Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Systém vypínající motor má smysl. Ve městě ušetří až dva litry benzinu

Start&stop systém nabízí stále více automobilek. Nově se chystá i do škodovek, jako první ho dostane fabia. Test rakouského časopisu Auto Touring zjistil, že vypínání motoru ušetří ve městě až dva litry benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

Mno,

na popojíždění bez zbytečné spotřeby je vopravdu nejlepší elektromotor.

0/0
12.2.2010 17:41

vikuk

chcipaci motor

Teda nevim.. zvyklej ze skody100 . Kdyz nemusim vypnout motor tak to ani nedelam protoze je celkem vysoke procento ze ho nenahodim. A uspesnost nenahozeni se zvysuje. Cim je vyssi nervozita. ;)

Je mi jasny , ze nove auta jsou na tom lepe.. ale psychologicky by mi to vadilo. :)

0/0
12.2.2010 14:00

Inspecteur Clouseau

Re: chcipaci motor

;-D;-D Souhlas. S rostouci nervozitou a prodluzujici se kolonou za skodovkou rapidne klesa pravdepobnost nastartovani...znam ;-D zlate stare casy...

0/0
12.2.2010 17:23

kladivar2

Dle testu v DE uspora = 00 prd

vzali tri auta normalni motor, hybrid a chcipaci. Rozdil mezi nima byl tak minimalni ze to nestalo ani zato. Co se usetrilo na hybridu to se dorovnalo jeho vysi cenou.

Vysledek testuzjednodusenen 0 od 0 pojde

0/0
12.2.2010 11:30

Host

Re: Dle testu v DE uspora = 00 prd

hod sem radsi link a nekecej

0/0
15.2.2010 11:10

Host

Vibilagare

Je zajimave ze Svedsky casopis Vibilägare udelal podobny test a zjistili ze ta uspora je naprosto minimalni. Dospeli k tomu ze pokud clovek pouziva vuz ve velkem meste (Stockholm) usetri zhruba 1,12 litru paliva mesicne. Pokud se vuz pouziva na malem meste tak je uspora 3,7 cl mesicne (delali stejny test v Karlskoga).

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=14837

0/0
12.2.2010 8:51

jan.banos

Kdo šetří, má za tři.

Nejvíc benzínu se ušetří pokud nebude zastavovat kolona aut, kvůli jednomu pitomci na přechodu, kterému je zatěžko počkat 20 sekund, až kolona přejede.

0/0
11.2.2010 21:34

branik80

Re: Kdo šetří, má za tři.

preco by mal chodec cakat na kolonu, to je pekna kravina. Kolona moze prechadzat 10 sekund a takisto sa tam za ten cas moze nalepit dalsich x aut ktore ju predlzia o dalsich x sekund, tak by tam cakal donekonecna. Ak zastavim chodcovi na prechode tak zasadne vtedy ked je pravdepodobne ze bude dlho cakat. Najvacsia kravina je ked ide auto samotne, za nim nikto, chodec stoji na prechode a sofer zacne 60 metrov pred prechodom spomalovat az sa pomaly doplanta k prechodu a cumi na chodca kym sa pohne. To mna ako chodca doslova vytaca, namiesto toho aby tym autom cim skor zmizol, tak 3x tolko zdrzuje mna aj seba.

0/0
12.2.2010 11:43

kontrola_nemocnych

30 tisíc nastartování

to mi vyslo jako ze rok 85 startu a to pri kazdodennim provozu ve meste by slo udelat. nicmene to znamena ze pri normalnim provozu kazdy minimalne 5 let ten starter zdechne.

0/0
11.2.2010 20:07

Host

Re: 30 tisíc nastartování

A baterka zdechne za půl roku.

0/0
11.2.2010 22:43

Host

Re: 30 tisíc nastartování

Kolik startů za rok , 85 ? Snad v průměru denně  l0 x 200 dnů, tj..............

0/0
12.2.2010 4:40

notebook.r51

Re: 30 tisíc nastartování

Do firmy nebo obráceně domů to mám asi 16 semaforů, některé natřikrát, řekněme 30 čekání každou cestu, beru, prvních 5 bude motor ve studeném režimu, takže se zastartuje řekněme 2x25krát. Po městě další 4 podobné cesty obden, tedy denně dalších 50 stratů. 100 startů denně, 25 tisíc do roka, po třech letech vyměnit startér, jenže to se auto prodává, takže je to jedno. Při celodenním svícení mi ale vychází do mínusu energetická bilance baterky. Takže výkonnější dobíjení, o poznání vyšší spotřeba. Jo a trochu proti srsti je přestava, že současně s motorem vypíná klimatizace, takže v létě bych to taky deaktivoval, zvlášť po městě. Závěr - je to hlavně PR antikrizové opatření, česky bublina jako mnohé jiné ve stylu "musíme šestřit, ať to stojí co stojí".

0/0
12.2.2010 6:44

don sidonio

ušetřit palivo za každou cenu?

Nevím, zda je dobré snažit se ušetřit palivo za každou cenu.U studených motorů,které od začátku jízdy neujely více než 20-30km (podle venkovní teploty) dochází při opakovaných startech k zvýšení průměrné spotřeby, o exhalacích nemluvě. Nehledě k tomu,že řidič pokaždé nemůže dost dobře odhadnout,jak dlouho bude stát v koloně,před křižovatkou,u železnič.přejezdu atd.

0/0
11.2.2010 18:34

Host

Re: ušetřit palivo za každou cenu?

Mozna by stacilo precist clanek a ne jen nadpis

0/0
11.2.2010 18:39

Host

Re: ušetřit palivo za každou cenu?

kde tam je něco o teplotě?

0/0
11.2.2010 20:07

notebook.r51

Re: ušetřit palivo za každou cenu?

Ty se taky nauč číst víc než obrázky a hlavně porozumět psanému textu.

0/0
12.2.2010 6:27

Host

Re: ušetřit palivo za každou cenu?

sorry, opravdu jsem to nepřečetl důkladně.

0/0
12.2.2010 6:45

Host

Re: ušetřit palivo za každou cenu?

...ale hlavně, že se zapojuješ, viď...?

0/0
12.2.2010 8:36

Host

mozna to u nejakych aut fungovat bude,

ale urcite ne u renolda

ja mam ctvrty rok megana II, najeto 160tis, me meste moc nejezdim, takze startuju tak  max 5x denne, coz po 4 letech znamena cca 7tis nastartovani

nedavno mi starter zacal delat tokovyto chrrrr chrrr, a znamymu, ktery ma shodou okolnosti podobnou plecku jen o 2 roky starsi, to dela taky

0/0
11.2.2010 15:20

Host

Re: mozna to u nejakych aut fungovat bude,

Nikde to nebude fungovat, je to finta automobilek jak z lidí vytáhnout další peníze.

0/0
11.2.2010 22:44

Host

stop-start v dieselu

ehm, víte jaké mají problémy korejské automobily Hyundai a Kia se vstřikama u turbodieselů? Víte, že jeden stojí 12900 Kč? a víte jak rychle budou odcházet spolu s turby u modelu i30 stop-start v dieselovém provedení? Když sem to viděl, okamžitě sem šel do vrtule - to může vymyslet jen trotl  

0/0
11.2.2010 13:59

ondra112

Re: stop-start v dieselu

Vi dobre (nebo rozhodne lepe nez ty), co delaji. Kdyby se to melo porad sr.., rozhodne by toto nezavedli a jeste si nepovesili smycku ve forme sedmilete zaruky.

0/0
11.2.2010 14:07

Host

Re: stop-start v dieselu

Opravdu? Anebo je to jinak?

Sedmiletá záruka se nevztahuje na běžné opotřebení. Což jsou i vstřikovače nafty. (No a kromě toho, kdy je někomu v záruce vyměnili? A teď nemám na mysli jen zmíněné značky.)

Majitel si je koupí za své, a automobilka vydělá. Takže i takto jsou motivováni to zavést.

No a kromě toho, rakovinotvorné nafťáky do města nepatří. A nejen tam. Takže já tuto novinku vítám.

0/0
11.2.2010 14:34

Host

Re: stop-start v dieselu

A zase jeden odborník,co všecjno ví.

0/0
11.2.2010 14:23

Host

Re: stop-start v dieselu

korejský automobil si normální člověk nemůže koupit Rv

0/0
11.2.2010 14:35

Host

Re: stop-start v dieselu

i30 a ceed jsou normální evropská německo-česko-slovenská auta

0/0
11.2.2010 20:09

Host

Re: stop-start v dieselu

Nedělej ze sebe hlupáka

0/0
11.2.2010 20:44

Fungy

Re: stop-start v dieselu

i30 je přece český auto ;-)

0/0
11.2.2010 15:40

kontrola_nemocnych

Re: stop-start v dieselu

asi si zapomel kolik na turbech narjzovala skodofka u ochcafek kde turbo na po 100-150tis km 100% odeslo :)

0/0
11.2.2010 20:08

Host

Re: stop-start v dieselu

To je velice zajímavé. Na octavii máme najeto 190 tis. km a turbo pořád pracuje bez problému. Nebude to spíše tím, že se o to turbo dotyční lidé neumí starat?

0/0
11.2.2010 22:55

Martin 5

Re: stop-start v dieselu

A jak se o to turbo staráš?

0/0
12.2.2010 13:01

Host

Re: stop-start v dieselu

Chovám se k němu tak, jak je uvedeno v návodu k obsluze.

0/0
12.2.2010 15:43

Host

Startuje se teply motor

S tim nema starter vaznejsich problemu.

0/0
11.2.2010 13:57

Host

Startér malé alfy je prý dimenzován a ozkoušen na 30 tisíc??

A není to málo?

Když vezmu v úvahu že jezdím hodně po městě,každý den po zácpách  (Praha) tak za cestu zastavuji tak dvacetkrát ,pokud není velká zácpa, jinak i víc (na dvacet kilometrů cesty) A pak jezdím ještě jednou týdně 100 kiláků na chalupu tam a zpátky. To znamená že najezdím za týden 300 kiláků a startovalo by to týdně tedy 104x. Takže za dva roky najezdím 28800 kiláků a nastartuju cca 10 000. To znamená že za šest let úplně normálního městského provozu mi odejde startér? Fakt super věc:-( Pokud budu počítat že mi to ušetří jeden litr spotřeby,čemuž nevěřím ani trochu(síš tak půl litru),tak za šest let to ušetří 1800 litrů, co že  54 tisíc. Oprava předpokládám se do deseti tisíc nevejde,spíš tak patnác, takže úspora se nám tím kompenzuje na nějakých 40 tisíc. Mno k zahození to není,ale že by to mělo nejakej extra smysl.... to nevím.

0/0
11.2.2010 13:52

Host

Re: Startér malé alfy je prý dimenzován a ozkoušen na 30 tisíc??

Na tech 1800 litru jsi prosimte prisel jak? Pokud za 2 roky najezdis 28800 kilaku, tak jich mas za 6 let na konte 86400. Za predpokladu, ze kazdych 100 km Ti to usetri 1 litr, tak usetris presne 864 litru. Pri cene cca 30 Kc tak usetris necelych 26 tisic...

0/0
11.2.2010 15:06

Host

Re: Startér malé alfy je prý dimenzován a ozkoušen na 30 tisíc??

Repase starteru za 15000? To bude platina ne? ;-)

0/0
11.2.2010 15:35

Host

Re: Startér malé alfy je prý dimenzován a ozkoušen na 30 tisíc??

40000 za 6 let je 6666 za rok. To je 2x víc než státní příspěvek na stavební spoření. Tak asi tak

0/0
11.2.2010 19:35

Host

Re: Startér malé alfy je prý dimenzován a ozkoušen na 30 tisíc??

Tak málo ? Já po praze zastavím tak minimálně 100x každej den, při letních zácpách určitě víckrát. Pokud by to mělo pokaždý vypnout, je to tak 3000x za měsíc.

0/0
11.2.2010 22:48

Host

Popojíždění v zácpě

Nějak si nedokážu představit, jak se auto se start/stop systémem chová v pomaloučku se sunoucí koloně, která 2 vteřiny popojíždí a 5 vteřin stojí. Bude mi neustále chcípat a startovat motor, kdykoli budu chtít popojet o jedno auto? Když tedy budu den intenzivně pohopsávat po Praze, nastartuje to řekněme 50x-100x. Jak se psalo v článku, živostnost startéru je 30 000 startů. Tedy řekněme 1-2 roky v ucpané Praze? Nějak nemám pocit, že tím neco ušetřím. Úspora 60kč na 100km je minimální v porovnání s cenou startéru, baterie a všeho co se s tím bude muset vyměnit.Na to, odhaduji, bude potřeba min 20 tis. Tuto částku ušetřím (na nižší spotřebě) nejdříve za 33 333 km ujetých po městě.

0/0
11.2.2010 11:58

Host

Re: Popojíždění v zácpě

tak vetsinou takova auta maji volbu tento system deaktivovat, krom toho u nekterych nefunguje do provozni teploty motoru, tzn, ze pri dojizdeni par km ted v zime se system ani neda spustit atd...

0/0
11.2.2010 12:17

pian1

Re: Popojíždění v zácpě

no na usporu paliva je ten systém asi fajn ale ta životnost... Podle mě čím více elektroniky v autě tím hůř, z hlediska životnosti a poruchovosti samosřejmě. Chápu že dnes je ta přetechnizovanost nutností ale životnost nových aut zřejmě nepřekročí 10 let.:-(

0/0
11.2.2010 12:29

Host

Re: Popojíždění v zácpě

A kdo by si také nechával auto 10 let, že...

0/0
11.2.2010 12:57

Host

Re: Popojíždění v zácpě

Podle mě je věk auta 10let uplně normální. Pokud člověk není boháč aby po 5 letech koupil nové. My třeba měli 105ku 13let a teď máme escorta 16let. Vždyť nové auto stojí 300 000 !! Kdo ho denně nepotřebuje, nemá důvod ho měnit. A když, tak za bazarové. Ale plno lidí na to stejně nemá.. Když to jede, tak proč si ho nenechat.

0/0
11.2.2010 13:05

Host

Re: Popojíždění v zácpě

no to uplne normalni neni mit tak stare auto

0/0
11.2.2010 13:22

Host

Re: Popojíždění v zácpě

Aha, tak abychom usetrili (a kdo vi jestli) 2l paliva pri jizde ve meste, budeme si kupovat co 3 roky novy vuz  a stray hodime do skarpy. To je ekologie jak noha. Ale nedivim se ze automobilky tenhle druh ekologie podporuji.

0/0
11.2.2010 13:35

Host

Re: Popojíždění v zácpě

presně tak, to je teda elkogie :) Rv

0/0
11.2.2010 13:40

Host

Re: Popojíždění v zácpě

Já si nové auto rozhodně nekoupím KVŮLI systému start/stop a už vůbec ne JEN KVŮLI systému start/stop. Nové auto si kupuju z úplně jiných důvodů. A když start/stop mít bude, hm, tak ok.

0/0
11.2.2010 15:37

Host

Re: Popojíždění v zácpě

Že radši neudělaj motor kde se po městě využívá jen malá část. U motoru 1,1 l je spotřeba bez vypínání po městě tak do 8l .

0/0
11.2.2010 22:52

Host

Re: Popojíždění v zácpě

Průměrné stáří aut v ČR je 14,5 let;-)

0/0
11.2.2010 13:43

Host

Re: Popojíždění v zácpě

Třeba já. Auto (kvalitní japonské) jsem si koupil ako funglovku a vzhledem k tomu, že na práci ho nepotřebuju a s rodinou najezdím 10 tisic ročně, těch 10 let je doba, po kterou ho chci minimálně mít. Raději i o nějaký rok déle. Ušetřené peníze si hodlám užít jinak.

0/0
11.2.2010 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.