Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trh s ojetinami roste, zájem je hlavně o větší auta

Po loňském propadu způsobeném krizí začínají prodeje ojetin v tuzemských autobazarech opět růst. Prodejci zaznamenali v březnu proti lednu růst poptávky o zhruba dvě třetiny a téměř desetiprocentní meziroční nárůst. Nejlépe se přitom prodávají vozy střední a nižší třídy a škodovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kupa jazdenky

Samozrejme ze by som uprednostnil kupu jazdenky zo znameho zdroja, no ked sa neda, tak sa neda a hor sa do bazaru. Urcite nie na inzerat na internete. Kupil som jazdenku Focus 2.0 TDCi a po 600 km vymena turba. Stalo ma to 900 EUR, no bazar preplatil 450 (cenu repasu), takze som maximalne spokojny a mam turbo nove. Uz by som to chcel vidiet, ako sa dotahujem s nejakym manikom po predaji na inzerat. Kara ma 140 tisic (podotykam skutocnych a overenych), viem, ze este zozerie cca 3000 EUR na 4ks vstreky (po 330 EUR), cerpadlo (cca 600 EUR) a spojka s dvojhmotovym zotrvacnikom (cca 1000 EUR). Po tychto investiciach budem mat 3 rocny voz vo full vybave za 12 tisic, pricom novy je za dvojnasobok, ktory mechanicky musi vydrzat dalsich minimalne 150 tisic km, co je pri mojom jazdeni 10 rokov. Ak by som ale natrafil na zaujimavy benzinak v podobnej vybave, dal by som si povedat...

Ak kupovat jazdenku, tak z bazaru - zo zakona musia rucit za skryte zavady.

0/0
1.5.2010 20:29

Host

kapitalismus už krachuje padá do dluhů!

0/0
29.3.2010 0:21

drsnobill

Re: kapitalismus už krachuje padá do dluhů!

No to je mi novinka!

0/0
29.3.2010 21:58

Host

Re: kapitalismus už krachuje padá do dluhů!

a socialismus uz zkrachoval před 20 lety

0/0
22.4.2010 14:49

Host

NIkdy AAA

Můj známý (nevím co ho to napadlo), prodal své auto do AAA. Když tam přijel, aby se podíval na svoje autíčko, auto mělo o 100 tisíc stočený tachometr a stálo o 50 tisíc víc.Rv

Děkujeme AAA, to radši budu jezdit na kole.

0/0
26.3.2010 12:33

Host

Re: NIkdy AAA

A nahlasil to na obchodnu inspekciu, alebo policiu ? Ak nie, napomaha v uvedeni zakaznika do omylu...

0/0
1.5.2010 20:30

Host

AAA půlmiliontý vůz je zoufalý reklamní podvod

Za týden budou psát že AAA zavřelo další bazary, protože jim tam leží předražené kusy které nikdo nechce, sleduju trh s ojetinami už rok a spousta aut je už rok k mání, ale když zavoláte do bazaru řeknou vám že už je na auto zájemce že si vás poznačí a kdyžtak zavolají. zavolají druhý den plní radosti že se můžete přijít podívat že ten člověk nemá peníze a podobné pohádky. Obyčejný obchdní trik stejně jako tohle PR a stejně jako půlmiliontý prodaný vůz. Trh s nemovitostma a s ojetinama stojí a šéfové bazarů a realitek by si měli uvědomit že investovat v tuto chvíli do reklamy jsou vyhozené peníze. jediné na co lidi slyší je nízká cena, neplést si to s rádoby slevou.

0/0
25.3.2010 12:10

Host

Ta vrakoviště můžete klidně vybílit

Narazit v některých bazarech na slušné auto je spíš zázrak. O těch nesmyslných cenách raději pomlčím. Ale proti gustu ...

0/0
24.3.2010 22:51

Host

Informace Auto Esa

nejvíce se prodává škoda,znamená to snad že se lidi nejvíce zbavují těchto vozů:-/TT

0/0
24.3.2010 21:30

Host

Re: Informace Auto Esa

...protože jejich procentuální zastoupení na vozovém parku v ČR je s velikánským náskokem největší. Mysli trochu...

0/0
25.3.2010 8:02

Host

Re: Informace Auto Esa

imho v tom mas zmatek.

0/0
25.3.2010 15:49

Host

Re: Informace Auto Esa

druhá otázka je - proč ?

0/0
25.3.2010 22:57

Host

Růst trhu s ojetinami přibližně kopíruje

růst individuálních dovozů vozidel ze zahraničí. Pokud se podívám na statistiky registrací dovozových vozidel na stránkách SDA, tak je tento článek dost mimo. Áčka jsou zřejmě sponzorem iDnes.

0/0
24.3.2010 19:21

Homer _ 11

Re: Růst trhu s ojetinami přibližně kopíruje

Jsou a dost velcí a dost dlouho.

Soudě dle PR propagandy kterou tady bezostyšně rvou lidem do kebulí...

0/0
24.3.2010 23:12

Lukas (since1989)

Zajímavé

V předchozím článku na auto.idnes.cz je napsáno, že českým ideálem je benzínový kombík... V tomto článku stojí, že je poptávka hlavně po naftových vozech kombi:-). Tak kterou zaručeně "pravdivou" informaci si vybrat???

0/0
24.3.2010 18:46

Host

Re: Zajímavé

Přece tu za kterou bylo zaplaceno naposledy ;-DTT

0/0
24.3.2010 21:25

Host

ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Děkuji nechci. My jsme normální česká rodina 2 + 2 děti. Na poskakování po městě a na nákupy máme Fábii 1.4 benzín třetím rokem. Na delší cesty jako je chalupa  nebo cesty na hory máme Logana combi 1.5 dCi druhým rokem. Fábia stála po slevách 280.000,- Kč a Logan po slevách 260.000,- Kč. A hlavně obě auta byla nová a slouží bez problémů. V autobazaru plném nástrah bych si auto, opravdu nekoupil.

0/0
24.3.2010 16:49

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

.....D -:)     konečně rozumnej názor bez urážek . auto z autobazaru bych viděl jako poslední možnost pro toho kdo fakt peníze nemáX

0/0
24.3.2010 17:32

Pikolik

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Na auto jsme měli maximálně 150tis. Zbytek žere hypoteka. Takže co by jsi mi poradil?

0/0
24.3.2010 18:10

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Já si za 150 tkč koupil Mercedes E combi. Je to auto z roku 1997 a slouží bez větších problémů. Lepší Ěčko z roku 1997 za 150 tkč, než novou škodofku Fábii za 200 tkč v sociál edition za 200 tkč. EU

0/0
24.3.2010 18:34

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Ty voga 13 let starej vrak za 150 papírů.

0/0
24.3.2010 18:45

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

vrak? vsadím se že ten Mercedes je v lepším stavu než tvoje holá novota... Mercedes bude sloužit ještě dvakrát tolik co tvoje fóbia

0/0
24.3.2010 19:27

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Já koupil za 140 6 let starou ochcávku 1,9 TDI a naprostá spokojenost,jen tam liju naftu  a jezím,za rok ani jedna závada a spotřeba 4,8....naprostá spokojenost

0/0
24.3.2010 20:03

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

A vsaď se, že není. BTW, moje "holá holota" má 220 koní a třeba taky adaptivní tempomat - o tom se ti asi ani nezdá,co?  Ale hlavně nemá nalítáno 5x kolem zeměkoule, jako to tvoje 13 let staré éčko s 2x stočeným tachometrem.

0/0
25.3.2010 8:31

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

A byla za 150 tisic?

0/0
25.3.2010 15:47

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

ne kazdej si nutne musi kupovat auto za 150 a jeste to povazovat za vyhru.....

0/0
25.3.2010 15:50

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Ja mam 12 let stary auto za 75tis. Prodej mi zprostredkoval znamy co ma servis na tyto auta, takze zadny zakerny kauf to nebyl. Kdybych to mel porovnat s Fabii, tak zlaty moje auto nez nova plastova hracka ve ktery se citim jak v dodavce - strohy interier.

0/0
24.3.2010 21:01

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Interier je vec v kusu, kazdopadne ta plastova hracka, jak nazyvas Fabii, by ten tvuj 12 letej vrak pri srazce asi slusne rozparala. Kdyz vynechas motor HTP, je to auto naprosto v pohode a ten tvuj "superkauf" predci zcela v pohode. Ze nereknes, co to je?

0/0
25.3.2010 15:14

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

No, Fabia má prázdná přes tunu. Takže to je opravdu malý tančík a ne plastová hračka.

Ale že bych ji stavěl nad 12 let staré auto? Vždyť ta Fabia je téměř přesně 12 let stará... A že má teď za sebou třetí facelift, to na věci nic nemění.

0/0
26.3.2010 16:13

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

1. "Obdivuju" tě, s jakým klidem a hrdostí hazarduješ se zdravím a životy své rodiny. Vozit je v Dacii, tedy autě s tak otřesnou úrovní jak pasivní tak aktivní bezpečnosti, to mi tedy hlava nebere.

2. "Obdivuju" tě, že jsi ochoten v takovém autě podnikat delší cesty. To musí být utrpení (jízdní vlastnosti, hluk, nepohodlí, nepraktičnost na delší cestování...).

Nemám nic proti Loganu jako autu třeba pro dělníky, kteří se ráno dovezou 20km na stavbu, pak v poledne na oběd a večer zase zpátky. Je to dobrá volba i pro řemeslníky, kteří potřebují vozit nějaký materiál nebo spoustu nářadí. Ale rodinné auto na delší cesty???? Za ty peníze 10000x lepší volba individuální dovoz třeba Toyoty Avensis, Mazdy 6 apod.

0/0
25.3.2010 8:11

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Tak aktivní bezpečnost se odvijí hlavně od řidiče... aktivní bezpečnost je vše co může předejít nehodě tzn. výhled z vozidla, posez za volantem, reflexy řidiče atd... takže by tam jedině patřily bezp systémy jako hlídání jizd. pruhu, BLIS (u volva) a podobné. Ty ale v autech pod milion většinou nenajdeš, takže aktivní bezpečnost záleží jen na tobě! Jinak s tebou ve všem souhlasim.

0/0
25.3.2010 9:50

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Samozřejmě, že vliv řidiče na bezpečnost jízdy je zásadní. Nicméně v autoprůmyslu jen pod pojmem aktivní bezpečnost myšleno něco jiného.

A bezpečnost jízdy JEN na mě jako řidiči záleží jen v situaci, kdy bych na silnici a v jejím okolí byl naprosto sám...

0/0
25.3.2010 9:59

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Pletes si aktivni a pasivni. Ano, pasivni je u dacie horsi (jenom 2 ABG...), ale jezdit se s tim da naprosto v pohode, a diky velkemu rozvoru i docela pohodlne.

0/0
25.3.2010 15:49

individual

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Hm,2 abg pro ochranu 4 clenne posadky,to je proste ideal...

Akt. a pas. bezpecnost si nepletu a proto pisu,ze chovani ridice neni aktivni bezpecnost... Uvazuj.

0/0
25.3.2010 21:50

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Minimálně není o nic horší, nežli Fabia, Punto, P 206, P207, Yaris atd.

0/0
25.3.2010 14:29

individual

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

...jenze malokdo soudny si poridi Punto jako rodinne auto na dlouhe cestovani, ze...

0/0
25.3.2010 21:52

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

jel si v tom Loganu?

0/0
25.3.2010 23:02

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

Ano, jel. Otřesná sedadla, otřesné odhlučnění, nenastavitelný volant, nedělené zadní opěradlo, k jehož sklopení je potřeba nářadí, spotřeba při středně zatíženém autě a běžné jízdě kolem 8 litrů (což je u skoro přesně tunu vážícího auta a pidivýkonu 55kW alarmující), otřesné brzdy (na tak lehounký vůz), malinkatá zpětná zrcátka...

Pak faktory, které z Logana dělají vyloženě cestovatelské auto pro rodinu jsou například klimatizace za příplatek 32000 Kč (kdo z lidí, kteří si kupují sockaauto dá 32000 za klimu?) nebo úplná absence tempomatu...

0/0
26.3.2010 6:38

Host

Re: ojeté auto a ještě k tomu z bazaru ????????????

jel si v Loganu?

0/0
25.3.2010 23:03

Host

ŽŽŽ

0/0
24.3.2010 16:15

Host

Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Ojetiny nejdou, trh skoro stojí a nic se neprodává. A už vůbec ne kombíky střední a vyšší třídy v naftě s předpkládanými vyššími režijními náklady... ;-)

0/0
24.3.2010 14:52

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Tak nějak. Stačí se podívat na poměr benzín vs. nafta v nabídce autobazarů a je jasné, co jde na odbyt.

0/0
24.3.2010 14:58

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Ten kdo neměl prašule před krizí ten je dneska nemá tuplem !  Ten kdo měl peníze před krizí má je i dneska a ten do bazaru nevleze a koupí si nový auto za který by dal ještě před 2 roky o 30-35 % víc. Autobazar stojí na volítanejch Fábiích, Fiestách, Cliech, Pólech a Ibizách. [>-][>-]

0/0
24.3.2010 17:37

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Což je logické. Pokud je někdo dobytek, že chce sousedy otrávit rakovinou, a nafťák si koupí, tak se to vyplatí jen u nového. A zavčas draze prodat, nežli začnou odcházet vstřikovače, turbo, váhy, filtry... a jiný "spotřebák" za desítky tisíc.

Jenže tohle ví dnes už kdekdo, takže těch kafek, co by si tu past koupili, je stále méně.

0/0
24.3.2010 21:34

Homer _ 11

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

To víš že jo, Venoušku... hezkou pohádku tady povídáš.

Ani jedna z položek co jsi uvedl nestojí dnes "desítky tisíc".

Turbo jde repasovat (7-15kKč) nebo  nové je kolem 15-20kKč, vstřiky se dají koupit nové též do 20kKč (to kdybys měnil všechny čtyři), váhy bývají max. do 5kKč (ale dají se vyčistit a netřeba ji kupovat) a filtry jsou stokoruny (olejový max. 200, motorvzduch 200-300, kabinový max. 300, popř. uhlíkový cca 600).

Chápu, že nad něčím se musíš ukájet, když přijedeš se svým benzínem k pumpě ale věz, že tvé báchorky o nákladném dieselu již nějaký pátek nejsou ve shodě s realitou.

Bohužel pro tebe...:-P

0/0
24.3.2010 23:20

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Zajdi se podívat do servisů - opravují dieslové motory jak na běžícím pásu. Jak to má najeto přes 100 tisíc km, začíná se to sypat. zvlášť těm šetříklkům, co jezdí na levnou  naftu z Tesca.  A ono je rozdíl měnit u ropáka každou chvíli nějaké díly za deset tisíc (práce taky není zadarmo), nebo mít benzíňák a prostě jezdit.

0/0
25.3.2010 8:22

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Píšeš, že ani jedna z položek nestojí desítky tisíc a hned na dalším řádku uvádíš cenu nového turba (tzn. jen součástky bez práce servisu) na 20 tisíc Kč, tedy desítky tisíc...

Hm...;-D.

0/0
25.3.2010 8:43

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Filtry - je snad z kontextu zřejmé, že nehovořím o vzduchovém, či olejovém. Ale o filtru pevných částic, který stokoruny nestojí.

Ale když už zmiňuješ ten olejový: olej min 2x dražší + obvykle je ho více, nežli u benzínového motoru.

Opravená, tedy "repasovaná" stará součástka je levnější, ale obvykle nevydrží tolik, co nová. Takže je otázka, zda je levnější. Kus od kusu.

"již nějaký pátek nejsou ve shodě s realitou." Naopak, diesely jsou stále komplikovanější a tudíž nákladnější. A jestli to u většiny dosud nebylo, tak od EURO 5 bude filtr pevných částic všude.

Zároveň nafťákům roste, právě kvůli snižování emisí, spotřeba. Benzín si tímto prošel již před 20-ti lety.

0/0
25.3.2010 14:25

Homer _ 11

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Navíc jak turbo tak vstřiky lze udržet v provozuschopném stavu klidně 250+ tisíc km, pokud se k motoru člověk chová jak má a dá mu včas správný olej a filtr. Což je dnes u střední třídy se čtyřválcovým 1.9 nebo 2.0 dieselem otázka 1000Kč za 5 litránků oleje a filtru do max. 200Kč...

0/0
24.3.2010 23:24

Host

Re: Tak si správně vyložíme ten P.R. článek...

Ale jo, ty vstřiky ti sice vydrží, jenže si je zase 2x zaplatíš v ceně té kvalitní údržby a aditiv do nafty.

0/0
25.3.2010 8:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.