Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Značka na dálnici si spočítá auta a sníží jim rychlost

Sedíte za volantem svého auta a bezstarostně se řítíte po dálnici, aniž byste tušili, že pár stovek metrů před vámi se právě sťukl kamion s osobákem a silnice se ucpává. Najednou máte co dělat, abyste auto ubrzdili a neskončili na kufru vozu brzdícího před vámi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ladaba

Všechny kamiony do levého pruhu!

"Zároveň značky dokážou kamionům zatrhnout jezdit v pravém pruhu." To si dovedu představit ty následky! ;-D;-D;-D

0/0
26.4.2010 10:18

Darth.V

Zároveň značky dokážou kamionům zatrhnout jezdit v pravém pr

 A kde tedy potom pojedou , zase v levém ? ;-D Je vidět že si to po sobě ani nepřečtou ! A to vysvětlení funkce je taky katastrofální - systém zjistí že projíždí přílíš mnoho aut za sebou = hrozí kolize a zácpy . Tak sníží rychlost , tím se sníží rozestupy a zvýší se propustnost komunikace = ještě více aut za stejnou časovou jednotku .. tak zřejmě ještě víc sníží rychlost .. atd . ;-)

0/0
25.4.2010 23:37

mi_golem

jsem pro vybudování speciálních pruhů

jen pro kamiony,náklaďáky, autobusy, příp. tranzity. Svojí výškou snižují viditelnost, řidič osobního vozu přes ně nevidí a nemá přehled o dění před ním. Proto by se měly vyčlenit do separátních pruhů,pruhu.

0/0
22.4.2010 15:00

zd.sn

už vidím nažhavené policajty

Bude zajímavé když řidič projede značku max 100 , za ním se změní náhodou na max 40 a kousek dál bude stát pan R^R^chytrý s bločkem a pak něco dokazujte .  

0/0
21.4.2010 20:44

Host

Re: už vidím nažhavené policajty

Bude to presne obracene. Prave ze ty muzes tvrdit, ze v dobe tveho prujezdu tam byla 100.

Z presumpce neviny vychazi, ze policajti musi dokazat tobe, ze tam v dobe tveho prujezdu byla 40 a ne 1000.

Takze klid...

0/0
22.4.2010 22:33

Host

Ty kamiony v pravém pruhu

To je zase výplod :D. Tak kde teda budou jezdit?

Jinak doufám, že na celém pražském okruhu nebude nějaké dementní omezení rychlosti kvůli hluku EU

0/0
21.4.2010 19:41

Host

Re: Ty kamiony v pravém pruhu

V prostředním a hlavně v levém... srovná se rychlost na ideálních 80km/h to má dálnice největší schopnost absorbovat auta :-) Značka zákaz předjíždění nákladních vozidel je prostě přežitek.

0/0
21.4.2010 23:22

Host

Doufám, že to taky zrentgenuje posátku,

a vyhodnotí jestli má čisté prádlo ;-O Policejní stát ;-€

0/0
21.4.2010 19:38

Host

Zároveň značky dokážou kamionům zatrhnout jezdit v pravém pr

Tu značku už znají kamióny dávno ;-D

0/0
21.4.2010 19:18

Host

Kapacita...

Usměrnění vozidel do stejné rychlosti, zkrácení rozestupů a tím zvýšení kapacity je jen teorie - v praxi to NEFUNGUJE!!!

I v zahraničí, kde je to už realizováno, přináší efekt až současné zpojizdnění ostavného pruhu - bez toho to jsou jen vyhozené prachy...

0/0
21.4.2010 17:43

Brainwashington

Vypadá to jako to co je už 30 let v Némecku běžné, ale

vsadím se, že to bude po Česku a nebude to fungovat! Stejně na D1 utopili 200 milionů za informaćní cedule a jejich řídící centrum nékde na divokém východě a, taky to 100% nefunguje ! ;-D;-D;-D Česko stát belbců!

0/0
21.4.2010 17:01

Andee in Red Book

Re: Vypadá to jako to co je už 30 let v Némecku běžné, ale

Nioc takového 30 let v Německu běžné není. S podobnými systémy začínali na přelomu tisíciletí a to jen proto, že jim kolabovala doprva na dálnicích kolem velkých měst způsobem, o kterém se nám na Jižní spojce nezdá ještě ani omylem...:-P

0/0
21.4.2010 17:39

Host

Re: Vypadá to jako to co je už 30 let v Némecku běžné, ale

Uznávám, že na A9 je to tak 15 let. Stejnak je to často 4-5 hodin Stau! :-/

0/0
21.4.2010 19:15

HrubesaMares

Re: Vypadá to jako to co je už 30 let v Némecku běžné, ale

tech milionu bylo 5x tolik...tzn. miliarda ;-(Rv

0/0
22.4.2010 11:36

HrubesaMares

tak to je opravdu uzasne

za socializmu byla tzv. zelena vlna, a slo to i bez pocitacu

Dneska Eltodo nezvladne seridit 4 semafory za sebou (na Zlicine).

O delsich ulicich (Vrchlickeho, Evropska apod.) nemluve.

Ale hlavne ze to bude stat peknych par miliard...

Nepatri nahodou tahle firma jednomu byvalemu primatorovi Prahy?

0/0
21.4.2010 16:58

Tomi480

Re: tak to je opravdu uzasne

A jaka byla hustota dopravy za komousu, v tom je trochu rozdil, ne? A na Evropske zelena vlna

existuje, jen se musi jezdit predpisovou rychlosti, Jenze tam se kazdy

riti jak blazen a pak se divi, ze musi na kazde krizovatce brzdit na

cervenou.

0/0
21.4.2010 22:01

HrubesaMares

Re: tak to je opravdu uzasne

jaky ma hustota dopravy vliv na navazovani zelenych na semaforech?

Na Evropske to funguje - taky si vsimnete ze jsou tam vsude znacky povolujici 60 km/h, prestoze uz par let je bezna rychlost ve meste 50 - proc asi? Jinak nove osazene semafory u Divoke sarky do toho taktu nezapadaji :-(

0/0
22.4.2010 11:41

Tomi480

Re: tak to je opravdu uzasne

Hustota vliv ma - kdyz je moc aut a dlouhe kolony, tak se jednak na tu 60-tku nestaci rozejet, a take vsichni nestaci projet na zelenou, takze stejne zastavi na tom asmem semaforu anebo se zastavi u kolony na dalsim semaforu.

0/0
22.4.2010 11:51

Host

Ale?

Není to tak dávno, co se firma Eltodo chlubila tím, jak to mají všechno nasimulované, spočítané a vychytané.

No nevím, zkuste si projet úsek Bucharova - Radlická k Andělu a vytečou vám nervy. Těžko se v Praze hledá místo, kde by byly semafory nastaveny více dementním způsobem. Nebo mi někdo dokáže vysvětlit, jak červená na T-křižovatce, kde jedou auta pouze po hlavní a ani nepřecházejí chodci, přispívá plynulosti dopravy? Nebo proč když mi skočí na jednom semaforu zelená, objeví se na druhém, o 50 metrů dál, červená?

0/0
21.4.2010 16:50

Host

Re: Ale?

Meli by zavest to co v USA, kdy je u kazde i mensi krizovatky v zemi smotany srat co detekuje projizdejici auta. To pak ovlada semafor. Treba kdyz jste sam, tak vam automaticky hodi zelenou. Nebo kdyz se dela kolona, tak prodlouzi interval apod. Holt civilizace.

0/0
21.4.2010 16:52

Brainwashington

Re: Ale?

Občas to je i v Česku, ale to nesmí jet pŕed váma řidićka, která, aby nedej Bůh nepřestopila zákon, zastaví 10 m pŕed kŕiźovatkou a pak čučí na čerbvenou půl hodiny a nechápe co se děje a, źe je za ní najednou 100 vozů ji nepřijde vůbec divné! ;-D

0/0
21.4.2010 17:05

Host

Re: Ale?

Copak řidička - to se dá i pochopit- Drezůrovaná cholerickým manželem se potom bojí jet i bez něj. Ale horší je, žo tohle dělají řidiči cvhlapi. Ti zkušení, vyježdění, vše znalí - jak svým kamarádům vždy říkají.

0/0
21.4.2010 21:48

Host

Re: Ale?

To ma drobnou nevyhodicku - nedokaze to rozpoznat motocykly natoz cyklisty. Pak tam muzete opravdu tvrdnout hodiny, dokavad dotycni nespasou prestupek.

0/0
22.4.2010 10:00

Host

Kontrola

A bude to včetně radarů nebo dodržování nastavené rychlosti bude záležet na dobré vůli?

0/0
21.4.2010 16:43

Host

Praha

Jo proto je na radnici takova tlacenice.

Musi se vypsat nova zakazka, musi se vyuzit toho, ze Prahu nekontroluje nejvyssi kontrolni urad.

Faze 1 je dat predzvykane informacre pisalkum, co to budou vychvalovat, az do doby nez u lidi vznikne potreba teto sluzby.

Pak uz jen 100 miliard a vily v toskansku.

0/0
21.4.2010 16:31

Host

Tak kolik tipujete cenu?

Ja tak 20 miliard, v prubehu vystavby zvysene na 150 miliard.

Jako postranni efekt to bude merit rychlost a fizlovat pocet lidi v aute a jejich fotky posilat domovnim duvernikum.

0/0
21.4.2010 16:29

Andee in Red Book

Re: Tak kolik tipujete cenu?

Pokud to bude umět ty tři věci ve druhém řádku, tak to projde za jakoukoliv cenu ;-)

0/0
21.4.2010 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.