Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Spartak Kuba objevuje současný svět

Patnáct let čekal zaprášený ve stodole, teď se v nejlepší formě prohání po zemích celé Evropy. Naposledy navštívil Island.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milouch.k

klidně bych jel taky

Klidně bych jel taky, krásný auto na krásný silnici. Tomu říkám naprostá pohoda :-)

0/0
4.2.2010 22:05

celtic

Spartak bylo moje první auto.....

měl jsem ho někdy v 70tých letech....:-)EU

0/0
3.2.2010 20:41

Host

Vždycky

když za takovým šrotem jedu nebo stojím v koloně, tak se málem udusím. Proč to sakra ještě jezdí na silnicích?

0/0
3.2.2010 13:37

Host

Re: Vždycky

Tak si zapni vnitřní cirkulaci vzduchu a nemusíš to dejchat vole.

0/0
3.2.2010 21:05

Host

Re: Vždycky

běžně jsem vídával vozy z 50.let-Spartak, Octavia Felicia v běžném provozu naposledy na počátku 90.let. Bu´d žijete v nějaké extrémně chudé zemi a nebo jste omylem zabloudil na sraz veteránistů.

0/0
3.2.2010 22:03

zakladna2

Re: Vždycky

Kecáš. Kouří stejně, jako jiný čtyřtakt a spotřebu má 7 litrů. Pleteš se to s Wartburgem, to je dvojtakt.:-P

0/0
4.2.2010 10:50

Host

Re: Vždycky

Emise i těchto starých benzínových motorů jsou daleko příznivější k životnímu prostředí a k našermu zdraví, než většina,  v současnosti tak oblíbených naftových motorů, (bez katalyzátorů a filtru pevných částic), kterých je v osobních autech u nás naprostá většina. Jejich nespálené částice uhlovodíků, tj. kouř z jejich výfuků je vysoce karcenogenní. Není divu, že Česko pak vede světové tabulky v onkologických onemocněních. A tzv. vytůněné staré vyběhané dieslové motory jsou kapitolou samou pro sebe. Tyto pojizdné dýmovnice vám nevadí?

0/0
5.2.2010 11:10

BG1

JAKOUBEK SI HRAJE!

Rv

0/0
2.2.2010 23:09

notebook.r51

Sranda je

že návrh designu Spartaka, než byl "politicky schválen", byl kritizován za to, že má prý "příliš amerikánskou karoserii".

Spartak, Octavia ani Felicia řazení na podlaze neměly, sand jedině až když se z rezatých Felicií o 20 let později začaly dělat (jiné kastle už nebyly) Oktávky combi, ale tím si nejsem jistý.

0/0
2.2.2010 21:23

notebook.r51

Re: Sranda je

Sypu si popel s tím řazením, asi jsem zažil málo spartaků, měli jsme oktávku (první řidičské pokusy, tak si řazení pod volantem pamatuju) a felicií jsem se vozil jen občas "s tetou".

A řazení u Felicie asi bylo to co se převzalo do těch předělávanejch - koneckonců kastle nebyla do MB samonosná, takže šaltpáka zůstala co trčela z původní převodovky.

0/0
2.2.2010 21:40

Vedoucí kolotočář

A tohle jezdilo normalne na silnicich...

...zatimco v Americe frcely koraby futuristickych proudnicovych designu (Chevrolet, Buick, Chrysler, Dodge), tak v bolsevickem CSR se lide tesili z motocyklu na 4 (anebo i 3) kolech... :-)

0/0
2.2.2010 17:09

notebook.r51

Re: A tohle jezdilo normalne na silnicich...

Vtipálku :-P

Tatra 87 (1936-1950),  Tatraplán (1948-52) a Tatra 603 (1957) ti připadají málo proudnicového designu? Na svou dobu to bylo futuristické až až.

Btw různé klony tohohle designu/koncepce se uchytily i leckde jinde (VW brouk, Porsche 911, Saab 96)

0/0
2.2.2010 21:32

Host

Proudnicová karoserie

není vynález Tatry, jak se  občas tvrdí. V 30. letech jistý inženýr Jarry definoval ideální areodynamickou proudnicovou karoserii a tu potom začali napodobovat všechny  velké firmy. Takže VW , Fiat 500 z 30. let apod jsou další klon Jarryho..

0/0
3.2.2010 11:34

Host

Re: A tohle jezdilo normalne na silnicich...

Geniální. R^běž tp říct někomu, kdo v 50.letec toužil po autě. Asi si hezky popovídáte.

0/0
3.2.2010 22:04

Host

Re: A tohle jezdilo normalne na silnicich...

A v kapitalistickém Západním Německu VW broukem. Obě auta v roce 1958 tam stála doslova nachlup stejně - 4750 DM. Přitom ten Spartak byl již konstrukčně o generaci dál, než VW brouk vyprojektovaný prof. Porsche ještě před válkou a slíben jako odměna německým vojákům po vítězném východním tažení. Prof. Porsche byl (nejen za to) nakonec odsouzen jako válečný zločinec, internován ve Francouské okupační zóně (ve skutečnosti zavřen u Renaultů na vátnici a hlídán ozbrojeným vrátným), kde mu udělali konstrukční káncelář, ve které zkonstruoval Renaultům 4CV, (mini broučka). která sklídila ohromný úspěch při svém uvedení na Pařížském autosalonu. Šla okamžitě do výroby a tato konstrukce se stala se po dlouhou dobu vzorem pro mnoho dalších výrobců i škodovky. 4CV se prodávala i u nás, v r.1956 za 22 000 Kč).

0/0
5.2.2010 10:50

Haui1

Závidím

:-):-):-)

0/0
2.2.2010 13:43

Host

fandim vam

fandim vam. pred dvaceti lety jsem jako chudy vysokoskolak koupil za 5k octavku kombi. byla skvela. mohli jsme v ni i bydlet protoze nebylo kde dojeli jsme az k berlinskym jezerum nebo do gdanska. mocc na tu dobu s manzelko radi vzpominame. ted jnezdim uz jinak ale tenkrat to bylo super... s windsurfingem na strese a par korunama v kapse. hodne stesti na cestach.

0/0
2.2.2010 8:07

Host

Re: fandim vam

No, vidím, že po jazykové stránce to studium moc přínosné nebylo, co?

0/0
2.2.2010 11:43

sony121

Re: fandim vam

A co ty blbe to se na víc nezmůžeš než reagovat na jeho češtinu?

0/0
2.2.2010 18:29

kevinbb

Moc hezke fotky.

Doufam, ze vam ten spartak vydrzi jeste dalsi hezke dovolene, ale stejne, ja osobne bych si ho asi radeji setril. Samozrejme, ze to je vec nazoru.

Drzime palce aby jste si tak hezky uzili jeste dalsich hezkych par tisic km s tim vasim Kubou!

;-)

0/0
1.2.2010 22:16

rebbe

Můj Spartak se v Německu jmenoval Popular

a vyroben byl 1964. Řazení pod volantem se nedalo seřídit, buď šla 1-2-3 nebo zpátečka. Koupil jsem proto ze šrotu skoro novou převodovku. Jenomže se mi vytloukly už po několika tisících km přední svislé čepy, ty se ještě musely každých 1500 km promazat tekalemitkou. Takže jsem to auto, tak jak bylo, daroval své sestře do Česka, přivezl je na hranici a tam si ho švakr pěšky vyzvedl. Na cestě domů musel točit a při řazení zpátečky mu tam skočila současně i některá dopředná rychlost, vše bylo zablokované. Takže byl odtažen do místní dílny, tam mu řekli, že cesta je u konce, převodovku nelze sehnat dřív, než za pár měsíců. Tak švakr otevřel kufr a hle, zánovní převodovka s diferenciálem tam byla složená v bedně. I kardan a poloosy jsem mu přibalil, věda že v ČSR nic nesežene.

Já jsem začínal 1958 se škodovkou Populár 998 ccm z r. 1938, to bylo na svou dobu překrásné a moderní auto ještě po válce. Trochu podobný byl Rapid, ale přední chladič Populára byl už podobný Tudorovi z r. 1948.

0/0
1.2.2010 18:25

Host

Malá chybka

V roce 1956 měly všechny Spartaky řazení na volantu, na podlahu se začalo dávat až u Felicií Combi, vyráběných souběžně se Š1000MB.

0/0
1.2.2010 12:53

Host

Re: Malá chybka

Tak zajednak měly spartaky jak řazení na volantu tak i na podlaze (stejně jak tudor), za druhak žádné felicie combi se nedělaly, spletl jste si to octavií combi, feldy měly plátěnou střechu, tam by provedení combi bylo asi dost brutální:-)

0/0
1.2.2010 14:33

Host

Re: Malá chybka

Spartaky, počínaje rokem 1956 měly řazení na podlaze, ale dlouhou zahnutou řadící pákou přímo z víka převodovky, stejně jaké Tudor. Od roku poloviny roku 1959 modernizovaná řada Octavia s novou přední nápravou s vinutými pružinami měla řazení pod volantem. Roadster Felicie pak měla nové speciální víko převodovky s krátkou sportovní řadící pákou, později převzato na všechny typy.

0/0
1.2.2010 22:30

Host

Re: Malá chybka

Tak jinak...

Spartak mohl mít řazení do roku 1957 na podlaze i pod volantem. Pod volantem na export, na podlaze pro nás - v Čechách. Samo byly vyjímky, např. vrácené kusy exportu apod. Druhak... Felicie je až druhé provedení "bezstřecháče". první byla Škoda 450 roadster, což je v podstatě upravený Spartak a opravdu NIKDY nebyla v provedení kobmi. I když... docela rád bych to viděl,musel by to být zajímavý pohled :o)

Roadster a Feliny měly řazení pod volantem, na zem si to předělávaly až lidi!

Je to silně návykové... :o)

Mathys

0/0
2.2.2010 9:20

Host

Jedním slovem...

PARÁDA!!! Dříve se auta dělala tak, aby svému majiteli vydržela co možná nejdéle, dnes se jedná o spotřební věci s předem uvedeným "datem spotřeby". Někde na netu se dokonce psalo, že různé automobilky mají různé normy na trvanlivost jednotlivých dílů., že Bosch v současnosti vyrábí elektroniku do aut s výdrží podle požadavků výrobce - Opel a Ford 100.000km, koncern 300.000, BMW a Mercedes 500.000, ale podle mne je to hooodně nadsazené... Mám doma motorku Jawa-ČZ 353 z roku 1956, dodnes jede na našlápnutí V

0/0
31.1.2010 18:18

Host

Re: Jedním slovem...

Neni to tak. Nektere komponenty maji kratkou zivotnost vrozenou - (karoserie) a jine (diferencial) by zase vydrzely i milion km.  

0/0
31.1.2010 18:38

Host

Re: Jedním slovem...

Tak zrovna karoserie je věc, která např. konkrétně u Audi A8, 3.0tdi, r.v.2004 vydrží asi nejdéle. Narozdíl např od brzdových kotoučů (mění se spolu s destičkami cca 30000km), pantů kufru (každé dva roky), zámků dveří a kufru (4roky), kompresor klima (100000km), kardan (130000km) atd...

0/0
31.1.2010 19:21

Host

Re: Jedním slovem...

zrejme MB zadal spatny pocet nul, zrovna u nej elektronika ma nejhorsi vydrz a kazi image cele znacky.....:-P

0/0
31.1.2010 21:20

notebook.r51

Re: Jedním slovem...

Skromný dotaz: Jaká je v MB elektronika ? pokud za ni nepovažuju přerušovač blinkrů - to je bimetal.

0/0
2.2.2010 21:35

Host

Re: Jedním slovem...

MercedesBenz - byl patrne minen.

0/0
2.2.2010 23:30

oguy

Hodně štěstí...

...je to krasavec R^

0/0
31.1.2010 17:28

Pikot

Takovým autem jezdí jen sebevrazi

Kde je airback? Kde jsou bezpečnostní pásy - blokující po nárazu? Jak je to s dvouokruhovými brzdami? Na další se ptát nebudu. (ABS, ESP...)

0/0
31.1.2010 16:58

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

můžete mi vyjmenovat vozy které mají ten váš airback? ;-D

0/0
31.1.2010 17:01

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

to je asi nejaky system zpetne ventilace nebo tak neco .... :-)

0/0
31.1.2010 20:08

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

=jizda se zarazenou zpateckou na stlaceny vzduch;-D

0/0
31.1.2010 21:22

Rob J.H.

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

Vejfuk dovnitř ;-D

0/0
1.2.2010 13:52

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

;-D;-DR^

0/0
3.2.2010 22:00

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

A takovehle prispevky zas pisi sprymari, nebo blbci.

0/0
31.1.2010 20:09

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

Vás teda na silnici potkat nechci ani s vaším espasrabs vozem....a ty vaše airbacky si strčte do výfuku :P

0/0
1.2.2010 21:33

Host

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

;-D

0/0
3.2.2010 22:01

Míra2

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

Pikot, nebo ko.ot??

0/0
2.2.2010 8:55

AntiMultiKulti

Re: Takovým autem jezdí jen sebevrazi

tehdy ještě řidiči uměli řídit a nejezdili jak prasata

0/0
2.2.2010 14:35

Dupsy

Je to radost se na ten kousek podívat.

Mým prvním autem byla v roce 1985 stařičká ojetá oktávka, u které  jsem si musel vyvařit podlahy, ale jiinak sloužila bez problémů. Do kufru se krásně vešel podvozek dětského kočárku a bouda na zadní sedadla a jelo se. Mám na to auto moc fajn vzpomínky.

0/0
31.1.2010 13:04

Host

Akorát, že to nebylo auto...

od našeho dědečka :-) a nové máme samozřejmě také... Jenom zkrátka jezdíme rádi tímto autem, protože z toho máme radost! V A nejen my! Deníček je na www.skoda440.cz a další postižení kamarádi jsou na www.spartaky.cz Martin a Martina

0/0
31.1.2010 11:49

kawajouda

Re: Akorát, že to nebylo auto...

asi nepovažujou Mondeo za auto, redaktoři z IDěsu :-P

0/0
31.1.2010 18:15

Host

Re: Akorát, že to nebylo auto...

Jízda takovým autem je totiž něco úplně jiného než novodobým plasťákem, ale kdo to nezažil, nepochopí,-) A bezpečnostní prvky? Nejdůležitější je ten mezi volantem a sedákem!! Hodně krásných cest, M&M:) A díky za fotky:) Vti.

0/0
31.1.2010 20:11

kladivar2

Spartak, Felicia (ta stara), to byli jeste krasny auta

ne jako ty dnesni konzervy.

0/0
31.1.2010 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.