Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ušetřte tisíce korun, pojďte do školy úsporné jízdy

Nejezdit zbytečně rychle, včas řadit, vypínat motor před závorami, ale hlavně jezdit plynule a předvídat. Rady pro úspornou jízdu nejsou složité. Hlavní je změnit myšlení a nezávodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

---

No já to vůbec nešetřím a jezdím za deset dvanáct na sto. A je mi to fuk, mám na to. Kdybych se chtěl plazit jako Ruda Pivrnec z hospody, tak to můžu jezdit šalinou.

0/0
13.7.2010 21:26

Deleter

Re: ---

P.S. ale příští auto možná vezmu na E85, to stojí dvacku a je to proti LPG bez kompromisu.

0/0
13.7.2010 21:27

slon75

Re: ---

A jéje, Brouk Pytlík se nám přišel do diskuse pochlubit, že má vysoký plat ;-D

0/0
24.8.2010 23:15

Deleter

Re: ---

Jo? A na to jste přišel jak?

0/0
30.8.2010 9:47

Host

Spotřeba paliva

jak to je trebe s elektronikou?? myslíte, že žere hodně i např hlasitě zapnuté radio??

0/0
7.5.2010 21:46

Host

nafackovat

já mu dám, že benzinovej motor jede fajn i na 1500 otáček. Trubku a hned mu jednu lisknout. Takhle podtáčet motor ho dost likviduje - mnohem větší tlaky a opotřebení na klikovce, na uložení kliky, nedostatečné otáčky pro alternátor a tím nezvládající dobíjení při větších odběrech (klima, topení zadního skla, atd) větší namáhání převodovky. Hlavně že lojza ušetří pár stovek za benzín, ale už nevidí že si odpraví katalyzátor když ho nezahřeje na provozní teplotu, nebo že zacpe filtr pevných částic u turbodehtu. Mám 1,8l benzin a jezdím svižnou jízdou s celoročním průměrem 6,5l/100km. Hranice otáček kdy podřazuju jsou 2000ot/min, níž bych motor netočil, protože ho ještě nějakej rok chci mít ve slušným stavu. 50km/h v obci je práce pro trojku - cca 2600ot/min nebo pro čtyřku (pokud je to na rovině) která točí kolem 2000ot/min. Když bych tam nechal pětku, tak sem na těch 1500ot/min a to už motor "padá na hubu" a má nezdravej zvuk, jak mu kolísají otáčky po každým zapálená válce

0/0
11.4.2010 22:56

Host

Re: nafackovat

jinak, na přejezdech motor taky chcípám, ale jen pokud je zahřátej na provozní teplotu, studenej nikdy. Tam občas člověk čeká i 2-3 minuty a motor mi pak chytá na ťuknutí, takže se tam leje starovací dávka jen chvilku, takže to rozhodně uspoří a nedusím vejfukem všechny okolo. Kdežto na křižovatkách je to blbost. Křižovatka má cyklus pod minutu a pak je z ní potřeba relativně rychle vypadnout, aby to stihl na zelenou i ten za mnou a ne že tam budu deset sekund startovat a losovat kvalt..

0/0
11.4.2010 23:01

Deleter

Re: nafackovat

Vy jste chytrej jako rádio. Proč asi u mýho auta začíná zelený pole otáčkoměru na 1300 otáčkách, aha? Alternátor mám s regulací, vy máte asi dynamo ;-D. Zkuste nějak vysvětlit ty větší tlaky na klikovce! Já bych řekl, že nejvíc je klikovka zatížená při max. momentu, protože přitom jaksi píst tlačí největší silou. Klima je poháněná mechanicky, takže to do dobíjení netahejte.

Váš motor z vás musí mít radost, hlavně za studena.

0/0
13.7.2010 21:21

TommykCZ

Re: nafackovat

Vcelku souhlasím, ale některé klimatizace jsou poháněné přímo motorem.

0/0
23.8.2010 13:58

slon75

Re: nafackovat

Ano, větší tlak na klikovce. Protože bud vozidlo rozjíždím větším počtem otáček s menším krouticím momentem nebo se to snažím strhnout menším počtem otáček s větším krouticím momentem. Některý motor má moment dost velký, takže to utáhne i v nižších otáčkám (to bude asi to auto, které jste dostal od zaměstnavatele a teď se tu s ním vytahujete), ale např. slabší benziny ne.

Jinak jak ví téměř každý, diesely zabírají od nižších otáček než benzíny, ale vy jste se neuráčil uvést, jaký motor máte, takže vaše "zelený pole otáčkoměru" je pro nás stejně hodnotná informace jako počet zelených, které musíte vypít, než se vám otočí žaludek.

0/0
24.8.2010 23:24

Deleter

Re: nafackovat

Mám benzín 2.0 8v

Slabší motory mě nezajímají.

0/0
30.8.2010 9:47

Deleter

Re: nafackovat

P.S. a třeba vwáckej 1.8TSI má max. moment od 1500, proč asi, když se na tyhle otáčky nesmí jezdit ;-D

0/0
13.7.2010 21:22

Host

Dej si facku sám sobě si

mám automat a v obci po rovince si sám zvolí otáčky 1t.ot/min

0/0
13.7.2010 22:21

Host

demence

to jsou rady ve stylu: usetrime korunu, at to stoji milion

0/0
11.4.2010 21:33

Host

Úspora

Vypínání motoru na křižovatce a před přejezdem na krátkou dobu , cca 1 min. , jak píše autor se podle mých zkušeností nevyplatí . Nastartovaní motoru vezme víc paliva než jeho volnoběžný chod.

Jinak s naftou 1,9 jezdím na takové trasy okolo 50 km bežně pod 5 litrů , auto mám velký a těžký . Tak vono s malým autem a 1,2l mrmličkou zase nic moc.

0/0
9.4.2010 17:08

Host

Kdo chce šetřit

Kdyby chtěl někdo opravdu ušetřit, tak tady najde zaručený návod:

http://greenfuel.cz/index.html

0/0
6.4.2010 19:07

Host

filtr pevných částic

Hmmm no tak sem to zkusil točil v nízkých otáčkách a ejhle svítí mi kontrolka DPF, tzn. že mrvím motor s filtrem pevných částic... (Subaru Forester 2,0D).

0/0
3.4.2010 10:34

Host

Re: filtr pevných částic

nemas si kupovat ten jedovatej turbosmradRv

0/0
6.4.2010 17:46

Junqueira

Re: filtr pevných částic

toho Hornicka by meli verejne ukamenovat na namesti za ty jeho "rady".

Placa se do hrudniku, jak usetri nekde tisicovku, ale ze necha 30 litru

kazdy druhy rok v servisi nerekne. Podtacet motor a pridirat motor na neutral jsou opravdu rady k nezaplaceni. A jet za nim musi byt taky opravdovy zazitekRv

0/0
6.4.2010 17:51

Host

Bacha šílenec!

Cha cháá, ten pán "spořič" si asi dělá dobrý den:-), jezdit s HaTlaPatkou na 5ku 50 kolem 1500 ot/min.?, toho spořínka okamžitě přejmenovat na "VRAHA MOTORŮ"!!

0/0
2.4.2010 14:09

Host

Re: Bacha šílenec!

Úkol zněl jasně: uspořit palivo. Nebyl čas se zabývat celkovými náklady na provoz v takovém režimu.

Ostatně pán to šetření palivem jezdí soutěžně. Zlobit se na něj, že to auto brzo oddělá, je jako zlobit se na automobilového závodníka, že má velkou spotřebu.

0/0
2.4.2010 16:22

Host

Re: Bacha šílenec!

Ok, tak ať potom pán uvede i další skrytá ryzika této extrémně úsporné jízdy, která se na finále po cca. 2-3 letech vlastnictví jednoho konkrétního auta nemusí jevit až tak pozitivně. Protože jestli někdo jede rychle, třeba jako soutěžní jezdec,taky se hned uvede, že je to za cenu zvýšené spotřeby paliva a držení motoru "pod krkem". Tohle je totiž druhý extrém.

0/0
5.4.2010 20:49

ci.goš

Re: Bacha šílenec!

Ja jezdim s novou oktafkou v tdicku za 3,5 ale musis ji myt na hlinach abi tahla pekne vocpodu. a vzadu samolepku nofyr.

0/0
3.4.2010 5:40

Host

Nevim, nevim...

U benzinoveho motoru radit vzhuru pri 1.500 ot./min. a 50km/h na 5. stupen, vypinat motor na kazde krizovatce??? Ne, diky, svuj motor mam rad... ( na neutral se spotrebuje cca 0.5 - 1l paliva za hodinu - chudak baterie, starter atd. )

0/0
2.4.2010 7:53

Host

Re: Nevim, nevim...

Všobecná rada zněla: Včas přeřaďte na vyšší rychlost. Co se týká otáček, tak u každého auta to bude samozřejmě jiné.

0/0
2.4.2010 12:38

Host

Re: Nevim, nevim...

A co je to včas? Podle článku 1500 otáček a na 5-ku jezdit 50 km/hod.

Ani zmínka v článku o tom, že záleží na zatížení motoru. Tedy jestli jedeme z kopce, či do kopce, zda udržujeme rychlost, či zrychlujeme... Špatný, velmi špatný článek. Pan redaktor by za něj zasloužil na hrách klečet do kouta, a ne mzdu.

0/0
2.4.2010 16:25

Host

Re: Nevim, nevim...

V koutě by měl klečet havně ten spořil - Horníček, protože ten dokonce radí jezdit takhle do kopce.

0/0
5.4.2010 20:51

Host

Re: Nevim, nevim...

Za minutu na volnoběh spotřebuje motor stejně paliva jako by jsi ujel 1km.

0/0
3.4.2010 8:28

Host

Re: Nevim, nevim...

sorry ale to je pekna hlupost. Ked za minutu prejdes 1km, tak to ides 60km/h. Pri HTP mas spotrebu dajme tomu 3l/100km = 3l/1hod. takze ked minutu stojis, tak ako keby si presiel 333m v najuspornejsom rezime.

0/0
5.4.2010 17:35

Deleter

Re: Nevim, nevim...

HTP nemá spotřebu tři na sto.

0/0
13.7.2010 21:23

Host

To já s oktávkou

To já jezdím s oktávkou občas i za 3,2l na 100kmh.

A to ji vůbec nešetřím, po dálnici 140, okrsky 100 až 110. Z kopce nevyřazuju.

Do Chorvatska jsem jel za 2,6 a to jsme byli plně obsazeni (4 lidi a plnek kufr).

Samozřejmě zapnutá klima.

Mám 1.9 Tdi 66kw. Nechápu, jaktože mají ostatní tak velkou spotřebu.

0/0
1.4.2010 22:12

Host

Re: To já s oktávkou

To mě když kámoš táhnul na laně, tak mi to nežralo vůbec nic..jen trochu brzdy! Nemáš to nějaký rozbitý?! :-P

0/0
2.4.2010 2:10

Doktor

Re: To já s oktávkou

To vůbec není špatný. Ve čtvrtek jsem fičel na otočku  Ostrava -  Praha, po dálnici plně naložená Fabia 1.9 TDI 74kW, také těch tacho 140 a průměrná spotřeba 2.8 l/100km. A to jsem nejel ekonomickou jízdu. Na Škodovku nedám dopustit. Pevné zdraví Vám všem přeji. Doktor.

0/0
2.4.2010 6:55

Host

Re: To já s oktávkou

pánové, předpokládám, že tu spotřebu čtete z palubního počítače. Zkusili jste si někdy zjistit jak hodně ten palubní počítač kecá?

0/0
2.4.2010 7:59

TristanTzara

Re: To já s oktávkou

;-DR^

0/0
2.4.2010 9:36

Host

Re: To já s oktávkou

A máš pro to nějaký důkaz? Nebo jen tak plácáš?

0/0
2.4.2010 12:33

Host

Re: To já s oktávkou

Si dukaz sezen sam, kdyz v dnesni dobe veris Ppc:-)

0/0
3.4.2010 8:30

Host

Re: To já s oktávkou

Ja dukaz nepotrebuju - ppc mi ukazuje v prumeru 6.5/100km, pricemz na 40 litrovou nadrz najedu 600-650km. To mi nepripada ze by moc kecal...

0/0
8.4.2010 12:30

Host

Re: To já s oktávkou

Já jezdím denně po dálnici do práce 20km, mesíčně je to asi 1000km čistě jen do práce. Mám 1.4 TDI 55kW s chipem, a normální jízdou jezdím kolem 4,5 - 5 litru. A kdyz jedu spořivěji, cili po dálnici do 110 tak sem jel za 4,26 ale i za 3,98. A zase když jsem to honil a často pospichal a po dalnici 160, tak sem jezdil kolem 5,5. Schválně se koukněte na  http://www.spotreby.cz/skoda-fabia-combi-1-4-tdi-55kw-%28chip-na-75kw%29-a2790/     nemám palubní počítač, takže si to počítám takhle.

0/0
2.4.2010 10:11

ičmeka už jednou smazali

Re: To já s oktávkou

s oktávkou 66 kw věřím pod 3 litry, to se skutečně dá... ale 4 lidi a plnej kufr pod tři litry... to už se ti zdálo, když si chvílema usínal ;-D

0/0
2.4.2010 15:19

Host

Re: To já s oktávkou

Ona mu na displeji na pocitaci nesvitila jednicka pred tou dvojkou ;)

0/0
5.4.2010 13:07

Host

Re: To já s oktávkou

No jo, ale to bylo loni.

Letos ten vlak se spacími a plošinovými vagóny pro auta ČD zrušilo.

0/0
2.4.2010 16:27

Host

Re: To já s oktávkou

Tak to je největší hlod, který jsem slyšel. Inu na apríla to se sem hodí. Fakt mám rád takové idioty, kteří píší, že mají spotřebu pod 3l/100. Možná tak okamžitou to jo, ale plně naložené a po dálnici? Zapomeňte na to. Nedělejte z těch smradlavých dehťáků perpetum mobile. Pokud ano, tak si šetřte na repas turba a výměnu vstřiků a pak si vypočtěte skutečně co jste "ušetřili". RvRvRv

0/0
2.4.2010 18:39

Host

Re: To já s oktávkou

Pánové vy jste ale pitomci, copak jste nepochopili, že to byl aprílová žert?

0/0
3.4.2010 8:59

Host

Re: To já s oktávkou

Tak až zase budeš žertovat, tak to musíš říci.

Jinak by se zase nikdo nesmál.

0/0
6.4.2010 17:55

Junqueira

Re: To já s oktávkou

ale to jsi nejel autem, ale smradlavym dieselem

0/0
6.4.2010 17:54

Host

Z jiného pohledu...

... zkusil jsem si z tohoto článku něco vzít a dnes ráno ve městě podle rady dodržet předepsanou 50, resp. mírně nad 50. A výsledek? Asi za 2 minuty mě začali předjíždět řidiči jedoucí za mnou. To by divné nebylo, jen že to vzali jaksi...ehm...přes odbočovací pruh a vraceli se přes plnou. Takže k článku jedna malá rada - prakticky dodržováním předepsané rychlosti dochází k ohrožení silničního provozu. Myšleno samozřejmě v ČR. Když se na vás v obci pověsí kamion a nestačí mu ani rychlost 60, pak je vážně těžký myslet na ekonomiku a úsporu paliva... Jezdění u nás je asi jen pro absolutní flegmoše, nebo pro hov..a.  :-/

0/0
1.4.2010 21:57

Host

netankujte plnou

Haha prý když nenatankujete plnou tak ušetříte dalších 60kg. Autor si z nás dělá kozy ne? Aha je aprýl.

Když litr benzínu váží cca 0,75kg tak by musel autor nenatankovat 80 litrů. To je hustý. By mě zajímalo, které bežně u nás prodávané osobní auto má tak velkou nádrž, abych si mohl dovolit nenatankovat 80 litrů (kvůli spotřebě) a zároveň ještě někam dojel.

A vypínat motor na červené na křižovatce je teda taky geniální nápad. Udělá to pět lidí před tebou a věř tomu, že se z křižovatky dostaneš tak na 4-tou vlnu.

0/0
1.4.2010 17:16

Host

Re: netankujte plnou

Tak třeba já jsem měl peugeota 406 s 1.8i a ty měli 70 litru nádrž,a le stejne 0,75*70 je nejakejch 50kg, a řekněte mi, kdo z Vás má 50kg? já tedy ne, leda moje přítelkyně

0/0
2.4.2010 10:15

Host

Re: netankujte plnou

807 má nádrž na 80l

0/0
3.4.2010 8:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.