Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žigulík slaví čtyřicátiny. Továrnu na něj pomáhali stavět Italové

První VAZ 2101 vyjel z nové továrny v Togliatti v dubnu 1970. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LazyFatMan

Měny

před chvilkou aktualizovala KB kurzy, dolar šel nahoru o 65 h, euro o 36 h.

0/0
5.5.2010 15:45

LazyFatMan

Re: Měny

Sorry, to patřilo pod Řecko...

0/0
5.5.2010 15:55

Host

Rezavění Italských vozů

Zde začalo časté rezavění italských aut. používali velmi nekvalitní sovětský plech.

Defacto to byl cíl celé akce sovětské rozvědky - zničit italský automobilový průmysl. Naštěstí se jim to nepovedlo a italská auta jsou stále krásná a dnes již nerezaví!!!!!

0/0
28.4.2010 16:25

Host

Re: Rezavění Italských vozů

metelurgický odborníku, každej plech (pokud není z nerezi) rezaví, jde jen o to jakou má karosérie následně udělanou povrchovou ochranu aby nerezavěla.

0/0
28.4.2010 16:57

swiss114-3

diky komunistum vlastni dnes Skodovku

nemci, jako za valky, a ani nemuseli vystrelit...

0/0
27.4.2010 16:16

pecuchet

Re: diky komunistum vlastni dnes Skodovku

určitě lepší, než kdyby ji koupil Renault, který byl velkým uchazečem.

0/0
27.4.2010 19:19

Host

Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

Se dělily podle toho, v čem jezdí, co pijí a s kým se sexuálně stýkají:

1) Mercedes - whiskey - umělkyně (herečky)

2) Lada - vodka - sekretářky

3) škodovka - pivo - manželka

4) Trabant - šaratice - ...............

0/0
24.4.2010 22:38

Host

Re: Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

místo těch teček patří co? ovce? ;-D

0/0
24.4.2010 23:22

Duke Nukem

Re: Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

;-DR^

0/0
25.4.2010 15:18

Host

Re: Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

Jenom v CSSR?....ja bych rekl, ze podobne se to deli i dnes, jako, kdyby auto bylo neco veleduleziteho, a ne jenom inves;-Dtice doprazdna (az na par vyjimek)

0/0
25.4.2010 17:12

pecuchet

Re: Společenské vrstvy za socialismu v ČSSR

Zapomněl jsi na SAABy a Renaulty

0/0
27.4.2010 19:20

Host

Škodu 720 nepotopili Rusové

Teda ne přímo. Výroba modelu už byla na spadnutí, ale přišla normalizace a s ní odvolání tehdejšího ředitele AZNP ŠImona (btw. nejlepšího managera všech dob, který působil ve Škodovce). Následovaly škrty ve financování výroby osobních aut, podpora industrializace Slovenska (v r.68 se stalo ČSSR oficiálně federací) a hlavně zahájení masové výroby nákladních aut Tatra pro SSSR. To vše mělo za následek konec nadějí pro Š 720, omezení vývoje nových modelů v AZNP a dlouhou etapu výroby modelu Š105/120, což byl hybrid embéčka a škody 760, designového paskvilu (rovněž z dílny Giugiara), který se nakonec také nedostal do výroby - pouze některé z jeho částí posloužily jako předloha pro design pro Š 105/120ky.

0/0
24.4.2010 22:31

Host

AvtoVAZ dnes

Před vánoci 2008 jsem měl docela zajímavou příležitost a sice odjet do AvtoVAZu pracovně. Ta firma je fakt obrovská. Myslím že i na Ruské poměry. Je to město ve městě. Když jsem se ptal na rozlohu, tak mi řekli: "Na šířky asi 6 km a do dálky... ani nevíme". Byl jsem v šoku co všechno (a taky jak a v jakých prostorách) se tam pořád vyrábí! Mrkněte na www.lada.ru . Niva a Samara jedou pořát na staré lince spolu s 2105, 2107... ! Připomělo mi to záběry z televizních novin o úspěších n.p. Škoda před 20ti lety. Kalinu a Prioru dělají na "nové" lince, kterou se mi chlubili. Dodal jim to Renault, ale nedá se to porovnat např. s Mladou Boleslaví dnes. Je to jak cesta v čase o 20 - 30 let zpátky. Akorát mobily tam nepatří. Je to zážitek a člověk pak spoustu věcí vidí jinak. R^

0/0
24.4.2010 22:02

Host

asi to byly za totáče dobrý auta

oproti škodovkám řady 100 až 130, oproti Wartburgům, oproti ....Dáčiím.....v 70. a 80.letech....slušnej výko , 1500 ccm objem, měkký pérování, ušlechtilý zvuk motoru....v 70. a 80.letech to byy lepší auta pro šikovnější, pracovitější lidi..měl ho třeba strejda, co měl náročnou, manželku , 3 aměstnán a tuzexový bony...nebo bílou Ladu měl třeba Miloš Kopecký, Vaz combi měl zase Jaroslav Dietl...zkrátka..před 30 lety to bylo lepší auto pro lepší lidi. V 90.letech s tim jezdili už většinou jenom cikáni...dnes už je to jen takový podivný relikt dávno zašlých dob...

0/0
24.4.2010 17:45

Host

Re: asi to byly za totáče dobrý auta

No nevim, kdyz bych chtel tehdy "zajimavy" a socialisticky auto, tak bych si radeji koupil eRko nebo Rapida.... Vetsina tech "sikovnych" mela auto west provenience za tuzexu.

0/0
24.4.2010 22:11

Host

Re: asi to byly za totáče dobrý auta

110R na Ladu 1600 nemela vykon.

0/0
25.4.2010 12:23

Host

Re: asi to byly za totáče dobrý auta

To nemela, ale mela +- design. Rapid na tom byl lip nez eRko, 1600 sice mela stale vykonove malicko navrch, ale bohuzel i hmotnostne.

0/0
25.4.2010 22:48

Host

Re: asi to byly za totáče dobrý auta

Dietl bydlel 500m odemne a jezdil minimálně od roku 1980 Volvem 240.

0/0
25.4.2010 20:13

chromozom

O roma vakeren

Nikdy jsem nepochopil nehynoucí lásku našich romských spoluobčanů k žigulíkům. VAZy nekritizuji, jen poukazuji na zřetelný fakt.:-)

0/0
24.4.2010 15:57

Host

Re: O roma vakeren

jedinej vůz,kterej je schopen jezdit i při zacházení hnědejch tváří

0/0
24.4.2010 22:14

Host

Re: O roma vakeren

Vozy totiž vcelku bez úhony dlouhou dobu snášejí i velmi hrubé zacházení a absenci jakékoli údržby

0/0
25.4.2010 8:58

Duke Nukem

Re: O roma vakeren

no to da rozum,indie je totiz na vychod..;-)

0/0
25.4.2010 15:21

Host

ŽIGULÍČEK

Už mám třetího ŽIGULA a jsem sním spokojen.Je z roku 1976 má najeto 40tis vše původní stav.Jezdím sním pouze do práce,protože při dnešním provozu to už skutečně není bezpečné auto.V létě se mě smějou ,jakou že to pixlou jezdím,jenže v zimě při -25 chytá v pohodě.Pak se zase směju já ,že ty nový sra.....nenastartujou.Minymálně 10x za zimu pomáhám roztahovat auta o 30 let mladší než je ŽIGULÍČEK jojo jó ;-D.   DOKTOR :-)

0/0
24.4.2010 0:03

Držitel Oscarů

Re: ŽIGULÍČEK

Třeba si jednou ušetříš aspoň na ojetou felicii ;-D

0/0
24.4.2010 0:39

Host

Re: ŽIGULÍČEK

Dík za radu do Fildy bych nikdy nešel   ;-D    DOKTOR :-)

0/0
24.4.2010 0:58

MiroTR

Re: ŽIGULÍČEK

A proč by to dělal, když auto nepotřebuje ? ;-D

0/0
24.4.2010 8:14

computer

Re: ŽIGULÍČEK

Souhlas, pokud to  jsou vyčochtané diesely, které už nemají  žádno kompresi, tak samozřejmě za mrazu nestartují.

0/0
24.4.2010 13:01

Host

Re: ŽIGULÍČEK

S zigulem se 40tkm, by bylo lepsi jezdis spis na srazy, ne?

0/0
24.4.2010 22:17

Host

Blbosti

Možná tak před 40 roky to bylo fajn auto. Ale podívejte se co výraběli jiní výrobci kolem roku 85 - klima, el. okýnka, centrál atd. Později ABS, airbagy.

Jako nostalgie pěkné, ale pro mne je auto jen pracovní nástroj nic víc. Hodnotím především vlastnosit a komfort.

Dá se oponovat že dobrý řidič zvládne vše. Vyzkoušel jsem různé auta - popelnice, nákupní tašky, dodávky. V terénu, v zimě v létě. U aut zatím je nějaký vývoj, nejsou to jen marketingové kecy jako v jiných oborech. Auta jsou poměrně spolehlihé i přes velkou složitost, dokonce se se ani nekouše software. Takže není důvod se bát novinek. Pro ženské co jezdí málo určitě ABS a ESP, do práce klimu, na štreku klimu, centrál pro zmatkáře jako jsem já a do ježdění po městě automatické všechno co se dá.

0/0
23.4.2010 23:27

Zapata

Re: Blbosti

No nevím, řekl bych, že v auta už dlouho žádný zásadní pokrok neudělaly. Je to tak 10 let pořád totéž akorát ty marketingové kecy. Klima, ABS, ESP a co dál? Nic jako nástup turbodieselů, nasazení vstřikování atd.. Prostě jenom koniny, co s autama moc společného nemají.

0/0
23.4.2010 23:40

Host

klasika

Mám ji stále doma...Modrá 2101 s 46tis na tachometru....jako nová....roku 1977 stála 66000kčs i s autorádiem Videoton.........ale nejsem páprda ale ročník 84:)))

0/0
23.4.2010 23:23

MiroTR

Re: klasika

Nojo, když ji v sobotu naleštíte a zas šoupnete do garáže pak je jistě jako nová. ;-D 

0/0
24.4.2010 8:13

computer

Re: klasika

No jo, ale určitě vám na tom všechno kvete. Prahy, blatníky, dveře. Nebo jste venkovskej, garážujete ve stodole a dědeček v zimě nejezdil.

0/0
24.4.2010 13:15

Host

Re: klasika

Proc by melo kvest? Nekteri auta i udrzuji.... ale pak je zas skoda to huntovat, protoze usili udrzet takovehle vozdilo ve 100% stavu a soucasne ho provozovat, je opravdu znacne.

0/0
24.4.2010 22:21

Duke Nukem

Re: klasika

kdyby blbost kvetla..;-D

0/0
25.4.2010 15:24

Host

Re: klasika

......tak bys byl osypanej jako jablon v kvetnu? To byla podstata sdeleni?

0/0
25.4.2010 23:02

Joseph1

no vidíte to

nebýt komunistů mohli jsme mít před 40 lety dvoulitrový škodovky na světové úrovni.

Takhle to bylo skoro se vším ve všech oborech.

Že jsem teď tam kde jsme, děkujte komunistům. Vlastně můžeme být rádi, že na tom nejsme ještě hůř.

0/0
23.4.2010 22:59

swiss114-3

Re: no vidíte to

to chape jen malo lidi, skoda

0/0
27.4.2010 16:12

Host

před 2 týdny jsem si koupil novou Ladu

a je mi úplně jedno že se vyrábí už 40 let. [>-][>-]

0/0
23.4.2010 22:45

Host

Re: před 2 týdny jsem si koupil novou Ladu

gratuluji k pokročilému alzheimerovi ;-D

0/0
23.4.2010 22:53

Host

Re: před 2 týdny jsem si koupil novou Ladu

Lada vydrží dvakrát tolik co VW-Škoda. [>-]

0/0
24.4.2010 0:18

Host

Re: před 2 týdny jsem si koupil novou Ladu

To určitě, hlavně když to do tebe napálí blondýna v SUVéčku :-P Rv

0/0
24.4.2010 0:49

Host

Re: před 2 týdny jsem si koupil novou Ladu

Tak to je celkem jedno, jedes-li ve skode, nebo ve vazu.

0/0
24.4.2010 9:07

Host

JUDr. PhDr. Mgr. et Mgr. Henryk Lahola říká:

tradiční ruská lada je nostalgií elitních řidičů:

http://www.henryklahola.nazory.cz/img/Babice_361.jpg

;-D

0/0
23.4.2010 22:42

Host

Cikánské auto

Rv

0/0
23.4.2010 22:36

Host

Re: Cikánské auto

Naopak, bylo to auto dobre situovanych Husakovych poddanych. Kde by na to cikan vzal? ;-D

0/0
24.4.2010 12:44

Host

Re: Cikánské auto

myslí to nejspíš tak, že předtím než začli cikáni kupovat v reichu ojetý meďáky tak jezdili právě v tomhle ;-)

0/0
24.4.2010 12:51

Host

je úsměvné jak si češi chválí takový vehicl

z cenově nejnižší kategorie. ve vyspělém světě byl out, kromě itálie, i fiat, pro svou pochybnou kvalitu. chápu že tehdy byl výběr aut velice úzký a češi věděli o autech velký kulový. však také  pamatuju jak se srocoval dav před hotelem jalta na václaváku, kdykoliv tam stál trochu luxusnější vůz. kamarád musel vozit v kufru žigula kus zátěže, aby vyjel v zimě kopec.

0/0
23.4.2010 22:19

levronko

Boli to skvelé autá na svoju dobu - 2.časť

... čo sa na spomínaných škodovkách dialo dosť často. Čo ešte dodať. Azda ešte to, že, keď sa aj ničo pokazilo, nebol problém opraviť to doma v garáži. Auto bolo vyrobené v roku 1974. Mojej rodine slúžil 36 rokov, potom sme ho predali, možno že ešte jazdí aj teraz. Dá sa povedať, že v tej dobe to bol piaty člen rodiny. Vraví sa, že tie prvé typy boli najkvalitnejšie, lebo tam ešte na výrobu dozerali Taliani. Podľa mňa Sovieti alebo Rusi novšími modelmi áut VAZ už nenaviazali na kvality typov 2101 až 2104. Tomuto autu sa  právom hovorilo NEZMAR, ale zvykli ho volať aj TRAKTOR VO FRAKU. Na toto auto nedám dopustiť a mám naň len tie najlepšie spomienky. Dúfam, že som škodovkárov neurazil - k tejto značke mám patričnú úctu.

0/0
23.4.2010 21:57

levronko

Boli to skvelé autá na svoju dobu -1časť

Mali svoje výhody aj nevýhody. V rodine sme mali tri škodovky - 120 -ky , takže som ich vždy porovnával s našim žigulákom. V zime to viac šmýkalo, trochu väčšia spotreba oproti škodovkám a mizerná alebo takmer žiadna ochrana proti korózii. Na tom našom (VAZ 2101 - pomarančová farba) začali kvitnúť predné blatníky po troch rokoch! No podľa mňa výhody prevažovali. Motor nevyžadoval takmer žiadnu údržbu. Mali silné plechy, takže pri menšej kolízii ich neskrkvalo ako tie súčasné superautá.V zime vynikajúce štartovanie, keď bola slabá batéria nakopol som ho aj kľukou. Vynikajúce kúrenie, ktoré prevyšovalo aj oveľa modernejšie autá.Veľký batožinový priestor, vošiel do neho veľký stan, kopa vecí na kempovanie. Pohodlne sa v ňom odviezli 5 ľudia. Nebol problém ani v teréne, vôbec sme ho nešetrili a jazdilo sa na ňom aj do hory. Bol veľkým pomocníkom pri stavbe chaty, keď sme ho preťažovali stavebným materiálom.Nikdy sa na ňom nezlomila poloos.Neboli problémy s termostatom ...

0/0
23.4.2010 21:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.