Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ADAC: Nejlépe hřejí mercedesy, nejdéle budete mrznout ve velkém fordu

V některém promrzlém autě je teplo za pár minut, jinému to trvá půl hodiny, zjistil v originálním zimním testu německý autoklub. Nejzmrzlejší budete ve velkém Fordu Galaxy. Než se auto vytopí z minus 10 stupňů na plus dvaadvacet, trvá to 34 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Peugeot 306 a 406

Táta 406 1,9TD, vlažnej vzduch jde ani ne po kilometru a na druhým kilometru topí, na třetím kilometru jde vyloženě horkej vzduch že neudržíte ruku na výdechu větrání...

a moje 306 1,8i? netopila vůbec, výměna radiátoru za 600,- to vyřešila a teď topí už po kilometru vlažnej a po 3-4km teplej vzduch, ne tak horkej jako 406 ale dost na to abyste se mohli vozit v autě v plavkách i v -25 :o) vyzkoušeno :DR^

0/0
1.3.2010 22:17

Host

Felda Combi

Mnoo, mám Feldu Combi 1.3 a na topení nedám dopustit. Ujedu asi tak 2 Km a z větráku jde horký vzduch. A to při cca -5 až -10 °C. A to má Feldička už 10 roků.  Když je větší mráz tak do 5 Km je v autě vždy teplo. Jeden čas to nefachčilo, tak jsem vyměnil termostat a od té doby šlape jak hodinky.

0/0
28.2.2010 16:13

Host

nejlépe topila Škoda 120L

V tomhle autě jsem jezdi l v zimě vždycky v teploučku. Než jsem ho vyhrabal a roztlačil, mnohdy jsem si po usednutí za volant musel i vyvětrat abych trošku vychladl :-D.

0/0
26.2.2010 22:46

Host

A co naše skvosty z Boleslavi ?

Kromě Feliny jsme za posledních 20 let otestovali  vše od Š100 až po Fabii.Všechny shodně  zadýchají  přední sedačky až po ujetí 5 km,po dalších pěti vystupujeme z vyhřátého auta aby jsme si to samé zopakovali po pracovní době.Můj manžel chtěl ,zvláště tu poslední jmenovanou,dokonce reklamovat.Chvíli trvalo než pochopil že se nejedná o vadu auta,ale vlastnost ;-D .Tak už se tomu vtipu nějaký čas nesmějem  a šetříme na něco,co se dá nazvat autem i v zimě.

0/0
26.2.2010 4:18

send

Re: A co naše skvosty z Boleslavi ?

Tak to asi bude vada. Jezdím občas fábií 1,4 a hřeje tak po kilometru.

0/0
26.2.2010 14:02

Host

Nejhůře topí Renault Chamade R 19

Hotová pojízdná lednice, strašný auto Renault Chamade R19 ! Ta nevyhřívá, jenom slabounce zavlaží. BrrrrRv

0/0
25.2.2010 19:19

Homer1

Re: Nejhůře topí Renault Chamade R 19

Ty nemáš 3 kila na nový termostat nebo 5 minut na odvzdušnění???

0/0
25.2.2010 20:11

Host

Re: Nejhůře topí Renault Chamade R 19

Tak jezdi autobusem nebo si třeba kup Auto.

0/0
25.2.2010 20:56

f0rr35t

Re: Nejhůře topí Renault Chamade R 19

A co takhle zkusit auto z tohoto tisíciletí? ;-D

0/0
26.2.2010 0:17

f0rr35t

Re: Nejhůře topí Renault Chamade R 19

Né, nic osobního, sranda musí být :-)  S R19 jsem taky něco najezdil a nezdálo se mi, že by to topilo tak strašně, zkus třeba ten termostat jak ti tady správně někdo radí.

0/0
26.2.2010 0:26

Host

Re: Nejhůře topí Renault Chamade R 19

vážený pane, pokud se nestáráte o chladicí soustavu motoru nebo následně tepelný výměník vozidla, tak se nedivte, že to netopí... Já tedy R19 mám, konkrétně i to chamade (pro neznalé - sedan) a do cca 2-3 minut jízdy z topení jde teplý vzduch ;) Zrovna tohle auto jste si jako příklad něčeho co špatně topí vybral docela špatně - už např. ve srovnání s Favoritem je tohle mnohem lepší

0/0
27.2.2010 13:01

Howard

Sakra Galaxy???

No prave minuly tyden jsem si koupil rok jete galaxy a rikam si, jak rychle mi topi a ono udajne ne. Jenomze mam nastesti pridavne topeni - i kdyz jen elektricke a tedy ne nezavisle, fungujici i bez motoru, presto to staci a auto je velice rychle zahrate. Elektricke pridavne topeni je standardne montovano do vsech naftovych Galaxy, tudiz by bylo mozna zahodno tuto "malickost" u vysledku zminit...

Jinak je fajn, ze nekdo testuje i takovou vec.

0/0
25.2.2010 17:16

Host

Re: Sakra Galaxy???

No, já mám Galaxy z 2004 a to topení fakt nic moc rychlýho, ale...jak se mohou v tomto testu porovnávat auta s rozdílným vnitřním prostorem, konstrukčním rokem a motorem naftovým / plynovým???8-o

0/0
25.2.2010 21:46

Host

Re: Sakra Galaxy???

Máme Galaxy r.v. 2008 s nejsilnějším naftovým motorem 2.2 TDCI s prosklenou střechou.

Když bylo - 18 venku, tak po 2,5h jízdy bylo v autě kolem 15st, u nohou kolem 10st. Obsazení bylo menší  (1dospělý + 3 děti) a topení jelo naplno. Děti v zimě zůstávají v kombinézách.

Fakt nic moc, hlavně vzadu, ale ani vepředu nic moc, především na nohy.

To elektrické topení, co tu zminil host. je fajn na rychlé zahřátí motoru, ale pro topení v autě není k ničemu.

0/0
26.2.2010 11:15

f0rr35t

Re: Sakra Galaxy???

A taky se vám tak strašně mlží okna? V Sharanu se totiž nehorázně mlží vše kromě vyhřívaného čelního skla. Někdy to je až nebezpečné, protože to není ojedinělý jev, jakmile klesne teplota, tak se auto začne mlžit a je zamlžené i po několika hodinách jízdy. Po pár zkušenostech bych tyhle MPV nechtěl ani za nic ;-€

0/0
26.2.2010 14:22

Host

Re: Sakra Galaxy???

a co v trenkách? Sucho?

0/0
28.2.2010 21:06

Host

benzín x nafta

Nevim co má ten test za smysl, přece je jasné, že  budou vždy dřív budou topit auta s benzínovym motorem než ty s dieselem... nemám pravdu?

0/0
25.2.2010 16:52

Host

Re: benzín x nafta

Taky jsem cekal srovnani benzinovych a naftovych aut zvlast. Tohle srovnani nedava smysl.

0/0
25.2.2010 17:19

male_zvire

Re: benzín x nafta

To smysl fakt nedává....Rv

Jeden ROZUMNEJ důvod proč by měl benzín topit rychleji...?

0/0
25.2.2010 19:24

Host

Re: benzín x nafta

Třeba proto že benzín pracuje ve vyšších otáčkách než diesel, tím se dřív ohřeje na provozní teplotu (proto se třeba diesel nehodí na krátké trasy a pod. ). Myslím že jsem ve svém prvním příspěvku až takovou blbost nenapsal. Pokud jsem ale někoho pobouřil tak se omlouvám. Popřípadě mi to můžete vyvrátit, rád se poučím ;-)

0/0
25.2.2010 19:46

male_zvire

Re: benzín x nafta

Kdyby jsi vynechal to slovíčko "vždy", tak bych možná i souhlasil, ale takhle... ?!?:-/

Rozdíl otáček benzín × nafta na ohřátí motoru možná vliv má, ale velmi malý - je hromada faktorů které mají výrazně větší vliv.

0/0
25.2.2010 21:32

Host

Re: benzín x nafta

neni to jenom v otáčkách, ale již zmiňované kompresní poměry, a určitě i to, že diesel je robusnější (težší). Než se ta hromada litiny (nebo nějaké slitiny hliníku či co to je) ohřeje tak, aby to rozumně topilo, taky trvá dýl....

Které faktory máš na mysli?

0/0
26.2.2010 16:26

Homer1

Re: benzín x nafta

Porovnej si třeba jen kompresní poměry (benzín/nafta) a z toho vyplývající robustnost bloků motoru... A bude ti to hned jasné, proč se benzíny zahřejí vždy o něco dříve než nafťáky....

0/0
25.2.2010 20:13

male_zvire

Re: benzín x nafta

Zvaž si holý dvoulitrový benzínový motor a holý dvoulitrový naftový motor - rozdíl bude v řádech procent. A auta většinou topí ještě dřív, než je ohřátý celý motor ;)

A když už jsme u kompresí - nafta pracuje v jiných (vyšších) teplotách než benzín :)

0/0
25.2.2010 21:41

Host

Re: benzín x nafta

ano je to dane tym, ze nafta ma vyssiu ucinost ako benzin ;-)

0/0
27.2.2010 18:40

Vylož

Nejlíp topí Škoda 120, zvlášť v létě

;-DR^

0/0
25.2.2010 16:51

f0rr35t

Re: Nejlíp topí Škoda 120, zvlášť v létě

;-DR^ jo jo, v létě by to vytopilo i zimní stadion

0/0
25.2.2010 17:05

Host

Ekologie

čím zelenější, tím hůř to topí (méně odpadního tepla - lepší využití energie v motoru. Ale problém je v tom jezdit (pokud to neprovozujete na floridě)

0/0
25.2.2010 16:48

Host

Volvo V50 topí skvěle

R^

0/0
25.2.2010 16:06

Host

Re: Volvo V50 topí skvěle

BMW 330d také

0/0
25.2.2010 16:36

obecní slouha z Klacíkova

Re: Volvo V50 topí skvěle

Zato pickup Ford Conect netopí ani po 60km jízdy...

0/0
25.2.2010 16:38

Host

Zlatý žigulík

teď mrznu ve Fordu :-(

0/0
25.2.2010 16:04

black_jack

Re: Zlatý žigulík

mi pripada, ze se mrzne ve vsech fordech..., ale stejne bych si ho zas koupil (mondeo)

0/0
25.2.2010 16:16

Host

Re: Zlatý žigulík

Ja taky (Focus) ;-)

0/0
25.2.2010 16:18

Host

Kdybyste nám neotravovali životní prostředí sazomety

tak nemusíte dřepět ve studené plechovce ;-O

0/0
25.2.2010 15:41

male_zvire

Re: Kdybyste nám neotravovali životní prostředí sazomety

Koukám, že tebe už někdo zpracoval...

... nepraštil ses v mládí do hlavy?

0/0
25.2.2010 16:18

performer1

Re: Kdybyste nám neotravovali životní prostředí sazomety

vždyť má pravdu!

0/0
25.2.2010 16:22

Host

Amerika

To zase Nemci objevili novy svetadil.

Je prece logicke, ze auta s dieselovymi motory hreji pozdeji - dieselovy motor ma vyssi ucinost a tedy mene ztratoveho tepla, navic je tezsi - vic hmoty a pouziva vetsi olejovou napln. Proto je pochopitelne, ze u dieselu trva dele, nez se motor a chladici medium prohreje a auto zacne topit. Malej lehkej benzinak topi po par kilometrech, u dieselu se pri kratkych jizdach po meste nemusi motor prohrat vubec.

0/0
25.2.2010 15:39

superkutil

Re: Amerika

No ale někteří výrobci montují naftové přihřívání chladící kapaliny, takže ne každý diesel topí hůř.

0/0
25.2.2010 15:47

Host

Alfa..

S tou Alfou Romeo, naprosto souhlasim ..clovek tam driv zmrzne nez v aute pociti nejakou teplotni zmenu..!!:) Ziju v tyrolsku tak tam to auto opravdu nedoporucuju.

0/0
25.2.2010 15:11

superkutil

Re: Alfa..

Je na každém, co si koupí. Třeba VW prý montuje naftové přihřívání chladící kapaliny standardně. A vůbec nejlepší je teplá garáž.

0/0
25.2.2010 15:26

Host

Re: Alfa..

teplá garáž je v zimě pro auto vražda !!

Nejlepší je kryté stání, tj. aby to toho nepršelo a nesněžilo, ale dávt to do tepla, jen to ne Rv

0/0
25.2.2010 15:36

superkutil

Re: Alfa..

No tak to bude asi problém všech aut ve městech, protože se dnes staví domy jen s garážovým stáním v domě a tam je teplo.

0/0
25.2.2010 15:50

Host

Re: Alfa..

A to proč?

Rychlé výkyvy teplot oslabí jeho obranyschopnost a dostane chřipku? To spraví jedna lahvička Actimelu do nádrže denně... ;-)

0/0
25.2.2010 16:10

Host

Re: Alfa..

ríká ti něco dilatace....

0/0
26.2.2010 4:22

Host

Zase

Zase ti Němci a jejich testy...

... já nevím, že je ještě někdo bere vážně.;-D

0/0
25.2.2010 15:05

superkutil

Re: Zase

Tepelná pohoda je základ bezpečné jízdy.

0/0
25.2.2010 15:27

Host

Re: Zase

Já netvrdím, že ne. Ale Němci a jejich "testy" jsou spíš špatné vtipy než věrohodné studie.

0/0
25.2.2010 16:08

Host

A nezáleží to mnohem víc na motoru, než na značce

a modelu auta, vy mysliteté ;-O?RvRvRvRv

0/0
25.2.2010 15:01

superkutil

Re: A nezáleží to mnohem víc na motoru, než na značce

Záleží na motoru, ale taky na velikosti výměníku, výkonu ventilátoru, rozvodu teplého vzduchu, vnitřního objemu auta atd. Takže nezáleží jen na motoru. Ale je pravda, že nové diesely už neuvolňují tolik tepla do chladící kapaliny a tak slušní výrobci montují naftové nebo elektrické přihřívání chladící kapaliny. Je to vlastně teplovodní bufík, ale jede jen když je auto nastartované.:-)

0/0
25.2.2010 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.