Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Saab 9-5 je v Česku. Zná cenu, zatím ale ještě nejezdí

Jedinečný exemplář nového velkého saabu, který má začít novou kapitolu v historii automobilky, už je v Česku. Ceník nové devět-pětky začíná na 899 tisících a ti nejnedočkavější saabisté ji už mohou začít objednávat. Výroba se teprve rozbíhá, oficiální start prodeje je naplánovaný na léto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Pěkné to je...

Bohužel ne každý - rozumějme skoro nikdo nemá na to, koupit si auto za bratru 900 tisíc. Saabu chybí k úspěchu jedna podstatná věc - vůz pro lidi, kteří nevydělávají statisíce.

0/0
22.4.2010 6:10

Host

Re: Pěkné to je...

Něco plánujou, ale to bude zase masovka. Něco jako BMW 1er...

0/0
22.4.2010 8:53

Host

Jedna věc mu chybí.

Vypadá NAPROSTO fantasticky, ale jedna věc mu velmi chybí - pořádný V6 diesel (alespoň 230 koní) s pohonem 4x4. Kdo by si kupoval takovouhle limuzínu s dvoulitrem?

Ten turbený benzínový V6 je sice fajn, ale pojede tak za 15/100 s lehkou nohou. Spyker by se mohl pochlapit a odebírat pro Saab třeba 3.0 V6 dCi od Renaultu, ten motor je špičkovej (davají ho i do Infiniti) a Rendlík by mohl narozdíl od Mercedesu nebo Jaguaru být ochotnej svojí techniku Saabu poskytnout.

0/0
21.4.2010 14:43

Host

Re: Jedna věc mu chybí.

No, ještě nedávno neměl saab vůbec žádnej diesel. No doba se mění. Ale ta 2.8T rozhodně nepojede za 15/100. Za 15/100 jezdí pětilitrovej V8 z 1990 (s lehkou nohou).

0/0
21.4.2010 15:17

Martin-.

Re: Jedna věc mu chybí.

Souhlas, šetiválcový diesel chybí. Je sice škoda, že se do takových aut a tím spíš do Saaba dává diesel, ale doba si bohužel žádá. Kdyby aslespoň dávali do 9-5 jen šestiválcovou naftu, tak by to mělo alespoň trošku úroveň, ty čtyřválcové naftáky jsou ostuda.

0/0
21.4.2010 15:47

Martin-.

Re: Jedna věc mu chybí.

ještě poznámka k 2,8 V6 turbo, za 15 opravdu nejezdí, kombinace se dá bez nějakého sebezapření okolo 11 litrů

0/0
21.4.2010 15:48

Host

9-5 video

postup:

1. pozrieť

2. kritizovať

http://www.youtube.com/watch?v=QkHPVpktjOI&feature=fvsr

0/0
20.4.2010 11:09

Host

SAAB je super

Osobně preferuji jinou znažku, ale Saab je super kvalitka a luxus. Mám rád německá auta hlavně WV. Je to ale jen otázka ceny. Být bohatší určite bych jezdil Saabem. Jsou to krásná a dokonale vyladěná auta. Saab nesmí zemřít. Byla by škoda o tuhle značnu přijít. Jezdil jsem 8 let se Scanií což je sestra Saabu. a nikdi me nenechala na silnici. Vždy dojela do cíle. Vlastně jediná porucha byly jen žárovky a řemeny. SAAB SCANIA j super.

0/0
20.4.2010 5:10

gazda2

Re: SAAB je super

Saab je tak trochu těžký retro, má image, ale ne tak úplně pro bohatý snoby. Možná že nyní, když to dopadlo s Volvem tak jak to dopadlo, ho objeví snobové a ty prodeje se zlepší a auto zůstane.

0/0
20.4.2010 10:01

Host

Re: SAAB je super

To je smůla, když k fungování značky je potřeba, aby v tom jezdili bohatí snobové. To je důvod proti BMW, Audi, MB (no, tam jezdí taky ti, co se nesmí vyslovit).

Jenže jinak to asi nejde.

0/0
20.4.2010 11:08

Host

Re: SAAB je super

Další odborník, co se SAABem nikdy nejezdil.

0/0
20.4.2010 18:16

Host

---

Kreštest 20 let starýho Saaba se zřejmě mladším MB E.

http://fotogalerie.hasicido.cz/thumbnails.php?album=172&page=1

0/0
19.4.2010 21:57

Host

Re: ---

Jakože nic hezkýho, ale i tak, na dvacetiletý auto...

0/0
19.4.2010 21:57

Fungy

překvapilo mě to,

ale na první pohled nevypadá vůbec zle..

0/0
19.4.2010 21:25

Host

Dotaz do pléna

Nějak nechápu tu snahu zachovávat takovou automobilku. Ani velká a velmi silná značka, jako byl GM v době svého největšího lesku nebyla schopná za celou dobu prosadit luxusní značku, jakou Saab nesporně je, na bohatý americký trh. Osobně nerozumím záměrům Spykeru, který kupuje automobilku, která je dvacet let na hranici červených čísel (a to ze spodní strany - v plusu byla jenom jednou - v roce 1995). Saaby můžou být ze zlata, ale pokud si je lidi nekoupí, je to značka, na které je něco špatně. GM se měl Saabu zbavit dávno a potopit ho. Firma, která není schopná dalšího života nemá na trhu co dělat a měla by udělat na trhu místo pro někoho schopnějšího. Jinak se budeme neustále plácat v bahně naivního sentimentu, který pomáhá jenom pár lidem, kteří z něho chladnokrevně profitují.

0/0
19.4.2010 14:36

Host

Re: Dotaz do pléna

Jestli to není tím, že americký trh zase už tak moc bohatý není. GM sice Saabu lehce pomohla, ale potom ho dusila - inovace nebyly povoleny, pod vedením GM se upravily motory tak, že se zadíraly... Jako klidně ať si Saab zkrachuje, těžko už to bude, co bývalo.

A tohle nedává smysl: "Firma, která není schopná dalšího života nemá na trhu co dělat a měla by udělat na trhu místo pro někoho schopnějšího." Podle vás Saab neprodává, takže na trhu už místo po něm je, ne?;-)

0/0
19.4.2010 14:41

Host

Re: Dotaz do pléna

Smysl to dává do té míry, že lidi, kteří mají práci nejdou pracovat jinam. A momentálně se nebavíme o době posledních dvou let, kdy se neprodává v podstatě nic. Americký trh je vedle evropského bohatší (a co se týče aut nesrovnatelně).

0/0
19.4.2010 14:45

Host

Re: Dotaz do pléna

No nevím, kdyby byl tak bohatý, nestála by tam auta dvě třetiny toho, co v Evropě.

0/0
19.4.2010 14:51

Host

Re: Dotaz do pléna

Auta stojí ve Státech, stejně jako např. beznín méně díky jiné daňové soustavě. A pokles zaměstnanosti vyvolává snížení nákladů na mzdy, které zjednodušuje vstup do odvětví. Jinak... Auta ve Státech jsou levnější i díky silnější konkurenci. Zajímavou kapitolou je srování toho, jak vypadají auta (stejná značka a model), která se vozí do Evropy a do Států. Když jsem viděl Mazdu 6 pro Americký trh, bylo mi nějak smutno.

0/0
19.4.2010 15:08

Host

Re: Dotaz do pléna

I když auto dotáhnete ze států k nám, tak bude levnější (přes clo a DPH). Takže to bude asi ta konkurence. Čili ve státech maj levnější a kvalitnější, než Evropa, a řada zemí Evropy má kvalitnější a levnější, než ČR. Chjo.

0/0
19.4.2010 15:15

Host

Re: Dotaz do pléna

Do té míry jsem nesledoval, jak je to se cly na auta, ale nemyslíte, že kdyby dovoz auta přes clo vyplatil, bylo by to clo naprosto zbytečné (už z podstaty věci)?

0/0
19.4.2010 15:17

Host

Re: Dotaz do pléna

No ale on se dovoz auta i přes clo vyplatí. Pár firem se na tom živí. Problém je pochopitelně servis a záruka.

0/0
19.4.2010 15:29

Host

Re: Dotaz do pléna

To jsou spíše kuriozity. Reexport 7-čkového BMW. Nebo dovoz nějakého jejich veterána pro nadšence - na nedělní ježdění a hrabání se v tom.

0/0
19.4.2010 15:47

Host

Re: Dotaz do pléna

Dejte si do google "Dovoz aut z USA."

0/0
19.4.2010 16:00

Host

Re: Dotaz do pléna

A?

Copak máš na mysli?

0/0
19.4.2010 16:44

Host

Re: Dotaz do pléna

No že vyjede dost firem na to, aby to byl dovoz nějaká kuriozita.

0/0
19.4.2010 18:27

Host

Re: Dotaz do pléna

Ne dovoz, ale to co vozí.

Kromě toho, těch "dost firem" doveze ročně jen desítky vozů. Všechny dohromady.

0/0
19.4.2010 21:11

Host

Re: Dotaz do pléna

A co jako? Debata je o tom, jestli se vyplatí dovoz auta z USA. Vyplatí, ale je problém se servisem a zárukou. Co na tom není jasný?

0/0
19.4.2010 21:22

Host

Re: Dotaz do pléna

Zhorný, Zhorný, ty jsi nepozorný.

Tahají reexport - takže tam problém se servisem není. Jde jen o to, předělat zadní světla. Snad záruka, ale to si každý musí spočítat.

A tahají veterány - díly seženeš přes internet poštou, a tihle nadšenci si to servisují sami. Ostatně to jsou kusy železa, s karburátorem - nic složitého, žádná diagnostika.

0/0
19.4.2010 21:33

Host

Re: Dotaz do pléna

Zadni svetla, predni svetla, kola a pneumatiky (a to minimalne).

Svetla musi mit oznaceni evropske homologace. Pneumatiky musi mit evropsky rozmer, kola taktez.

Dovoz evropske znacky z USA do evropy se vyplati, protoze je vetsinou jen potreba vymenit jen zhora uvedene veci.

Dovoz americke znacky z USA se vyplati uz mene, ponevadz je vetsinou nutne poslat auto na homologaci snad uplne vseho od emisi pres brzdy po elektrickou instalaci, ale taky to neni nemozne.

0/0
19.4.2010 21:51

Host

Re: Dotaz do pléna

Pneumatiky? Kola - myslíš disky? Světla... mazlíku, tohle všechno ty vozy mají. Nikdo není tak bohatý, aby dělal více než jeden univerzální typ. Což platí třebas i pro Škodovku - a vůbec nezáleží na tom, že v USA nemá zastoupení.

Evropský rozměr kola... tak to jsi asi jediný, kdo ví, co si pod tím má představit. No samozřejmě, že nic takového neexistuje.

0/0
20.4.2010 18:21

Host

Re: Dotaz do pléna

Moje Mazda 3 2010 s 2,5 litrovym motorem, ktery je jen pro US, ma vzadu cervena smerova svetla a vepredu zluta denni. Kdo je tu blb?

0/0
21.4.2010 15:51

Host

Re: Dotaz do pléna

A s těmi lidmi to nechápu. Podle vás je špatně, že je Saab nevyhodí? A kam by jako podle vás asi tak šli?

0/0
19.4.2010 14:51

BlkRider

Re: Dotaz do pléna

No naky jiny automobilky? V Evrope je jich tri pr...

0/0
19.4.2010 15:10

Host

Re: Dotaz do pléna

Ano je, ale nějak jsem si nevšiml, že by měly problém s najímáním nových pracovníků - momentálně to vypadá spíš na opačný problém.

0/0
19.4.2010 15:13

Deleter

Re: Dotaz do pléna

No to asi nemyslíte vážně.

0/0
19.4.2010 15:13

Fungy

Re: Dotaz do pléna

tak když dostane každej soukromého tryskáče nevidím v tom problém lítat třeba do Německa nebo Španělska do práce, a byl z práce na večer doma s rodinou u TV ;-)

0/0
19.4.2010 21:31

Host

Re: Dotaz do pléna

Ale to pak jo!

0/0
19.4.2010 21:56

Nomad

Re: Dotaz do pléna

Saab je srdecni zalezitost. Kdo nechape, koupi si Skodu.

0/0
19.4.2010 21:18

Host

Re: Dotaz do pléna

No, teď jenom aby se našlo dost lidí, kteří si tu srdeční záležitost koupí.

0/0
19.4.2010 21:24

BeNiSh

Re: Dotaz do pléna

no nesmi jich bejt az tak moc.... aby z toho nebyla tuctovka jako sou koncernovy prostorovy presunovace :-)

0/0
20.4.2010 10:19

Host

Re: Dotaz do pléna

Toho bych se zatím určitě nebál ;-)

0/0
20.4.2010 10:41

radimdrv

Re: Dotaz do pléna

SAAB je v Americe velmi oblíbený a prodává se tam hodně. Ale GM na tom neměl zájem kvůli "domácím" značkám. Určitě má v USA více co nabídnout než takový VW, který se tam v podstatě neprodává vůbec.

0/0
20.4.2010 11:20

Host

Re: Dotaz do pléna

Jo, prodává se tam hodně.... a proto byla roční výroba méně než 200.000 ks v době největšího rozkvětu, pro celý svět.

0/0
20.4.2010 19:08

Host

Re: Dotaz do pléna

Prostě to není spotřební materiál, ale Auto.

0/0
20.4.2010 19:25

radimdrv

Re: Dotaz do pléna

Některé věci nevysvětlíš...

0/0
21.4.2010 15:43

Host

co to?

"Pokud budeš mít subaru a budeš s ním jezdit, tak pak pochopíš proč je subaru skvělá volba. "

Není to náhodou tak, že se automobilky snaží, aby lidé pochopili-uvěřili, proč je jejich výrobek skvělá volba JEŠTĚ PŘEDTÍM, než si něco koupí?

0/0
19.4.2010 10:43

Host

saab

Saab je najlepsie auto na svete. Kto v nom sedel a viezol sa vie svoje, mozno si nemysli ze je najlepsie ale nikdy nebude porovnavat saab s oplom. Pre vsetkych dilinov co to pisu nezmysli a hadzu na ssab spinu, jake mate auto? mam saab ..

0/0
18.4.2010 18:36

Host

Re: saab

A čemu se divíš, když se tu objeví článek o Škodovce, hážeš na ni špínu ty, když je tu článek o Saabu hážou na něj špínu majitelé Škody, Opelu atd. Když se tu objeví článek o Aston Martin, kterým jezdím já, tak se zase najde někdo, kdo si něco vymyslí a plivne.... holt, se*rete si sami do vlastního hnízda! Zdraví James Bond.

0/0
18.4.2010 19:42

Host

Re: saab

nejlepší auto na světě objektivně neexistuje:-) Saab patřil mezi špičku a zas tam patřit bude, ale nejlepší na světě fakt nee;-D

0/0
18.4.2010 20:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.