Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prius špatné brzdy nemá. Chyba je v řidičích, kteří si pletou pedály

Za několika vysoce medializovanými případy řidičů ve Spojených státech i Japonsku, kteří údajně nebyli schopni zabrzdit hybridní Toyotu Prius, stojí zřejmě obyčejná řidičská chyba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tacco

Věřím, že si pletou pedály

Ekomagory, co dlabou zrní, bych do provozu nepustil - chceš být eko - jezdi trolebusem. Tyhle lidi za volantem jsou horší než řidiči v klobouku!! 

0/0
22.3.2010 12:33

Host

Jsou-li v USA

magoři, kteří ani za 20 min nedokážou zastavit auto, řada problémů je nasnadě ...

0/0
22.3.2010 12:25

Host

Re: Jsou-li v USA

neznaš podrobnost, tak nesuď, holt Češi všechno vědí a dělají nejlíp, jsou mistři světa všeho, ono to tu také podle toho ve všem vypadá se rozhlěďněte kolem sebe ...

!!

0/0
23.3.2010 9:23

x.time

Re: Jsou-li v USA

hadam ze kdyby vypnul motor tak za tech dvacet minut zastavi i kdyby jel z everestu

0/0
23.3.2010 9:49

Host

Re: Jsou-li v USA

hadam ze kdyby vypnul motor tak za tech dvacet minut zastavi i kdyby jel z everestu

0/0
23.3.2010 9:57

r-man

Re: Jsou-li v USA

Ano, tim se leccos vysvetluje :-)

0/0
23.3.2010 12:24

nepetr

Pro pána boha

připadá mi že tady většina lidí vůbec netuší jak to v autech vážně funguje. Píšete tady strašný nesmysly. Myslíte si ža auto má jednu řídící jednotku která se stará o vše? Automatická převodovka ma svojí, okénka mají svojí teda pokud jsou na el., Motor má svojí, klimatizace taky, brzdy taktéž, atd. Porucha jedné jednotky neznamená že auto je neovladatelný projektyl.  Chybu na el. pedálu plynu která by zapříčinila samovolné zrchlení si nedokážu dost dobře představit a to už auta nějakej ten rok dělám. Je mi jasné že člověk který se tím neživí nebo tomu nehoví nemůže vidět do hloubky, ale prosím vás v takovém případě tady vůbec nic nepište.

0/0
22.3.2010 12:21

Host

Re: Pro pána boha

jakožto někdo, kdo pracuje na vývoji řídících jednotek pro vznětové motory bych chtěl říct, že tak trochu kecáš.. :) Samozřejmě že provoz motoru + činnost automatické převodovky a další věci související s provozem řídí jeden jediný mikrokontrolér řídící jednotky, ačkoliv jsou auta která mají jednotek více, např. BMW 850i, což byly dva řadové šestiválce 2,5i u sebe + 2 jednotky :)

Dále bych chtěl říct, že brzdný výkon je 10-20x vyšší než výkon motoru vozidla -> není problém zastavit ať si motor dělá co chce, klidně ať se do něj leje max. dávka paliva, brzdy ho vždy spolehlivě udusí..

0/0
22.3.2010 21:27

Host

Re: Pro pána boha

ještě dodám, proč si nedokážeš představit chybu plynového pedálu? To si dokážu představit velmi jednoduše, pedál se může poškodit/zbláznit a dává řídící jednotce povel pro 100% Acc -> do motoru se tím pádem leje max. dávka omezená jen výkonovou křivkou Qf_pwr. Ale po dosažení jistých otáček se dostaneš na stahovačku a dodávka tak klesá k nule. Tohle není karburátor který nemá výkonové omezení, elektronika není hloupá, lidé jsou hloupí.. Navíc, dnešní elektronické plynové pedály jsou odolnější vůdči poruchám, generují PWM signál a pokud ECU nezachytí nosnou frekvenci, shodí Acc k nule.

0/0
22.3.2010 21:33

Host

Re: Pro pána boha

Stručně- za všechny tzv poruchy může říddicí jednotka mezi volantem a sadedlem;-DTT

0/0
23.3.2010 16:17

nepetr

V USA

a u ženy mě to moc nepřekvapuje;-D. Být Toyotou tak je zažaluju za pošpinění jména a žádal bych náhradu škody. V tomhle případě to spíš vyhraje paní proto že ve vozidle není na viditelném místě napsáno který s pedálů je brzda a který plyn.R^

0/0
22.3.2010 11:46

Host

Re: V USA

Zpátky do autoškoly... levá - brzda, pravá - plyn... až se to naučíte, tak přijďtě.

0/0
22.3.2010 12:00

nepetr

Re: V USA

nejsem si vědom že bych psal něco otom která noha kam patří???

0/0
22.3.2010 12:07

Host

Re: V USA

To ne, ale taky si nepochopil jak sem to myslel. Mimochodem, nebyla to žádná narážka na tebe.

0/0
22.3.2010 14:51

nepetr

Re: V USA

došlo mi to v zápětí sorry...

0/0
22.3.2010 15:02

Host

Re: V USA

az na to, ze u automatu se zasadne slape na brzdu i plyn vyhradne pravou nohou ;)

a to delaji dokonce i Amici, ktery jine nez automaticke razeni nepoznali... :-P

0/0
22.3.2010 16:51

Host

Re: V USA

jj, to mi říkal kámoš co si koupil automat, že mu ten chlápek co mu ho prodával řekl: "na levou nohu zapomeň, přivaž si jí k sedačce jestli Tě to nutí" a měl pravdu, neuvědomil si jednou že nemá spojku a levou hňápl na brzdu.. ..spolucetující si dal ťafku o palubku neb nebyl připoután :))))

0/0
22.3.2010 21:38

Host

Re: V USA

;-DR^

0/0
29.3.2010 12:55

Host

sss

u inych autach sa to nestava, resp stava len vynimocne, ale u priusu si zrazu ludia mylia pedale...

0/0
22.3.2010 10:29

Host

Re: sss

jestli to nebude tím že po mediální hysterii kdekoho napadne hodit svou chybu na toyotu - u jiného výrobce by je to nenapadlo

0/0
22.3.2010 10:37

Podrazza

Pedál sem, pedál tam

Takovéhle mlžení a svalování viny na jiné se dá od Toyoty čekat. Tím, že udělají ze svých zákazníků pitomce si jméno moc nevylepší :-/

0/0
22.3.2010 9:53

Host

Re: Pedál sem, pedál tam

A už si někdy viděl návod k autům prodávaných v USA? Asi ne, jinak bys věděl že to pitomci jsou. Udělat návod velkej jako bibli kde je napsaný co všechno nesmíš dělat je trochu ujetý. Na zrcátkách (a nejen na nich) nápisy, že objekt je blíž než se zdá atd... už sem nevydržel a rozesmál jsem se. Navíc v evropě žádný takový nebyl. (tyotu nemam)

0/0
22.3.2010 11:42

kecy1

Cernou skrinku bych neprecenoval.

Pedaly v Priusu jsou ciste elektronicke, jak jinak by mohli soucasne ovladat benzinovy a elektro motor. A predpokladam, ze Toyota v ramci efektivity nemontuje k pedalum dva nezavisle elektronicke okruhy s nezavislou elektronikou pro pripad, ze jedna ma chybu. Takze, existuji jen jedny data o tom, v jake poloze jsou pedaly a elektronika, ktera tato data vyhodnocuje, ma chybu a vyhodnoti je jako seslapnuty plynovy pedal i kdyz slapu na brzdu, tak samozreme i v cerne skrince jsou ulozena stejna data, tedy, ze bylo slapano na plyn a ne brzdu, proze jina data neexituji.

Prece tady nejde o to, ze do ridici jednotky prichazeji data "slapu na brzdu" a ridici jednotka zrychluje. To by byla moc trivialni a odhalitenla chyba. Problem je v tom, ze za urcitych okolnosti elektronika v aute vyhodnoti, ze slapu na plyn i kdyz slapu na brzdu. Pak jak do ridici jednotky tak do cerne schranky putuji data "slapu na plyn". Proto auto zrychluje a proto i cerna skrinka obashuje data "slapu na plyn".

0/0
21.3.2010 12:11

Host

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

jako teorie dobrý, ale jinakRv

0/0
21.3.2010 12:21

Host

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

Nemáte pravdu.

Ještě ta černá skříňka vyhodnocuje,že jste si šlápl pravou nohou na levou,a přidává jeden impulz. Což v konečném důsledku může znamenat,že jste sešlápl spojku,která tam však není. A pak se to vyhodnocuje jako brždění s ABS s časovou prodlevou 207ns.

0/0
21.3.2010 12:33

kecy1

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

Z ceho cerpate info? Z interni technicke dokumentace Toyoty? 8-o

0/0
21.3.2010 12:36

Host

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

z vaší hlavy.

0/0
21.3.2010 12:39

Host

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

větší blbost jsem ještě nečetl, ale jako humoristická povídka by to šlo:-/;-DRv

0/0
21.3.2010 15:03

Host

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

Vazeny pane, 2 nezavisle snimaci obvody u plynoveho pedalu ma dnes i ta nejobycejnejsi fabie, kazdy z nich miva dokonce jiny prubeh. Pri poruse jedno z nich se zapise chyba do pameti zavad a rozsviti se chybova kontrolka. V pripade poruchy obou snimacu se u man. prevodovky nastavi zvyseny volnobeh, aby bylo mozne auto bezpecne odstavit, popr. krokem dojet do servisu. Toto je vychozi politika a zadne vnejsi vlivy ji neovlivnuji, neni duvod, pri jakekoliv poruse se nastavi priblizne 3% seslapnuti a hotovo. Pri soucasnem seslapnuti plynu a brzdy je plyn automaticky odpojen - sam si muzete u sveho vozu vyzkouset, aplikuje se to u vetsiny aut s elektronickym plynem

0/0
22.3.2010 9:23

nepetr

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

jestli má starší auto tak jsi ho právě zabil;-D

0/0
22.3.2010 12:09

nepetr

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

ty vole raději mlč!!

0/0
22.3.2010 12:37

Host

Re: Cernou skrinku bych neprecenoval.

Myslím si, že tenhle článek může vystihovat jádro problému R^ řídících jednotek tam sice bude víc, ale právě za jistých okolností to přestane fungovat, a vyhodnotí se "šlápnutí na brzdu" jako "šlápnutí na plyn" - když vše funguje, a nebo se objevuje "předpokládaná" chyba, vše je OK... ale právě někdy je realita dost jiná o "teoreticko-praktického" testování....Rv

0/0
23.3.2010 15:06

Host

amici jsou proste lemra

Jenom lemro co ma automat v aute a k obedu hambace z mekace a USA poznavaci znacku muze zamenit brzdovej pedal s plynovym!R^

0/0
21.3.2010 11:58

Host

Re: amici jsou proste lemra

no, až někdy budeš v nebezpečný (fakt krizový) situaci (třeba někoho jinýho chybou...)a pak budeš mít "cosi" v gatích... budeš hledat bzdový pedál u "blinkrů nebo stěračů"....;-D

0/0
23.3.2010 15:09

Host

Jestli má Pryjus

pro řídící počítač pravé emerické windows, tak se nedivím. Brzdí a zastavuje se tak, že se sešlápne pedál START.....Rv

0/0
21.3.2010 11:53

Host

Re: Jestli má Pryjus

No jasně! BSOD a pak nereaguje nic, brzda ani plyn!!! ;-D Pak už jen zbývá klasická trojkombinace Ctrl+Alt+Del

0/0
23.3.2010 7:21

Host

katano ban

je schizofrenik,to jste ještě nepoznali.

On má realitu zkreslenou.

0/0
21.3.2010 10:50

Host

Prius brzdí jako každé jiné moderní auto

problém byl v tom, že za mokra na hrbolech při dobržďování, tedy jemném sešlápnutí byla spožděna reakce, ale při větším sešlápnutí brzdí uplně normálně!!!!!!připomínám jen za mokra na hrbolech při jemném pohlazení brzdy ........... TZN že výmluva že prius nebrzdí je sprostá lež !!!!!!! zajímavé že se jedinej případ neoběvil v evropě ......... !!!!!!Rv , osobně po skušenostech z evropskou produkcí teď jezdím toyotu a naprostá spokojenost :P

BTW - katano ban, co tady blije že toyota = smrt, je imbecil, který jezdí v prohnilém renoltu :-PRv!!

0/0
21.3.2010 10:31

prngrr

Re: Prius brzdí jako každé jiné moderní auto

ty jseš teda taky "oběv"

0/0
21.3.2010 11:35

Host

Amíci

Amíci přesedaj ze zastaralejch pěti metrovejch plechovek do novinkami nadupanejch TOYOT,HOND ..........,prostě to neuměj řídit.Četl jsem přeloženej návod ,kterej je součástí servisní knížky při prodeji HONDY JAZZ v USA.Nevíte jaký maj ty Amíci IQ?Návod má skoro 400! stánek,npř.při usednutí do automobilu zavřete dveře hrozí pád z automobilu a to i když automobil stojí+asi dvě stránky co se ještě může stát,když ty dveře nezavřete.A taky se rádi souděj.Od rána do večera cpou děti hambáčema a pak mekáč zažalujou za to,že nevěděli,že dítě tolik ztloustne.Pro Amíky pozor, toto sdelení můze obsahovat negativní části,věty,slova,odstavce,slovní spojení,názory...;-D;-D;-Ds kterýmy nemusíte souhlasit.DOKTOR :-)

0/0
21.3.2010 4:05

Host

zas ta blbá reklama.....

xxx

0/0
21.3.2010 0:43

Host

Re: zas ta blbá reklama.....

Reklama na smrt = toyota :-/!!:-/!!

0/0
21.3.2010 1:31

Host

Re: zas ta blbá reklama.....

vymaštěnec katano ban a jeho rencek :P za 40 kRv

0/0
21.3.2010 10:24

Host

prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

!! toyota nezvládla vývoj a jejich poruchový auta zabíjej lidi !!

0/0
20.3.2010 23:48

Host

Re: prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

A to psali v Hromu anebo Blesku.....? :-)

0/0
21.3.2010 0:44

Host

Re: prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

to nepsali ani v Blesku ani v Aha. to napsal bohužel pohřební ústav na parte a policie do úmrtního listu.  

Toyoptu si v dnešní době kdy Toyota bojuje s kvalitou výroby koupí jen sebevrah.  

0/0
21.3.2010 1:28

Host

Re: prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

podle tvého příspěvku je vidět, že nemáš ani páru o problému priuse z ůdajným nebržděním, si lhář ...... !!!!!

0/0
21.3.2010 10:25

Host

Re: prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

Policie neco pise do umrtniho listu kecalku?

0/0
21.3.2010 13:14

Host

Re: prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

Na toyotách nefuguje vůbec nic, ne jenom brzdy

0/0
22.3.2010 10:21

Host

Re: prius má bohužel špatné brzdy škoda těch mrtvejch lidí

já mám 14 let starou toyotu a a bez závád, jen výmněna opotřebených dílů. kamarád folcfágnář taky haní toYotu a u 3 roky staré káry vymněnil díly za 100k, a to obhajuje s klidem, jenom se smněju na kolik ho ten vw přišel ..... xD

0/0
22.3.2010 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.