Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moderní motor vydrží hravě čtvrt milionu km, nevadí mu ani 1100 otáček

"Moderním motorům nízké otáčky nevadí," ubezpečuje šéf vývoje škodováckých motorů. Musíte používat kvalitní palivo a provádět pravidelné výměny oleje, svíček, řemenů, někdy i řetězu, filtrů. "Když se tohle dodržuje, motor bez problémů těch 250 tisíc vydrží," říká Martin Hrdlička. Když turbomotor hodně zatěžujete, nechte ho před vypnutím "oddychnout".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Super

v embéčku objevili amériku!

0/0
27.4.2010 23:57

Host

Re: Super

a tys objevil, že ji objevili ;-D

0/0
28.4.2010 0:00

Host

Otázečka

Je 1.6 MPI 8V moderní motor? ;-D;-D;-D

0/0
27.4.2010 12:16

Hroznej puberťák

Re: Otázečka

Žádnej spalovací motor není moderní, dyť je principielně sto let starej :-P

0/0
27.4.2010 12:38

Host

Mně to stačí

Ujedu ročně cca 20 000 km a po 5 letech měním auto, raději nová fábie než staré  velké auto. Potom prodávám auto v půlce života, většina lidí najede 10 000 km ročně a těm to stačí, mají ještě 15 let provozu. Kdo najede víc, koupí diesel, to je jasné :-). Při nájezdu 100 000 km mám náklady na benzín o 60 000 kč vyšší (spotřeba o 2L horší), ale pořizovací cena lepší.  Je to druhé auto v rodině. Příští auto bude větší, protože po silnicích jezdí mnoho potenciálních vrahů................. a situace se nelepší, nejlépe BMW X6 a větší, to byl jen žert, spíš to bude Yeti

0/0
27.4.2010 10:13

Host

Re: Mně to stačí

kdyz kazdych 5 let kupujes novy auto, tak proc kupujes skodovku?

0/0
27.4.2010 16:42

Host

Re: Mně to stačí

aby ses měl na co hloupě vyptávat ;-D

0/0
27.4.2010 21:28

Host

co blbnete?

Nikdo dnes nemúže dělat "nesmrtelné" auto, kam by přišel. To vám řekne každý. Musí se vyrábét, vyrábět a vyrábět. A hlavně prodávat,prodávat a prodávat.

Já jsem s motorem benzínovým motorem Mazda 1,8 udělal 400 tis. a nedávno jsem ho viděl. Druhý majitel s ním ještě vesele běhá. Už má 500 tis. Trochu jsou slyšet ventily, když je teplý (hydraulické vymezování vúle je už trochu opotřebované). Motor dostával každých 10 tis. nový olej, každých 100.tis. rozvodový řemen. Jinak nic. Nevěřím, že bzučák s turbem běžícím na 250. tis otáček, odslouží, co se deklaruje. Ale kupte si každých 100 tis. nové auto a nespekulujte!

0/0
27.4.2010 5:43

Host

hoši

Hoši, pokud nejste obchodní zástupci výrobce bublinkové vody, tak tenhle motor  nikdy neojezdíte. ;-D Takže tyto diskuse jsou o ničem. :-/

0/0
26.4.2010 23:02

Host

kulovy a ne 250tis

dnesni motory stoji za kulovy, honba za vykonem, ziskem a dodrzovani eko limitu plus bio srac-y v PHM z nich cini spotrebak. Diesely-turba, vstriky, debilni DPF to je kapitola sama o sobe. Clovek aby furt resil co natankuje a kde natankuje a jezdi protoze to prave chce auto-regenerace DPF a ne protoze potrebuje nekam jet. Benziny-jeste tak turbo s minimalnim objemem 1.8 na auto n. str. tridy, jinak vyhonene vysavace se zivotnosti 5let nebo 100-150tis. Smutne.

0/0
26.4.2010 20:25

Host

Podvod na zákazníky

Motor 1.2TSI 77kW se už delší dobu dává do Golfu a je možné ho porovnat s atmosférickým 1.6 77kW. A výsledek, spotřeba 1.2TSI je 7litrů, spotřeba 1.6 je 7,8 a to není pro TSI špatné. Otázkou je pořizovací cena a provozní náklady. Je ale už dnes jasné, že 1.2TSI bude mnohem více citlivá na plyn a že s ní půjde jezdit za 4 litry a taky za 10litrů. Ale zřejmě půjde cena vozu s tímto motorem rychle dolů, lidé se budou bát nákladných oprav turba a vstřiků.

0/0
26.4.2010 17:32

Host

Re: Podvod na zákazníky

to je ale smutne, ze nejaka ofoukana 1,2 bere 7 litru a 150ti konovy dvoulitr bere 7.4

0/0
26.4.2010 22:23

Host

Re: Podvod na zákazníky

6,1 V8 435k = 13lt :-)    ale jinak turbo motorům přeju. Je to fakt budoucnost.

0/0
27.4.2010 14:38

Host

Re: Podvod na zákazníky

až na to ze ta foukaná 1,2 (105 koníků ) bere 5,3 (Fabia) nebo 5,7 (Octa)

0/0
27.4.2010 21:35

Host

Re: Podvod na zákazníky

Leda ve snu, anebo při jízdě stylem Traboše.

0/0
28.4.2010 8:26

Host

Re: Podvod na zákazníky

ale těch 7,4 u 2.0litru to bude tak pri trvalé 120 na dálnici, ve městě to bude 9-10, takže průměr 8,5

0/0
30.4.2010 10:11

lemur1

To je ubohé, fakt jen 250000?

Tak to asi není moderní motor, ale typicky spotřební šmejd, já mám starou omegu(opel) najeto cca 370000 km, Motor C2ONE, klasika a dá na prdel i rádoby tuning oktávkám. Dnes se vyrábí vše jen na spotřebu, ne na výdrž, v tom je jádro kšeftu.

0/0
26.4.2010 13:36

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

souhlas mám C20NE ve vectře a jede jak pila furt;-)R^

0/0
26.4.2010 14:38

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

to je sice pekne, ale 10 let stare auto, je 10 let stare auto. jednou odejde klima, podruhe zas cidlo tlaku oleje a tak dokola. Davno, davno jsem mel Calibru, tusim, ze s timhle motorem a nebyl to teda etalon bezporuchovosti. Taky nevim, proc se vsichni chteji porovnavat s Octavkama. Kdyz jsem ji mel, nebylo dne aby se mnou nekdo nechtel zavodit a lepil se mi na kufr jak 4%. Dnes mam mondeo 220koni a konecne nikoho zavodeni se mnou nelaka:-)

0/0
26.4.2010 16:21

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

Pokud myslíš motor C20NE, tak s ním bych se moc nechlubil. Tento zrovna v hitparádě spolehlivosti netrůní:) Ale jinak souhlas, jenomže ruku na srdce, co je dneska uděláno na výdrž?;-(

0/0
26.4.2010 17:21

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

C20NE je nesmrtelnej 8 let a žádná porucha na motoru ani když rupne rozvodák   řemem jen se vymění a jezdíš dál víte h..no o něm.:-)

0/0
26.4.2010 17:52

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

u atm. benzinu co ma cca 84kw nebo kolik ani neni co resit, LADA 1500 taky vydrzela pul mega, teda motor, za jeho zivotnost ale mela 3x nove plechy a vsechny dily na podvozku. V motoru se menily jen rozvody a vackovy hridel, rozdelovac a jinak drzak.

0/0
26.4.2010 20:17

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

No to je dobrý, prý žádná porucha ani když rupne rozvoďák, to se pak nedivím, že podle tebe ten motor je bez poruch, když prasklej rozvoďák vlastně není porucha ;-D;-D;-D

0/0
27.4.2010 15:10

Host

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

no není to porucha u C20NE takovýho rázu jako u normálního auta tam se nic nepotká stačí ho jen vyměnit ani napínací kladky motor nemá kupuješ jen řemen za nákejch 450kč a samozřejmě vodní pumpu 900kč  tím ho napneš tak tě vyjde to včechno na nákejch 1500kč ale vohlý ventily u normálního motoru no nevim nevim to se nedoplatíš.to je celý čao;-)

0/0
27.4.2010 16:17

venomacek

Re: To je ubohé, fakt jen 250000?

koupil jsem C20NE s 370 000, najezdil na něm hodně dost a pak šel do dalšího auta. Opravdu nezničitelná záležitost, s omegou jsem dlouhodobě jezdil za 8,5 - 9 litrů.

0/0
27.4.2010 11:24

Host

octa

ctvrt milionu ? mozna ve snu, mel by se pan inža zajet podívat do servisů na 2.0 TDI octavky, jak jim praskají hlavy a odchází turba pri 100tis. Nebo oprava za 100k je snad taky spotřebák ? Jinak podtaceni mozna motoru nevadi, ale pro DPF je to zabijak. Spotreba oleje ?? na 1000km litr ? pri cene longlife co tam leji je to v nákladech 1kc na 1km.to mi moc efektivní nepřipadá. Ja lil do Octy v průměru 1litr na 5000km, takze  od výměny do výměny jsem de facto udělal ještě jednu průběžnou výměnu. Kde je pak benefit plovoucích ser. intervalů, ptám se ? Ve starém 2.0 benzínu CVVT 103km jsem nikdy za 200tis km mezi výměnama nenalil ani deci !!

0/0
26.4.2010 13:36

Host

Re: octa

103kw..a par carek tam chybi, sorry.

0/0
26.4.2010 13:37

dropa

Re: octa

Stačí dodržovat povolené  limity a hlava nepraskne a stále nemusíš dolejvat olej! :-) 

Doplňující otázka: Jakou máš spotřebu PHM ?

0/0
26.4.2010 16:06

Host

Re: octa

Tahle teorie je spatna, limitne bys klidne mohl napsat, staci, kdyz s autem nebudes jezdit a vydrzi ti 50let ! V navodu neni napsano, nejezdete vic nez 130, protoze praskne hlava !! Nekupuji 103kw auto abych se s nim plizil jak snek, navic hodne jezdim v dojclandu. Zase jsem to nijak neprehanel tach. 160km, velice zridka 180. Podotykam, ze jsem vzdy dochlazoval turbo. Predtim atm benzin 2.0 CVVT 104kw a v pohode 200tis km a ten dosaval za usi mnohem vic, protoze mel sportovniho ducha a navic uz jsem starsi a usedlejsi.   Spotreba u OII kolem 6.8, ale uz ji nastesti nemam, poridil jsem motor, ktery jen tak lehce neustvu. O 2.0 je tragicky omyl  a uz bych do toho nevlezl a placani, ze vydrzi 250tis km ..ze ho huba neboli konstruktera.

0/0
26.4.2010 20:13

Host

Re: octa

Taková spotřeba se dá docílit v běžně rušném provozu pouze stylem brzda plyn nebo v německu mimo špičku.

Kolik vydržely původní destičky?

0/0
26.4.2010 23:05

Host

Re: octa

Co to placas ? mozna mas 1.9 s rotacakem, ale za kolik si myslis, ze 140 kobyl jezdi ? My meli tech 2.0 na firme peknych par desitek a dlohodoba spotreba u vsech byla kolem 6-7, ja tady mluvim o dlohodobe spotrebe na cca 100tis km vse mereno podle GPS, leto-zima, 2 roky provozu auta,  ne zadne honeni si trika pri ceste do Chorv. a zpet .To umim taky zajet pod 5 litru. Dokonce jsem to jel s atm benzinem 2.0 za 6. Mam rad tyhle setrilky, co pred vesnici 1km sundaji nohu z plynu aby nemuseli brzdit a za vesnici se plouzi jak sneci, bo by jejich auto zralo o 0.5 litru vic, dusledkem jsou kolony, nebezpecne situace a mrtvolky, hlavne, ze jedou mimo obec 70 a v obci nejlepe taky 70. Klimatizaci radeji ani nepouzivaji. Ja to auto pouzival jako pracovni nastroj, ne jako experiment ve spotrebe. Navic pokud to budes provozovat po Praze, tak 8 je bezna taxa.

0/0
27.4.2010 13:07

Host

Re: octa

Ja byl mozna malinko nad prumerem, protoze casto za autem vozim vozik nebo kola na strese. ale jinak ty disely zas tak usporne nejsou, jak si lidi po precteni tech uzasnych tabulek mysli. jo a desky menim tak jednou za 80tis-100tis km podle auta

0/0
27.4.2010 13:11

dropa

Re: octa

Tak tos měl smůlu na zmetek.

 Já mám 4x4 a přes 5,5 to bere v zimě, 50% pražskej okruh (denně 13km a zpět, motor "nezahřívám") 20% D1 rychlost? co dovolí auta předemnou (zřídka probliknu ty co jezděj za 4l bez 4x4:-)) Alpy křížem krážem přes nejvyšší průsmyky také za 5,5 :-) 

Přední desky ve 120tis (krajový rez přetnul indigaci, jinak ještě 33% před kovem)

0/0
27.4.2010 14:59

Host

Re: octa

Tehle spotrebe u 2.0 pri normalni jizde neverim. Normalni myslim predevsim to, ze se clovek nesoustredi na spotrebu a meri to dlouhodobe. A uz vubec ne u 4kolky, to je totalni blbost. Nemluvim jen za sebe, ale kohokoliv se z kolegu zeptam, tak nikdo nejezdi pod 6 s 2 kolkou. spis nekde kolem 6.5. Na zmatek jsem mozna smulu mel, ale nebyl jsme sam, takze neposuzuji jen podle nereprezantitivniho vzorku. Cca 1 auto z 10 umrelo do 150tis, minimalne odeslo turbo nebo vstriky. V servisu se tim ani moc netajili, ze to je dost bezna porucha. Potvrzenim bylo to, ze to opravili na zaruku, pricemz to bylo 2 mesice po zaruce.

0/0
27.4.2010 21:25

Host

Re: octa

tak asi jezdíš jako prase, já mam s oktávkou, kterou jsme kupoval jako novou,  nalítáno 180 tisíc (1,9 Tdi r.v.2001) a jezdim jenom na pravidelný servisky

0/0
26.4.2010 14:38

Host

Re: octa

1.9 neni 2.0, sedni nekdy do 2.0 a pochopíš a ani žádným Chipem to nedoženeš.

0/0
26.4.2010 15:54

Host

Re: octa

coz ale plati i v poz. slova smyslu. 1.9 neco vydrzela, co se rozhodne o 2.0 rict neda.

0/0
26.4.2010 15:59

Host

Re: octa

nemuzes porovnavat "moderni" 2.0 s dychavicnym moturkem do zahradniho trakturku 1.9

0/0
26.4.2010 21:39

Host

Re: octa

To je fakt. Jeden měl v nejlepším provedení slabých 96 kW, druhý má ve standardu 103. Fakt propastný rozdíl.

0/0
27.4.2010 11:04

Host

Re: octa

Na papire to nevypada, ale rozdil to je.

0/0
27.4.2010 13:19

Host

MB vs. Fábie

Je vidět že se nová Fábie opravdu vydařila, většina diskutěrů jí porovnává se svými mercedesy a BMW. Zřejmně přemýšlejí o změně. :)

0/0
26.4.2010 12:53

dropa

Re: MB vs. Fábie

R^ R^ R^ ;-D

0/0
26.4.2010 16:08

Host

"nenechá Vás nikdy ve štychu"...

vážený pane inženýre, ještě že mám 15 let starou japonskou plečku, která na první škrtnutí nahradila hypermoderní fábii, když letos v mrazech nějaksi nechtěla ráno chytit... a nafta zamrzlá rozhodně nebyla. nechte si ty kecy na koledu, a kromě motorů začněte inovovat i design, aby bylo za deště vidět do zrcátek, přes ty vaše vodní víry... :-/

0/0
26.4.2010 12:44

Host

Re: "nenechá Vás nikdy ve štychu"...

zrcátka sou hrozný ale co se týká nenaskočenýho motoru jseš si jsitej že to bylo motorem a ne baterkou?

0/0
17.5.2010 23:27

Host

250 000??? :D

To je dobrej vtip, těch 250 000 km. Právě prodáváme Mercedes-Benz E300 TD. To auto má najeto přes 310 000 km, za celou dobu se měnily pouze žhaviče, vodní čerpadlo a rozvodový řemen. A to ten motor nikdo nešetřil! Auto nikdy nestálo v garáži, téměř žádná údržba, těžké přetahování servisních intervalů, žádné ohledy na dochlazování turba, na zahřátí motoru před jízdou (nastartuju a jedu), kickdowny a vytáčení skoro až k červnému poli na denním pořádku. Těžko si dovedu představit horší chování k motoru.

A dnes? Dnes ten motor přede jako kotě, dvě stě vytáhne bez zaváhání a ještě má chuť dál zrychlovat. Jojo, kupujte si ty zmetky, které už od výroby stojí za houby a po pár kilometrech je můžete rovnou hodit ze skály. A obzvlášť dneska, když rok staré éčko seženete za půl milionu...

0/0
26.4.2010 12:12

Host

Re: 250 000??? :D

dobře, ale kolik stojí nový éčko a kolik nová fabia? srovnáváš nesrovnatelný.

0/0
26.4.2010 12:46

Host

Re: 250 000??? :D

Fabia možná, ale Octavia je stejně drahá jak rok starý éčko v referenčním stavu... O pohodlí a bezpečnosti nemluvě...

0/0
26.4.2010 12:52

dropa

Re: 250 000??? :D

A co komu brání si koupit rok starou oct. za polovic? ;-D

0/0
26.4.2010 16:13

Host

Re: 250 000??? :D

No, nechci Ti sahat do svědomí, ale slyšel jsi někdy jak předou koťata?... Nic proti Tvému motoru, ale k 300TD bych koťat nepřirovnával :-PR^

0/0
26.4.2010 14:47

Host

Re: 250 000??? :D

hloupě žvaníš. roční ečko stojí kolem mega, za 500 máš aspoň čtyřletý šrot, nejspíš jetý nějakým dročkařem

0/0
29.4.2010 23:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.