Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečné jsou všechny přejezdy. Nebezpečný je nezodpovědný řidič

Do železničních přejezdů se ročně investuje 150 milionů. Vybavit jeden plnými závorami představuje asi deset milionů. "Závory jsou ale jen doplňkem. Někteří řidiči vjíždějí na přejezd v okamžiku, kdy se začnou závory zvedat, ale červená světla jsou stále v činnosti," varoval v on-line rozhovoru Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Arogance ignorace

lidi jsou prostě arogantní hovada ,  pokud je řidič hovado dobře že se zabije o strom nebo vlak  dřív než stihne zabit někoho dalšího ;-O

0/0
15.4.2010 21:36

Hroznej puberťák

Jedna nehoda

Pamatuju dobrou bouračku na jednom přejezdu. Silnice podél trati, esíčko s přejezdem a pokračování na druhé straně zase podle trati. Světla, závory. Světla začaly blikat, závory se sklápí asi až po 20 vteřinách blikání. Z obou stran jeli spěchálci, co to chtěli ještě stihnout, a zřejmě věděli, že se závory sklápí až za dlouho. Oba na to dupli, aby to stihli, v esíčku si samozřejmě oba najeli na prostředek, jak jeli rychle, a srazili se čelně přímo na tom blikajícím přejezdu. Naštěstí pro ně je ta pumelice odhodila z kolejí stranou, protože za další minutu dvě tam profičel vlak, který by je z těch kolejí uklidil...

0/0
14.4.2010 19:22

PetrVobo

Bezpecne jsou vsechny prejezdy...

hm, to jo, zvlast ty se stopkou, u kterych roste chrosti tak, ze i kdyz zastavite s cumakem nad blizsi kolejnici, stejne nic nevidite. A spolehejte jen na to, ze fira bude houkat...

0/0
14.4.2010 19:03

Autobus s tykadlama

Re: Bezpecne jsou vsechny prejezdy...

fira MUSI houkat. Na rozdíl od silnice si ne železnici nemůže dělat co chce

0/0
14.4.2010 19:08

Host

Bezpečné jsou všechny přejezdy?!

To může tvrdit jen dement bez znalosti situace! Třeba u Karlových Varů před Chodovem je přejezd, který kříží trať pod hodně ostrým úhlem a trať se ještě ke všemu stáčí do zatáčky. Na přejezdu je jen kříž a stopka. Chtěl bych vidět supermana, kterej, když se zastaví na stopce, tak uvidí z dodávky, nebo kamionu (který mají jen boční okna na straně spolujezdce) "za roh" víc jak deset metrů. By mě zajímalo, jak mám dodržet ustanovení vyhlášky, že na značce STOP mám zastavit tak, abych měl do křižovatky dostatečný rozhled!

0/0
14.4.2010 18:50

RozmetaL

trouba

a co jsem asi psal? že ti je rozhlížení k ničemu, když musíš vjet na koleje, abys vůbec  viděl jestli něco nejede. Neby jsi vyjímka a vylezeš z auta aby ses šel rozhlédnout?

0/0
14.4.2010 14:34

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

blbost...

"nejbezpecnejsi" sou ty prejezdy, ktery sou podel trati krasne zarostly stromama, bez svetel, bez zavor, a abys zjistil, jestli jede vlak, tak musis cumak auta strcit pomalu az na kolejeRv

0/0
14.4.2010 9:00

Host

Nesmysl

Chyba je tedy na straně řidiče... Přinejmenším divné, že? Mám přítele, který vystudoval železničáře a mu jednou těsně za zadkem proletěl rychlík - závory nahoře, světlo bílé... Ze školy si pamatoval principy spínacích zařízení. Já dělám do elektroniky, kde se vše spíná mnohem citlivějšími způsoby, než přejezdem mnohatunového vlaku. Oba ze zkušenosti víme, že zařízení chybují, zdánlivě bez příčin, bez závad...

Proto mne přinejmenším pobuřuje, když se prostě řekne - za vše může řidič...

0/0
14.4.2010 8:50

Host

Nesmysl

Víte, tyhle debaty mne většinou jen nakrknou, ale tentokráte jsem se rozhodl už něco napsat - můj otec zemřel na přejezdu, který byl označen světly a byl bez závor - ten rok na tom samém přejezdu již jedna nehoda byla, obešla se ovšem bez následků na zdraví. Mluvil jsem s několika svědky z obou stran přejezdu, byla mlha, vlak netroubil, mluvil jsem i se s lidmi z toho prvně havarovaného auta, dostal jsem zajímavé, rozporuplné, informace - jak se ukázalo, svědci celkem shodně tvrdí, že z jedné strany blikalo červené světlo a z druhé bílé - podobně se vyjádřili i lidé z toho prvního auta - jen to viděli pouze z jedné strany, takže netvrdí, že z druhé blikalo červené. Od drah mi přišlo vyjádření, že zařízení bylo v pořádku - nedalo mi to, začal jsem se pídit po technických informacích, jak že se vlastně zjišťuje, že je zařízení v pořádku - byl jsem velmi překvapen, když jsem zjistil, že po nehodě přijede lokomotiva, přejede jednou dvakrát přes spuštěč a ejhle - ono to funguje!

0/0
14.4.2010 8:43

Host

kecy

všechny přejezdy jsou bezpečné? Odkud ten ufon přiletěl? Máme v okolí čtyři přejezdy, kde je řidič schopen vidět vlak prakticky až v okamžiku, kdy má kapotu na kolejích. Keře, stromy, údolí, zatáčka. Nechal bych ho jezdit tudy do práce, a schválně, jak dlouho by ho bavilo zastavovat, když by stejně střetu nezabránil. Silniční křižovatka by takhle neprošla, ale železnice včetně té slavné Správy dopravní cesty žije v Rakousko-Uhersku, kdy tudy projely dva vlaky a čtyři volské potahy denně.

0/0
14.4.2010 8:23

Host

Postup

Přestože jsem spíše svižný jezdec, vážím si života. Ať už svítí bílé světlo nebo ne, rozhlížím se jednoduše vždycky. Když není vidět na koleje, už předem pootevřu okýnka a ztlumím rádio (vlak pak je slyšet, i kdyby nehoukal). Zpomalím podle potřeby. To vše jde provést plynule, žádné zastavování auta na fleku a zdržování ostatních. Zásada "dokud nevíš na 100%, že vlak nejede, nejezdi na přejezd" je jednoduchá a logická, kdo se jí drží, neudělá chybu.

0/0
14.4.2010 3:41

roedor

Re: Postup

souhlas, dělám to stejně. Ale je fakt, že v létě jsou některé přejezdy hodně zarostlé a není tam vidět...

0/0
14.4.2010 9:12

roedor

Re: Postup

a ještě si vzpomínám na jeden přejezd kdesi na jižní Moravě, předloni jsme na něm málem urvali podvozek:-(Neřídila jsem a nikdo v autě si ho nevšimnul (3 vlastníci řidičáku), bylo to v lese, bez značek před přejezdem, značka přejezdu za křovím, rána do podvozku jak blázen...To bylo hodně nepříjemný:-/

0/0
14.4.2010 9:18

Snake_Fox

Nadpis je nepravda

Co přejezdy označeny pouze křížem? žádné světla a žádné závory. Věřte že takový přejezd může přehlédnout kdokoli. Taky se mi to stalo, hledal jsem jednu konkrétní adresu a přehlédl kříž, auto hupslo a ja jen zvolal: ty vole to byli koleje jo? bez debat to byla moje chyba, moje nepozornost, ale je rozdíl přehlédnout zakaz zastavení a značku pro přejezd což vas muže zabít. Proto říkám jasně přejezdy v českokocourkově jsou zabijáci a jsou bezpečné asi jako je v bezpečí flaška vodky na ruské svatbě.

0/0
13.4.2010 23:00

Host

Re: Nadpis je nepravda

Nechci jako řidič profesionál se 45 let dlouhou praxí polemizovat, ale výstražný kříž je značka tak velkých rozměrů a koleje v cestě tak málo přehlédnutelné, že jenom blbec, který čumí jinam a nevěnuje se řízení si jich nevšimne.

0/0
13.4.2010 23:07

kucerajan

Re: Nadpis je nepravda

Naštěstí nechráněné přejezdy jsou vždy u ČD chráněny pomalou jízdou vlaku a značkou (pískáček) zvukového znamení. Jsou vesměs na vedlejších tratích, takže Pendolino Vás na něm určitě nezmasakruje.

0/0
13.4.2010 23:52

Host

Re: Nadpis je nepravda

v blízké vesnici je přejezd, přes který mimochodem Pendolino jezdí. Doprava nevidíš přes drážní domek, doleva je to o něco lepší, ale baráky u trati mají pro odhlučnění živý plot, který výhled výrazně omezuje. Řidič nevidí prakticky nic do poslední chvíle.. Samozřejmě tam jsou šraňky a blikáček, ale když to průměrně jednou týdně vypadne, co má řidič dělat? Zastavit, vystoupit, jít se podívat, nastoupit a vjet pod Pendolino, co ho tam mezitím dotáhla dieselová lokomotiva? Kdyby takhle navrhl projektant křižovatku, vyhodí ho na úřadě, že s sebou vezme i futra, ale železnice je nedotknutelná.

0/0
14.4.2010 8:30

Host

Re: Nadpis je nepravda

A co není,když je člověk nepozorný. Stačí chvilka a je vymalováno,proto jezdím stylem "furt ve střehu" ;-DTT

0/0
13.4.2010 23:39

sirkeci

Re: Nadpis je nepravda

Nechráněné přejezdy právě naopak patří mezi ty bezpečnější. Když se totiž řidič nemůže spoléhat na bezpečnostní prvky, světla a závory, tak si víc dává pozor, neriskuje a při přejezdu se přesvědčuje, jestli je opravdu bezpečná situace. Obecně platí: čím víc bezpečnostních prvků - tím méně zodpovědného chování. Je to dobře vidět u aut - čím jsou auta bezpečnější, tím řidiči jezdí nebezpečněji 8-o

0/0
14.4.2010 0:00

veritas70

to mají ty auta kilometr?!

Tak pokud světla blikají tak dlouho dopředu aby stihlo projet pomalé a dlouhé auto, tak by to auto muselo mít asi kilometr... ;-€ většina přejezdů co znám klinká a spustí šraňky a pak se 5 min nic neděje. Aspoň že po přejezdu se to většinou rychle zvedne.

0/0
13.4.2010 21:08

Host

Re: to mají ty auta kilometr?!

No, skoro. Je na to dokonce i norma, ktera pravi, ze svetlo musi pred stazenim zavor blikat tak dlouho, aby stacilo projet  auto 22 m dlouhe rychlosti 5 km/h. Plus jeste ruzne bezpecnostni casove prodlevy odvozene od maximalni dovolene rychlosti vlaku zvysene o 50 %, takze to muze trvat opravdu dlouho.

0/0
13.4.2010 23:57

Host

Re: to mají ty auta kilometr?!

A je to tak v pořádku, vemte si, že musí třeba projet i nadměrný náklad, nebo, že se Vám může auto poruchat nedejbože zrovna na tom přejezdu, tak aby jste s tím pak ještě měli čas něco udělat víme? Já mám ale obavu, že zdaleka ne všechny přejezdy jsou tak nastavené... bohužel. typické jsou přejezdy na koridoru. Začne blikat červená a zvonit, to celé s bídou 10s, pak padnou závory a sotva spadnou (ještě se pohupují) tak už projíždí Pendolino. kdž jsem viděl ten fofr od prvního bliknutí až p průjezdu vlaku,m který fičí 150, tak mi přeběhl mráz po zádech, tam nebyla absolutně žádná rezerva. To NEJSOU bezpečné přejezdy!!!! Ty prodlevy jsou asi nastavené podle starých lokomotiv nebo nákladních vlaků, které jedou pomalu, ale tohle je nebezpečný hnus. Nelžete prosím v článku, tam by často neprojel normální kamion, natož třeba nadměrný náklad. Fakt humus.Rv

0/0
14.4.2010 8:32

Host

Re: to mají ty auta kilometr?!

Zdaleka VSECHNY prejezdy jsou tak nastavene. Kazdy prejezd se svetly a zavorami ma predzvaneci dobu uvazovanou na to pomale, dlouhe vozidlo.

Priblizovaci doba (doba mezi zacatkem vystrahy a vjezdem vlaku na prejezd) se pocita z nejvyssi dovolene rychlosti vlaku v useku, vozidla na to nemaji vliv, at jsou sebestarsi nebo nejnovejsi.

0/0
14.4.2010 14:47

Zapata

Bezpečné je i lano,

natažené mezi dvěma mrakodrapy, pokud po něm umíte chodit.

0/0
13.4.2010 21:01

Host

Ten nadpis je stejná blbost jako

když napíšou, že všechny silnice jsou bezpečné a v pořádku, za všechno může řidič.

0/0
13.4.2010 20:54

Host

Re: Ten nadpis je stejná blbost jako

Což je mimochodem víceméně pravda. Že řidiči jezdí jak prasata a pak se diví, že nevybrali zatáčku, za to silnice jaksi nemůže. I kdyby byla 1000× bezpečnější, tak nehody budou, protože kluci přece nepojedou jak důchodci, chce to adrenalin a dokázat, že umím jezdit lépe než ostatní. Takže týpci jezdí na hraně a podle toho to dopadá.

0/0
13.4.2010 22:43

Host

já to většinou

ještě stihnu i na červenou, když vidím, že začla blikat, dupnu na to a vím, že to stihnu!

0/0
13.4.2010 20:38

Host

Jezdi dál na pohřeb ti nepůjdu

Jo viděl jsem přepůlenej traktor před kabinou a traktoristu co si nadělal do gatí, kterej si taky myslel že to stihne. Byl z té poloviny co to na tomhle přejezdu alespoň přežili.

0/0
13.4.2010 23:22

jan.banos

Re: Jezdi dál na pohřeb ti nepůjdu

ono traktor jede vetsinou pomaleji nez auto,

0/0
14.4.2010 6:47

Host

ha

to ja teda pred prejezdem slapnu na plyn a jedu co nejrychleji. cim rychleji prejedu pres prejezd, tim lepe. nejake rozhlizeni nema smysl. jen u jicina je problem, protoze  prejezd je vybudovan tak, ze kdyz jedu pres 100km/h (coz pochopitelne jedu vzdy pres prejezd), tak auto vyleti trochu do vzduchu, ale porad je to lepsi nez se nechat srazit vlakem.

0/0
13.4.2010 20:33

LUF

Re: ha

Když budeš 30m před přejezdem, nohu na plynu a najednou ti tam vjede vlak. Co uděláš?

0/0
13.4.2010 20:52

Host

Re: ha

Už nic :-/ ale bude o jednoho blba míň a to se počítá R^;-D

0/0
13.4.2010 21:47

Host

@@

ja vzdy na prejezdu vystoupim, radne se rozhlednu, a pak teprve vjedu na prejezd. a to i kdyz je vybaven zavorovym systemem. i kdyz svetelny signal rika, ze muzu jet, radeji se sam rozhlednu nebo jeste lepsi je pozadat prochazejici chodce nebo dalsi ridice, o spolupraci. ti pak mi sdeli, zda mohu projet nebo ne.R^

0/0
13.4.2010 20:29

Teletabis

Ve vyhlášce je jasně napsáno

jak se má přes přejezd jezdit. Pokud světla fungují nebo nefungují je úplně jedno.

0/0
13.4.2010 19:12

Host

Re: Ve vyhlášce je jasně napsáno

akorat kdyz nefunguji, tak vyhled z vetsiny prejedzu je tak max 10 metru minimalne na jednu ze stran, coz je problem

0/0
13.4.2010 19:22

drevak_patlak

Re: Ve vyhlášce je jasně napsáno

Ano, s výhledem je to obvykle špatné. Na druhou stranu těch nefunkčních

závor je velmi pomálu a nehod způsobených nefunkčními závorami

zanedbatelné množství.

0/0
13.4.2010 20:22

Host

Furt stejná banda

Za neandrtálců se přirozená selekce prováděla sama - ti nejblbější vždycky skončili pod nohama mamutů.

Dnes se selekce těch nejblbějších provádí na železničních přejezdech - a to včetně spolujezdců (pokud nevím s jakým řidičem jezdím, tak je to můj problém a nemůžu se pak divit následkům).

Jediné co mě na tom s..e, že vzniká škoda železnici, jsou pak zpoždění - cestující nadávají.

A já jako strojvedoucí musím vypisovat ty lejstra, chodit obhlížet ty mrtvoly a nechat se furt "buzerovat" Policií a DI.

Jinak taky jezdím autem - každodenně přes jeden přejezd se závorami a jeden jenom s křížem a neexistuje, abych přes ten první jel, když blikají světla a přes druhý aniž bych zastavil a nestáhnul okno, jestli netroubí vlak...

0/0
13.4.2010 18:34

Host

Re: Furt stejná banda

Zdravím vás, pane kolego. Sice nepatřím přímo k federantům, ale jinak s vámi plně souhlasím. Pár smrťáků jsem už zažil také a není to nic příjemného - protokoly, foukačky, odstraňování škod.:-)

0/0
13.4.2010 18:39

Host

Re: Furt stejná banda

Sice u prejezdu s krizem a nekdy i se svetly (vim jak to u drahy vypada a nic neni dokonale), vyrazne zpomalim a divame se se spolujezdcem na obe strany, ale abych zastavil stahl okenko a poslouchal jestli jestli nekdo netroubi mi pripada uz extrem (pochopil bych to jen u par prejezdu v republice). Uz tak si pripadam s tim zpomalenim jak blazen a vsichni me predjizdi, kdybych zastavoval, tak me jeste nekdo sejme :(

0/0
13.4.2010 19:36

Host

Re: Furt stejná banda

Tam kde je přejezd bez signalizace snad máte taky nějaký rychlostní omezení, ne? Podle mě by přes takové křížení se silnicí měl jet vlak téměř krokem. O zastavení před přejezdem a o stahování  okýnka totiž ve vyhlášce silničního porvozu není ani slovo!

0/0
13.4.2010 19:46

drevak_patlak

Re: Furt stejná banda

Tam, kde je mizerná viditelnost a zároveň není zab.zař., bývá zpravidla omezená rychlost i pro vlak, běžně i na 10 km/h.

V zákoně opravdu není nic o stahování okénka, nicméně je tam napsáno, že řidič je povinen se přesvědčit, zda nejede vlak. A když nevidím, tak holt polouchám, což se zapnutým rádiem a zavřeným okénkem moc dobře nejde.

0/0
13.4.2010 20:25

Host

Okamžitá spravedlnost

Přejezdy jsou výtečným prostředkem pro likvidaci neukázněných řidičů. Jde o jakýsi okamžitý výkon trestu. Žádná debata o pravdě, lásce a polehčujících okolnostech, neposlušný ódéesák je ihned sešrotován a je klid. Takový postoj je jistě mezní a nekompromisní, nicméně funguje a ódéesáci s ním nic nezmohou.;-D

0/0
13.4.2010 18:15

I like big butts. I cannot lie.

Re: Okamžitá spravedlnost

R^

0/0
13.4.2010 18:33

Host

Re: Okamžitá spravedlnost

Ovsem nekdy se stava ze to nedopadne a odeesak se jen zrani a to je dle vaseho nazoru skoda ze?

0/0
13.4.2010 18:46

Host

Re: Okamžitá spravedlnost

Absolutní trest je ideální, ale nemusíme vždy být nutně maximalisté. Při srážce s vlakem je přinejmenším vůz poškozen v nejvyšší možné míře a pokud to ódéesák přežije, nu což...něco musíme ponechat i pro kandelábry.:-)

0/0
13.4.2010 18:51

Host

Re: Okamžitá spravedlnost

a ruzna paka vaseho formatu s tim take nic nezmuzou

0/0
13.4.2010 19:22

Host

Re: Okamžitá spravedlnost

To by se neposlušnému socanovi stát fakt nemohlo. Ten si koupí auto na splátky a zdechne hladem.

0/0
13.4.2010 19:48

Host

Nemusí to stát 10 mega

Já jezdím skoro každý den přes přejezd, kde ve výhledu z jedné strany překáží polorozpadlá kůča a z druhé cca dvoumetrová hromada nějaké hlíny, na které ještě v létě narostou další 2 metry kopřiv.

0/0
13.4.2010 18:06

JK75

Re: Nemusí to stát 10 mega

Domy se jen tak endají bourat,mnohdy je problém s vlastníkem. Hlínu musel někdo navozit a SŽDC to asi nebude, ta hlínu neteží. Ale pokud tam není signalizace,tak KAŽDÝ vlak houká, jste-li hluchý pak máte problém vy. Nebo stačí zeslabit rádio z max na min

0/0
13.4.2010 18:14

Host

přes 60 lidí

od počátku roku co to naprali pod vlak? Dobře! Selekce populace za volantem je nutná, dřív než se ze sebevrahů stanou zabijáci.

0/0
13.4.2010 17:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.