Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Indové chtějí vyrábět na Slovensku auta na elektřinu

Reva NXR, indický elektromobil s plastovou karoserií byl k vidění už loni na autosalonu ve Frankfurtu. Kapesní městská auta, v jejichž útrobách bzučí elektromotory, se chystají do Evropy, vyrábět se mají na Slovensku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Nejásejte!

Kdyby byly elektromobily tak super, už dávno jsou masivně rozšířeny ve vyspělejších zemích, než je ČR nebo SR. Problémy se znečištěným životním prostředím hlavně v městských aglomeracích se tzv. zelení snaží řešit například těmito elektromobily. Místo aby se posilovala a rozvíjela městská hromadná doprava a budovaly se funkční obchvaty měst, řeší se elektromobily. V ČR se více než 80% elektrické energie vyrábí v hnědouhelných tepelných elektrárnách. S jádrem mají zelení problém. Ona ale platí přímá úměra, o co méně přímých emisí ve městech, o to více musí ČEZ přiložit pod kotel anpříklad v Prunéřově. A při účinnosti tepelných elektráren něco kolem 32 % je to tristní. Problém jsme vyřešili tak, že jsme jej přesunuli jinam. Tak to je vymývání mozků!

0/0
25.3.2010 11:46

Host

Re: Nejásejte!

Ale na druhou stranu je tu celosvětová ropná korporace, která by přišla o hodně peněz ... proč by měli chtít elektromobil?

0/0
29.3.2010 19:06

Host

tlieskame

hranol na hrad....

uz vidim ako toto krasne bolsevik otrepe o hlavy svojim ovciam. beeeeeeee

0/0
23.3.2010 14:59

Host

Re: tlieskame

Na Slovensku jazykový zákon je. U nás by ho to také chtělo.

0/0
29.3.2010 19:07

Host

No konečně!

Kamarádka má elektro Favorit (koupila ho od české pošty) a až na občasnou výměnu baterií jezdí suprově. A v rovině dojezd až 300km, ale hrozně záleží na stylu jízdy. Uprostřed palubky je budík se zeleným, žlutým a červeným polem a pokud se člověk drží v zeleném, tak je to v pohodě. Jinak se baterie hodně rychle vybíjí. Zajímavé je, že ten Favorit tam má i původní převodovku a vyměnili jen motor za elektromotor. Výhoda je, že po zařazení 1ky vyjede jakýkoliv kopec a dá se z kopce brzdit motorem.

0/0
23.3.2010 11:38

Host

Re: No konečně!

To se v normálním autě nedá? Tedy brzdit s kopce motorem??

0/0
23.3.2010 12:37

Host

Re: No konečně!

Jak často a za kolik mění ty baterie, kolik najezdi za rok? Ze slova občas toho hodně nepoberu... A vyplatí se ty baterie? Za jak dlouho se vrati cena tech baterii na tom co usetrim za benzin? Moc tomu neverim... myslim ze ty baterie odejdou daleko driv nez se ty naklady vrati, takze to je ve vysledku drazsi a jeste problemy s nabijenim atd...

Za pár let to možná suprový bude, ale dnes ty technologie nejsou tak daleko aby pri stejne cene konkurovaly spalovacim motorum. Zatim je to jen "v módě" nic víc v tom nevidím. A o ekologii ani nemluvte, kdybyste vedely co vse se produkuje za odpad pri vyrobe tech akumulatoru.... to je ten naftak porad ekologictejsi.

0/0
23.3.2010 15:43

avatar1

Re: No konečně!

Spalovací auta nemají akumulátor? ;-D

0/0
26.3.2010 5:37

Host

Re: No konečně!

Todle vozítko si pamatuji - na nádraží s ním převáželi balíky. Je možné, že na něj někdo nalepil favorit;-D

0/0
29.3.2010 19:09

Host

podobnost čistě náhodná?

zajímavé že to auto z boku vypadá jako Honda Civic (taková trochu zkrácená)

0/0
23.3.2010 11:29

Host

Re: podobnost čistě náhodná?

Jen jsem čekal až nějaký osel toto napíše. Můžeš poslat nějaký odkaz na jakékoliv auto na světě, nebo třeba jen koncept nebo obrázek malého kluka, který vypadá jinak? Určitě ne, všechny možné kombinace tu už totiž byly a on i ten favorit je podobný novému golfu, má dokonce 4 kola, a volant, no fuj IN jsou přece řidítka :-)

0/0
23.3.2010 19:12

Host

Elektřina

slováci už mají elektřinu??? no toto kdy to stihli;-D

0/0
23.3.2010 9:21

ciemniak czeski

Re: Elektřina

No to u vás v Chánove takú vec nemáte, však? Česko je eštte veľmi pozadu;-D;-D;-D

0/0
23.3.2010 9:51

Host

Re: Elektřina

Host a ty umíš psát???? Jenom mi řekni, kdo ti spustil počítač, protože dle toho co jsi napsal, (pokud si to psal  ty) si již ve stádiu lidoopa. Pokrok u tebe je úžasný. !!

 

0/0
23.3.2010 11:47

Host

Re: Elektřina

ano ano a uz mame aj ohen a koleso... (ked budes chciet utakat na patentovy urad tak uz tam bol aj jarko cimrmanovic)

0/0
23.3.2010 15:01

Host

a co dobíjení?

Velká většina lidí bydlí v domech, které buď nemají v garáži zaveden dostatečně výkonný rozvod elektřiny (napojený na elektroměr dle klientů) nebo dokonce parkují na ulici bez jakéhokoliv přístupu k elektrické přípojce.

Z tohoto pohledu je minimálně kvůli infrastruktuře zatím nástup elektromobilů značně ztížen - i pro cesty do práce a zpět může být nutné vůz nabíjet během pracovní doby, jenže musí být kde. Rv

0/0
23.3.2010 2:22

f0rr35t

Re: a co dobíjení?

R^ To tvrdím taky. A krom toho je sice pravda, že po městě člověk víc km nenajede, jenže mě by z toho neustálého každodenního nabíjení a počítání kilometrů asi hráblo. A když by na to člověk jednou zapomněl a došla mu šťáva, bylo by to na odtah Rv

0/0
23.3.2010 8:25

Host

Re: a co dobíjení?

Každopádně tam bude přinejmenším ukazatel stavu baterie. ;-D Já osobně mám doma jednostopý elekromobil a ukazatel je tam taky. Přes zimu jsem nejezdil, ale mám ho 4 měsíce nabitý a stále ukazuje plný stav.;-)

0/0
23.3.2010 8:45

Host

Re: a co dobíjení?

hmm, tak to raději nejezdi moc daleko od baráku, protože až vyjedeš, asi budeš překvapen jak rychle jde ručička dolů ;-)

0/0
23.3.2010 9:00

Host

Re: a co dobíjení?

A nebo taky ne. Asi byste byl překvapen, kdybyste něco věděl o Li-Pol a Li-Ion bateriích (a proč v notebooku odejdou za pár a tady mohou vydržet 10 let).

0/0
24.3.2010 10:59

wrah

A cena?

To je pěkné, že drqažší verze pojede až 105 km/h a ujede 160 km zatímco ta levnější ujede pomaleji a polovinu. Ale kolik stojí ta dražší a kolik ona levnější? Na chalupu to mám od domu k domu 65 km, ale místy (a hlavně ku konci) to je hodně do kopce, zvládne to ta "levná" verze s dojezdem 80 km?

0/0
23.3.2010 1:51

Schlemihl Emil

Re: A cena?

to asi nie je auto na chalupu ale skor na vybehnutie o dve ulice dalej do obchodu ...

0/0
23.3.2010 2:19

Host

Re: A cena?

Vozidlo s kratším dojezdem určitě bude zvládat stejné kopce  jako to s dlouhým dojezdem. Pouze se bude lišit kapacitou baterii. Nejdražší je na tomhle vozidle baterie, tak že menší baterie rovná se nižší cena. Myslím si,  že elektromobily jsou vozidla budoucnosti, jsou proti spalovacím autům daleko jednodušší  a vývoj baterii jde poslední dobou hodně kupředu. R^

0/0
23.3.2010 8:36

panzic

Re: A cena?

to bylo určitě myšleno tak, že při jízdě do kopce se spotřebuje více energie, tím pádem bude menší dojezd, otázka zní: na jakou hodnotu se může snížit...

jinak osobně bych si koupil tu dražší, už jen proto, že časem baterie budou mít kapacitu nižší a tím pádem i nižší dojezd...

0/0
23.3.2010 9:25

Host

Re: A cena?

A hlavně, nikdy nevíš kolik km ve skutečnosti najedeš. sice to máš od domu k domu nějak spočítaný ale bude někde objížďka a budeš v háji. Zůstaneš někde viset. Možná by bylo řešením vozit v kufru záložní generátor.

0/0
23.3.2010 9:37

Host

Re: A cena?

to si myslím, že by byla cesta správným směrem: menší benzínový generátor, který bude dobíjet baterie a jako hlavní zdroj pohonu elektromotor

0/0
23.3.2010 10:43

Host

Re: A cena?

Kombinace elektromotorů v kolech, baterií pod podlahou a diesel nebo benzín generátor v kufru je nejlepší řešení. Dokonce může mimo město běžet ten generátor pořád a šetřit baterie.

0/0
23.3.2010 11:40

Host

Re: A cena?

No elektromotory v kolech nejsou nejstatsnejsi reseni. Je to spousta neodpruzene hmotnosti navic a pri prejeti nerovnosti dostavaji strasny razy. A zvlast na cesky silnice to nebude to nebude nejlepsi.

0/0
23.3.2010 17:03

Host

Re: A cena?

tak to už ty nové auta mají ne? aspoň myslím že Opel Ampera (víceméně Insignia na elektřinu) a ještě nějaké to vozítko to má..

0/0
23.3.2010 16:07

Host

Re: A cena?

Opel Ampera půjde na trh nejdříve za 2 roky.

0/0
24.3.2010 11:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.