Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šestina ojetin papírově omládla, odhalit podvod není snadné

Každá šestá ojetina na českém trhu prošla omlazovací kúrou a má v technickém průkazu mladší datum výroby, než kdy skutečně z továrních pásů sjela. Kvůli dřívějším špatným kontrolám technických průkazů u dovezených vozů mohli podvodníci tyto údaje snadno falšovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

blábol

tady zase někdo poslouchal řeči u piva. Je pravda, že někteří výrobci plní normu ISO 3779 a na 10. místo VIN razí modelový rok (tedy ani rok výroby, ani rok první evidence). Je to ale alfanumerický kód podle tabulky a pokud ji nenosíte v hlavě, těžko odhadnete, že N značí rok 1992 a A rok 2010. Naštěstí je dnes většina ojetin 2000-2009, kde to náhodou odpovídá podle koncového čísla roku. Ale daleko jednodušší je kouknout se na plastové díly nebo na skla - na každém je napsáno datum nebo aspoň rok výroby dílu, který je zpravidla maximálně měsíc dva před výrobou vozidla.

0/0
24.3.2010 15:25

S.O.B je zpátky!

Re: blábol

"skla měsíc dva před výrobou" ? A na to jste přišel jak pane chytrolín??! Já jsem si kupříkladu kupoval NOVÝHO japonce v salonu, V DUBNU a na sklech mám ještě všude ten rok před lednem.

0/0
25.3.2010 7:27

Host

Re: blábol

on se bavil o datu výroby, ne prodeje, ale to jen tak na okraj...

0/0
29.3.2010 21:43

Host

píšou tady nesmysly

1) Ve VIN je většinou modelový rok, nikoliv rok výroby.

2) Puze u některých značek, např. FORD je ve VIN přesný měsíc a rok výroby

3) Např u francouzských vozidel nezjistíte z VIN nic přesného

Pan redaktor je hodně nepřesný...

0/0
24.3.2010 13:18

Host

Chce to o kupovaným modelu něco vědět

- nebejt línej a něco si najít a přečíst a pak se může člověk snáze orientovat! Blbovi línýmu ani nedoteče, že Felicie nemůže bejt rok výroby 2003 Rv

0/0
24.3.2010 11:34

Host

VIN

Myslim, ze jedine blb si pred koupi auta nezkontroluje VIN. ;-)

0/0
23.3.2010 23:08

jahodove_ticho

a já sem asi jedinej v republice

co má auto naopak uměle "zestárlé" o 4 roky díky slovensko-české byrokratické demenci :-P

0/0
23.3.2010 23:04

Host

skrytá reklama

Opět skrytá reklama na AAA. Už dost trapné !!! Co se píše v tomto článku, tak se to děje v každém bazaru a je jedno, jestli je velký a nebo malý. A i když je to reklama na AAA a Cebii, tak právě v áčkách mají tyto vozy také!!!Rv

0/0
23.3.2010 22:03

Host

Re: skrytá reklama

V AAA jsem koupil auto se stocenyma kilometrama i falesnou servisni knizkou, nevim co tam proveruji..., spis falsuji co je mozne!!!

0/0
24.3.2010 7:31

Host

Re: skrytá reklama

V AAA koupíte auto jedině se stočenýma kilákama, falešná serviska je naprosto běžná věc, a že by auto omladili, tak jedině datumem výroby!!! Většinou z auta součástky co jsou na něm v pěkném stavu odmontují a nahradí starým. Třeba u pneu je to naprosto běžné nahradí je v podstatě ojetýma a ty lepší pak prodají dál.

0/0
24.3.2010 14:07

Host

cha cha cha soudruzi

to sou ty ojetiny po duchodci z Nemecka nebo Holandska atp.. ;-D Kdyz sem menil Feldu za Fabku tak sem za ni chtel stovku nikdo ji nechtel ze je predrazena tak sem ji dal za 90 na proti ucet a po omlazeni ji bazar prodal za 120 ;-D jenom dodavam ofiko skodovackej bazar ;-D;-D

0/0
23.3.2010 21:42

dropa

Re: cha cha cha soudruzi

Já když chtěl za O1 SLX 120tis (1. majitel, servis, garáž, nebouraná), tak to "nešlo". Přitom vše co bylo skladem pod 140 byly opravené bouračky. Pak to vzali do komise, prodej za 145. :-)

0/0
24.3.2010 9:15

Host

co na to zákony?

Dobrý večer, běžný člověk není schopen odhalit stáří vozu. Něco z mé zkušenosti. Kupovali jsme starší Hondu CR-V, jelikož již jednu vlastníme, víme jaké drobné změny, které ročníky mají, takže jsme se samozřejmě setkali i s "přestavěnýma" hondama, nakonec jsme naši další hondu koupili. Nejsme naivky a je nám jasné, že bazary přetáčí tachometry, ale po nalezení originál servisní knížky (která byla uložena v tajném kastlíčku, který CR-V mají) jsme zjistili, že tento stav je o 20 tis. km nižší než byl před 6 lety!!!!!! Samozřejmě, že jsme zkoušeli majiteli bazaru vyhrožovat právníkem, jelikož máme důkaz o přetočení tachometru, ale u nás na tohle zákony nejsou. Jako kupující totiž nemáte žádná práva. Takže pokud také patříte mezi chudáky, kteří si nemůžou dovolit nové auto, musíte počítat s tím, že po patronátem státu a našich zákonů, vyživujete překupníky a zloděje.Rv

0/0
23.3.2010 21:31

Honza785

Re: co na to zákony?

ta schopnost odhalení je řekněme diskutabilní, záleží na kvalitě provedení, a taky není od věci vzít si s sebou mechanika, ale když je ta "o(ú) prava" opravdu kvalitně provedena málokdo má šanci, ale to je holt riziko podnikání :-/:-/

0/0
23.3.2010 21:40

WIFI

Re: co na to zákony?

jenže opravy se většinou kvalitně nedělají. Když majitel auto nabourá, chce samozřejmě opravu za minimum peněz, takže se použijí díly z druhovýroby, případně vrakáče. Výsledek je takový, že je to vidět, ale jemu to nevadí do doby, než ho chce prodat

0/0
24.3.2010 7:20

Host

Diskuse

Poměrně často vyběhne na idnes článek o podvodech při prodeji ojetých aut. Pro laiky s mnohdy šokujícími informacemi, pro znalce potvrzení smutné reality. To že v 99% je zmíněn "odborný názor" někoho z aaa nebo cebie je také již běžným folklórem, jinak dle mého názoru skrytou reklamou, možná i srovnatelnou s praktikami "omlazovačů a jiných koňských handlerů točících se okolo ojetin od počátku 90. let. Bohužel diskuze se vžy stočí jen na téma, zdali je volem ten, kdo kupuje ojetinu nebo kdo nové auto. Pánové, zcela Vám tímto uniká podstata problému: ať kupujeme nové nebo použité zboží, vžy se najde někdo kdo se nás snaží oškubat. A to může být v případě bazaristy i prodejce v navoněném autosalonu. Tyto diskuze by byly užitečnější, pokud bychom měli iformace o na nás zkoušených fíglech, a pak už se jen správně nasr.... a bránit se, např tím, že pokud se něco nezdá při prodeji úplně OK, tak prodejce rázně odmítnout a nenechat se uchlácholit bláboly. 

0/0
23.3.2010 20:49

Host

Re: Diskuse

jo, tak nejak, kdyz jsem kupoval nove auto, bratru skoro za mega na leasing, tak v leasingove smlouve (od velice zname a velke spolecnosti) byla nevyznamana veta: "Podpisem teto smlouvy souhlasite s vydanim platebni karty od spolecnosti XX" Mrknu na net a nestacim se divit. Mesicni poplatek za vedeni karty 200kc, karta vypoveditelna pouze pod pokutou 5tis. Tak jsem to preskrtl, napsal jsem ze s tim nesouhlasim no a oni mi ten leasing samozrejme stejne dali. Ale za pokus od nich to stalo.

0/0
24.3.2010 13:05

Host

Pro redaktora

Opravdu nechápu proč se v takových reportážích redakce vždycky dotazuje "odborníků" z AAA. Diskuze o autech čtu jen občas, ale pokud tam někdo nadává, že ho autobazar podvedl a prodal mu auto v horším technickém stavu než být mělo, případně přetočené, mluví v 90% právě o AAA auto.

Osobní zkušenost nemám, ale s touto reputací na celém internetu bych si tam nekoupil auto ani omylem. Rv

0/0
23.3.2010 19:32

Host

Re: Pro redaktora

jsem na tom stejně- nekupuju od firem se špatnou pověstí- aaa, čez, O2, MS, České dráhy, ČSA, ČSSD, ODS, KDU, všechny výrobky made in ČR, moje řeč

0/0
23.3.2010 20:14

Host

Re: Pro redaktora

Znama si dovezla auto z AAA, jake bylo prekvapeni kdyz ji to kluci hodili na zvedak a zjistili ze trubky pro zadni brzdy jsou v polovine auta urizle a zakoncene asi kombinackama... Odbornici na slovo vzati... vsak parkrat do mesice vidavam kamion co veze 6 totalek nekde ze zapadu...

0/0
23.3.2010 20:36

Host

Rok výroby se už v techničáku od roku 2001

neuvádí, uvádí se datum první registrace vozidla. A to je mnohdy dost rozdíl, stává se,  že vozidlo je prvně zaregistrováno i dva roky po jeho výrobě. Zahraniční technické průkazy se nearchivují pět let, ale deset let, takže policie má dost času v případě potřeby aspoň něco prošetřit, když už ne vyšetřit. A u mnoha značek se modelový rok (ne rok výroby, v červenci 2010 už klidně koupíte škodovku s modelovým rokem 2011 ve VIN) neuvádí, např. u Fiatu máte každý rok nulu. Připadá mi, že Cebia potřebuje nahnat zákazníky, nejlépe zasáhem státu. Že  by se změnil zákon a každý by musel za tučný peníz donést při převodu potvrzení z Cebie?

0/0
23.3.2010 19:11

Host

Re: Rok výroby se už v techničáku od roku 2001

např. v Praze se zahraniční TP odebírají od 1.7. 2007, do té doby zůstával majiteli, ale třeba v Příbrami ho do spisu chtěli už někdy v roce 2003... Jinak souhlas, moc hezká reklama na produkty Cebia...:-/

0/0
23.3.2010 20:01

tudykudy

fabia

ano,i toto je důvod proč si v létě pořídím fabii 1.2 Tsi...

0/0
23.3.2010 18:45

Host

Re: fabia

proč ne Polo? Je to to samý a vypadá přijatelněji..... ;-)

0/0
23.3.2010 18:49

tudykudy

Re: fabia

na Polo jsem take koukal,ma 6-ti kvalt,ale nevim škodovka mi sedne tak nějak lépe,ještě uvidim jak vypada ve skutecnosti po faceliftu

0/0
23.3.2010 18:52

Host

socky ať jezdí sockou

ojetiny zrecyklovat. Normální lidi kupují nová auta. Nevidím problém. Děláte téma z toho jestli je nějaká k sešrotování zaralá popelnice z roku 2001 a nebo 1998 jako kdyby to nebylo úplně jedno. ;-)

0/0
23.3.2010 18:24

Host

Re: socky ať jezdí sockou

slušnej úlet tvůj názor. Při průmrěrným stáří aut v čr nazýváš paušálně auta r.v. 2001 šrotem ;-D;-D Jo, máš určitě pravdu, že je lepší koupit nový auto, nejlíp na leasing, přeplatit balík, než koupit za 2/3 novýho auta zachovalou ojetinu s jasným původem, často o třídu větší nebo s lepší výbavou ?:-)

0/0
23.3.2010 18:46

tudykudy

Re: socky ať jezdí sockou

na posledni auto jsem preplatil leasing 14litru za tri roky(vysoka akontace),kdybych narazil na zachovalou ojetinu s jasnym puvodem,tak si samozrejme poridim tu ojetinu,ale bohuzel nevim jak na ni narazit..

0/0
23.3.2010 18:54

Host

Re: socky ať jezdí sockou

Tak původ třeba může být jasný, to ještě není takový problém (např. od známého apod.) ale nikdo ti už nezaručí, že se k tomu autu někdo nechoval jako prase. Někteří lidi mají totiž názor "woe proč bych to nevytáčel studený? mě to ty dva roky vydrží a problémy bude mít ten po mě" Rv

0/0
23.3.2010 19:58

WIFI

Re: socky ať jezdí sockou

jo, pokud někdo kupuje auto s tím, že ho za dva roky prodá, je to problém. Nejlepší je koupit od někoho, kdo ho prodává, neboť mu nevyhouvje (velikostně, spotřeba) nebo musí (fin. nouze, rozvod......)

Úplně nejhorší dle mě je koupit auto, služebák, provozovaný na operativní leasing. Firma ho nešetří, protože ví, že údržba a servis je zahrnutá ve splátkách a leasingovka ví, že do skončení splácení se jí to vrátí i se ziskem

0/0
24.3.2010 11:39

Host

Re: socky ať jezdí sockou

copak hulis ? docela slusnej vzorek..ty jses socka, ale tim co mas v hlave. Ja mam taky nove auto, ale budu rad, kdyz ho po dobehnuti leasingu prodam alespon za 20% abych tim mohl zaplatit akontaci. Jesli vsichni co nemaji na nove auto by meli podle tebe jezdit verejnou dopravou, tak ty bys nemel vlastnit obcanku.

0/0
24.3.2010 13:00

Host

to je tvrdý

No co zadarmo ani kuře nehrabá .......... Já sem si koupil za 130 tisíc novej Dacia Sandero 1.4 benzím s pětiletou zárukou a mám klid

0/0
23.3.2010 18:19

Host

Re: to je tvrdý

když tady každej koumá jak by za podobnou cenu pořídil Sclasse v dieselu (aby to nežralo), ať sousedi vidí... to je pak každá rada drahá :-)

0/0
23.3.2010 18:30

f0rr35t

Re: to je tvrdý

Jo, to říkám taky. Ale dole v diskuzi mi někdo psal, že jsem trouba a nerozumím tomu, no ;-D   Nové auto je nové auto, to mi nikdo nevymluví...

0/0
23.3.2010 20:05

Host

Re: to je tvrdý

To máš fakt pravdu že tomu nerozumíš, kdo si kupuje auto na doživotí tak ať kupuje nové. Ale kdo obměňuje auta tak pro ty se to nevyplácí. Prostě je to tak.

0/0
23.3.2010 20:13

Host

Re: to je tvrdý

Sis koupil rumunskou pomstu.....nezávidím ti,já jsem s šest let starou ochcávkou za ty samý prachy nadmíru spokojen

0/0
23.3.2010 19:56

Host

Re: to je tvrdý

6 let starou octavii si koupí jen totální zoufalec bez mozku

0/0
23.3.2010 21:39

tmf

Re: to je tvrdý

zase jeden chytrák v S8 kterého živí psaní do diskusí

0/0
23.3.2010 22:44

Host

Re: to je tvrdý

Tak sa modli, aby si sa pri predbiehani ked to Sandero uz nebude schopne dalej zrychlovat nestretol s nalozenou tatrovkou. Radsej kvalitnu jazdenku so 6-8 airbagmi, nez nove Sandero. Aj ked Sandero je velmi pekne a prakticke a paci sa mi. No s mizernou vybavou a este mizernejsim motorom (1.4 / 55 kW), dakujem, nemusim. Pred kupou jazdenky som o nom vo verzii s 1.6 velmi silne premyslal (ako geocacher ocenim velku svetlost), no iba 2 ABG a 3 hviezdicky v EuroNCAP ma definitivne odradili.

0/0
1.5.2010 20:50

dropa

No něco se s tím starým vozovým parkem udělat muelo!

;-D;-D;-D

0/0
23.3.2010 17:23

dropa

Re: No něco se s tím starým vozovým parkem udělat muselo!

Škody s 50tis. km nahradily Toyoty, který ani nejdou zastavit, tak se hold 200-300tisíc km odtočí a je to!! :-)

0/0
23.3.2010 17:27

Host

Re: No něco se s tím starým vozovým parkem udělat muselo!

není hold jako holt...:-P

0/0
23.3.2010 20:02

honzyk

Re: No něco se s tím starým vozovým parkem udělat muselo!

jdou zastavit http://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zabrzdit-toyotu-s-plynom-na-podlahe.html

0/0
23.3.2010 21:02

Host

Dekoder VIN

Na drtivou většinu aut lze nalézt dekoder na webech (třeba na www.vinprotect.cz), kde je to zcela zdarma a má to každý hned hotové:-)R^

0/0
23.3.2010 17:09

pravda je nepříjemná, že ?

Auta a prostitutky se omlazují

;-D

0/0
23.3.2010 16:49

navsteva ma naskok

Je ptreba kupovat nova auta

a nebo ojeta auta u oficialnich prodejcu novych aut - ti prodavaji auta, ktera u nich jezdila a byla u nich servisovana.

0/0
23.3.2010 16:20

Host

AAA

:-D :-D :-D nejvic me pobavilo, ze lide z aaa jsou schopni tyto neduhy odhalit. Spis je umi dobre zamaskovat, ne? :-DDDD

0/0
23.3.2010 16:19

Host

Re: AAA

!R^!

0/0
23.3.2010 16:50

wrah

Re: AAA

To se nevylučuje. Napřed zjistí o kolik bylo omlazené, aby vám zaplatili co nejméně a následně to auto ještě omladí o 50 tisíc km a dva roky :)

0/0
23.3.2010 18:19

Host

Re: AAA

jakože vemou techničák, jdou udělat nový s jiným rokem výroby? ;-D Áčka nejsou svatý, ale 90% jejich hříchů na netu je tvořeno nesmysly podobným tomuhle. Ještě kradou děti, ne?

0/0
23.3.2010 20:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.