Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehody na přejezdech: mrtvých je letos skoro dvakrát tolik

Za první čtvrtletí napočítali na přejezdech třináct usmrcených lidí, což je skoro dvojnásobek v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Za první tři měsíce roku 2009 zahynulo na přejezdech sedm řidičů. "Nárůst nehod je alarmující," konstatoval Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nehoukaj

Kdyby houkali důsledně před každým přejezdem, byla by statistika lepší. Druhá věc je, že řidič nemá mít zašpuntovaný uši, nebo se izolovat od okolí basovou pumpou.

0/0
6.4.2010 22:12

lks0079

Re: nehoukaj

Jo jasně, to je vrchol alibistický logiky. Super pro lidi v okolí trati

0/0
7.4.2010 13:27

Host

Re: nehoukaj

V půl páté ráno bych se ti poděkoval ty blbe;-€. Stačí respektovat červenou,ale někteří běžně jezdí na červenou přes křižovatky tak je jim to jedno kde svítí a jedou,holt ale vlak se teprve nerozjíždí ale projíždí.:-/TT

0/0
12.4.2010 13:25

Host

Začíná to v autoškolách

Nás v autoškole učili, že i kdyby stál u přejezdu svatý Petr a říkal mi, že mám projet, tak se musím vždy sám přesvědčit, zda je to bezpečné a je úplně jedno, co tam svítí nebo nesvítí. Samozřejmě nevěřím, že vždy zabezpečovací zařízení funguje, ale na to se vlak neptá. Na přejezdu se vždy rozhlédnu než tam vjedu a pokud tam není vidět, tak si před ním zastavím a rozhlédnu se před ním a může tam svítit třeba 10 bílých světel. Vidím to každou chvíli u nás ve městě. Rozsvítí se červená světla a suverénně projedou ještě 3 auta. Na silnici věřím prostě jen sobě a na ohleduplnost nebo schopnosti ostatních prostě nespoléhám (párkrát se to již vyplatilo).

0/0
2.4.2010 19:43

Host

humus

kdyby to aspoň pořádně uklízely ale u některých přejezdů to už začíná bejt docela slušnej humáč. kusy trosek z aut, kusy hnijících tkání, zuby, kosti a do toho použitý zdravotnický materiál Rv

0/0
2.4.2010 10:25

Host

Re: humus

Ach ta tvá fantazie...

0/0
2.4.2010 10:27

Xladi

Přírodní elekce

Jinak to nelze nazvat, kdo má takový nízký práh pudu sebezáchovy si nezaslouží být na tomto světě, je to jen jejich blbost, já se raději rozhlížím i když přejezd nebliká, na většině přejezdů je dobrý rozhled. Všichni si pak stěžují na zpoždění vlaků ale za to mohou do určité míry i nehody na přejezdech. Byl jsem v únoru v Liberci a musel jsem se kodrcat autobusem, protže si nějaký i...t potřeboval splnit bobříka odvahy, jak jinak nevyhrál, ono se předahovat tunový auto s 50tunovým vlakem to asi nejde vyhrát;-€

0/0
2.4.2010 7:41

Glock Mark III

Re: Přírodní elekce

*selekce

0/0
2.4.2010 9:28

martin_simek

Myslim si,

ze za to muzou rychle jedouci vlaky, ktere nezprizpusobily rychlost stavu koleji 8-o

0/0
1.4.2010 22:54

Xladi

Re: Myslim si,

Kdyby byly blbý koleje tak vlak vykolejí a lidi jsou hrozní lezou přes koleje i na koridorech a tam sviští vlaky až 160km rychlostí i když se rozhlédnete nemusí to stačit vlak jede velmi rychle.

0/0
2.4.2010 7:42

lks0079

a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

Kde jsou ti chytrolíni kteří vždycky plácaj po extrémnim řešení se slovy ...a kdyby to zachránilo jeden jediný život...   Proč se na lokomotivy nemontujou deformační zóny ve výšce osobního auta ?? Ta lokomotiva většinou tak rychle nejede, ale když vám ten kulatej nárazník proskočí oknem do kabiny, tak toho moc nezmůžete.... Jo ale ono je pohodlnější měřit rychlost řidičů před přejezdem, chápu, rozumim, co víc řešit...

0/0
1.4.2010 21:38

Host

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

Nebo - proc je na spouste vystraznych zarizenich u prejezdu demontovano bile prerusovane svetlo? V podstate tak je vzdy vina na ridici vozidla, i kdyz by nebylo vystrazne zarizeni s cervenymi svetelnymi signaly v cinnosti.

0/0
1.4.2010 22:43

pletiplot

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

A jak bys na tu deformační zonu jako pripjil vagony, aby se nezdeformovala? Nebo mysíš, že by nějaká deformační zona dokázala pohltit energii rozjetýho vlaku? Vlak může mít 100 tun nebo taky 3000 (a to nejsme v USA, kde jezdí nákladní, který mají třeba 12000), proti autu je to jako když kopneš do míče.

0/0
1.4.2010 22:59

lks0079

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

No pokud by to někoho opravdu trápilo, jakože stejně netrápí. Tak by se to udělalo tak, aby vlaky jezdily v soupravách třeba jako pendolino a potom by nepotřebovaly mít vepředu ty kulatý nárazníky, ale dala by se tam udělat pěkná pohodlná deformační zóna, která by zajistila to , že naražený auto by plynule akcelerovalo na rychlost vlaku a ten by ho pak táhnul před sebou těch několik set metrů než by dobrzdil. Jedná se jen o ten moment než to naražený auto akceleruje na rychlost vlaku.

0/0
2.4.2010 22:29

JeFFik

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

Jo a každej nákladni vlak by musel mit dvě lokomotivy (jako to Pendolino). Protože na nadraží vlak ani lokomotivu neotočíš a nevěřil bys jak často je potřeba aby vlak co jede dopředu musí jet zase na opačnou stranu. Jo na železnici to není jak na silnici, kde se jednoduše otočíš. Prostě to není tak jednoduchý jak si to představuješ.

0/0
7.4.2010 0:07

lks0079

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

No prostě by to stálo prachy a tak najednou o to tak nejde. Navíc policie má nakoupený radary a ty se museji amortizovat. Sice tim bezpečnost nevylepšej, ale aspoň jsou vidět, si řekli potentátové...

0/0
7.4.2010 13:26

JeFFik

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

Problém je, že ten nárazník tam není kvůli tomu aby vnikal do kabin aut. A většina lokomotiv nemá předek a zadek, ale dva předky (a dva zadky), tak kam bys tu deformační zonu montoval?

0/0
2.4.2010 0:08

Host

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

další, co není ochotný uznat, že vlak má prostě přednost a když mu tam někdo vjede, je to čistě jeho problém

0/0
2.4.2010 6:41

Host

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

A k cemu by ta deformacni zona slouzila? Aby "bezpecne" urychlila auto na rychlost vlaku?

0/0
2.4.2010 10:13

Host

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

Deformační zóny na mašinách problém nevyřeší ani nezmírní. Problém vyřeší jedině hlavou uvažující řidiči. Nic jiného.

0/0
2.4.2010 10:15

lks0079

Re: a kdyby to zachránilo jeden jediný lidský život.....

No nevim, už jsem viděl spoustu situací, kdy slunce pralo přesně do semaforu tak že naprosto nebylo vidět že na něm něco svítí. Navíc na mnoha místech i když se zastaví před přejezdem a rozhlídne se, tak tam bejvá zatáčka a hustý křoví, takže to stejně nepomůže.

0/0
2.4.2010 22:32

Host

co

Co na to řekne Lou Fanánek Hágen?

0/0
1.4.2010 21:08

Host

Imbecilové

Většina těch, jež srazil vlak, tam prostě vjeli, protože si mysleli, že to stihnou. Nestihli. Ale to je stále dokola. I kdyby takový blbeček byl přímo svědkem nehody, stejně to projede.

U lidí je to stejné - oni prostě lezou přes přejezd, když jsou spuštěné závory. Pak se strašně diví, že se něco stane. Jakmile ale odklidí mrtvolu, už tam lezou zase. Lidé se na jednu stranu bojí o život a na druhou stranu s ním úplně nesmyslně hazardují...

0/0
1.4.2010 19:15

Host

Re: Imbecilové

R^R^R^[>-]EU

0/0
2.4.2010 0:00

Host

Jsem účastníkem nehody s vlakem

Je opravdu ani ne tak zarážející jako spíš k podivu co tady někteří píšou. Na začátku března jsem byl ve vozidle, které smetl vlak. Protože mě tam nahoře asi mají rádi, tak jsem přežil a dokonce skoro nezraněn. Nicméně mluvčí Správy drážních cest a dokonce i mluvčí drážní inspekce mluví nepravdu v tom že prakticky všechny nehody způsobují řidiči.

V našem případě jsem přesvědčen o tom, že zabezpečovací zařízení nefungovalo tak jak mělo a sepnulo se v podstatě pár vteřin před příjezdem vlaku. Nicméně přehlédnout zabezpečovací zařízení, která mimochodem neodpovídají dnešnímu provozu je velice jednoduché.

Dalo by se o tomto sepsat článek, ale stačí si přečíst některé zprávy drážní inspekce o nehodách, kdo za co může a jak Správa drážních cest dodržuje například rozhledové poměry na přejezdech ....

Hlavně nikdy nevěřte zabezpečovacím zařízením a opravdu dávejte pozor !!!

0/0
1.4.2010 18:30

Host

Re: Jsem účastníkem nehody s vlakem

tak buď rád a nerouhej se, synu. naštěstí je na přejezdech spravedlnost. když přehlídeneš červenou na semaforu, tak můžeš někoho zabít. naštěstí na přejezdu je vlak silnějšíR^:-)R^

0/0
1.4.2010 18:54

Host

Re: Jsem účastníkem nehody s vlakem

Máte pravdu, že se nemá věřit přejezdovému zabezpečovacímu zařízení. Je to i jedna z povinností řidiče na přejezdu se přesvědčit, jestli může na přejezd vjet. Jenže realita je jiná, dokonce, i když bílé přerušované světlo nesvítí, skoro každý se chová, že je vše OK. A ten, kdo spomalí a přesvědčí se, je za vola, který zdržuje provoz.

0/0
1.4.2010 18:55

Host

Re: Jsem účastníkem nehody s vlakem

Můžete mi, prosím vás, vysvětlit, JAK neodpovídají zabezpečovací zařízení provozu?

0/0
1.4.2010 19:24

Host

Re: Jsem účastníkem nehody s vlakem

Haha,musím se zasmát..Lidi jsou nepoučitelný, hlavně řidiči.. Co na ten přejezd vůbec vjíždíte, když nejste přesvědčen, že ho můžete přejet? Jednoznačně Vaše vina..

Taky jsem byl přímým svědkem nehody s vlakem, a jednoznačně to byla vina toho řidiče auta!!

;-O;-O

0/0
12.4.2010 13:06

Host

Re: Jsem účastníkem nehody s vlakem

Signalizace nesignalizace, máte se přesvědčit, jestli můžete přejet!!!

0/0
12.4.2010 22:12

vver440

každej, mimo již mrtvých ignorantů ví

že přednost má vždycky ten, kdo má větší chladič. to samý platí na přechodech pro chodce-ani desettisíc  poslaneckých zákonů nemá nad jedinej fyzikální zákon:-):-):-):-)

0/0
1.4.2010 17:56

Host

nehody na přeezdu

nezlobte se na mne, ale nechápu lidi, kteří si myslí, že nehody způsobují jen řidiči, kteří vjíždí na přejezd. několikrát jsem byla svědkem toho, že světla u přejezdů nefungují a také toho, že někdy není vůbec nic vidět, když se chcete podívat zda něco jede. ;-( Bohužel pak to usmrtí mnohdy nevinné řidiče. myslím, že by se nad sebou měli někteří lidé zamyslet. Jak by asi bylo jim, kdyby se něco takového stalo v jejich rodině! Vůbec tu nechci obhajovat nezodpovědné řidiče, Ale uvědomte si že vina je vždy na obou stranách!!!

0/0
1.4.2010 17:27

f0rr35t

Re: nehody na přeezdu

R^ V autoškole kdysi vyhodili kámoše za to, že se nerozhlídnul na přejezdu. To mě dalo ponaučení a snažil jsem se nějaký čas rozhlížet. Někde je to ale absolutně nemožné. Někde není vidět ani kdyby u přejezdu byla stopka Rv   Technika není neomylná a tak na některých přejezdech jen doufám, že zrovna nic nejede.

0/0
1.4.2010 17:46

Host

Re: nehody na přeezdu

a cetl(a) jsi clanek? u vsech pripadu byla prokazana vina ridice!!!

0/0
1.4.2010 18:10

Host

Vina ridice?

Vetsinou asi je vina na ridici, ale znam dost prejezdu, na kterych clovek vlak nevidi, pokud nezastavi. Pokud na techto prejezdech bude stopka (docasne reseni) a v budoucnosti SZDC zajisti bud kvalitni zabezpecovaci zarizeni (bile svetlo tzn. 50km/h, nefunkcnost = obecne ohrozeni a nekdo si to odskace), nebo dostatecny vyhled v obou smerech, aby mel ridic moznost videt vlak prijizdejici z obou stran bez zastaveni pri dodrzeni maximalni povolene rychlosti 30km/h, tak se nehodovost snizi. Pokud u nas budou existovat prejezdy, kde neni vyhled, signalizace obcas nefunguje, chybi zavory a k tomu jeste ridici budou jezit jako hovada, nic se nezmeni.;-€

0/0
1.4.2010 19:05

Host

Re: Vina ridice?

"znam dost prejezdu, na kterych clovek vlak nevidi, pokud nezastavi." - no tak prostě zastaví. Co je na tom? Je důležitější přesvědčit se o tom, že vlak nejede nebo přejet přejezd bez zastavení?

0/0
2.4.2010 10:14

Host

Re: nehody na přeezdu

ano u všech byla prokázána vina řidiče, ale proč? Protože je většinou člověk mrtvý a nemůže vypovídat. vždycky za to přece může člověk a ne dráhy! Jak by mohli že?

0/0
2.4.2010 15:19

Host

Re: nehody na přeezdu

"několikrát jsem byla svědkem toho, že světla u přejezdů nefungují" - V takovém případě je povinností řidiče se přesvědčit, že nic nejede. Pokud to neudělá a na přejezd vjede bez náležité opatrnosti, je nehoda 100% jeho vinou.

"někdy není vůbec nic vidět, když se chcete podívat zda něco jede." - Co znamená to "není vůbec nic vidět"? Jako že pokud zastavíš těsně před nechráněným přejezdem, není vidět alespoň na takovou vzdálenost, kterou ujede vlak předepsanou rychlostí po dobu nezbytně nutnou k přejetí přejezdu? Uveď prosím konkrétní příklady takových přejezdů.

0/0
2.4.2010 10:12

Host

Re: nehody na přeezdu

Ano, někdy když se chce člověk podívat zda nic nejede, musí vjet až do kolejištěš! a co pak když nefungují světla a jede vlak?? To už je pak pro člověka překvapení!  myslím si, že lidé by se měli zamyslet nad tím, zda odstranění závor bylo nutné! Ale co lidem lidem už to bohužel jejich život neevrátí , to mě na tom mrzínejvíc!

často na to doplatí nevinní řidiči!;-(bohužel

0/0
2.4.2010 18:44

Host

Proč to furt řešíte?

Pokud je někdo pakouš a nechápe fyzické zákony (převaha rozjeté hmoty), navíc nerespektuje zákon o provozu na pozemních komunikacích, tak špatně skončí. V 99,99% je zabit (zraněn) viník nehody, tak nač se v tom pitvat? Byla to jeho volba. Jediná nepříjemnost je asi nic moc zážitek mašinfíry a zpoždění lidí cestujících vlakem.

0/0
1.4.2010 15:57

Host

Zrcadlo

Jezdim dost casto pres nechranene prejezdy bez zavor , nekdy i bez varovneho znaceni , dost casto si rikam "proc na neprehlednem prejezdu , kde koleje vedou ze zatacky za kopcem , kde je vetsinou jeste spousta keru nebo vysoke travy neni tak obycejna vec jako ZRCADLO ! " , vlak vetsinou sviti , takze by urcite ridice minimalne svetlo od prijizdejiciho vlaku varovalo ze by mel pred prejezdem vcas zastavit . Netusim , kolik klasicke zrcadlo , ktere je na vetsine krizovatek , kde je spatny vyhled stoji , ale myslim ze by to stalo za zvazeni .

0/0
1.4.2010 15:55

Larry Hagmann

Vlej pod vlak bagr

Jak vjel pod vlak dokonce bagr? Pokud vím, pracoval vedle tratě a zachytil o projíždějící vlak. O čem ten trouba mluví, když o tom ví prd ?;-€

0/0
1.4.2010 15:40

Host

Zamyšlení

Teď trochu dobočím ale nedá mi to.  Že má přednost vlak je pro všechny jasné a samozřejmé, je to proto, že vak brzdí x-násobně déle a tudíž nemá šanci zareagovat. Nikomu ale nepřijde divné, že podle stejné logiky by měl mít automobil přednost před chodcem? Auto z 50 km/h zabrzdím na několika metrech zatímco chodec může zatavit v podstatě na "fleku".  Nevím proč někde je to jasné a pochopitelné a jinde se vymýšlí a zákonem vymáhají hovadiny. Když se nerozhlédne řidič a vjede pod vlak nikdo nepochybuje o jeho vině. Když se nerozhlédne chodec a vběhne pod auto, může za to řidič.... nezdá se vám to zvrácené? A že někteří chodci se opravdu nerozhlíží a rovnou skáčou do silnice tak to snad zažil každý kdo jezdí.... Všude bývalo dobrým zvykem, že ten lépe ovladatelný dává přednost tomu hůře ovladatelnému. Například balon má přednost před vzducholodí a vzducholoď před letadlem.  Malé plachetnice také nesmí křížit cestu zaoceánským "parníkům" , jen u těch aut  a chodců je to postavené na hlavu.

0/0
1.4.2010 15:28

Host

Re: Zamyšlení

Tak u těch plachetnic jsi na omylu. Plachetnice má přednost před motorovou lodí.

0/0
1.4.2010 15:32

kgx13

Re: Zamyšlení

Správně, viz pravidla COLREG

0/0
1.4.2010 15:40

TT777

Re: Zamyšlení

ale kdeze viz. COLREG:

j) Loď kratší než 20 m nebo plachetnice nesmí znesnadňovat pohyb lodí se

strojním pohonem plujících v pásmu provozu.

0/0
1.4.2010 16:22

TT777

Re: Zamyšlení

Samozrejmne to je proto ze smer plavby plachetnice je primo zavisly na smeru vetru. porad plati ze ten mene ovladatelny ma prednost kromne prechodu pro chdceRv!

0/0
1.4.2010 16:17

Host

Re: Zamyšlení

No, a paraglidista má přednost před ultralightem, ale plachetnice vs. tanker je prostě jasná věc.

0/0
12.4.2010 22:14

Host

Re: Zamyšlení

Není, on totiž ten chodec také vedle toho, že dokáže zastavit na místě, dokáže vyvinout i jen určitou 'maximálku'. Ve zkratce to znamená to, že se chodcům špatně uskakuje, v některých případech  se nedá odhadnout, jak rychle auto jede - rozhodně až příliš rychle na to, aby se stihl chodec z poloviny přechodu vrátit a tak.. To je to 'předvídání'. * A žádným zvykem to nebylo. Rozhodně ne tedy ve vztahu chodec x auto. PS: Chodci také proto ne všude smí.

0/0
1.4.2010 15:34

Host

Re: Zamyšlení

Tak samozřejmě jeto i o dávce zdravého rozumu. Nikdo  normální nepřeválcuje střenkus holí, která se šourá přes přechod, ale často se mi stává že dávám přednost skupince chodců a když dopřechází a začnu se rozjíždět tak kde se vezme tu se vezme, přiřítí se tryskem mladý jinoch a skočí mi před rozjíždějící se auto s tím, že to ještě stihne a že má přednost, když je na přechodu. Je fakt super kvůli takovému trotlovi šlapat prudce na brzdu. Když nic jiného, tak si to koleduje o to, že dostanu ránu zezadu a stejně ho tak tefím. Někteří kaskadéři by si fakt zasloužili přejet. Kdby byla jasně daná přednost auta, tak by ti chodci přecházlei pouze v okamžiku, kdy to je opravdu bezpečné, takhle někteří skáčou autům pod kola aniž by respektovali zákony fyziky, nebo se rozhlédli. když uvidím z 15ti metrů, skupinkupřecházejících chodců tak samozřejmě zabrzdím, to snad dojde každému. Po staru kdy se nesměl chodec ohrozit to bylo mnohem logičtější a bezpečnější pro všechny.

0/0
1.4.2010 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.