Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický blesk se zásuvkou na čumáku má spotřebu 1,6 l/100 km

Do Ženevy pádí na autosalon čtyřdveřové hybridní kupé Opel Flextreme GT/E. Dravý koncept se chlubí skvělou aerodynamikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

He heheheheh

To je sice krásný ,ta spotřeba v litrech..ale HLAVNĚ SPOTŘEBA PENĚZ  není nikde napsaná,takže zase prolhaný voblbování veřejnosti !!!!

0/0
1.3.2010 18:20

Host

OPEL a jeho design

se mi líbí čím dál více. Je to nádheraVVVR^8-o

0/0
26.2.2010 13:18

Host

1,6 L/100km ?

to je sice hezký, že to sežere průměrně 1,6 l/100km, ale kdo bude platit tu elektriku, kterou to bude celou noc žrát, aby to ujelo "zadara" těch 60 km?

0/0
24.2.2010 16:41

Host

Re: 1,6 L/100km ?

R^R^R^

0/0
1.3.2010 18:21

Host

Dokud...

Dokud ty vaše hybridy nebudou schopny ujet 500km+ na jedno nabití...a doba nabití na poloviční kapacitu baterie nebude pod 6 minut....tk si to ty baterky strčte laskavě někam jinam :-/. Podle mě byl tento směr využítí elektromotorů v automobilech předčasný (tím nechci říct že to je chybný krok), je sice faktem, že se automobilky budou předhánět vývojem lepších a lepších akumulátorů a brzy se dočkáme o hodně lepších výsledků. Pokud  ale chceme šetřit naši planetu, neměli bychom se spíš zaměřit na nejvetší "výrobce emisí"?

Neví aspoň někdo z Vás, co se stalo s vývojem vodíkových motorů?

0/0
22.2.2010 18:17

Deleter

Mno,

elektromobily tu jsou již desítky let, ne sice jako osobní auta, ale jsou, bez ohledu na váš názor. Automobilky žádné akumulátory nevyvíjí a vyvíjet nebudou, od toho jsou jiní, ti ale teď nemají čas, protože obchodují s ropou.

Vodík je prevít na skladování i výrobu.

0/0
22.2.2010 18:35

Host

Re: Dokud...

Jo, a z článku: " Takto umí auto ujet až 500 kilometrů."

0/0
22.2.2010 18:45

Host

hmm

Krasny auto

0/0
19.2.2010 9:15

Host

elektrika všude

http://www.youtube.com/watch?v=00B2wvyDUQ8 

0/0
19.2.2010 8:44

pazz

A tu elektřinu vyrobíme spalováním uhlí...

RvRv;-O;-O

0/0
19.2.2010 4:26

Host

Re: A tu elektřinu vyrobíme spalováním uhlí...

A proč ne? Uhlí je po světě habaděj a technologii jeho spalování máme vymakanou.

0/0
19.2.2010 22:56

Host

ELEKTRIKA JE BUDUCNOST

Auta na elektriku su zatiaľ najbližšia dostupna budúcnosť! TAK AKO AJ LUDSKE TELO FUNGUJE NA PRINCIPE ELEKTRIKY. Minimálne naklady na prepravu, a prevadzku. Na dobijanie Vam postači domaca solarna elektráren s tym ze auto bude mat povedzme na streche solarne panely. A po ceste budu vybudovane rychlonabijacky. A to este nehovorim o wireless elekrickej energii... Buducnost bola uz vcera, všetky tieto veci su už na trhu len ich treba dat dokopy.

http://www.youtube.com/watch?v=j4sAzaKfbRc

Treba vyliezť z jaskyne!!!

0/0
19.2.2010 0:59

Host

Elekto ma zmysel a buducnost

Plug in auta maju v sucasnosti jedinu sancu ako prejst na elektro. Baterie schopne udrzat energiu na povedzme 1000km budu az tak okolo roku 2015.

Ten kto si mysli, ze spalovaci motor ma buducnost, sa extremne myli. Vsetky, podotykam vsetky automobilky tvrdo makaju na elektrike. A tym myslim seriove auta nie len nejake prototypy.

Takze pomaly sa zacnite zbavovat klasickeho motoru.

0/0
19.2.2010 0:49

Host

Auta na baterky ?

Tyhle snahy vubec nechapu. Za dobre auto povazuju benzin (z podstaty veci mnohem kulturnejsi chod nez nafta), minimalne 2,5 litr, a s dobrym zvukem, tedy minimalne sestihrnec. A nejaky auta na baterky jsou mi ukradeny.

0/0
18.2.2010 22:53

Rubik1

Re: Auta na baterky ?

Predpokladam, ze vase auto musi take byt vetsi nez skoro vsechna ostatni auta na silnici.

0/0
18.2.2010 23:10

Lukke-Luk

Re: Auta na baterky ?

R^;-D

0/0
18.2.2010 23:10

Host

Re: Auta na baterky ?

 Pořád lepší, než se mačkat jak sardinka ve Fóbií nebo Ochcávce Rv;-O

0/0
19.2.2010 8:44

Lukke-Luk

Re: Auta na baterky ?

Ty jsi prostě king čoveče! R^;-D

0/0
18.2.2010 23:10

Host

Re: Auta na baterky ?

Kamaráde ještě jednou nadzvedni kapotu, a koukni se pořádne 2,5 L které tam vidíš napsané to je objem nádržky k ostřikovačům a těch 6 válců cos tam viděl to jsou kondenzátory. Ještě že ho máš velkýho a jsi v pohoděR^ Jo a baterku tam najdeš taky ;-D, bez ní to nejede, víš.

0/0
19.2.2010 0:06

Host

Re: Auta na baterky ?

Bez baterky to jede úplně v pohodě. Ale hůř se startuje :)

0/0
19.2.2010 6:38

Host

Re: Auta na baterky ?

 Auta na baterky Ne e ! Baterie nejdou nabíjet ! !!Ale auta na akumulátory Jo, ty jdou totiž nabíjet !! R^!!

0/0
19.2.2010 8:41

Host

Re: Auta na baterky ?

Ani náhodou, jedině turbodiesel.

0/0
19.2.2010 22:58

Host

Re: Auta na baterky ?

Jo, jsem pro, pokud to pujde tak benzin. Az to nepujde tak akumulatory. Hlavne nikdy naftu...

Akorát se neshodnem na tom zvuku motoru, raději než "dobrej zvuk" mám ticho, takže 8 válec ;)

0/0
21.2.2010 2:15

ArcusTangens

Mamlasův postoj k elektroautům

Auta na baterky jsou samozřejmě nesmysl ... Ideální by sice byl parní stroj, ale ten se už nevyrábí. Ano, takové auto s parním strojem - palivo = uhlí, dřevo, biomasa - to je můj sen.

http://www.pimpaku.cz/content/mamlasuv-ekologicky-tahak

0/0
18.2.2010 22:41

Host

Re: Mamlasův postoj k elektroautům

Samozrejme ze auta na baterku jsou nesmysl. Minimalne 70% bydli v panelacich. Kde a jak by tihle lide tahle "auta" dobijeli? Prodluzovackou natazenou ze zasuvky v sedmem patre? To snad nemyslite vazne. 8-o

0/0
19.2.2010 0:06

Host

Re: Mamlasův postoj k elektroautům

Co třeba nabíjecí stojany ? :) Už teď je možné nabít baterie za 10min na 90% kapacity. Vývoj nezastavíš :)

0/0
19.2.2010 6:40

Host

Re: Mamlasův postoj k elektroautům

Třeba ve Francii už příští rok nemůžes potavit kancelářskou budovu bez toho, aby každý parkovací místo v projektu nemělo bezproblémovou možnost doplnit nabíjecí stojan...dřív nebo později bude ježdění na elektriku levnější(beru v úvahu i cenu  auta), jakmile se ještě víc rozjezdí číňani a indové, cena ropy začne být neúnosná....8 - 12 let, možná dřív....

0/0
27.2.2010 23:04

Homer _ 9

Bože to je pakárna - ta křidélka...

Proč tam ta přiblblá fičura není fixní? Kvůli zvýšení složitosti auta a snížení spolehlivosti (jen další krám co se může pokazit)?

Jestli ta věc vyjede při 50+km/h, tak se nemusí vysouvat, protože v rychlostech pod 50 toho stejně moc neovlivní...

0/0
18.2.2010 22:06

Rubik1

Re: Bože to je pakárna - ta křidélka...

Mozna proto, ze kryje blinkry ze strany. Pri vyssich rychlostech staci videt blinkry jen zezadu.

0/0
18.2.2010 23:08

Host

1.6l/100km ?

1.6l/100km ? Teď to spočítejme i s energií vloženou do výroby a vyjde nám energetická náročnost větší než obří off-road s palivem do konce životnosti...Rv

0/0
18.2.2010 21:45

Host

Re: 1.6l/100km ?

Zdroj ? .. :)

Nebo zas jen papouškuješ co jsi slyšel večer v hospodě :)

0/0
19.2.2010 6:43

jezis kristus

Re: 1.6l/100km ?

A vy máte proti-zdroj, nebo jen plácáte do vody?

0/0
19.2.2010 23:44

FoDa

Hmm..

pokud se neprepocte spotrebovana elektrina na ekvivalent spaleneho benzinu, je udaj 1.6 litru / 100km naprosty nesmysl. Zvlaste v aerodynamicky vytunenem aute pouze pro tri lidi, ktere nema moc spolecneho s typickym benzinovym / dieselovym vozem.

0/0
18.2.2010 19:29

Host

pojďme změnit téma

Elektromobily blízkou budoucnost nemají. Pojďme udělat anketu na téma zda ceny aut ještě klesnou, nebo zůstanou na nynějších cenách, Že ceny stoupnou si kluci od automobilek pište doma na nástěnku!!! Já tipuju že klesnou ještě o 1/3. R^

0/0
18.2.2010 18:37

Host

Re: pojďme změnit téma

Ceny klesnout muzou, ale zaroven muzou vzrust ceny nahradnich dilu, servisu a servisnich prohlidek ... a celkove naklady na vlastnictvi auta vzrostou. Urcite jste taky videl ty inzeraty na prodlouzenou zaruku zdarma - za podminky, ze auto budete servisovat u zrovna jenom te konkretni firmy.

0/0
18.2.2010 20:18

ArcusTangens

Re: pojďme změnit téma

Diskuse někdy kolem roku 1900: auto na banzín nemá budoucnost. Parní stroj, to je ono. Používal ho táta, používal ho děda.

0/0
18.2.2010 22:42

Host

Re: pojďme změnit téma

musíš pozornější je tam slovní spojení blízkou budoucnost, to nevylučuje že možná někdy a s jinou firmou než je ČEZ (český energetický zloděj)

0/0
19.2.2010 0:10

Host

Koho zajímají emise CO2?

O emisích prachu ani slovoRv

0/0
18.2.2010 17:51

Host

spotřeba

to je sice pěkné spotřeba 1,6l/100 ale musí se to nabíjet ze zásuvky a elektřinu elektrárny za darmo ani bez škodlivin nevyrábí, takže otázkou je, zda-li tohle auto vůbec ušetří co2 - jestli to ve výsledku nebude naopak...

0/0
18.2.2010 17:37

Host

Re: spotřeba

Ve výsledku vás provoz tohoto auta vyjde dráž než provoz obyčejné Oktávie s 1,9 naftou, to všichni výrobci vědí jen to jaksi neuvádějí. Ale zoufalí lidé dělají zoufalé věci, kdyby vám klesla výroba o desitky procent, s tím zisk, poptávka, obrat, taky byste hledal něco co se dá prodat. Když k tomu připočtete monopol Čezu, který už teď klidně zabíjí lidi, tak jít do elektromobilu je finanční sebevražda.

0/0
18.2.2010 18:02

Host

Re: spotřeba

 v Čr se vyrábí asi 70% el. energie z uhlí z účiností tak mezi 30-40% to je účinnost ostatní  teplo jde  chladícími věžemi  do vzduchu, další přeměny plno transformátorů  VVN a VN a NN je minimální stráta 50% , (nějak česky, když v uhelné el. hodí do kotle kybl uhlí tak doma se ohřeješ tak jako bys  do  kotle hodil lopatku to ho samého uhlí

 

0/0
18.2.2010 18:06

Host

Re: spotřeba

Zajímalo by mě kde jste přišel na to že transformátoru mají ztrátu kolem 50 procent, to asi doma jedním topíte co ? Běžný transformátor, třeba na dobíjení mobilního telefonu, má ztrátu kolem 10 procent ! A u těch větších je ztráta nižší.

0/0
18.2.2010 18:26

FoDa

Re: spotřeba

pokud jste to jeste nepostrehl, tak v malych adapterem pro nabijeni mobilu apod. uz leta zadne klasicke transformatory nejsou 8-o

0/0
18.2.2010 19:26

Host

Re: spotřeba

asi to pro tebe bude sok, ale i v adapteru pro nabijeni mobilu  JE trasformator

0/0
18.2.2010 20:59

ArcusTangens

Re: spotřeba

Nejen trafo tam je, ale i měnič.

Nejdřív se ze síťových 50 vyrobí nějakých 20 kHz a ty se pak oddělí a transformují na potřebnou hodnotu. Díky tomu, že transgormátorek jede na těch 20 kHz a ne síťových 50 Hz, může mít jenom pár gramů.

Bez trafa (kvůli galvanickýmu oddělení od sítě) by to bylo nebezpečný.

0/0
18.2.2010 22:36

Host

Re: spotřeba

jen bych upresnil - ze sitovych 230VAC 50Hz se nejdriv udela stejnosmernejch cca 320V, ty se rozfrkaj frekvemci dnes uz cca 50-100kHz a pres maly transformatorek pres usmernovac z toho vznikne pozadovany stejnosmerny napeti. transformator musi mit mezi primarem a sekundarem elektrickou pevnost minimalne 3750VAC

jsou i moznosti jak dosahnout oddeleni primaru a sekundaru bez transformatoru, ale s ohledem na ucinnost nebo pozadovanou elektrickou pevnost spis  jen v teoreticke rovine

0/0
19.2.2010 0:39

Host

Re: spotřeba

To je proto, ze CR je primitivni zeme. Moderni auta se nevyvyjeji pro zaostale zeme ty moulo!Rv

0/0
18.2.2010 21:27

Host

Re: spotřeba

tak tohle je extrem,neobhajuju to auto nebo tak neco ale tyhle kecy se nedaji číst....proč do odborných debast píší debilové??

0/0
18.2.2010 21:35

Warhead_bia :P

inu

dokud ta baterie bude stat 80 % ceny vozu tak to je problem ;-)

0/0
18.2.2010 17:24

Rubik1

Re: inu

Takze uz to davno problem neni.

0/0
18.2.2010 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.