Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré železo mládne v čínských rukách. Nové tváře pro auta, která známe

Mohla by z toho být docela zajímavá soutěž "poznej auto, které znáš". Modely, které potkáváme na silnicích, a které už se odebraly do automobilového důchodu, ještě nadělají velkou parádu v nabídkách čínských automobilek. Na autosalon do pekingu se těší další počínštělí evropané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

Musím ocenit redakci

R^....konečně si někdo v ČR všiml, že Čínská auta nejsou zdaleka jen samé nelegální plagiáty a tu a tam něco špatného vlastní konstrukce, jak se mnozí u nás zasvěceně tváří, ale i spousta dobrých legálně licenčně vyráběných aut. Už mě opravdu nudí číst u každého čínského auta, o kterém se u nás napíše spekulace o tom, čemu že se to podobá - už se z toho stala posedlost, a někteří lidé hledají podobu k modelům jiných automobilek úplně u všeho, protože Číňané přece kopírují. Přitom modely mnohých evropských, amerických či japonských značek jsou si podobné, jako vejce vejci. Vrcholem asi bylo, když jsem četl článek o pick-upu, který byl licenčně vyráběným Isuzu, ale autor měl potřebu zdělit světu svůj poznatek, že jde o plagiát Toyoty. Jistě, plagiátorství je v Číně častější, než jinde - ale to ještě neznamená, že většina aut z Číny jsou plagiáty.

0/0
23.4.2010 9:16

Host

Favorit

Mohli by začít vyrábět Favorita. Na svou dobu to bylo pěkné auto. Dnes už se auta s hranami moc nedělají, samé nevzhedné obliny. A mohli by dotáhnout do konce antikorozní ochranu, konečně by se tak mohlo fávo dočkat pozinkované karoserie a motoru 1,6ky a nějakého dieselu. :-)

0/0
22.4.2010 22:19

Host

Re: Favorit

myslím, že je spousta hranatých aut, i starších, než Favorit, které ho designem a hlavně jeho nadčasovostí nechávají daleko za sebou.

0/0
25.4.2010 13:58

Host

Re: Favorit

Jo ve Formanu mel byt karburatorova 1.6 75kW primo od skodovky. Bohuzel fauvé zatlacilo a dockali jsme se nevykonne 1.3jky temer s polovicnim vykonem a ve felicii 1.6tek z golfu. Tfuj! Mohli by to cinani nebo kdokoliv trochu ozivit, karoserie i dnes je stale nadcasova, samozrejme ze interier a svetlomety by museli byt prepracovany.

0/0
25.4.2010 15:44

Host

Re: Favorit

Jj, bylo by to dobré. Konečně by se dalo všechno použít, co bylo dříve plánováno.

0/0
26.4.2010 13:58

sirco

Běžná věc, s licencema se dokonce kšeftuje i mezi velkýma

automobilkama. Ostatně, bývalý východní blok ze západních licencí na spotřební zboží žil, protože sám nebyl schopen nic pořádného udělat.

0/0
22.4.2010 21:19

Host

jen se smějte

za pár let budem číně zobat z ruky ,podceňování je velmi nebezpečné!!!!

0/0
22.4.2010 17:29

Host

Re: jen se smějte

je to tak :-/

0/0
25.4.2010 20:46

Warhead_bia :P

ehm

obe verze vypadaji strasne ne diky cinsky trhu ;-D

0/0
22.4.2010 17:17

Host

síce sa teraz smejeme, ale...

smiech nás prejde keď sa Číňania naučia vyrábať aj autá (prípadne iné zariadenia vysokej technologickej úrovne) v podobnej kvalite ako je naša. Podarilo sa im to pri textile, obuvi, elektronike, IT a myslím, že sa im to podarí aj v iných odvetviach. A potom nám Pán Boh pomáhaj.

0/0
22.4.2010 17:11

Host

Re: síce sa teraz smejeme, ale...

No a? Pak Čína zbohatne, zvykne si na vyšší standard, lidi tam budou mít vyšší platy, přestanou být tak levnou pracovní silou, jejich výrobky budou dražší, a pak už třeba začneme zase makat my a budou zobat z ruky zase oni nám. Teď je to ovšem pro nás ideální stav, oni makají za pár chuanů na den a my díky tomu máme jejich levné výrobky.

0/0
25.4.2010 12:25

Host

porse

ceska verse ;-D

0/0
22.4.2010 16:51

chesterfield

Re: porse

mazej si udělat úkoly do školy než přijdou rodiče z práce

0/0
22.4.2010 16:58

Host

abc

tak to presne neco pro skodovcicku.....s tim jejich tourem tam budou 30 let

0/0
22.4.2010 16:15

Host

nejlepsi auto

 PORSE to je auto cena,kvalita,spotreba

0/0
22.4.2010 16:08

Host

Re: nejlepsi auto

PORSE - co to je? Nějaká čínská kopie PORCHE?

0/0
22.4.2010 16:10

BlkRider

Re: nejlepsi auto

a PORCHE je co? Vietnamska kopie Porsche? :)

0/0
22.4.2010 16:41

Host

Re: nejlepsi auto

R^;-D

0/0
23.4.2010 8:19

Host

Re: nejlepsi auto

;-D

0/0
25.4.2010 13:58

legnaw

vejram

ten cinsky fiat ma uplne rysy poslednej serie ala golf 6....

0/0
22.4.2010 14:11

Host

Re: vejram

a to stačí vyměnit jen světla a masku chladiče. O kvalitě ne třeba pochybovat:-)

0/0
22.4.2010 14:59

Host

Re: vejram

Golfa 6 jsi neviděl ani z kilometru bambulo

0/0
22.4.2010 16:01

Jarousheq

Re: vejram

ono taky není o co stát...

0/0
22.4.2010 16:21

swiss112-1

budou se dat po Paroubkove viteztvi sehnat

tusexovy bony?

0/0
22.4.2010 13:41

Host

Re: budou se dat po Paroubkove viteztvi sehnat

Půjde to podle starého vtipu:

Budou za komunismu peníze?

Dogmatici tvrdí, že ne, revizionisté, že ano, ale praví marxisté ví, že jak u koho.

0/0
22.4.2010 14:56

Andee in Red Book

Re: budou se dat po Paroubkove viteztvi sehnat

Jj, Palio bude pro vyvolené jako kdysi Uno ;-D

0/0
22.4.2010 23:23

Host

Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

ty státní Dejvů, které byly kopií Popla Kadeta byly tenkrát první neškodovky ve vládním parku. Dnes jezdí spousta lidí v Kia nebo různých Chryslerech a ani neví, že je to korejský export. U těch offroadů má Korea docela zřejmou převahu, jenom se prodávají pod jinými značkami.

Převzetím Saaba a licencí na Fiaty to začíná v Čině stejně, jako před 20 lety v Koreji. V roce 2025 bude evropský průmysl v nejtěžší krizi, až se zde začnou montovat čínské vozy místo německých. Stačí teď už Dacia, šlape mnoha firmám na paty. Rostoucí kvalita a stabilní ceny- to je nebezpečné. Kdo si ještě koupí Yeti nebo Outlander, když má lepší vůz o třetinu levněji?

0/0
22.4.2010 13:18

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

dát yetiho a outlander do jedný věty, to už chce slušnou dávku demagogie ;-DRv

0/0
22.4.2010 13:23

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

hledat takovy věci na idnes chce dost času. nemáte náhodou ve fábru už po pauze?

0/0
22.4.2010 13:27

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

oni v te dobe meli ve vladnim parku skodovky? achboze. krom toho havel jezdil R21 darem z F. a vypadal v tom blbejc, nez kdyby si nechal T613.

0/0
22.4.2010 13:33

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

Daewoo Racer tu byly už v roce 1988 pokud vám to čistě náhodou uniklo, soudruzi to tehdá někde získali načerno, stejně jako předtím Toytoty (typ už nevím).

Takže občan Havel rozhodně nebyl první, kdo si tu vozil prdel v nějakým Daewoo

0/0
22.4.2010 13:34

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

myslis nacerno v tuzexu? tam se prodavaly celkem bezne jako spousta jinych aut. co z toho delas vedu? akorat to byla predrazena rachotina.

0/0
22.4.2010 13:38

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

A koukám že dokonce perlíte, Chrysler si pletete s Chevroletem, bravo....

Chrysler se nikdy v Koreii nedělal, narozdíl od Daewoo s logem Chevroletu, což je současná nabídka Chevroltetu pro Evropu (mimo modelů HHR, Corvette a Camaro, které se vyrábějí v USA)

0/0
22.4.2010 13:36

;-)

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

S tím Daewoo jste to skutečně vystihl. Zatímco u nás si většina lidí myslí, že Daewoo zaniklo, a začali se tam vyrábět americké vozy Chevrolet, tak ve skutečnosti GM koupilo bývalé Daewoo motors, přejmenovali ho na GM Daewoo a to funguje dál. A pro některé exportní trhy se na vozy místo značky GM Daewoo píše Chevrolet, protože tamní zákazníci to rádi vidí. ČR patří mezi tyto země. Je to stejné, jako když ve Škodovce lepili na Felicii Pickup logo VW a prodávalo se to v zahraničí jako VW Caddy.

0/0
22.4.2010 13:59

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

Chrysler a z Korei?? 8-o To snad ani neni mozny co vsechno si ty lidi navymejsli. Kdyz uz tak Chevrolet (Daewo) a navic jen pro evropsky trh.

0/0
22.4.2010 15:10

;-)

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

Jak jsem psal výše, přsnější, než tvrdit, že Chevrolety pro Evropu se vyrábí v Koreji by bylo říct, že na Daewoo pro Evropu montuje koncern GM značku Chevrolet.

0/0
22.4.2010 15:53

Host

Re: Nad Korejci jsme se za Václava Havla škvířili

R^ jo to je lepsi

0/0
22.4.2010 16:12

Host

Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

nové modely stejně přicházejí jenom proto, aby se automobilky napakovali, protože se ty starý někomu zdají okoukaný, jde jenom o módu.

Jenže! Až ta auta vyrobí číňani v jejich proslulých kvalitativních standardech, budou z toho nebezpečné rozpadající se krámy Rv

0/0
22.4.2010 13:12

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Neboj, kvalita časem přijde a pak začne šrumec...

0/0
22.4.2010 13:28

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Za chvíli tady máme Volva vyrobená v Číně. Těžko je po koupi továrny budou dělat ve Švédsku s jeho daněmi a odbory zkaženými dělníky.

0/0
22.4.2010 14:59

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Než to číňani koupili tak se zavázali že výroba zůstane ve Švédsku (v číně je pouze manegment), takže až budete něco takového psátř ověřte si prosím fakta.;-)

0/0
22.4.2010 15:02

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Číňani se k něčemu zavázali? ;-D To byl hodně vysoký strom, ze kterýho jsi spadl, viď? 8-o

0/0
22.4.2010 15:59

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Nic o tom nevíš tak nemudruj.

0/0
22.4.2010 16:12

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Ano! Vývoj a výzkum i hlavní výrobní závody zůstanou kde jsou.;-)

0/0
22.4.2010 16:15

Mak1

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Japoncům se v 60.tých letech v Evropě taky smáli

A teď už je smích přešel;-D

0/0
22.4.2010 14:59

;-)

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Korejcům se hlupáci smáli v 90. letech.......

0/0
22.4.2010 16:20

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Jémináčku, už je tu zase to přiblblé novinářské klišé.

Ty jsi někdy někoho viděl smát se korejským vozům?

Nedůvěřevovat, nekoupit, to ano, ale smát se?

0/0
22.4.2010 21:24

;-)

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

vozům ne, ale těm co si ho koupili, těm ano....

0/0
22.4.2010 22:45

Host

Re: Nejde o ta auta, ta jsou bez problémů

Ano, ale nebylo to v 60-tých letech, ale v 70-tých letech. A nebylo to v Evropě, ale v USA. A nesmáli se jim, jen čuměli s otevřenou papulí, když se tam za ropné krize objevila Toyota s Corolou a Honda s Civicem, co žraly 1/3 toho, co ty jejich káry.

Ale jinak máš v podstatě pravdu.

0/0
22.4.2010 21:22

Host

Naše zlatá Škodovka

Škodovky jsou pěkný šunty. Jezdí v nich jenom čecháčci. Když přijedu na dovolenou a uvidím zde Škodovku "A" nebo "D" hned vím, že v ní jede Němec nebo Rakušan a jeho povolání je pomocný dělník nebo uklízeč.

0/0
22.4.2010 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.