Diskuze
Ušetřte tisíce korun, pojďte do školy úsporné jízdy
Děkujeme za pochopení.
Deleter
---
No já to vůbec nešetřím a jezdím za deset dvanáct na sto. A je mi to fuk, mám na to. Kdybych se chtěl plazit jako Ruda Pivrnec z hospody, tak to můžu jezdit šalinou.
Deleter
Re: ---
P.S. ale příští auto možná vezmu na E85, to stojí dvacku a je to proti LPG bez kompromisu.
Host
Spotřeba paliva
jak to je trebe s elektronikou?? myslíte, že žere hodně i např hlasitě zapnuté radio??
Host
nafackovat
já mu dám, že benzinovej motor jede fajn i na 1500 otáček. Trubku a hned mu jednu lisknout. Takhle podtáčet motor ho dost likviduje - mnohem větší tlaky a opotřebení na klikovce, na uložení kliky, nedostatečné otáčky pro alternátor a tím nezvládající dobíjení při větších odběrech (klima, topení zadního skla, atd) větší namáhání převodovky. Hlavně že lojza ušetří pár stovek za benzín, ale už nevidí že si odpraví katalyzátor když ho nezahřeje na provozní teplotu, nebo že zacpe filtr pevných částic u turbodehtu. Mám 1,8l benzin a jezdím svižnou jízdou s celoročním průměrem 6,5l/100km. Hranice otáček kdy podřazuju jsou 2000ot/min, níž bych motor netočil, protože ho ještě nějakej rok chci mít ve slušným stavu. 50km/h v obci je práce pro trojku - cca 2600ot/min nebo pro čtyřku (pokud je to na rovině) která točí kolem 2000ot/min. Když bych tam nechal pětku, tak sem na těch 1500ot/min a to už motor "padá na hubu" a má nezdravej zvuk, jak mu kolísají otáčky po každým zapálená válce
Host
Re: nafackovat
jinak, na přejezdech motor taky chcípám, ale jen pokud je zahřátej na provozní teplotu, studenej nikdy. Tam občas člověk čeká i 2-3 minuty a motor mi pak chytá na ťuknutí, takže se tam leje starovací dávka jen chvilku, takže to rozhodně uspoří a nedusím vejfukem všechny okolo. Kdežto na křižovatkách je to blbost. Křižovatka má cyklus pod minutu a pak je z ní potřeba relativně rychle vypadnout, aby to stihl na zelenou i ten za mnou a ne že tam budu deset sekund startovat a losovat kvalt..
Host
demence
to jsou rady ve stylu: usetrime korunu, at to stoji milion
Host
Úspora
Vypínání motoru na křižovatce a před přejezdem na krátkou dobu , cca 1 min. , jak píše autor se podle mých zkušeností nevyplatí . Nastartovaní motoru vezme víc paliva než jeho volnoběžný chod.
Jinak s naftou 1,9 jezdím na takové trasy okolo 50 km bežně pod 5 litrů , auto mám velký a těžký . Tak vono s malým autem a 1,2l mrmličkou zase nic moc.
Host
Kdo chce šetřit
Kdyby chtěl někdo opravdu ušetřit, tak tady najde zaručený návod:
Host
filtr pevných částic
Hmmm no tak sem to zkusil točil v nízkých otáčkách a ejhle svítí mi kontrolka DPF, tzn. že mrvím motor s filtrem pevných částic... (Subaru Forester 2,0D).
Host
Re: filtr pevných částic
nemas si kupovat ten jedovatej turbosmrad
Host
Bacha šílenec!
Cha cháá, ten pán "spořič" si asi dělá dobrý den, jezdit s HaTlaPatkou na 5ku 50 kolem 1500 ot/min., toho spořínka okamžitě přejmenovat na "VRAHA MOTORŮ"
Host
Re: Bacha šílenec!
Úkol zněl jasně: uspořit palivo. Nebyl čas se zabývat celkovými náklady na provoz v takovém režimu.
Ostatně pán to šetření palivem jezdí soutěžně. Zlobit se na něj, že to auto brzo oddělá, je jako zlobit se na automobilového závodníka, že má velkou spotřebu.
Host
Nevim, nevim...
U benzinoveho motoru radit vzhuru pri 1.500 ot./min. a 50km/h na 5. stupen, vypinat motor na kazde krizovatce??? Ne, diky, svuj motor mam rad... ( na neutral se spotrebuje cca 0.5 - 1l paliva za hodinu - chudak baterie, starter atd. )
Host
Re: Nevim, nevim...
Všobecná rada zněla: Včas přeřaďte na vyšší rychlost. Co se týká otáček, tak u každého auta to bude samozřejmě jiné.
Host
To já s oktávkou
To já jezdím s oktávkou občas i za 3,2l na 100kmh.
A to ji vůbec nešetřím, po dálnici 140, okrsky 100 až 110. Z kopce nevyřazuju.
Do Chorvatska jsem jel za 2,6 a to jsme byli plně obsazeni (4 lidi a plnek kufr).
Samozřejmě zapnutá klima.
Mám 1.9 Tdi 66kw. Nechápu, jaktože mají ostatní tak velkou spotřebu.
Host
Re: To já s oktávkou
To mě když kámoš táhnul na laně, tak mi to nežralo vůbec nic..jen trochu brzdy! Nemáš to nějaký rozbitý?!
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!