Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Držte si odstup. Na dálnici v Německu je za „nalepení se“ pokuta až 400 eur

Německá policie už dlouhou dobu postihuje nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Malý odstup je častou příčinou nehod. Právě na tento přestupek se podle mluvčího saské policie hlídky zaměřují, mají na to i speciální přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oerteplur

Možnost dohledání by se měla vztahovat i na Němce

kteří se dopustí přestupku v ČR. Pokuty za nedodržení vzdálenosti jsou i v Maďarsku, kde jsou na silnici dokonce vyznačeny šipky. Z vlastní zkušenosti však můžu potvrdit, že vzdělanost (hovoří např. více jazyky) i vystupování těchto policistů jsou převážně na nesrovnatelně vyšší úrovni než v ČR.EU

0/0
16.2.2010 14:47

Host

Každý!!! je povinen dodržovat zákon a ten silniční

který chrání naše životy zejména.

České remcaly kteří si riskantní jízdou léčí zřejmě komplex svého malého přirození a ohrožují ostatní řidiče svou bezohlednou blbostí mohu ubezpečit že se po německých silnicích jezdí opravdu mnohem bezpečněji a nikdo nezpochybňuje primární účel silničního zákona - t.j. ochrana života a zdraví.

Howgh!

0/0
1.2.2010 7:34

sent

Stará čepka.

A maji na to super mašinku.Nejde to oddiskutovat.Už jsem se viděl na obrazovce.Tentokrát ale jen bylo ty ty.A stalo se mi minulý rok,když jsem se tahnul za nějakym turistou,co to mastil po dalnici 75.Ale toho vzali taky.P.S předjet se nedalo.

0/0
1.2.2010 6:34

Host

smajlíky

;-D:-);-)8-o:-P:-(:-/8-o;-O;-D

0/0
31.1.2010 19:52

Brkoslav IV

hmmmmm.....

Myslim, ze je to cely komplex veci, ktere ovlivnuje to, ze nakonec se jezdi s minimem nehod. Za prve je to kvalita ridicskych testu, ktera by mela vystihovat lidske mysleni a ujistit se, ze clovek vi, co dela a ne cloveka tlacit se ucit doopravdy nesmyslne a okrajove , mnohdy naprosto nepodstatne veci a delat z nich gro.( vemte si anglicke testy, to je priklad testu s hlavou a patou ! ) Tim totiz budouci ridic ziska disrespekt k svym povinnostem. Je potreba vybudovat kontakt mezi pozadavky dopravni policie a ridici, ale to se musi dit na zaklade rozumnych a smysluplnych pozadavku a kontrol, tak, aby to ridici vzali za sve. Policii si plati, tak tak by se policejni reditel mel snazit vest ridice a ne je sikanovat. Zatim to ale vypada tak, ze policejni reditel si predstavuje ridice, jako nesvepravna decka a podle toho s nimi jedna.

0/0
31.1.2010 16:58

Brkoslav IV

Re: hmmmmm.....

Myslim, ze by mel dostudovat sociologii nebo prenechat misto nekomu schopnemu. Celkovy pristup policejniho reditele k dopravni policii vypada chaoticky a naprosto bezkoncepcne nebo je koncepce totalne vedle. Jiste je jedno - nefunguje to.Cil jednani dopravni policie je neznamy. Budto na to reditel nema a nebo ma jine zajmy. Oboji je je spatne. Za treti kvalita vyuky v atoskolach je poplatna testum, bohuzel , ale to se da tim prvnim zmenit.

0/0
31.1.2010 16:58

Host

budem počítat ovečky a krávy u silnic....nebo co?

!!hovadina na druhou - abych celou cestu počítal pangejty, čáry, nečáry a autu a co se děje předemnou či event. za mnou nezbývá čas............policajti všech zemí to je prostě tragédie a stát a zastupitelé čumí jak policie si dělá stát ve státě.!

0/0
31.1.2010 16:43

Host

strašné...........

tak nejen buzerace českými fízly ale už i náckové jsou zpitomělí..............je to o tom, jak chtějí dokázat tu případnou pokutu....., a fór je to, že musím dát pozor aby se mohlo předjíždějící auto zařadit a mělo dost místa........tak to je doopravdjy fízlácká stupidita, a je jedno jestli je to grossstapo či pecinotapo nebo náckové............Ukazuje se stále více, že je trestnáno až další jednání a nikoli příčina- Je otázkou času, kdy lidi smetou tyhle debily fízláky do Vltavy či Rýna.

0/0
31.1.2010 16:40

johny55555

Re: strašné...........

po pár měsících řidičské praxe se naučíš odhadnout bezpečnou vzdálenost i bez počítání, to je jen pomůcka kterou si to člověk může ověřit.  Ale dle způsobu jak píšeš je ti asi 14 a řidičkák jsi neviděl ani z letadla...

0/0
24.2.2010 14:04

Dolorez

Na našich dálnicích by jistí řidiči mohli sanovat státní roz

počet. Stačilo by na pár měsíců angažovat německou policii.[>-]EU Jsem rád v EUV

0/0
31.1.2010 15:51

Host

Re: Na našich dálnicích by jistí řidiči mohli sanovat státní roz

Až tě nemci za hranicema svlíknou a budeš před nima močit do amplky tak tě ta radost přejdeV

0/0
15.3.2010 20:05

Dolorez

Odesáci, máte zakázaný Německo

;-DR^

0/0
31.1.2010 15:49

Host

bezdůvodná jízda v předjížděcím pruhu

"Za bezdůvodnou jízdu v předjížděcím pruhu je pokuta 10 eur." Kéž by tohle někdo sancionoval i na českých dálnicích...

0/0
31.1.2010 13:39

Host

Re: bezdůvodná jízda v předjížděcím pruhu

Až bude pravý pruh sjízdný i pro osobní auta, proč ne ... Dokud ale bude jako na D1 - pak prostě ne.

0/0
31.1.2010 23:47

jakadlec

docela by mě potěšilo,

kdyby v německu byly instalovány radary, kde bych si mohl ověřit, jaké odstupy mívám já, jestli můj odhad odstupu je dostatečný podle německých měřítek

0/0
31.1.2010 9:53

kladivar2

Re: docela by mě potěšilo,

v nemecku si to zjistis jednoduse. Prerusovany pruhy jsou na dalnich presne 6m a rozestupy mezi nima taky 6m. Takze si to muzes lehce spocitat.

Pokud jsou ty plastovy patniky na krajnici maj v DE odstup presne 30m

0/0
31.1.2010 11:04

Leolea

A proč ne...

S takovejma opatřeníma bych jedině souhlasila....

0/0
31.1.2010 8:37

Host

Re: A proč ne...

Už tě vidím, jak si počítaš vše dle výše uvedeného v článku.

0/0
1.2.2010 0:06

Host

Nečetl jsem vše před svým vstupem ..

.. a možná už to někoho napadlo přede mnou, ale přesto se ptám: Jak bude reagovat PČR na excesy  Sasíků, případne i jiných Germánů u nás?

Ti se tady  chovají jako beránci, že ano?

Krtek - Brno

0/0
30.1.2010 22:57

jakadlec

Re: Nečetl jsem vše před svým vstupem ..

budu hádat, u oblíbeného měření s fotografováním cizince neřeší,

0/0
31.1.2010 9:55

martin_simek

Je to spravna metoda .....

u nas se jen meri: a) rychlost, b) alkohol, a nejvetsi nesvar na ceskych silnicich, tj. nespravny zpusob jizdy, nikdo "nemeri" !!!

0/0
30.1.2010 21:38

martin_simek

Re: Je to spravna metoda .....

videli jste jak cesti ridici: nedodrzuji bezpecnou vzdalenost, jezdi vlevo namisto vpravo, nekoukaji do zrcatek, nevenuji se rizeni, neblikaji, neukazuji smer jizdy, jsou nevyzpytatelni, neumeji se zipovat (bud se nezipuji, nebo zipuji predcasne, anebo jeden ***** jede sam na konec rady a tam to loupne a oznaci to za zip), zastavuji uprostred silnic i krizovatek, aby si mohli zatelefonovat, koukaji na spolujezdce (misto na silnici), kdyz v aute klabosi, neumi blikat, kdyz objizdeji prekazku (cimz ohrozuji na zivote chodce a cyklisty), nedavaji prednost ne prechodech, apod.

0/0
30.1.2010 21:42

martin_simek

Re: Je to spravna metoda .....

a ceska Policie porad v mediich si mele jen to svoje: chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost, chlast, rychlost a pak se divi, ze uz ji ikdo neposloucha, protoze uz se to ani poslouvhat neda, jelikoz hlavni problem je, ze 50% ceskych ridicu nema na silnich co delat > od autoskol je treba zacit a prevenci na ceskych silnicich pokracovat. Ona povestna ceska represe nam vubec nic neprinese, i kdybychom se vsichni nakrasne vybodovali ....

0/0
30.1.2010 21:44

Host

Re: Je to spravna metoda .....

naprosto s Vámi souhlasím,naši dopravní policisté jsou většinou nemyslící mašiny na vybírání pokut.a městští strážníci, to už je úplná ostuda. Snažím se jezdit podle předpisů,nejsem žádný pirát silnic,ale odmítám se nechat buzerovat.Předloni mě zastavili a pokutovali policisté v obci Dolany v okr.Náchod,změřili mi rychlost 62km/h asi 120 m před značkou Konec obce.Na široké,přehledné silnici s chodníkem na straně jedné a chodníkemˇplus cyklostezkou na straně druhé.Zatímco se mnou pan orgán řešil přestupek,kolem nás projíždělo množství aut doslova nárazník na nárazníku.To ale přítomné policisty nechávalo absolutně netečnými.

0/0
31.1.2010 11:02

Host

Re: Je to spravna metoda .....

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
2.3.2010 11:46

martin_simek

Re: Je to spravna metoda .....

a cestari a obce ? porad jen vymysleji nove a nove fyzicke prekauzky do silnic, o ktere se zabijeji lide, zatimco nevinne stromy kolem silnic nesmyslne vykaceji Rv a do toho kazda obec bez penez si postavi retarder, nasedi radar, pred na ceduli s 30-kou, namisto staveni novych bezpecnych silnic a obchvatu mest a obci ! Kdo si myslite, ze bude jezdit pres ty obce bezpecne, kdyz vas nekdo nesmylne podesaty zabrzdi na 20-tku retarderem a zmeri vas na tricitce. Schvalne na to dupnete nekde uplne jinde a ja rikam, je to vina prave tech predimenzovanych tzv. "ochrannych" prvku. A kdyz vam dopravak postav i do mist, na kterych se da jezdit bezpecne vyssi rychlost, rychlost malou, ktera vas vyprudi, co ocekavate za reakci ? opet si to ridici nekde jinde vynahradi > trochu rozumu do toho znaceni, prosim !!!

0/0
30.1.2010 21:53

martin_simek

Re: Je to spravna metoda .....

bezne u nas na Kladne musim jezdit po nejdelsi dvouproude bezpecne silnici pres den nesmyslnou 40-tkou, protoze se tam vazne meri. Navic obcas potkate retardery v tech mistech a co si myslite, ze se deje ? Ridici ty retardery objizdeji mnohem nebezpecneji v protismeru. Tahle jejich obrana je mnohem nezpecnejsi nez byla situace na silnici pred retarderama ! Dale pak se podivejte na ridice, ktery z te 40-ky vleti konecne do sidliste, kde se konecne da jet 50 > to je vrazedny, tam si hrajou deti, po obou stranach silnice rada aut, kdyz mezi nima vybehne dite, hadejte co se stane > nemate sanci ! zajima tohle vubec nekoho ?!

0/0
30.1.2010 21:56

jakadlec

Re: Je to spravna metoda .....

Váš příspěvek bych do puntíku podepsal. za špatnou situaci na našich silnicích může z velké části PČR a korunu tomu dodává MP ve spolupráci s magistráty , kteří si z pokut udělali v první řadě příjem do rozpočtu a bezpečnost jim na srdci neleží.

0/0
31.1.2010 10:04

Host

Re: Je to spravna metoda .....

v čechách může každej řídit jako prase a nic se mu nestane v případě, že nepojede rychle a opilej.. jinak je to všem uplnej buřt :-(

0/0
31.1.2010 17:47

gunes

Sasko nemá dobré dálnice a tak to řeší policie jinak

0/0
30.1.2010 21:29

slv

To jsou aspoň policajti!

A ne ti naši, jejichž hlavním úkolem je nechat dýchnout a nejpečlivěli

prověřovat ty, kteří nadýchají méně než 0,1 promile. Pokud ještě méně,

tak se tomu věnují o to déle.

0/0
30.1.2010 19:49

Host

Profesionální lepiči

Mám neblahé zkušenosti s takzvanými lepiči i přesto, že jezdím na hranici povolené rychlosti a vůbec nepusobím jako brzda provozu. Mám neustále nějakého závodníka přilepeného na zádech.

Vůbec se v tu chvíli nejede v pohodě, ba naopak se musím hlídat abych náhodou nezabrzdil rychleji než ten za mnou stačí zareagovat.

I přesto, že při případné vzájemné kolizi za to muže z drtivé většiny ten vzadu co má zapotřebí neustále vykukovat třetinou auta do protisměru aniž by uměl předjet. Muže se stát cokoli a není to vubec příjemné. I když jedu max.povolenou rychlostí raději se držím hodně vpravo mého pruhu a rychle dotyčného pospíchala do neštěstí pustím at je přilepený na zádech někomu jinému. Sám mám Bmw x5 jezdím svižně, ale to co předváději ,,řídíčí" většinou mladšího věku. Nad tím  zustává rozum stát.

Budou pospíchat do první velké rány a já se modlím aby se do té rány nepřimotal nevinný člověk.

0/0
30.1.2010 14:33

okon

Metoda "21, 22

ev. 23", jak ji doporučuje pan Huml je známá od 70. let minulého století. Výuka, výcvik a výchova autoškol v tomto období, resp. její výsledky, patřily mezi nejlepší v Evropě (viz statistiky).  Proč je situace téměř po 40 letech naruby a tak tristní?

Jednou z možných příčin je, že se naše novodobá společnost snaží řešit tuto problematiku prostředky a metodami založených především na přírodních vědách. Společenským vědám nepřikládáme potřebný význam o čemž svědčí i tato diskuze.

Poznámka na konec:

Pan Huml (podobně jako mnozí jiní dopravní experti) opomněl lidem vysvětlit a zdůraznit (společenské vědy) zásadní princip (přírodní vědy):

METODA "21, 22" PLATÍ pro vozidla o STEJNÉ HMOTNOSTI.

0/0
30.1.2010 13:10

beda venerabilis

Re: Metoda "21, 22

Já to vždycky říkal, že by se v autoškolách měla přednášet fenomenologie a moderní filosofie vůbec. A BESIP by měl rozdávat samolepky "Jezdím s Husserlem"

0/0
30.1.2010 13:35

Host

Re: Metoda "21, 22

:-))

0/0
31.1.2010 13:44

majky.d

pokuty

Já myslim, že je dost těžký posoudit co je bezpečná vzdálenost.. Každopádně nějaké výpočty jsou asi nanic. Důležitý je, zda to ubrzdim, nebo ne. A taky aby to hlavně ubrzdil řidič za mnou.

Uplně nejvíc nesnášim frajírky s našlápnutejma autama, kteří na mě blikaj, když jedu 130 a předjíždim kolonu kamionů.. a myslí si, že to mý auto s malym obsahem snad lítá.. To bych mu dal na místě facku, kdybych mohl.. 

A že si to Němci důsledně kontrolujou, prostě tam nemaj kocourkov jako u nás, aby se tady zabíjely bezbranný matky s dětma a tresty jsou u nás naprosto směšný..

0/0
30.1.2010 11:15

beda venerabilis

Re: pokuty

V Německu se už minimálně čtvrt století řidičům všemi prostředky vtlouká do hlavy, že bezepčná vzdálenost je "halb Tacho" tedy polovina čísla, které máte právě na tachometru. Z toho sazebníku, je to i vídět.

Je to možná parametr dost hrubý, ale s trochou cviku by není velký problém ho dodržet.

Mimochodem, zakalkulujeme-li do výpočtů propustnosti komunikace i bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, pak tvrzení odůprců snížené rychlosti ve městě silně ztratí na razanci (28 aut za minutu  při 50 km. 29 aut při 70, 30 aut při stovce, a 31 aut při 150).

0/0
30.1.2010 13:03

Host

Re: pokuty

Stejně jako v článku ani vy se neobtěžujete úvádět jednotky. Tady v tom případě je to jasné, co člověk/novinář myslí, ale je těžké to tam napsat?

Kdybych ignoroval fakt, že km/h není jednotka délky, tak mi vyjde dle článku i vašeho příspěvku, že bezpečná vzdálenost se měří v kilometrech :)

0/0
30.1.2010 15:48

Host

Re: pokuty

A proč ne, vždyť je to 0,04km při 80km/hod.

0/0
31.1.2010 10:34

Host

V poslední době se množí...

...jeden nešvar, trochu opačné povahy. Prostě mě někdo na dálnici předjede (překvapivě, ač jezdím těsně nad limitem, je takových více nežli dost) a pak se zařadí přímo přede mě. Ačkoli má před sebou 100km volné dálnice, nevadí mu ani, že třeba prší a tak mě prakticky oslepí odletující vodou.

Asi to musí souviset s kvalitou výuky v autoškole. Dříve tam trpělivě vysvětlovali, že vracet do svého pruhu se můžu až tehdy, když předjížděného pohodlně vidím ve vnitřním zpětném zrcátku. Přestalo snad toto pravidlo platit.....?

0/0
30.1.2010 10:32

Host

Re: V poslední době se množí...

Kvalita výuky v autoškole? Zaplať, Přijď  X krát na jízdy, nauč se doma pravidla a vykonej závěrečnou zkoušku. Že by někdo někoho něco učil, to už dávno není pravda. A podle toho to na silnicích  bohužel vypadá.

0/0
30.1.2010 19:30

Nina09

Re: V poslední době se množí...

Myslim, ze autoskoly sly hodne dolu a udela ji opravdu kazdy! Ted dodelala autoskolu 2 zname, a kdyz mi rikaly, ruzne historky z jizd ze v kazdych jizdach (zapomenuti dani prednosti skoro v kazde jizde atd.) a musely si priplacet asi 10 jizd, protoze vzdy udelala nejakou chybu, tak mi bylo na zvraceni pri predstave, ze se s ni potkam. Chapu drobne chyby, ale kdyz po x hodinach ve meste kde jsou asi 4 krizovatky nezastavi na stopce, tak jak to bude vypadat az pojede? Bude jezdit mimo mesto 50 km/h brzdit provoz a pak nakonec nekoho zabije, protoze neda prednost!!!:-(Uroven autoskol sla opravdu dost dolu...

0/0
31.1.2010 11:41

Host

Bezpečnou vzdálenost dodržuji, ale...

Buzerace! Měření pomocí kamer? Proč bych měl platit za to, že někdo zrovna v místě brány s kamerami udělá myšku před moje auto?

0/0
30.1.2010 5:48

Host

Re: Bezpečnou vzdálenost dodržuji, ale...

8-o...

0/0
30.1.2010 9:22

samuel05

Re: Bezpečnou vzdálenost dodržuji, ale...

aby se nekdo v levem pruhu na tebe natlacil z predu je velice nepravdepodobne

0/0
30.1.2010 19:16

martin_simek

Re: Bezpečnou vzdálenost dodržuji, ale...

To je asi hodne nepravdepodobna vykonstruovana situace. Radeji bych se zamyslel nad im, zda nejezdim v levem pruhu vice, nezli bych tam jezdit mel :)

0/0
30.1.2010 21:36

Host

".povinnost uvolnit levý pruh rychleji jedoucímu vozidlu."

A už je to tady, jenom jsem čekal, kdo to vytáhne.

Takže:

Jestliže na dálnici předjíždím nekonečnou kolonu osmdesátkou se šinoucích kamionů, a ještě ke všemu jedu maximální povolenou rychlostí (tedy necelých 140 na tachometru), tak nemám za povinnost vůbec nic. Prostě až dokončím předjíždění, tak dokončím předjíždění. Toť vše.

0/0
30.1.2010 0:52

Host

Re: ".povinnost uvolnit levý pruh rychleji jedoucímu vozidlu."

..to v ceskym Doliku neplati ,tam ma vetsi pravo ridic prekracujici dovolenou rychlost a jeste ma pravo Te oslnovat dalkovymi svetly..;-D  no hlavne ,ze se naUkrajine jezdi jeste hur...;-D

0/0
30.1.2010 5:18

Host

Re: ".povinnost uvolnit levý pruh rychleji jedoucímu vozidlu."

To jsem si oddechl, už jsem se bál, že nejhorší jsme my :-)

0/0
30.1.2010 10:33

Host

Zajímalo by mě,

jestli nemečtí řidiči rozebírají na fórech, zda jsou přístroje pro měření rozestupů kalibrované a že jde o policejní šikanu a omezování osobních svobod...8-o

0/0
29.1.2010 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.