Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky zavádí záchrannou brzdu, nechtějí dopadnout jako Toyota

Problémy Toyoty s plynovým pedálem donutily i ostatní automobilky přijmout různá opatření. Výrobci napříč světem zavádí jakousi záchrannou brzdu. Tedy systém, který při současném stlačení plynového pedálu a brzdy preferuje brzdění a plyn odpojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Problémy s pedálem

...neměla Toyota, ale imbecilní řidiči, kterým nedojde, že když šlapou na pedál a auto zrychluje, tak to asi bude plyn. Ale pro jistotu pedál sešlápnou na podlahu.. Jestli se budou podniky stále přizpůsobovat blbečkům, dopadneme jako v Idiokracii.... :-/

0/0
26.3.2010 20:51

Host

Pěkný nesmysl

V naších podmínkách - neuklizený sníh je to pěkný nesmysl. Brzda se dá použít jako uzávěrka diferáku -u š1xx stačilo jemně zatáhnout ručku a vyjel jsem všechno. S předním náhonem je to horší, chce to současně mačkat spojku, brzdu a plyn :-P

Taktéž tady čtu že nejde vypnout ESP. Jak mám potom trénovat hodiny na sněhu?

0/0
25.3.2010 22:18

Host

Mazda jde do .........

Tak to je smutné, už dnes mazda díky stabilizaci /u některých modelů nevypínatelná/ a protiprokluzu vás v podstatě nepustí k ostřejší jízdě a teď ještě tohle;-(, ......... to budou naprosto sterilní auta pro přepravu z bodu A do bodu B. Na druhé straně chápu, že 90% ridičů tohle neřeší!!

0/0
24.3.2010 12:01

Host

-

A co při zaseknutíplynu vyhodit kvalt, nebo vypnout motor a začít brzdit?

0/0
24.3.2010 6:21

Host

zase...

...ta blbá reklama :-/

0/0
23.3.2010 23:17

Host

Test ako to v skutočnosti je

http://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zabrzdit-toyotu-s-plynom-na-podlahe.html

0/0
23.3.2010 16:41

Host

Re: Test ako to v skutočnosti je

Mozna by bylo dobre delat povinne testy IQ a chovani v krizovych situacich jeste pred zahajenim autoskoly.

0/0
23.3.2010 16:53

Host

Re: Test ako to v skutočnosti je

Ta cihla na plynu je fakt super :-)

Jinak to potvrzuje můj názor na věc.

0/0
24.3.2010 8:36

Host

Re: Test ako to v skutočnosti je

Super test, konečně někdo ukázal jak to ve skutečnosti je. Ono si stačí dát dvě a dvě dohromady - jaké jsou v us tvrdá pravidla pro dovoz diesselů, jaký boom tam toyota zažívá např. s priusem. Jak již v ´80 letech se různými dovozními opatřeními snažili omezit dovoz jpn cars. Pak je celkem jasné, jak vznikla celá aféra kolem toyoty a odkud vítr vane!!

0/0
24.3.2010 12:13

Host

Jedná se o nesmyslné opatření

výkon brzdné sostavy je několikrát vyšší, než výkon motoru. proto provozní brzda ubrzdí vozidlo i při plném plynu na první rychlostní stupeň. a zároveň se jedná o úpravu velmi nebezpečnou pro situace, kdy se zkušený řidič rozhodne přibrzdit levou nohou. jedná se o bezduché marketingové prohlášení, kterému předcházelo nekompetentní rozhodnutí technického oddělení. bohužel již (jak článek zmiňuje) k podobném opatření přistoupila značná část i věhlasnějších automobilek. nebudu jmenovat. nezbývá než zkušeným řidičům, kteří se snaží jezdit plynule a "přesvědčivě", aby si hned v prvních metrech jízdy ověřili, zda je vozidlo podobným opatřením vybaveno. jako vodítko může posloužit přítomnost elektronického plynu, který má pro podobná "zlepšení" mnohem více pochopení, než klasický systém s lankem ovládanou škrtící klapkou. jinak jsem za článek vděčný, sbohem mazdo, moje peníze už neuvidíš.

0/0
23.3.2010 15:42

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

o úpravu velmi nebezpečnou pro situace, kdy se zkušený řidič rozhodne přibrzdit levou nohou... co je na tom nebezpecneho? Auto normalne pribrzdi, ale jedinej rozdil je ze pri tom omylem nebudes pridavat plyn a jestli si pribrzdujes kdyz drzis auto pod plynem, tak by sis mel zopakovat autoskolu. Tohle spis pomuze tem blbcum co ridit neumi, ale ze by to nekoho ohrozovalo je pekna krav-ina.

0/0
23.3.2010 15:52

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

spíš by bylo rozumnější si napřed to auto trochu osahat, než začnu naostro machrovat na silnici, protože mnohá auta se tak chovají už dnes, např. fabia HTP ;-)

0/0
23.3.2010 18:06

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

neříkej, a když máš 2,0 turbo např. Subaru Impreza jak projíždíš zatáčky abys měl co nejrychlejší výjezd? přidruješ plyn stlačený abys udžel tlak turba a zároveň brzdíš... tak se jezdí rally :P

0/0
23.3.2010 19:13

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

nekdy se tahle technika hodi i pro rozjezd na kluzkem povrchu u aut bez ESP (nebo u skodovek s hloupym ESP). Ze by Japonci nikdy nevideli snih?

0/0
23.3.2010 22:48

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

ne, bohužel jste se chytli zcela nesprávného výkladu situace. autoškolu bych mohl opakovat do aleluja, ale o přenosech hmotnosti v zatáčce mi tam stejně nikdo nic neřekne.

pokud přesně nechápete, o čem mluvím, tak vám mohu jen závidět, protože vám nevstávají při čtení tohoto článku vlasy hrůzou na hlavě. a nešediví vám vždy, když se zapomenete v autě s podobným opatřením v utahující se zatáčce a problém řešíte brzděním levou nohou, které má z principu při zařazené rychlosti mnohem menší vliv na stabilitu vozu, než přesunutí nohy z plynu na brzdu bez rozpojení spojky.

a přiznejme si, koho nikdy nepřekvapilo náhlé utažení zatáčky, toho to ještě čeká.

problematiku jízdy se samočnnou převodovkou řešit nebudu, je nad rámec tohoto článku.

rád bych poprosil všechny, kteří v rámci zlepšování řidičského umění budou zkoušet brzdit levou nohou, aby tak činili pouze, pokud jsou na silnici sami, začátky jsou spíše obtížnější.

0/0
23.3.2010 22:51

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

Levou nohou se to špatně odhaduje, zvlášť když je člověk pravák. Já radši vyšlápnu tu spojku. Tohle opravdu spíš pro rally....

0/0
24.3.2010 8:38

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

jistě, to samý si každej může vyzkoušet na motokáře třeba v radotíně...

0/0
24.3.2010 13:50

Kamikatze007

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

Pokud se pamatuju, tak motokary v radotine pri brzdeni odpojuji plyn, protoze by se nicil variator. Je to tam reseno ciste mechanicky.

0/0
24.3.2010 17:18

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

myslim že jen ty silnější... ty slabší brzdí s plynem.

0/0
25.3.2010 11:21

Host

Re: Jedná se o nesmyslné opatření

Přesně tak, z el. plynu u mazdy jsem také na prášky, tak nedotažený systém jsem dlouho neviděl. Honza

0/0
24.3.2010 12:17

Host

hm... a bávaři už nespálej ani jednu gumu

;-DR^

0/0
23.3.2010 15:15

Host

Re: hm... a bávaři už nespálej ani jednu gumu

Jak to pán myslel? Burnout (zahřátí pneu) se rozhodně nedělá se sešlápnutou brzdou. To jde maximálně u motorek, tam totiž býva i brzda jen na přední kolo. Navíc aby to mělo nějaký význam tak musi mit zavodni pneu, ktere se pri zahrati jakoby roztecou a lepi se pak k povrchu vozovky, s obycejnyma pneu to nema zadnej vyznam. 

0/0
23.3.2010 15:23

Host

Re: hm... a bávaři už nespálej ani jednu gumu

má to význam... jde z toho spousta štiplavýho čmoudu a holkám lezou kozy ven ;-)

0/0
23.3.2010 16:30

Host

Re: hm... a bávaři už nespálej ani jednu gumu

kvuli tomu kouri to za to nestoji, ale jestli to je s tema kozama pravda, tak to budu muset taky vyzkouset ;-D

0/0
23.3.2010 16:55

Host

Re: hm... a bávaři už nespálej ani jednu gumu

bávaři normálně předváděj burnout až do zničení pneumatik (používaj na to hodně sjetý, bezcenný gumy).. a to právě tak, že po puštění spojky s full trhrottle okamžitě dupnou na brzdu a držej ty dva pedály, žejo.. jednak maj báva hnanej zadek, a druhá věc je, že většina bavoráků má na to dostatečně výkonnej motor (se stodvácou to nejde).

0/0
24.3.2010 13:48

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Nikdy jsem automat neměl, ale tohle by měl dělat běžně, ne?

8-o Když zašlápnu brzdu u automatu, neměla by se automaticky také vyhodit rychlost nehledě na míru sešlápnutí plynu?

0/0
23.3.2010 14:59

Host

Re: Nikdy jsem automat neměl, ale tohle by měl dělat běžně, ne?

Na mé nové toyotě to tak funguje,jinak bych automat brzy odrovnal.;-)

0/0
23.3.2010 16:36

Rubik1

Re: Nikdy jsem automat neměl, ale tohle by měl dělat běžně, ne?

Automat nefunguje tak, že by při brždění vyhazoval rychlost a při uvolnění brzdového pedálu tam zase rychlost zařazoval. Proto ovšem má auto s klasickou automatickou převodovkou vyšší spotřebu. Technické detaily si zkuste najít sám. 

0/0
23.3.2010 23:19

Host

To je v haji..

Jako by nestačila elektronická ruční brzda a nevypnutelná stabilizace, teď ještě přijdeme o meziplyny při odřazování a brzdění zároveň. To je fakt tristní, jak se řidič neustále omezuje. Ach jo :(

0/0
23.3.2010 14:05

Host

rallyestyl???

Porad premyslim nad tim rallyestylem pata-spicka...autor clanku si trosku spletl pojmy s dojmy...a nebo ne? :-)

0/0
23.3.2010 12:17

Host

Re: rallyestyl???

špička na brzdě, pata na plynu, co je na tom k nepochopení8-o?

0/0
23.3.2010 13:19

Host

Re: rallyestyl???

ta noha  je na tiom k nepochopení   - když už tak je to pata na brzde a špička na plynu

0/0
23.3.2010 15:03

Host

Re: rallyestyl???

Nn, je to dobre akorát si to nedokazu predstavit v provozu, ze bych spickou brzdil a hned patou zas slapal na plyn.. To je fakt je v rally...

0/0
23.3.2010 13:19

Host

Re: rallyestyl???

Jo? To nikdy nebrzdíš do zatáčky, před semaforem, před přechodem nebo jinde a nepodřažuješ u toho?

0/0
23.3.2010 14:06

Host

Re: rallyestyl???

Brzdi a podrazuje, ale nehraje si na Krestu a v klidu si prenda nohu a brzdi i pridava spickou.

0/0
23.3.2010 14:17

Host

Re: rallyestyl???

To se tak jmenuje, ale je to z historických důvodů, protože dříve byly pedály jinak umístěny. Samozřejmě jsou i dnes auta (víceméně pouze závodní) která skutečně umožňují toto dělat patou a špičkou (neboli v originále heel&toe), zejména pokud jste Japonec a máte nohu velikosti 38, ale dnes by se to mělo už spíše jmenovat půlka chodidla na brzdě, půlka na plynu.

0/0
23.3.2010 14:35

Host

kolgove ridici

To vam nestaci, ze vam kecaji do rizeni manzelky, kdyz si porizujete auta, u kterych si bez svoleni ridici jednotky ani neotevrete okynko?

0/0
23.3.2010 12:08

Host

Re: kolgove ridici

Pokud mas elektricke ovladani oken, tak to opravdu jinak nejde. ;)

0/0
23.3.2010 13:53

Host

nevím,jak u jiných aut,

ale měl sem ibizu 2001 a když dlouho stála a orezly kotouče,tak abych je rychleji "očistil", zkusil sem při jízdě současně s plynem lehce držet brzdu a auto automaticky přestalo táhnout...

0/0
23.3.2010 12:07

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

a nezadřel si motor?

0/0
23.3.2010 12:11

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

ne. prostě to netáhlo, tak sem ty kotouče ojel normálně při jízdě...stačilo pár km...

0/0
23.3.2010 12:50

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

Zrezlé kotouče se zcela přirozeně obrousí při brzdění (tedy pokud jsou zrezlé v normálních mezích). Většinou to ani nemá vliv na účinnost brzd. Ale brzdit zároveň s plynem....... tedy pravděpodobně levou nohou..... Nechcete raději jezdit vlakem? ;-(

0/0
23.3.2010 13:09

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

klídek.najezdím hodně a rozhodně vím,co dělám. to za prvé a za druhé,zrezlé kotouče (povrchově) po delší době stání mají vliv na účinost

0/0
23.3.2010 13:18

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

Rozhodně je ale lepší několikrát v klidu na tu brzdu šlápnout, než u toho mačkat ještě plyn.

A jestli už má běžný orez vliv na účinnost, tak je špatně něco jiného.

0/0
23.3.2010 13:38

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

V cem je to lepsi? Ze z toho "neco ma" i ten za tebou?;-D

0/0
23.3.2010 13:49

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

Ne, protoze ten motor se zbytecne moc nenamaha. Jestli vis jak cele pohone ustroji funguje tak ti to musi bejt jasny. (nejsem autor prispevku vyse)

0/0
23.3.2010 13:57

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

A nemel bych radeji jezdit jen z kopce, abych nahodou nenamahal motor? :-)

0/0
23.3.2010 13:59

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

Vis co delej si se svym autem co chces, kdyz myslis ze brzdit a pridavat plyn zaroven je normalni tak prosim. Myslel jsem to dobre, ale komu neni rady tomu neni pomoci. On ti za to ten motor jednou podekuje stejne jako spojka...

0/0
23.3.2010 14:24

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

nejsem autorem příspěvku,na který reaguješ,ale když jedeš (držíš plyn) a levou nohou lehce zmáčkneš brzdu,tak aby destičky "hladily" kotouč,tak tomu auto neublížíš.a já jenom napsal,že když to udělám,tak to automaticky přestane táhnout,tzn.že tímto způsobem ty kotouče nejdou očistit.a celý sem to psal jenom proto,že se v článku píše o novém opatření,kdy při sešlápnutí obou pedálu si "auto vybere" brzdu a ibiza to tak měla již v roce 2001...

0/0
23.3.2010 15:58

Host

Re: nevím,jak u jiných aut,

nemyslím,že by ten za tebou nějak pocítil,že ti auto delší dobu stálo a potřebuješ ojet kotouče...

0/0
23.3.2010 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.