na něj nikdo ani nevzpomene. Možná se v Číně objeví nějaký Saeb po té co soudruzi odkoupí a do Číny převezou zbytky továrny (jako v případě Roveru). Mimochodem ten švédský socialistický Saab byl posledních 20 let neustále ve ztrátě! To si ti pošukové (rozuměj fanoušci zančky) myslí, že to lez do nekonečna? Že je bude GM dotovat na věky věků? ;-D

0/0
18.1.2010 9:30

packa1

Re: většina těch pošuků si ovšem pořizuje ojetiny...

Jak socialisticky kdyz byl ve vlastnictvi GM?

Slavna GM jej nemela dotovat ale udelat vydelecnym, jako treba VW Skodu. Ale slavny ultrakapitalisticky supramericky GM byl sam v socialistickych srackach tak se na nic nezmoh Rv

Neni to prvni evropska automobilka kterou pohrbili amici. Simca taky pod Chryslerem padla.

0/0
18.1.2010 12:04

Host

Re: většina těch pošuků si ovšem pořizuje ojetiny...

Jak socialisticky kdyz byl ve vlastnictvi GM?

Slavna GM jej nemela dotovat ale udelat vydelecnym, jako treba VW Skodu. Ale slavny ultrakapitalisticky supramericky GM byl sam v socialistickych srackach tak se na nic nezmoh Rv

Neni to prvni evropska automobilka kterou pohrbili amici. Simca taky pod Chryslerem padla.

0/0
18.1.2010 12:30

Host

Re: většina těch pošuků si ovšem pořizuje ojetiny...

co dodat. Stahni si cenik aut SAAB, ale to je pro tebe moc slozita operace ;-D

0/0
18.1.2010 18:32

Pan Navratil

Re: většina těch pošuků si ovšem pořizuje ojetiny...

Saab posledních 20 let neustále ve ztrátě nebyl a v tom ostatním lžete taky :-)

0/0
29.1.2010 18:55

iuos - cenzorův mazánek

hmm

slovy klasika - můžete s tím nesouhlasit, můžete o tom vést spory, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat

0/0
18.1.2010 8:19

Host

Saabisté protestují ale žádný z nich si nové auto za milión

nekoupí. ;-D Rv Nicméně konec Saabu má i své výhody. O jednoho konkurenta pro Škodu a Hyundai néně. R^ ;-) 

0/0
18.1.2010 5:25

Host

Re: Saabisté protestují ale žádný z nich si nové auto za mil

podivej se na cenik aut SAAB nez zacnes placat nesmysly ;-)

0/0
18.1.2010 18:25

prngrr

už nekoupěj

šli jim říct, že až si příště budou kupovat desetiletou ojetinu, že to Sáb nebude

0/0
17.1.2010 23:17

Host

škoda že ti nadšenci nešli protestovat když končil LIAZ

Nebo když TATRA po 100 letech ukončila výrobu osobních automobilů. Kde se toulali sábisti ? Ve švédsku ?

Teď brečej nad Saabem kterej nemá historii, jako naše TATRA !

Ať Saab padne, alespoň švédi poznají to, co zažila naše Tatra. [>-]!![>-]!!

0/0
17.1.2010 23:16

Host

Re: škoda že ti nadšenci nešli protestovat když končil LIAZ

No jo SAAB a TATRA mají hodně společného. Např. ohlížení do zadu, zastaralý design...prostě byli krok za konkurencí...a dnes se musí prodávat. Historie nikoho neuživí

0/0
17.1.2010 23:21

Host

Re: škoda že ti nadšenci nešli protestovat když končil LIAZ

Proc by se meli sabiste starat o tatru? Co je to za logiku?

0/0
18.1.2010 12:06

Nomad

Re: škoda že ti nadšenci nešli protestovat když končil LIAZ

Asi v tu dobu jezdili v saabu, tudiz je Tatra nezajimala.

0/0
19.1.2010 13:56

Pan Navratil

Re: škoda že ti nadšenci nešli protestovat když končil LIAZ

Mno, Saabisty opravdu Tatra nezajímala (oni měli v době Tatry věci jako posilovač řízení, ABS, airbag, turbo, vyhřívaný sicny a řadu dalších věcí, který do tý tatry nějak nešlo dát).

0/0
29.1.2010 19:29

Host

To se může stát jen v ČR

8-oRvTo se může stát jen u nás. Republika ozkradená, dluhy na 100 let dopředu, bývalí politici si kupují věci za stamiliony, silnice samá díra, nulová podpora práva....nikdo ani necekne. Ale proti krachu SAABU protestovat jdeme, no tady je to fak marný

0/0
17.1.2010 23:07

Host

Re: To se může stát jen v ČR

To se může stát jen v ČR, opravdu. Hlavně že protesty byly na 30 místech po celém světě. Pán bude asi inteligent..

0/0
18.1.2010 1:50

Host

Re: To se může stát jen v ČR

nejak se ti pomichala logika.

0/0
18.1.2010 13:21

Host

Re: To se může stát jen v ČR

spis tobe

0/0
18.1.2010 14:23

Host

Re: To se může stát jen v ČR

No když si přečteš můj příspěvek znovu. Popřemýšlíš o něm možná ho pochopíš. Přeju hodně štěstí

0/0
18.1.2010 16:47

Host

jj

Saab si to pokazil už před lety - dělal auta, který vydržej a nikdo si pak nemusel co pár let kupovat nový. Dneska už takovou chybu nikdo neudělá;-)

0/0
17.1.2010 21:41

Host

Re: jj

Nejenom Saab dělal dřív auta který vydržej.

My máme Škodu 120 LS už 23 let a pořád slouží a jezdí. Kupovali sme si ji jako první nový auto do rodiny a nechali sme si jí až dodneška.

Před pěti rokama sme si koupili Fábii combi a taky spokojenost.  [>-]

0/0
17.1.2010 22:25

Host

Re: jj

V tom problém není. To už SAAB napravil před 15-ti lety.

Ve skutečnosti dělal SAAB spolehlivá a bezpečná auta jen v letech 80-tých a částečně i 70-tých. Ne předtím, a ne později.

0/0
18.1.2010 8:18

Host

Re: jj

Blbost. Zamerne jsem si koupil druhe auto SAAB 9000 CS, protoze jsem s nim byl spokojeny a je to rok 1998 ;-) Neznas SAABy ale mluvis jako by jsi jich mel 5 doma. Co dodat....papouskujes ostatni lidi.

0/0
18.1.2010 18:29

Host

Re: jj

Chytráku, to je konstrukčně zcela "před GM" vůz, kdy už výroba tohoto typu končila.

Navíc je to platforma od FIATU "TIPO" - přesto pravda, zde se ještě jakžtakž dá o SAABu hovořit.. Když ne podvozek, tak alespoň ty vlastní motory alespoň neměly u 9000 závažné konstrukční vady. Ale to by měla snad být samozřejmost....

A ty chceš druhé poučovat a opravovat. Ty si do úst nevidíš....

0/0
19.1.2010 21:37

Pan Navratil

Re: jj

Ha, ha. 9000 nemá se žádným Fiatem TIPO nic společného. Je fakt, že vývoj šel částečně společně s Fiatem CROMA, vy šašoure, ale tím podobnost končí. A to chcete druhé poučovat ;-D;-D;-D

0/0
29.1.2010 18:57

Host

také jsem Saabista , ale

Mám 9-5 Combi 1.9 TIDS PF Linear r.v. 10 / 2008 a mám problémy, problémy a problémy. Dvakrát odtah z toho jednou z Dánska ze služebky.

Záruky jen stěží vymáhám a třeba výměnu turba řeším už osm měsícú přímo s importérem EASTERN LOGISTIC ul. Počernická 272/96 na Praze v Malešicích. Měl jsem předtím dva Saaby. Jeden dovoz tříletý z německa bez problémů a pak 9-3 SportCombi také bez větších problémů .

Něco je špatně !

0/0
17.1.2010 20:42

Host

Re: také jsem Saabista , ale

koupil jsi ho jako funglovku, nebo v bazaru?

0/0
17.1.2010 20:54

Host

Re: také jsem Saabista , ale

Kupoval jsem ho nové v SRBA Servis na Praze Západ, ul. Jíloviště 188, tel : 255 717 011.

Opravdu mám velký problém a Srba se k tomu staví dost nehezky, proto řeším záruku na turbo, přímo u importéra ! Zatím neúspěšně a vypadá to na soud.

0/0
17.1.2010 21:04

Host

Re: také jsem Saabista , ale

to se mi zda divny protoze za ty roky co je tento model v prodeji uz by mel byt vychytanej ze vsech stran:/

0/0
17.1.2010 22:57

Host

Re: také jsem Saabista , ale

To je špatný žert.

Anebo oficiální stanovisko CZ importéra. Ten například i v době, kdy samotná fabrika již dávno přiznávala vážné konstrukční vady svých motorů, snížila interval výměny oleje z 20.000 km na maximálně 7.000 km, přestal spasovávat blok plastovými kolíčky (ale dál už to neřešil...), tak zcela rozhodně tvrdil, že je vše v pořádku a problém neexistuje.

0/0
18.1.2010 8:21

Pan Navratil

Re: také jsem Saabista , ale

Jenomže to se týká jiného motoru, než dehta od fijáta.

0/0
29.1.2010 18:58

Host

chjo

proc je na idnes v diskusi 80% blbu? protoze ma narod 80% blbu...

0/0
17.1.2010 19:45

Host

Re: chjo

Protože 80 % českýho národa, jezdí v Saabech. [>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
17.1.2010 19:51

Host

Re: chjo

jo kdyby 80% lidí v Čr jezdilo v Saabech, bylo by na silnicích bezpečněji a blbců by bylo tak kolem 5 %, ale protože 70% lidí jezdí v koncernu, ta máme 80 % blbců;-D;-D;-D

0/0
18.1.2010 20:01

Host

Re: chjo

Na blbost není léku, ani jízda v saabu nepomůže, ani řidič saabu není imunní proti blbosti ;-)

0/0
18.1.2010 21:16

Host

Re: chjo

no, když se podíváš na naše politiky a poslaneckou sněmovnu+senát a hrad, tak mají snad imunitu proti inteligenci;-€;-ORv

0/0
19.1.2010 20:48

Host

mluvka kterej má Saba z roku 1997 nemá pro GM žádnou hodnotu

GM má recht že Saaba dál nebude dotovat.

Těch pár nadšenců mu za to fakt nestojí.

I švédi si raději koupí levnou DACII s 5 letou zárukou v přepočtu za 5.800,- €uro, nebo KIA se 7 letou zárukou v přepočtu za 8.600,- €uro.

I švédi musí počítat . EUR^EUR^EU

0/0
17.1.2010 19:39

Host

v Praze 100 a v Brně 60 Saabistů ...........................

;-D;-D To znamená že když krachne Saab nebude mít 160 lidí v České Republice co si koupit.

Snad si to švédi uvědomí a nenechají těch 160 potencionálních zákazníku v česku na holičkách. ;-D;-D

0/0
17.1.2010 19:25

Homer _ 10

Re: v Praze 100 a v Brně 60 Saabistů .......................

Vzhledem k faktu, že většina z nich je majiteli 15+ letých pleček, tak budou mít co kupovat z druhé, třetí, čtvrté, atd... ruky nejméně do roku 2030.

Tak nějak nechápu jejich paniku...:-P

0/0
17.1.2010 19:48

Host

Re: v Praze 100 a v Brně 60 Saabistů .......................

v reichu ještě pár volítanejch saabů maj.

tak můžou bejt fakt v klidu ;-D

0/0
17.1.2010 19:52

Host

Saab 9000 Aero z roku 1997

"Je majitelem auta Saab 9000 Aero z roku 1997", kdyby si pán skalní fanoušek (a ostatní skalní fanoušci) koupil nějakej novější model, tak by SAAB nešel do hajzlu.. Rv

0/0
17.1.2010 19:01

Host

Re: Saab 9000 Aero z roku 1997

Jenže kdyby si pán koupil novější model, tak by mu zániku SAABu vůbec nebylo líto.

0/0
17.1.2010 19:06

Host

Re: Saab 9000 Aero z roku 1997

nj ale proč teď je, když má 13 let starý auto? SAAB určitě neuživí fanclub a fanouškovská základna co si kupuje ojetiny z bazaru nebo nový model jednou za 20 let.. nechápu proč protestuje :-/

0/0
17.1.2010 19:19

Host

Re: Saab 9000 Aero z roku 1997

Jinak: to co přišlo po něm byla jen koncernová GM skládačka "vylepšená" o originál SAAB motory s konstrukčními vadami. Takže i kdyby  chtěl koupit nové, ono stejně nebylo co kupovat.

0/0
17.1.2010 19:23

Host

Re: Saab 9000 Aero z roku 1997

k čemu je výrobce aut jako je Saab, od kterýho si nikdo nechce kupovat jejich auta ?

to žádnej fanklub ojetejch Saabů nezachrání.

0/0
17.1.2010 19:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.