Diskuze

Bezpečné jsou všechny přejezdy. Nebezpečný je nezodpovědný řidič

Do železničních přejezdů se ročně investuje 150 milionů. Vybavit jeden plnými závorami představuje asi deset milionů. "Závory jsou ale jen doplňkem. Někteří řidiči vjíždějí na přejezd v okamžiku, kdy se začnou závory zvedat, ale červená světla jsou stále v činnosti," varoval v on-line rozhovoru Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

15. 4. 2010 21:36
Arogance ignorace

lidi jsou prostě arogantní hovada ,  pokud je řidič hovado dobře že se zabije o strom nebo vlak  dřív než stihne zabit někoho dalšího ;-O

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

14. 4. 2010 19:22
Jedna nehoda

Pamatuju dobrou bouračku na jednom přejezdu. Silnice podél trati, esíčko s přejezdem a pokračování na druhé straně zase podle trati. Světla, závory. Světla začaly blikat, závory se sklápí asi až po 20 vteřinách blikání. Z obou stran jeli spěchálci, co to chtěli ještě stihnout, a zřejmě věděli, že se závory sklápí až za dlouho. Oba na to dupli, aby to stihli, v esíčku si samozřejmě oba najeli na prostředek, jak jeli rychle, a srazili se čelně přímo na tom blikajícím přejezdu. Naštěstí pro ně je ta pumelice odhodila z kolejí stranou, protože za další minutu dvě tam profičel vlak, který by je z těch kolejí uklidil...

0 0
možnosti
P

PetrVobo

14. 4. 2010 19:03
Bezpecne jsou vsechny prejezdy...

hm, to jo, zvlast ty se stopkou, u kterych roste chrosti tak, ze i kdyz zastavite s cumakem nad blizsi kolejnici, stejne nic nevidite. A spolehejte jen na to, ze fira bude houkat...

0 0
možnosti
PM

Autobus s tykadlama

14. 4. 2010 19:08
Re: Bezpecne jsou vsechny prejezdy...

fira MUSI houkat. Na rozdíl od silnice si ne železnici nemůže dělat co chce

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 18:50
Bezpečné jsou všechny přejezdy?!

To může tvrdit jen dement bez znalosti situace! Třeba u Karlových Varů před Chodovem je přejezd, který kříží trať pod hodně ostrým úhlem a trať se ještě ke všemu stáčí do zatáčky. Na přejezdu je jen kříž a stopka. Chtěl bych vidět supermana, kterej, když se zastaví na stopce, tak uvidí z dodávky, nebo kamionu (který mají jen boční okna na straně spolujezdce) "za roh" víc jak deset metrů. By mě zajímalo, jak mám dodržet ustanovení vyhlášky, že na značce STOP mám zastavit tak, abych měl do křižovatky dostatečný rozhled!

0 0
možnosti
LD

RozmetaL

14. 4. 2010 14:34
trouba

a co jsem asi psal? že ti je rozhlížení k ničemu, když musíš vjet na koleje, abys vůbec  viděl jestli něco nejede. Neby jsi vyjímka a vylezeš z auta aby ses šel rozhlédnout?

0 0
možnosti
AG

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

14. 4. 2010 9:00
blbost...

"nejbezpecnejsi" sou ty prejezdy, ktery sou podel trati krasne zarostly stromama, bez svetel, bez zavor, a abys zjistil, jestli jede vlak, tak musis cumak auta strcit pomalu az na kolejeRv

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 8:50
Nesmysl

Chyba je tedy na straně řidiče... Přinejmenším divné, že? Mám přítele, který vystudoval železničáře a mu jednou těsně za zadkem proletěl rychlík - závory nahoře, světlo bílé... Ze školy si pamatoval principy spínacích zařízení. Já dělám do elektroniky, kde se vše spíná mnohem citlivějšími způsoby, než přejezdem mnohatunového vlaku. Oba ze zkušenosti víme, že zařízení chybují, zdánlivě bez příčin, bez závad...

Proto mne přinejmenším pobuřuje, když se prostě řekne - za vše může řidič...

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 8:43
Nesmysl

Víte, tyhle debaty mne většinou jen nakrknou, ale tentokráte jsem se rozhodl už něco napsat - můj otec zemřel na přejezdu, který byl označen světly a byl bez závor - ten rok na tom samém přejezdu již jedna nehoda byla, obešla se ovšem bez následků na zdraví. Mluvil jsem s několika svědky z obou stran přejezdu, byla mlha, vlak netroubil, mluvil jsem i se s lidmi z toho prvně havarovaného auta, dostal jsem zajímavé, rozporuplné, informace - jak se ukázalo, svědci celkem shodně tvrdí, že z jedné strany blikalo červené světlo a z druhé bílé - podobně se vyjádřili i lidé z toho prvního auta - jen to viděli pouze z jedné strany, takže netvrdí, že z druhé blikalo červené. Od drah mi přišlo vyjádření, že zařízení bylo v pořádku - nedalo mi to, začal jsem se pídit po technických informacích, jak že se vlastně zjišťuje, že je zařízení v pořádku - byl jsem velmi překvapen, když jsem zjistil, že po nehodě přijede lokomotiva, přejede jednou dvakrát přes spuštěč a ejhle - ono to funguje!

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 8:23
kecy

všechny přejezdy jsou bezpečné? Odkud ten ufon přiletěl? Máme v okolí čtyři přejezdy, kde je řidič schopen vidět vlak prakticky až v okamžiku, kdy má kapotu na kolejích. Keře, stromy, údolí, zatáčka. Nechal bych ho jezdit tudy do práce, a schválně, jak dlouho by ho bavilo zastavovat, když by stejně střetu nezabránil. Silniční křižovatka by takhle neprošla, ale železnice včetně té slavné Správy dopravní cesty žije v Rakousko-Uhersku, kdy tudy projely dva vlaky a čtyři volské potahy denně.

0 0
možnosti

Host

14. 4. 2010 3:41
Postup

Přestože jsem spíše svižný jezdec, vážím si života. Ať už svítí bílé světlo nebo ne, rozhlížím se jednoduše vždycky. Když není vidět na koleje, už předem pootevřu okýnka a ztlumím rádio (vlak pak je slyšet, i kdyby nehoukal). Zpomalím podle potřeby. To vše jde provést plynule, žádné zastavování auta na fleku a zdržování ostatních. Zásada "dokud nevíš na 100%, že vlak nejede, nejezdi na přejezd" je jednoduchá a logická, kdo se jí drží, neudělá chybu.

0 0
možnosti
JN

roedor

14. 4. 2010 9:12
Re: Postup

souhlas, dělám to stejně. Ale je fakt, že v létě jsou některé přejezdy hodně zarostlé a není tam vidět...

0 0
možnosti