Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětský gazík se vrací. Legendární UAZ 469 vznikne v limitované edici

Ruská automobilka UAZ se rozhodla oprášit přípravky na výrobu nesmrtelného teréňáku vojsk Varšavské smlouvy. "Gazík" UAZ 469 z roku 1972 vznikne v pětitisícové sérii. Výroba už běží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

!!!!

O tyto auta je zajem i na zapade a nemaji s tim problem a nejak nekteri poblitiii [>-]. http://www.classiccarsforsale.co.uk/classic-car-for-sale-print.php/carno/52570 

0/0
25.4.2010 12:17

Host

Gázik

My sme ho vždy volali gázik - bol to nezničiteľný ruský drak. najlepšie s plátenou strechou - to mal potom o hodne nižšie ťažisko. Dostal sa aj tam, kadial neprešiel ani človek.

0/0
18.4.2010 21:34

Host

Tohle je teréňák

... a ne ty nablejskané hračky typu Q7, Touareg, nebo snad nějaký Hyundai... Jojo odbarvená silikonová Barbie si ale vyšuká jen to, co je sama, tj. náhražka a pozlátko....

0/0
17.4.2010 22:36

Host

Re: Tohle je teréňák

denně jezdíš v lese, po polních cestách viď? Jen tady ukazuješ, jak velkej trouba jsi, když porovnáváš hrušky s jablkama

0/0
19.4.2010 1:41

Host

Re: Tohle je teréňák

jenže to právě neporovnává jen on...

0/0
24.4.2010 7:57

Host

Vzpomínka

Možná někdo z pamětníků vojáků si vzpomene nebo slyšel : Na polní cvičení v sedmdesátých letech přivezli na Tatrách dva UAZy s nabílenými pneumatikami, aby mohl velitel okruhu gen. Veselý provést prohlídku mechanizovaných vojsk po cvičení. Jeho UAZ okruh nedojel a brunátný mrňous Veselý musel bahnem přestoupit do UAZu velitele přehlídky. V našem útvaru to po návratu vřelo. Byla to totiž auta od nás, jako i všechna ostatní, s kterými se jezdilo pro táborský Pentagon. Ale očití svědci měli zábavu.;-D

0/0
15.4.2010 15:09

Host

.

0/0
15.4.2010 15:01

Host

To mi připomíná jeden vtip

Baví se spolu 2 předsedové JZD a ten první machruje:"My máme tak velká pole,že ani gazíkem je za 2 dny neobjedeme"

A ten druhý říká:

"Hm,tak takovýho Gazíka máme taky....!

0/0
11.4.2010 9:49

Host

.

http://www.youtube.com/watch?v=lfOkxGLEz3Q R^

0/0
11.4.2010 8:18

Host

jaké vlastně auto

A je to tedy Gazík, nebo Uazík s oběma jsem se důvěrně seznámil na vojně, ale autor asi úplně přesně neví o čem píše.

0/0
9.4.2010 7:21

Host

Re: jaké vlastně auto

Ten název byl a je odvozen od toho, kde se to auto vyrábí.

0/0
10.4.2010 11:52

Host

nejsem už úplně v obraze

Nevím, ale mám takový pocit, že UAZ 469 se stále vyrábí, a je i v prodeji v ČR? před časem jsem četl něco, že se chystá limitovaná serie GAZ69, ale toto mi přijde nějak divné....

0/0
23.3.2010 10:52

Cikánek

Já s nimi jezdil na vojně.

Jak na klasickém "Gaziku", tak i v "UAZu".  Je to fakt dobré auto do terénu a do míst bez civilizace. UAZ nás vozil i v Mongolských stepích a tamní řidiči dokáží tato auta neuvěřitelně opravovat na koleně s minimem nářadí.

Jezdil jsem později i s Jeepem Cherokee. 4,3 litru, benzin, automat. Taky skvělé svezení, ale se spotřebou kolem 18 litrů benzinu na 100 km by mě to sežralo...

0/0
20.3.2010 20:56

Host

Aton Impulse

Znáte vozítko Aton Impulse?:-)

0/0
18.3.2010 21:27

Cikánek

Re: Aton Impulse

Ne. A ty ? 8-o

0/0
20.3.2010 20:57

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

teĎ už jo http://www.atonimpulse.com/Welcome_to_Aton_Impulse.html

0/0
15.4.2010 9:36

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Rusové zavětřili, že za vlády socanů v našich krajích...

...budou taková auta na krajské silnice potřeba. ;-D

0/0
17.3.2010 22:57

Radek101

Re: Rusové zavětřili, že za vlády socanů v našich krajích...

A na dražší mít nebudeme....

0/0
18.3.2010 6:51

Host

Re: Rusové zavětřili, že za vlády socanů v našich krajích...

;-D;-D

0/0
19.3.2010 9:27

Sladek

I kdyby se ten uaz podelal, tak na Jeep to nema.

0/0
17.3.2010 22:55

Host

Re: I kdyby se ten uaz podelal, tak na Jeep to nema.

Jeep uz davno neni vuz do terenu a bez servisu.  Ted je pro americke maminy na nakupy v Kmartu ;-D

0/0
18.3.2010 12:14

Host

Re: I kdyby se ten uaz podelal, tak na Jeep to nema.

Taky by mě zajímalo, jestli jsi jel alespoň v jedné z těhle značek. Já jsem rajtoval za náčelníka  Komanča na UAZu  a byl to super zážitek, v Humrovi jen  na PC .......;-)

0/0
18.3.2010 19:08

Sladek

Re: I kdyby se ten uaz podelal, tak na Jeep to nema.

Taky jsem mel tu cest, nebo smulu za komuny a sjel jsem nekolik stovek a mozna i tisic km ve slavnem uazu.   Dost dobre si pamatuji, ze ten muj srot sem tam zdechaval, poradneho mechanika nebylo k mani a musel jsem to sam opravovat coby vojak-ridic sam.

Jeep je klasika, dokonce nedavno taky prodavali vyrocni serii Jeep Willys. Vypadalo to stale dost originalne a hezky.

0/0
19.3.2010 3:19

dpaja

Re: I kdyby se ten uaz podelal, tak na Jeep to nema.

Mechanika? Na UAZ? Jakýkoliv děda automechanik Ti na něm opraví cokoliv. Na nových JEEPech si bez PC ani neškrne...;-D

0/0
11.4.2010 1:13

Host

Re: I kdyby se ten uaz podelal, tak na Jeep to nema.

Oni nemysleli jeep willys mamlo, ale SUV posledních let

0/0
24.4.2010 7:59

Kozlík_

Sovětské retro nemusím

Ruské hodinky mají své zastánce, i odpůrce. Pravda bude někde mezi, technická úroveň nebude špatná - postavené jako kopie švýcarských modelů (u vojenských aut jde o US modely). Potíž je v kvalitě, ta švýcarská není, ale ruská. Tj. ne tak spolehlivé. Ale hlavní důvod? Hodinky jsou šperk a reprezentace a já nechci nic ruského. Nejsou mi blízci, takže ani hodinky.

U aut podobně. Původní model - US. Ruská napodobenina, horší parametry a zpracování, v něčem ne tak špatné. Jako kopie 15 a víc let zaostalé. Ne úplně špatné, ale já tuhle kvalitu už nechci - eméčka, žigulíky ani gazíky. A ruské, to nechci teprv. I auto reprezentuje, nejde jen o jízdní vlastnosti. Nejsem snob, takže připouštím i méně značkové než mercedesy apod., ale fakt ne ruské. Nedůvěra ke kvalitě a antiznačka - pro mě i dost slušných lidí. Tohle retro nemusím. Stačí, když bude dost ruského plynu, zplaceného v US dolarech...

0/0
17.3.2010 22:51

Host

Re: Sovětské retro nemusím

To jsou pindy. To, že jsi byl na ideoškolení, ale sám nic nevíš, neznáš, nic jsi nezažil tomu tvému zbytečnému výlevu kouká jak sláma z bot.

0/0
17.3.2010 23:08

Radek101

Re: Sovětské retro nemusím

UAZ je krám

0/0
18.3.2010 6:48

Host

Re: Sovětské retro nemusím

UAZ je vuz do tezkeho terenu kde je servis stovky km daleko.

0/0
18.3.2010 12:16

Radek101

Re: Sovětské retro nemusím

Je to krám. Viděl jste ho někdy v těžkém terénu? Něco jiného je životaschopnost v podmínkách Ruska a něco jiného průchodnost terénem. Tohle auto může jezdit tak akorát na rozbitých polňačkách, nedej Bože zajet mimo.

0/0
18.3.2010 12:19

xmalas

Re: Sovětské retro nemusím

koukám, že jsi odbroník, podle něhož ruské podmínky jsou mnohem kvalitnější než např. v usa. jistě mají v rusku silnice nejvyšší kvality srovnatelné s us dálnicemi ;-D;-D;-D

0/0
20.3.2010 21:36

Rataslaw

Re: Sovětské retro nemusím

toto auto ma fenomenalnu priechodnost terenom ;-)

0/0
18.4.2010 0:42

Host

raději ruské, než čínské, korejské, nebo indické

popřípadě turecké. Rusy nemusím milovat, ale mám je raději než Vietnamce, číňany. A odolnost ruských strojů je perfektní.   Zlatá Moskva ve srovnání s Bruselem.

Ruské prezidenty nevolíme, evropského prezidenta také ne. [>-]

0/0
17.3.2010 23:17

xmalas

Re: raději ruské, než čínské, korejské, nebo indické

to s tím eu prezidentem je bohužel smutná pravda

0/0
20.3.2010 21:37

lukasinko

Re: raději ruské, než čínské, korejské, nebo indické

A toho českého snáď áno? :-)

0/0
22.3.2010 23:09

Host

Re: Sovětské retro nemusím

Je nekdo zvedav na tvoje predsudky?

Deckam zakaz ucit se periodickou soustavu prvku. Je taky ruska ;-D

0/0
18.3.2010 12:18

Radek101

Re: Sovětské retro nemusím

Tady je místo, kde se mohou vyjadřovat názory. Takže nejsme sice zvědavi, ale zakazovat to nebudeme. Pokud nejste zvědavý, jděte si číst někam jinam. Nebo alespoň přeskočte příspěvky s předsudky.

0/0
18.3.2010 12:21

Host

Re: Sovětské retro nemusím

Na rozdíl od Američanů Rusové stavěli a stavějí svou techniku blbuvzdorně, takže opravdu hodně vydrží. Mimochodem, před pár lety byla v Karpatech soutěž průchodnosti a stoupavosti malých terénních vozidel. Zvítězila Lada Niva, která je vlastně postavená na platformě UAZ.

0/0
18.3.2010 14:44

Host

Re: Sovětské retro nemusím

Niva ma s UAZem spolecny tak akorat ctyri kola, jinak je to uplne jiny auto

0/0
18.3.2010 18:53

Homer _ 11

Re: Sovětské retro nemusím

RUSKÉ HODINKY JSOU NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ, PROTOŽE JSOU NEJTĚŽŠÍ A JDOU ZE VŠECH HODINEK NEJRYCHLEJI!

:-P

0/0
18.3.2010 15:06

Host

Re: Sovětské retro nemusím

super příspěvek, opravdu jsem se zasmál;-DR^

0/0
19.3.2010 9:44

Host

Tydlety

jsem potkal nedávno na dálnici, nečekaně kolem Vyškova, dva. Jely cca 120, takže to asi s těma jízdníma vlastnostma nebude tak děsný. Stopu držely opticky dobře.

0/0
17.3.2010 21:31

Radek101

Re: Tydlety

Pokud dáte na oko, proč ne. Já s tím jezdil na vojně. Díky, ale nechci. Nepředpokládám, že to auto prodělalo nějakou brutální evoluci.

0/0
18.3.2010 6:56

matysek-k

Re: Tydlety

120? to musely být upravený, nebo nějaká novější verze.

0/0
18.3.2010 7:29

Lopaticak2

Re: Tydlety

Konkretne verze z Ceskeho Dubu;) http://www.autouaz.cz/

0/0
18.3.2010 14:45

Host

Re: Tydlety

Předjížděl jsem armádní UAZ mezi Mohlenicí a Olomoucí a taky si to svištěl kolem 120 km/h. Byl jsem z toho velmi překvapen.

0/0
19.3.2010 7:57

Host

Re: Tydlety

Nebyl náhodou ten UAZ modrý?? :-)

0/0
8.4.2010 23:41

Host

rusky?

UAZ = Ukrajinske avtomobilne zavody - ne ruske... Ted ho tedy budou delat v Rusku, OK.

0/0
17.3.2010 20:43

Host

Re: rusky?

UAZ - Ulyanovsky Avtomobilniy Zavod!!! Ulyanovsk je mesto v Rusku!!

0/0
17.3.2010 20:52

Host

Re: rusky?

Přesně. Také tam ještě vyráběli/vyrábějí dodávky na podivně vysokých nožkách. Vypadá to, jako když se to má hned převrátit, ale v terénu to má neuvěřitelnou průchodnost. Trochu jsem se s tím povozil stepí a lesy na Sibiři. Také zajímavý vůz. A nenapadá mě cokoli obdobného od jiného výrobce.

0/0
17.3.2010 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.