Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi TT pojede závod do oblak. Bez řidiče

Může jet razantně, prudce zrychlovat i vyjíždět ostré zatáčky stejně jako dokonalá sportovní auta. Jedna věc ale Audi Coupe odlišuje od jiných. Nepotřebuje řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nedivil bych se

kdyby se "Shelley" v tom závodu nezapadl. Automat má více možností regulace výkonu, než člověk, navíc má podstatně lepší paměť - zná terén na centimetry přesně, navíc pracuje s přesnými daty ze senzorů a ne jen s pocity. Je spousta věcí které člověk vůbec neuřídí, ale automat to zvládne a není to pouze z důvodu rychlosti reakce (třeba navádění rakety do vesmíru). Záleží jak moc jsou ti lidi ze Stanfordu ochotni riskovat ztrátu vozu, jakou bezpečnostní rezervu zvolí a jaké si dají cíle (jestli to nechají jet spíše podle mapy, nebo spíše podle kamery).

0/0
16.4.2010 14:56

Homer_ 2

Re: nedivil bych se

Tohle je cesta do pekel. To je nikoli o umu a talentu lidského ducha ale o algorytmu programu a jeho odladění. To je smrt motosportu v přímém přenosu.

0/0
17.4.2010 1:38

marty.rock

Re: nedivil bych se

Třeba to maj spočítaný....to nejsou soudruzi z NDR:-)

0/0
18.4.2010 16:20

Host

škoda ho

aj tak sa zdrbe do priepasti:-(

0/0
15.4.2010 21:07

Host

A KOMU TO PROSPĚJE?

?

0/0
15.4.2010 18:59

Host

Re: A KOMU TO PROSPĚJE?

No všem. Například nikdo neponese odpovědnost za bouračku. nebudou pokuty a policajti budou na dlažbě nebo nedejbože budou muset pracovat ;-DR^;-D

0/0
15.4.2010 23:08

Host

Re: A KOMU TO PROSPĚJE?

Představte si, že by všechna těžká práce byla mechanizovaná, že by zemědělci měli na práci stroje atp. No ale co by dělali nevolníci a otroci?

0/0
16.4.2010 15:01

Host

Re: A KOMU TO PROSPĚJE?

vzbouřili by se  a měli by jsme tu komunismus raz dva, ostatně ono není jisté, jestli tomu tak nebude i po nejbližších volbách

0/0
21.4.2010 16:45

Host

Na obranu Mikeše

Omlouvám se, že opět přispívám mimo téma z důvodu své neregistrace. Pokud by si chtěl někdo udělat vlastní názor na intelektuální obzory romského aktivisty Miky, může tak učinit zde (link). Předpokládám, že odkaz na pravidelný pořad České televize nebude považován za rasistický příspěvek. Nebo snad ano?:-)

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209572230800026-mate-slovo/

0/0
15.4.2010 17:48

Host

Re: Na obranu Mikeše

SMAZAT!! Kde se fláká cenzor?

0/0
15.4.2010 23:12

Host

Re: Na obranu Mikeše

Drž hubu pičo!

0/0
17.4.2010 1:39

Host

GPS

Doufejme, ze jim to nepokazi nejakej vtipalek s GPS rusickou...

0/0
15.4.2010 15:30

Host

Re: GPS

GPS neni nezbytna aby to auto jelo...

0/0
15.4.2010 15:35

Host

Re: GPS

Auto pojede, ale nebude se orientovat a nebude schopno ridit. Nebo mas vice informaci, dokaze se snad orientovat i podle neceho jineho?

0/0
15.4.2010 15:45

Host

Re: GPS

ano, GPS v zasade slouzi jen pro velmi pribliznou orientaci, jeji rozliseni je bezne napr. 10 metru (samozrejmne existuji moznosti jak ji zpresnit - diferencialni GPS, ...), coz je hrozne malo pro presne rizeni auta/robotu. Casto se pro tyto ucely pouziva SLAM (simultaneous localization and mapping), jako senzory se vyuzivaji predevsim laserove skeny (LIDAR), data z odometrie, kamera...

0/0
15.4.2010 15:48

Host

Re: GPS

mezi dalsi pouzitelne senzory patri gyroskopy a akcelerometry

0/0
15.4.2010 15:49

Host

Re: GPS

navic GPS na tyto ucely nikdy nebyla navrzena, jedna se o ciste vojensky projekt (proto se jedna o pasivni technologii), ktery (nastesti) muzeme pouzivat i my... na tyto ucely bude pravdepodobne mnohem vhodnejsi Galileo, ktere je od zacatku navrhovane pro civilni vyuziti

0/0
15.4.2010 15:52

Host

Re: GPS

vojenský-civilní, to je úplně fuk v době míru. Jenže v době nemíru se do GPS vnáší programově chyby a ne malé, které us army koriguje ostatní ne. Když zaútočili na Irák, měl jsem ten den v navigaci, že jedu v lese u Mladé Boleslavi, zatímco jsem frčel po dálnici u Poděbrad. Chyba byla plusminus 50km.

0/0
15.4.2010 23:11

Host

Re: GPS

praveze to neni jedno ani v dobe miru - Galileo bude postaven na jinem konceptu (prave protoze neni urcen primarne jako vojensky projekt) a prave proto bude mnohem vhodnejsi pro takoveto aplikace nez GPS

0/0
16.4.2010 0:12

Host

Re: GPS

Diky za info. Porad si to nemohu, bez alespon obcasnyho synchronizovani pomoci GPS, predstavit. No mrknu na ty veci, cos uvedl, a snad se mi to osvetli.

0/0
15.4.2010 16:12

Host

Re: GPS

Mapping and localization znamená, že pomocí GPS se orientuje na mapě, na trati z hlediska celé, localization namená, že využije ostatní senzory(včetně kamery), aby zpracoval profil povrchu, po kterém jede a vyznal se přímo na cestě. Rozdíl mezi prvním a druhým je asi takový, jestli odbočit vlevo nebo vpravo nebo jestli jet po nebo sjet z cesty...

0/0
15.4.2010 18:31

Host

Re: GPS

GPS musíš brát s rezervou, protože po silnici jedeš jen zdánlivě, drží tě na ní software, nikoli GPS. Když pod navigaci nacpeš bitmapovou mapu místo vektorové, vidíš nepřesnost v řádu metrů ihned. Navíc v tunelech a někdy ani v husté zástavbě nefunguje. takže jen s GPS nejde automaticky jezdit ani omylem.

0/0
15.4.2010 23:15

Dick Winters

Proč to xakru

nenamontujou do Audi Quattro S1. Mohlo by to pak vylepšit čas Waltera Röhrla z roku 1985 ;-D

0/0
15.4.2010 15:17

Host

Re: Proč to xakru

fakt je ze to by bylo hodne zajimavy :) akroat pro audi je marketingove zajimavejsi asi soucasny model...

0/0
15.4.2010 15:55

Host

he

"Americké ministerstvo obrany vyvíjí vozy bez řidičů, které bude možné

posílat na vojenskou misi bez lidí."

He, takze vlastne si tam ty auta prijedou pokecat a pak zase odjedou.. Oukeeej

0/0
15.4.2010 15:16

Host

Re: he

je to motivovano ochranou pred IED, coz tvori nejvetsi cast americkych ztrat v Afganistanu...

0/0
15.4.2010 15:37

Host

Re: he

Nic nového. Už před 30 lety hlásilo rádio Jerevan: Na čínsko-sovětské hranici byl čínským tankem napaden pokojně orající sovětský traktor. Ten palbu opětoval a po zničení cíle odlétlzpět  na základnu.

0/0
15.4.2010 23:17

Host

závodní auto bez řidiče...

možná nejsem úplně bystrý, ale k čemu vlastně je, takové "závodní auto bez řidiče"... a prosím, nesestřelte mě hned, jak nechápu vývoj nových technologií a kdoví co všechno. ať se snažím jak chci, pořád mi to zní jako totální protimluv.

0/0
15.4.2010 15:12

Host

Re: závodní auto bez řidiče...

Je to dalsi "challenge" :) jinak vsechny tyto nove technologie jsou sponzorovany (a samozrejme i motivovany) vojaky (agentura DARPA). Je to asi nejvetsi sponzor vyvoje, je zrejme ze vetsina technologii se nejdrive uplatni v armade (nejvice penez a zaroven je nejjednodussi na otestovani), nicmene nasledne se urcite rada techto technologii uplatni i v beznem zivote nas vsech.

0/0
15.4.2010 15:46

Host

Re: závodní auto bez řidiče...

mimochodem jako vedlejsi produkt predchozich soutezi (sponzorovanych armadou) vzniknul pro civilni vyuziti napr. Google Street Maps

0/0
15.4.2010 15:59

iuos - chlapec, co chce žít

hmm

nejezdí se náhodou závody vyloženě aut bez lidských posádek - jak v autě tak mimo něj? Vyloženě robotický auta?

0/0
15.4.2010 15:10

Host

Re: hmm

ano, byly 3 souteze: prvni Darpa Grand Challenge nedokoncil nikdo, druhou, ktera byla este mnohm tezsi a konala se o rok pozdej vyhral prave Stanford (Stanley), treti Darpa Urban Challenge vyhrala Carnegie Mellon (Boss) nasledovana Stanfordem (Junior). Prvni 2 souteze se uskutecnili v Mohavske pousti, treti se uskutecnila v normalnim provozu ve meste, auta musela dodrzovat i dopravni predpisy

0/0
15.4.2010 15:39

Host

Re: hmm

zajimavosti na techto soutezich je, ze vetsinu subsystemu navrhovali studenti doktorskeho studia, nebo studenti, tkeri byli tesne po absolvovani tohoto studia

0/0
15.4.2010 15:42

BlkRider

Re: hmm

Kdo jinej by se taky takovyhle soutezi mel zucastnovat?

0/0
15.4.2010 17:38

Joseph1

no to je úlet!

8-o

0/0
15.4.2010 14:33

Host

top gear bmw bez ridice

http://www.youtube.com/watch?v=Kc5JED8TgwI

0/0
15.4.2010 14:26

Host

doufam

tise doufam ze system nejede na Windowsech ;)

0/0
15.4.2010 13:59

Host

Re: doufam

toto je to nejmin podstatne z celeho auta na jakem RTOS pobezi... prijde mi to jako trapny pokus o flame...

0/0
15.4.2010 15:36

AlterID

Re: doufam

Jj, napsany beztak na XPeckach... Ale "kamos dela do pocitacu a rikal, ze windowsy padaji" :-) Znas to...

0/0
15.4.2010 16:28

Host

To jsem zvedavy,

jestli Marcusovi natrhne pozadi:

http://www.youtube.com/watch?v=K8nptFx1jug

0/0
15.4.2010 12:57

Host

Re: To jsem zvedavy,

take jsem zvedavy, jak to srovnani dopadne, nicmene je to jen otazka casu nez zacne Marcuse porazet :)

0/0
15.4.2010 15:39

Host

pche

K.I.T.T to uměl už v osmdesátejch letech, a k tomu ještě diskutoval o vážné hudbě a jeho gumy kvílely i na poli nebo za hustýho deště...

0/0
15.4.2010 12:15

Host

Re: pche

správně :)

0/0
15.4.2010 12:29

Host

Re: pche

Potřeboval bych Kita, aby pro mě nad ránem jezdil do hospody…

0/0
15.4.2010 12:33

Yazaman

Re: pche

Určitě ale bude zajímavé sledovat, jestli to auto vůbec dojede do cíle. Nejlepší lidští ;-D řidiči mají časy myslím kolem 11 minut. Pokud to tohle Audi zajede pod půl hodiny, budu to považovat za malý zázrak.

0/0
15.4.2010 12:45

Host

Re: pche

nevidim duvod proc by se to nemelo povest... tato uloha je mnohem jednodussi nez predchozi Urban Challenge. Predpokladam ze budou mit sanci si danou trat natrenovat a pak je to predevsim v preciznosti a v te muze byt (jednou i bude) stroj lepsi nez lidsky ridic, otazka je, jak daleko od toho Stanford je

0/0
15.4.2010 13:27

Host

Re: pche

No jo, tohle auto ale má závodit, tak jsem zvědav jak si poradí s dírama nebo štěrkem v zatáčkách atd... Stačí jedna chybička a a ta díra nebo štěrk pošle auto ze silnice. Jsem zvědav jak budou připraveni na takové situace.

Spočítat jak rychle tudy může projet je sice hezký, ale rozhodně to neni všechno. Pán nahoře má naprostou pravdu, pokud dojede bez problémů tak to bude malý zázrak.

0/0
15.4.2010 13:36

Host

Re: pche

tyto veci neni problem merit

0/0
15.4.2010 14:39

Host

Re: pche

diry v ceste auto bez problemu pozna diky laseru, troufam si rict ze sterk je schopne poznat z odometrie taky (koneckoncu jak funguje ESP)

0/0
15.4.2010 15:56

Warhead_bia :P

Re: pche

ono jde kapku o to ze ridic ten sterk vidi a pozna to bych rad vedel jak audi pristupuje k visualnim datum ;-)

0/0
15.4.2010 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.