Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žlutý blesk na baterky ujede 100 kilometrů po desetiminutovém dobití

Švýcarská společnost Protoscar představí na autosalonu v Ženevě druhou generaci svého elektrického prototypu Lampo. Auto má zaujmout výbornými výkony, dlouhým dojezdem a snadným nabíjením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

I na vodu elektricky

- elekro loď - to třžeba když na Vaší přehradě spalovací motory zakázali

http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=286_289&products_id=6467

http://www.nikl.cz/k83-nafukovaci-cluny-a-elektromotory.php

http://www.elektrolode.cz/5481-lode-s-elektromotorem/

0/0
17.2.2010 15:34

Host

Jo, stačí trochu pohledat

a tady http://ekolo.cz/ mají kola skládací, městská, terénní, elektroskůtry i elektromobily k pořízení ihned. Super je rozhovor se známým ekonomem Sedláčkem  http://ekolo.cz/rozhovor-s-tomasem-sedlackem

0/0
17.2.2010 15:19

Host

Nebo třeba tohle :

Nebo třeba tohle - komplet nabídka kol

http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?main_page=index&cPath=286_287

http://www.skladacikola.com/0,96,E-kola-(elektrokola).html

http://www.bezbenzinu.cz/

http://www.bezbenzinu.cz/?q=mobilni-dobijeci-stanice

0/0
17.2.2010 15:15

Host

Tak něco pro diskutující, aby pochopili že jde o dnešek

Tak něco pro diskutující, aby pochopili že jde o dnešek, lze to vše u nás koupit :

http://eshop.transtop.cz/Elektricke-kolo-TDL2-elektrokolo-806/

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/fotogalerie/2009/08/03/elektroautomobil-z-dilny-nissanu-zadny-benzin-zadn/

http://eshop.transtop.cz/Elektricky-skutr-TDL6-light-1250/

http://www.mall.cz/elektrokola/city-liner-09?v=417142

0/0
17.2.2010 15:10

Host

Žlutý blesk na baterky ujede 100 kilometrů.

Kde mají tak dlouhé svahy?

0/0
15.2.2010 15:28

Host

Re: Žlutý blesk na baterky ujede 100 kilometrů.

V Alpách;-D

0/0
15.2.2010 16:05

Host

hmmm

A ten zvuk toho motoru :-) hmmm jak V6 aspon :-))))

0/0
15.2.2010 14:12

panzic

nevíte někdo

zajímalo by mě, jak se na autech vyměňují zadní kola, když je přes ně ten kus plechu, jako v tomto případě. nevíte někdo prosím?

0/0
15.2.2010 13:07

Host

Re: nevíte někdo

Nijak. To je spočítaný. Jak skončí životnost baterií, jde to do šrotu celý.

Jako jednorázový foťáky... bude to eko-odpad.

0/0
15.2.2010 15:25

ičmeka už jednou smazali

hm, zelená technologie...

a co ty baterky??

0/0
15.2.2010 10:08

Host

Re: hm, zelená technologie...

Tužkáče koupíš u každého vietnamce.

0/0
15.2.2010 15:28

Host

Kolik Kč na kilometr?

Pokud má motor 32kWh a ujede až 200km, tak při dnešních cenách cca 5kč na kWh by znamenalo 200km za 160Kč. To je nějaký nesmysl. Prosím ať mě opraví někdo s lepším elektrotechnickými znalostmi než mám já :)

0/0
15.2.2010 9:56

Host

Re: Kolik Kč na kilometr?

Počítáte správně. Klasický benzínový motor při spotřebě 5L na 100km při ceně 30Kč na 1L znamená 300 Kč na 200 km. Ale když budete nabíjet při nízkém tarifu (cca 2Kč za 1kWh), tak Vám dojde, proč se elektromobily začínají vyrábět a prodávat. A tohle je teprve začátek. Elektromotor má totiž větší účinnost než benzínový motor, motory se supravodiči jsou vůbec nepřekonatelné (používají je zatím jen elektrické lokomotivy). Elektromotor je dále výhodnější při rozjezdu, kdy benzínový má mnohonásobně větší spotřebu, než při ustálených otáčkách. Dále při jízdě z kopce nebo při brzdění motorem působí elektromotor jako dynamo a akumulátory dobíjí.

0/0
15.2.2010 10:20

Host

Re: Kolik Kč na kilometr?

A co teprve, když si to auto zapojim nenápadně do zásuvky v práci !!

To by byly uspory za provoz... ;-D;-)R^

0/0
15.2.2010 12:28

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

;-D;-D;-D;-D;-DR^

0/0
15.2.2010 13:15

Host

Re: Kolik Kč na kilometr?

A kterej benzinak ma 5 litru na 100 km ja mam 1,2 a jezdim za 7,5 litru na 100. Ale i tak je to paradni cena za tu spotrebu. Akorat by to jeste chtelo aby auto melo dojezd aspon 400 km a zasuvky by byli na kazdy benzice a doma nabijeni by nebyla hodinu ale treba pet minut do full. A cena toho auta nebude hooodne pres melouna, ale bude klasicka cena jako je ted na benziny.A pak to zacne byt parada

0/0
15.2.2010 14:15

wrah

Re: Kolik Kč na kilometr?

Pokud byste chtěl nabít elektromobil s dojezdem 400 km (tj tak 70 KWh) za 5 minut, tak by nabíječka potřebovala příkon 1,4 MW, to by běžná síť neutáhla. Ale určitě by šlo (a bude někdy muset být) natáhnout podél dálnic speciální silové vedení, tak aby bylo možné baterie od elektromobilů nabíjet maximálně rychle.

0/0
15.2.2010 14:50

Host

Re: Kolik Kč na kilometr?

Kilowatty či megawatty, kWh nebo MWh, takové detaily ekofašistická zelená strana nerozlišuje.....

0/0
15.2.2010 15:27

Tryskomys Muf

Re: Kolik Kč na kilometr?

Zajdi si k psychiatrovi.

0/0
16.2.2010 12:17

Host

Re: Kolik Kč na kilometr?

Jsou projekty, ktere pocitaji s vymenou baterii za nabite u cerpadel. Pak ani nemusi motoristu trapit zivotnost naterii.

0/0
16.2.2010 6:23

Host

Re: Kolik Kč na kilometr?

To jako vyměním svou zánovní aku za nabitou aku,která bude mít učo po životnosti, protože tak by to u nás fungovalo :-/Rv

0/0
16.2.2010 13:02

Fido

Re: Kolik Kč na kilometr?

Neni to spravne. Do ceny je potreba jeste rozpocitat cenu akumulatoru, ktere vydrzi tak 3 roky a jejichz cena bude delat vetsinu ceny celeho auta. Razem se pak dostanem nekam k 10 Kc na km a to uz tak dobre nevypada.

Ani tou cenou elektriny bych si nebyl jisty. Nizky tarif dostanete jen tehdy, kdyz elektrinou topite. Jakmile se ale trosku rozsiri elektromobily, staty si najdou cesticky jak elektrinu naopak jeste zdrazit nejakymi spotrebnimi danemi, ktere ted maji na palivech.

0/0
16.2.2010 19:14

Host

Pro praxi nepoužitelné

Malá kapacita baterií, malá životnost, drahé. Hlavně že "zelené".

0/0
15.2.2010 9:50

vasek001

Re: Pro praxi nepoužitelné

Ver tomu,ze automobily se spalovacimi motory prochazely stejnym problematickym vyvojem,  byly provazene stejnymi skeptickymi recmi ze stran konzervativnich priznivcu vozu tazenych konskym sprezenim ;-)

0/0
15.2.2010 9:56

Host

nejlepší je stejně

oktávka TDI, jede to slušně,táhne to vocpoda, nic to nežere a každej mi to závidí ;-D,

0/0
15.2.2010 9:41

Host

Re: nejlepší je stejně

tak tak, v užitné hodnotě a poměru cena/výkon ji trumfne jen LOGAN ale to je auto pro holotu takže se to srovnat nedá R^

0/0
15.2.2010 9:52

tažak

Kde se prodávají ?

ta první generace,když tohle je ta druhá?

0/0
15.2.2010 9:28

Host

Vzdušný zámek.

Mně to přípomíná to autíčko na stlačený vzduch. Taky papírově výkony, a kecy a kecy a pak bublina splaskla. Toto je ten samý případ.

0/0
15.2.2010 8:59

Host

Makejte, ódéesáci!

Napište k tématu něco chytrého. Tak chytrého, že by to ani samotný Tupohlávek nevyplodil.;-D

0/0
15.2.2010 8:49

Host

Re: Makejte, ódéesáci!

ze neuhodnu koho volis??? btw. sam si teda napsal uplne uzasne chytrej prispevek...

0/0
15.2.2010 9:40

bukovski

Re: Makejte, ódéesáci!

Hlavně velmi relevantní ke článku. ;-D

0/0
15.2.2010 10:06

Host

auto zatím ne!

elektrické auto si myslím, že pro masové využívání nemá prozatím dostačující parametry !! naopak až budu pořizovat motorku/skútra tak volim už jedině elektřinu nejspíš elektrický skútr akumoto - www.akumoto.com

0/0
15.2.2010 8:35

Host

Re: auto zatím ne!

to sou sračky, když motorku tak alespoň se 150 valachy abys mohl dráždit vochcávkaře v turbochrochtech a nemusel se bát nezastavovat cajtům, jináč je to k ničemu ;-)

0/0
15.2.2010 9:54

Host

Re: auto zatím ne!

cinsky noname sr.a.cky s ceskou samolepkou, taky se chlubej s "kompletaci v CR", nikoliv s vyrobou, haha, to tam jen daj baterku a tu svoji samolepku...

0/0
15.2.2010 10:21

Host

výkony/kapacity

Motory mají výkon 300kW, baterky mají kapacitu 32kWh, na ně ujede až 200km.

Nějak mi to nesedí. Při plném výkonu by mu baterky stačily cca na 6 minut. Naopak, jel-li by těch 200 km lážo plážo 50kou, odebíral by z baterky 4 hodiny, tedy průměrně jen 8 kW. Stačí 8 kW na jízdu půldruhétuny těžkého auta 50kou?

0/0
15.2.2010 8:15

Host

Re: výkony/kapacity

300kW je maximální výkon, které jsou motory schopny poskytnout. Při jízdě na rovince stačí zlomek tohoto výkonu. V článku je jasně uvedeno, že délka dojezdu závisí na terénu. Při jízdě na rovné vozovce stačí překonávat jen odpor vzduchu a valivé tření kol. Při jízdě z kopce naopak působí motor jako dynamo a akumulátory dobíjí.

Prosil bych ctěné komentátory, aby se nejprve dokonale seznámili s danou problematikou, než začnou psát nesmysly.

0/0
15.2.2010 10:04

Host

Re: výkony/kapacity

Skoro bych se divil, kdyby pri jizde z kopce se akumulatory dobijely. Pokud vim, tak i neuplny dobijeci cyklus se pocita do zivotnosti baterie, tudiz dobijeni pri brzdeni by jejich dobu zivota ponekud zkratilo.

0/0
15.2.2010 12:40

Host

Re: výkony/kapacity

Gybridni auta takto jezdi jiz vice nez 10 let. Mikdo se tomu uz nedivi.

0/0
16.2.2010 6:28

Honx

Re: výkony/kapacity

S dobrou aerodynamikou a při plynulé jízdě 8kW stačí, proč by ne. Vezmi to třeba tak, že na jízdu na kole, což je dohromady tak 100 kilo, ti stačí energie kolem 150-200 W!

Ale jiná věc jsou rozjezdy, pokud by to neustále zastavovalo na křižovatkách a musela se ta hmotnost stále uvádět do pohybu, tak by byl dojezd rozhodně hodně menší. Ale pokud by se tam místo nesmyslného převodu pro maximální rychlost použil nějaký lehčí, tak aby měl stroj maximálku třeba jen 150 km/hod tak bude motor méně zatěžován a klesne mu i odběr. Dokonce by mohl mít i rychlejší start ;-)

Jenomže ony se všechny tyhle elektromobily bohužel nedělají pro praktický život ale na efekt, takže se každý chlubí jen maximální rychlostí a zrychlením.

Mimochodem k té rychlosti - to není nic nového, první automobil který překonal tehdy závratnou rychlost 100 km/hodině byl taky na elektriku! :-)

0/0
15.2.2010 10:08

Host

Re: výkony/kapacity

Při průjezdu 10 zpomalovacími prahy cestou do práce vydží baterie jen 50km

0/0
15.2.2010 10:18

Host

Re: výkony/kapacity

Nezapomínejte, že při brzdění a jízdě z kopce působí elektromotor jako dynamo a akumulátory dobíjí. Lepší typy elektromobilů mají motory přímo v kolech a odpadá převodovka a pod., takže jsou zase menší ztráty. Při vyšších rychlostech roste odpor vzduchu tak, že by to přestalo být ekonomické. Také tření kol o vozovku je nezanedbatelné. Elektrické lokomotivy využívající magnetické levitace a lineárního motoru jezdí přes 400 km/hod, pak už roste odpor vzduchu nad únosnou mez.

0/0
15.2.2010 10:33

Fido

Re: výkony/kapacity

Typicky priklad spojeni dvou extremu tak aby to lepe vypadalo. To auto bud ujede 200 km za idealnich podminek, tedy nesmi foukat vitr, nesmi byt nikde ani trosku kopec a musite se plouzit ani ne tou 50-kou. A nebo to rozjedete na 200 km/h a uzijete si nekolika minut sportovni jizdy. Za par minut ovsem koncite a musite nabijet.

0/0
16.2.2010 19:24

Host

moc hezky

ale to auto by doma nikdo nenabyl - vykon 3,3kW je za hranici povoleneho vykonu na domacich rozvodech pri delsim pouziti.

0/0
15.2.2010 7:07

Host

Re: moc hezky

Cože??? Když mám 3 fáze se skromným jističm 15A, tak mám k dispozici přes 10 kW. To mi ještě "zbyde i na sporák :-)

0/0
15.2.2010 8:09

Host

Re: moc hezky

3,3 kW  je normální příkon kolik myslíš že má elektrická trouba ve 3f  je to nějakech 8A  ve 1f   tak  13-14A  což je absolutně v pohodě když vemu že zásuvkové obvody se jistí 16A.  Samodřejmě nemůže jí o instalaci zdob Křižíka:-) Spíš mi nesedí poměry výkon motoru/kapacita baterii/dojezd  na plnej výkon by baterky stačili tak na 6-7 min jízdy.  

0/0
15.2.2010 8:21

Host

Re: moc hezky

Samozřejmě že nabilete. Z běžné zásuvky s jističem 16A lze odebírat trvale přes 3,5 kW

0/0
15.2.2010 9:11

Host

To si můžete postavit i doma a bez zbytečné

elektroniky na základě staré 120cítky! Elektromotory jsou a baterky taky. Vyhodí se motor, za zadní sedačky se prdne sada baterek a místo převodovky se dá elektromotormotor, ktomu se připojí měnič a na hydrauliku malé servo a jede!:-)

0/0
15.2.2010 6:00

Host

Zavádějící informace

Akumulátor Li-Ion sice vydrží 800 cyklů, dojezd 160 000 km je sice reálný, ale v článku takticky není uvedeno, že přítomné lithium je poměrně agresivní a zničí akumulátor cca za dva roky i když se akumulátor nepoužívá. Ono i kdyby tam byly akumulátory olověné, tak ty vydrží cca 5 let, tedy stále podstatně kratší dobu, než co běžný motorista najede 160 000 km.

0/0
15.2.2010 3:20

Neregistrovany

Re: Zavádějící informace

Ono taky na životnosti těch článků se jistě dost podepíše to, jak se budou nabijet. Při rychlonabijení nemůže tolik cyklů vydržet ani náhodou.

0/0
15.2.2010 7:40

Fido

Re: Zavádějící informace

Stejne jako s vybijenim. Obcas se vyuzije plny vykon a pocet cyklu klesne na polovinu. Obcas se pouzije extremne rychle nabijeni a pocet cyklu klesne na desetinu. Vzhledem k tomu, ze baterky tvori vetsinu ceny toho auta to vazne levny provoz nebude.

0/0
16.2.2010 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.