Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dietářský focus vystačí s 3,8 litru nafty, stojí ale balík

Vzpomeňte na digitální hit konce minulého tisíciletí. Tamagoči bylo elektronické zvířátko, které jste krmili, aby nezašlo. Ve Fordu Focus ECOnetic je také taková hra, funguje ale naopak. Čím míň mu dáte napít, tím lépe se daří kytičkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Prius a Focus

Víte, ona ta nižší spotřeba vlastně není tím hlavním důvodem proč se hybridy staví, hlavním důvodem pro hybrid je že jde o stupeň při přechodu na elektromobil. Až slevní baterky, tak se fosilní motor smrskne na nějakou turbínku pro nouzové dobíjení a nakonec zmizí úplně. Výrobci současných hybridů budou mít při přechodu na elekromobily značný náskok v know-how. Přechod na odlišnou technologii není u tak masového výrobku jako je auto jednoduchý, aby se dosáhlo srovnatelné nebo lepší spolehlivosti, aby se to servisy naučily opravovat, aby se vyvinul systém dodavatelsko-odběratelských vztahů ... Pokud to má všechno dobře fungovat, tak to chce čas.

0/0
17.2.2010 12:59

Host

Re: Prius a Focus

http://www.inmagazin.cz/clanek/551_kdo-zabil-elektromobil.aspx

Koukni se na dokument a dozvíš se, kdo drží patenty na dobré výkoné a vcelku levné baterie ---- ropné společnosti !!!!!!!! brw elektromobil nepotřebuje skoro žádnou ůdržbu, jak dokázal model od GM z názvem EV1, který pak rychle sešrotovali, protože si uvědomily, že elektromobil by zničil velkou část automobilového průmyslu!!!

O elektromobily kromně samotných řidičů nikdo nestojí, a nevím zda se jich dočkáš !!

0/0
13.3.2010 21:27

Host

iDěs se projevil

Tak správně je tamagoTCHi a za 4l jezdí kdejaká šunka.

0/0
2.2.2010 17:02

Ajvn

neco za neco

Nebylo by spise lepsi prestat se predhanet v tom, kdo ma auto s vice hvezdickami v EuroNCAP a prestat auta zatezovat dalsimi metraky vahy navic, ktere se odrazi i v cene vozu? Kazde kilo vahy navic stoji vyssi spotrebu. Proc me Clio r.v. 2002 ma i s dieselovou 1.5kou 980kg a dnesni Fabie maji dvanact metraku?? Narust o 1/5 - 1/4. Bud se tedy snizi jizdni parametry, nebo se pri stejnych zvysi spotreba, nebo se musi instalovat objemnejsi motor. Pritom uz tenkrat melo Clio 4hvezdicky a rozhodne si nekupuju auto pro to, ze s nim planuji bourat. Predne s nim chci jezdit a hledam zaroven i ekonomicky usporny provoz. Co me zajima, je vyhodna castka Kc/km. Po prozatim najetych 240tis. km mam celkovou prumernou spotrebu 3.6l/100km, (necha se s nim jezdit i hluboko pod 3), aktualne jsem se dopracoval na 3.89Kc/km (objektivne zapocitane absolutne veskere naklady behem let, pravidelne servisovane v aut.servisech a BEZ zapocitane pripadne castky za prodej) Priuse si za ty penize mohou nechat. :-)

0/0
2.2.2010 13:15

JTR1

Re: neco za neco

holt někdo šetří na autě, někdo na jídle, někdo na ženských, ALE proč to hned paušálně odsuzovat?? Nutí tě někdo si kupuvat Priuse??

0/0
2.2.2010 14:07

Ajvn

Re: neco za neco

Nenuti, nastesti ne :-) Jen se nemohu ubranit dojmu, ze to inzenyri nevzali za ten spravny konec ... pokud nekdo chce prospet ekologii, tak to musi byt predevsim pro masy, ne pro hornich "10.000", tzn. cenova dostupnost, a potom a predevsim, musi to byt skutecne vyhodne reseni, ktere nabizi neco revolucniho, co tu svymi VYSLEDKY, ne pouze novou koncepci, posouva oblast nekam dal. Prius pouzil novy revolucni hybridni system, ale vysledek je ten, ze je pouze a jen srovnatelny s tim, co jine motory s klasickou koncepci uz dosahovaly pred nim, bez hybridniho pohonu. Neprinasi nic vic, nic parametricky lepsiho. Teda pokud se nezacneme divat na cenu, tenhle parametr vyssi je. :-) Nebudu tvrdit, ze dieselovy pohon je kdovijak zeleny, ale stejne tak by me zajimalo, jakou zatez pro zivotni prostredi by znamenaly hromadne pouzivane bateriove clanky (nejen) v automobilech.

0/0
2.2.2010 14:48

JTR1

Re: neco za neco

odpovím stejně jako jsem psal níže. Pamatuješ jak vypadal první mobil a jaké měl eurotel ceny?? Dá se to srovnat s dneškem?? A stejné to bude i s automobilem. Vývoj je vývoj

0/0
2.2.2010 15:27

Ajvn

Re: neco za neco

Na tom je velka porce pravdy. Ale i tohle ma sve ale. Dnesni vozy nemaji problem jezdit hospodarne, kdyby ... KDYBY jejich majitele chteli jezdit hospodarne. Je to predevsim v hlavach soucasnych ridicu. Rada z nich ve sve prostote nevi, jak jezdit hospodarneji a ta druha pulka vedome rika, ze nechteji, ze kdyz uz jsou v aute, chteji si to uzit a "neplazit se". Pritom hospodarna jizda a plazeni se nemusi a neni to same, jenze temhle tipum ridicu to tezko nekdo vysvetli. Zijeme totiz ve svete, kdy si nekteri jedinci nalhavaji, ze to, ze si delaji, co chteji, je znakem jejich svobody, na kterou prece maji narok a nemaji potrebu se pro neco nebo nekoho namahat. Dnes neni problem tridit odpad. Kolik ale procent z tech, kteri tu moznost maji, tak cini? A s temi auty a jezdenim hospodarne, s vyrazne nizsi spotrebou, nez jezdi dnes, je to uplne to same. Stacilo by jen chtit. Neni to o tom, ze vyvoj jeste neni tak daleko, ikdyz i ten jde kupredu. Kulha za lidskou pohodlnosti.

0/0
2.2.2010 15:47

Host

Re: neco za neco

Moje řeč. Vždy se musím smát tomu, jak říkají, že mají další ekologické auto a pak z toho je spotřeba min. 6 litrů na sto. Já mám Astru 2001 rok výroby v naftě a stále jezdím za nějakých 4 - 4,1 l/100 km. Kde se hrabe nějaký focus, když dle Primy stejně jezdí za víc jak 4 - a ty náklady. Bože návratnost až po cca 70 000 km...

0/0
4.2.2010 11:57

Host

Kytičky

To tak, když se chci chovat ekonomicky, potažmo ekologicky, mám na přístrojovce ekonoměr, tohle je tak akorát blbost pro ženský.

0/0
2.2.2010 12:37

Host

Re: Kytičky

Ekonoměr je blbost co se montovala do starých škodovek - jestli chceš jezdit ekonomicky tak si kup nové auto.VV

0/0
2.2.2010 17:04

Host

Re: Kytičky

No já ho mám právě na novém BMW.

0/0
2.2.2010 18:41

Host

Systém start-stop

I přez to, že pěvně věřím jak můj další plechový miláček bude tento systém v sobě mít, tak je podle něj jeho přpínos minimálně zporný.

Každý den najedu 90 km do práce, ale na cestě mám pouze 1 závory, tedy jednou tam a jednou zpět, kde je to stejně většinou na 5 avíce minut, takže motor vypnu, no a dál jedu za celou dobu pouze 3krát z vedlejší na hlavní. Takže prakticky při 80% cest ani nezastavím, tak k čemu mi pak takový systém je?

0/0
2.2.2010 12:21

Host

Re: Systém start-stop

To je přesně ono, kolega uhodil hlavičkou o hřebíček. Všichni Ti co se tady prsí s minimální spotřebou jezdí většinou mimo město, kdyby jezdili ve městě museli by držet hubu. Systém start stop a hybridy mají smysl ve městě kde se často rozjíždí a brzdí/zastavuje. Koupit si Priuse a pak s ním jezdit jenom po dálnici je nesmysl, jenom máte slabý benzínový motor a tři sta kilo baterek v kufru navíc. Každý by se měl zamyslet jak a kam jezdí a podle toho si koupit auto.

0/0
4.3.2010 10:33

Host

Re: Systém start-stop

strart/stop je dobry pro ty,co radi jezdi do servisu nebo mi nekso vysvetli, proc by melo stat mene nahradnich dilu,startovani na kazde krizovace?cim vice elekroniky v aute,tim vice penez z ridicovi kapsy.samozrejme se to nejak libive zabali aproda,jako treba,ze je to eko.hodne lid na to dnes slysi a i jich dost veri na to,ze auta jsou vice ekologicka, od te doby, co maji v zadu nalepku eco nebo green:-)

0/0
2.4.2010 18:36

Host

Modla

Jinak Prius není modla ekologů, ale jen zelených fašos, kteří si nejsou schopni vidět na špičku nosu.

0/0
2.2.2010 12:09

Host

spotřeba

Teď to testovali na Primě a spotřeba samozřejmě není 3,8 l , ale tuším kolem 4,5.

0/0
2.2.2010 10:19

Host

Re: spotřeba

no to není ani u Priusu :)

0/0
2.2.2010 11:19

Host

Re: spotřeba

Ono taky machři z primy jestli něco umí, tak jízda autem to určitě není. Takže za psanou spotřebu určitě jet půjde.

0/0
2.2.2010 12:05

Host

HDI

No jo no, motor z PSA neboli HDI.

0/0
2.2.2010 10:17

WIFI

start - stop

zajímalo co na tento systém aku, když by se denně projíždělo přes město a pravidelně byly kolony - tzn. popojet pár m a zase zastavit...............

0/0
2.2.2010 7:00

Host

Re: start - stop

Když budeš popojíždět v koloně a po 50 metrech zastavovat,tak systém vypneš,to dá rozum,ne?

0/0
2.2.2010 7:45

WIFI

Re: start - stop

jde o to, jestli to vypnout jde.

0/0
2.2.2010 9:12

WIFI

Re: start - stop

jestli to nepůjde vypnout např. jen vyndáním pojistky :-)

0/0
2.2.2010 9:48

JTR1

Re: start - stop

jistě to bude technicky ošetřené. Myslím, že to má 2 aku

0/0
2.2.2010 9:02

WIFI

Re: start - stop

super přínos ekologii, dvojnásobek aku = dvojnásobné zatížení ŽP při jejich výrobě a likvidaci. A to vše proto, že se ušetří pár litrů paliva

0/0
2.2.2010 9:13

JTR1

Re: start - stop

dá se diskutovat o velikosti aku atd. Která výroba nepoškozuje ŽP?? Takže ideálně nic nedělat a žít v medvědí kůži???

0/0
2.2.2010 10:47

WIFI

Re: start - stop

neříkám vracet se na stromy, ale zbytečně kraviny. Dávát do auta dvě aku nebo jednu větší jen proto, aby se ušetřilo za život auta pár litrů phm je dle mě blbost

0/0
2.2.2010 13:18

JTR1

Re: start - stop

podle tebe možná jo, ale co říkáš na závodní auta?? Také blbost?? Pamatuješ jak vypadal začátek mobilů?? Vývoj ti nic neříká?? Když začalo používaní halogenek - také bylo keců proti, to samé je dnes u xenonů............atd, atd

0/0
2.2.2010 14:05

Host

Re: start - stop

Systém start-stop přeci ale vůbec motor nestartuje, jen ho mechanicky rozeběhne, takže nápor na baterku není ani zdaleka takový.

0/0
2.2.2010 12:07

WIFI

Re: start - stop

a mechanicky ho rozběhne jak ? Asi s ním bude muset minimálně pootočit, ne ?

0/0
2.2.2010 13:19

Host

Re: start - stop

Vstříkne palivo a zapálí - tedy u FSI. U nafty samozřejmě musí točit startér.

0/0
4.3.2010 10:36

Host

medved

VVVVV

0/0
1.2.2010 23:51

Host

no...

"Hendikepem je pouze pětistupňová převodovka s dlouhými převody, která

svědčí nízké spotřebě. Kdyby místo tamagoči dostal ekofocus

"šestikvalt", mohla by jít spotřeba při vyšších rychlostech ještě níž a

focus by byl pružnější." ... nechápu, kde bere autor tolik sebevědomí, aby takto uvažoval...buď má konstruktéry Fordu za nějaké idioty, co své práci nevědí ani ň nebo je to typický macho, co všemu "rozumí"...:-)

0/0
1.2.2010 23:19

Host

Focus 1.6 TDCi

Mno znamy ma focuse 1.6 v dehtu a byl jsem svedkem, ze pri velmi lehke noze a dalkove ceste priblizne 250km byla prumerna spotreba na 100km podle palubniho pocitadla 3.8l. Takze z meho pohledu kupovat si tenhle kram za dvojnasobnou cenu je fakt totalni blbost!R^

Ale kupujte si tyhle EKO nesmysli a usetrete, pokud chci setrit, tak jezdim s autem na LPG. Mam LPGckovou karu a zere mi to 6 litru na 100km. Litr stoji ted v zime 13kc. TAk si to spocitejte. I kdyby me mlatili lopatou tak si dehet nekoupim!

0/0
1.2.2010 22:46

f0rr35t

Re: Focus 1.6 TDCi

R^ Je to tak, LPG ušetří spoustu peněz. Teď jezdím s dvoulitrem a potřebou 10 na sto. Radši si tu jízdu užiju, než abych jezdil "s lehkou nohou" v turbodehtu a ještě ve výsledku za víc peněz. Jsme na tom stejně, klíče od benziňáku mi budou muset vypáčit ze studených rukou ;-D

0/0
2.2.2010 0:24

Host

Re: Focus 1.6 TDCi

No nevím, já vezmu radši dehet, nežli sedět na bombě, ale spíš kvůli tomu že často parkuju v garážích.

A s tím samým motorem, pouze v C-Maxu mám na 200 km .... 100 do Krkonoš, a 100 zpět (tedy 2 cesty) rekord 3,9 litrů/100 km při tankování, tedy na palubním počítači bylo ještě míň.

0/0
2.2.2010 12:14

Host

Cena

O tom je právě ta ekologie. Nemá smysl, když je příliš nákladná. Bude trvat třeba 5 let, než se auto začne - oproti levnějšímu modelu - vyplácet. Ale to už do něj budete cpát další peníze, takže se vyplatí leda tomu, kdo ročně najezdí aspoň 60 tisíc km...

0/0
1.2.2010 22:10

Host

tý jo

fokus f dehtu na hlínách - dobrý

0/0
1.2.2010 21:07

Host

Ještěže jsou ještě pořád na světě auta

typu Subaru Impreza...

0/0
1.2.2010 21:07

Host

Re: Ještěže jsou ještě pořád na světě auta

..... WRX STi ;-D

0/0
2.2.2010 10:05

Host

Re: Ještěže jsou ještě pořád na světě auta

ft86 koncept se za dva roky stane mezi sériovkami modlou , samozřejmně né u násV

0/0
13.3.2010 21:33

f0rr35t

.

Jako laika by mě zajímalo jakou úsporu přináší start-stop systém. Vždyť to neustálé startování motoru přece nemůže být pro to auto dobré.  Například startér přece musí zákonitě odejít dřív. Anebo baterka, vždyť na každé křižovatce zhasne motor, ale el. spotřebiče musí nadále běžet (světla, fukar, rádio, navi...), což spolu s častým startem musí dávat zabrat akumulátoru. A klima/topení bude po dobu vypnutého motoru fungovat jen ze setrvačnosti, což v případě městského provozu (do kterého je tento systém určený) musí znamenat, že to auto ani pořádně nevytopíte/nevychladíte, než opustíte město.

0/0
1.2.2010 20:25

Pecaf

Re: .

Proto tam jsou ty akumulátory dva (je to tak podobně třeba ve Volvu se stop-startem). Z jednoho se startuje, druhý během vypnutého motoru a startování napájí palubní techniku. Dokážu si představit, že dočasný výpadek klimatizace během stání se dá na nějakou chvíli "kompenzovat" přepnutím na recirkulaci, jak v zimě, tak v létě; větráky mohou tu chvíli z akumulátoru jet v pohodě. Zastávky na semaforech prostě netrvají 5 minut a s tím se taky počítá. Že to trochu připomíná drbání se pravou rukou za levým uchem... to už je věc jiná (leč taky pravdivá).

0/0
1.2.2010 23:11

Shakau

Re: .

A navíc je tam i lepší startér který vydrží víc

0/0
2.2.2010 9:41

Host

Re: .

Nebo se pro spuštění motoru po zastavení systémem start-stop použije naprosto jiný systém, některé systémy prostě mechanicky otočí motorem a ten naskočí.

0/0
2.2.2010 12:42

Host

nejlepší auto by bylo takové, které by jezdilo

na takovou tu mastnotu s předkožky (lidově parmezán);-)

0/0
1.2.2010 20:00

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: nejlepší auto by bylo takové, které by jezdilo

To je politicky neprůchodný, protože takový pohon by byl genderově nevyvážený. ;-D

0/0
1.2.2010 21:57

Host

Re: nejlepší auto by bylo takové, které by jezdilo

U nas se tomu odjakziva rikalo "sejra za rafkem"

0/0
1.2.2010 23:04

ondra112

Re: nejlepší auto by bylo takové, které by jezdilo

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.2.2010 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.