Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fuego: pohledný třicátník ve špatné kondici

Další z mnoha letošních kulatin se týkají jednoho z nejhezčích aut 80. let. Třicítky se letos dožívá Renault Fuego, který v několika exemplářích zpestřoval čekání na poslední Spartakiádu i zhusákovatělému českému národu. Nástupce legendárních "kupíček" 15 a 17 dosud nepoznaným způsobem zkombinoval krásu s praktičností a připsal si i několik rekordů. Přesto se ale hitem nestal...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TATRA 613

zbabělí češi

0/0
3.5.2010 18:31

TATRA 613

Re: zbabělí češi

mě nejvíc udivuje,když tady někdo píše o tom,že měl v době normalizace západní auto.píše o něm jaké bylo atd. největší problém je ten. že nikdy nikdo nenapíše,jak k němu přišel,vydělal na něj. jestliže vyhrál ve sportce vyšší částku a koupil si za to západní auto,tak je vše v pořádku!!! ČEŠI, KTEŘÍ JSTE za normalizace měli západní auta:zapamatujte si tento příspvěk navždy až do smrti! [>-]

0/0
3.5.2010 18:34

Host

Re: zbabělí češi

a nechtel bys takove lidi veset na lucernach??

0/0
4.5.2010 9:32

TATRA 613

Re: zbabělí češi

a proč bych měl. já jen chtěl vědět, jakým povoláním si češi na ty západní auta vydělali.

0/0
4.5.2010 17:18

jahodove_ticho

Re: zbabělí češi

já Ti to klidně napíšu ty demente. Otec pracoval jako zvukař, kromě občanský práce jezdil každej víkend s kapelama i do zahraničí. Pokaždý musel jít s žádostí za soudruhy a protože jeho šéf byl hodnej soudruh a táta v práci uměl, tak mu podepisoval povolení k výjezdu. Takže takhle si vydělal na cizí auto a jeho nákup musel zdůvodnit tím, že ho potřebuje k vození aparatury. Když měl přijet, tak už před barákem čekali nenápadní soudruzi a vyhlíželi jestli se tatík vrátí nebo ne, případně otravovali mámu kdy že jako má přijet a zda si sebou nebral nějaký cennosti. Stačí ty trubko?

0/0
5.5.2010 11:03

TATRA 613

Re: zbabělí češi

tak to měl hodně dobrý job. to se poštěstilo jen pár lidem v republice.to nebylo jen tak si vyjet s kapelou za hranice. no když měl známé,tak to šlo.

0/0
5.5.2010 17:58

Host

Re: zbabělí češi

ne měl štěstí že byl dobrej a když místo něj jel soudruh, imperialisti se vyptávali proč je dnes zvuk tak špatný a cinkalo málo valut. Kšeft byl kšeft i pro soudruhy. Takže si prostě ti lepší soudruzi tatíka vydupali. A jo souhlasim, měl kliku velkou. [>-]

0/0
10.5.2010 0:03

Host

Renault 16 to bylo auto !

rodiče ho měli a dodnes na R16 vzpomínám a nemůžu se zbavit pocitu, že lepší auto v mém životě nepotkám. Mám Octavii nestěžuju si, ale R16 to není !

0/0
2.5.2010 0:39

Host

Re: Renault 16 to bylo auto !

jo šetnáctka TX super!

0/0
3.5.2010 12:29

TATRA 613

Re: Renault 16 to bylo auto !

rodiče byli v KSČ,že si mohli dovolit auto, které bylo dvakrát dražší než škodovka?

0/0
3.5.2010 18:24

Host

Re: Renault 16 to bylo auto !

Kdyby, kazdy, kdo byl v KSC, mel zapadni auto, vypadalo by to na silnicich docela jinak, ne? Casto tammdotycny ani nebyl, jen dokazal byt za dobre, kdyz bylo treba a nezlobit.

0/0
3.5.2010 18:57

TATRA 613

Re: Renault 16 to bylo auto !

i v tomto příapdě se z toho člověka vytrácely vlastnosit jako:morálka,

národní hrdost, čestnost,poctivost. Tyto vlastnosti češi tehdy vyměnili

za západní auta a jiné vymoženosti. zradili sami sebe.

0/0
3.5.2010 20:03

jahodove_ticho

Re: Renault 16 to bylo auto !

ty budeš dobře zahořklej umaštěnej malej závistivec co doma akorát fňuká....

0/0
5.5.2010 11:05

TATRA 613

Re: Renault 16 to bylo auto !

proč? práci mám na hpp..smlouvu na neurčito. kapelu mám taky.

0/0
5.5.2010 17:59

Host

Re: Renault 16 to bylo auto !

V KSČ nebyli. Otec byl řezník a matka zelinářka.

0/0
4.5.2010 8:31

TATRA 613

Re: Renault 16 to bylo auto !

Jenže i touto prací si na záapdní auto nikdy nemohli vydělat poctivě. šmelili vše bokem. Leda, že by prodali rodinný domek.

0/0
4.5.2010 17:16

Host

1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

To Fuego je nepovedený. Zlatá Škoda 120 LS kterou mám dodneška a funguje bez problémů. Jediný co zlobilo vod začátku je chlazení motoru který mě zlobí dodneška. [>-][>-]

0/0
1.5.2010 20:17

Host

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

Dnes by to byl smesny vykon. Ale dnes neni vcera.

Srovnavat Fuego a embecko je neslusne a melo by byt zakazano :-)

0/0
1.5.2010 20:29

Host

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

? ti nevim, ale já mám novou Octavii Combi 1.6 Classic  75 kW kterou sem si koupil v říjnu 2009 a výkonově bohatě stačí. tak proč by u starýho auta jako je Fuego mělo vadit 71 kW  ????????????????

0/0
1.5.2010 23:11

Host

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

Posli priste vice otazniku, mas jich tam malo.

0/0
1.5.2010 23:19

jahodove_ticho

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

hlavně tu někdo nepochopil poměr váhy vozu vs výkon motoru ;-D dneska si myslej že když maj nad 100kW v jakym to seděj brku, ale než to jejich přeairbagovaný auto plný elektriky a všelijakejch výstuží a výbavičky se odlepí od asfaltu je veterán s polovičnim výkonem o kilometr dál ;-D

0/0
2.5.2010 0:05

Host

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

Raketa to zrovna neni, ale nejak to jede....

0/0
3.5.2010 0:11

xfilesbrno

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

hmm auto z roku 1984 s motorem 1.7 a 71 kw se ti zdá málo a špatně? a co rok 2009 auto třeba š. Octavia, motor 1.6 a výkon 75 kw? myslím že jsi úplně mimo mísu. Tebou vychvalovaná Š. 120 měla 36.1 až 40 kw dle typu motoru..to teda taky žádný brko zrovna nebylo.. o designu nemluvě..Rv

0/0
2.5.2010 12:14

Host

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

120 GLS je (muze byt) sice peknej skoroveteranek, ale s temi 40.5 kW to zrovna zihadlo neni.

0/0
3.5.2010 0:14

Host

Re: 1.7 a 71 kW to je směšnej výkon

Jo a chlazeni si oprav, starou skoduli, kdyz je chladici okruh, ventilator a tesneni pod hlavou v poradku, neni zas tak jednoduchy uvarit....

0/0
3.5.2010 0:17

Host

hmm

jo, jo, jako klukovi se mi moc libilo. to se clovek jeste nebal prilizit k francouzskymu autu

0/0
1.5.2010 19:00

Hroznej puberťák

Re: hmm

To já se nebojím ani dneska, což o to. Zákazníci se bojej víc :-P

0/0
2.5.2010 0:23

Host

?

Co má pořád autor s tím Husákem? Chodil k němu snad na obědy, že je na něj tak fixovaný?

0/0
1.5.2010 10:48

Host

Re: ?

Za chvilku půjdeš do kopru, na autora článku nesahej. Tam se demokracie se nepřipouští.

0/0
1.5.2010 12:30

Host

DOPIS ZAMĚSTNANCÚ

Jako pamětník si vzpomínám na otevřený dopis zaměstnanců fy Reanault, ktrý tehdy otiskl Auto Motor und Sport. Zde se požadovali zastavit výrobu z důvodů velmi špatné kvality a poruchovosti. Zanedlouho se tak opravdu stalo. Já myslím že R8 a hlavně R16 byla super auta, ale Fuego moc ne.

0/0
1.5.2010 2:35

Host

Re: DOPIS ZAMĚSTNANCÚ

R8, R16, R12, tam nebylo co resit. ale uz treba R15, ktera byla prevlecenou dvanactkou stala za vyliz.....

0/0
3.5.2010 12:32

Host

Já jsem ho v 80. letech měl!!!

Světle oranžové s černou kapotou motoru. Byla to tehdy bomba. A spotřebu neměl prakticky žádnou, jednu plochou baterii. Jen to ovládání na šňůru bylo limitující, kamarád měl i autíčko na vysílačku. To jsem záviděl.

0/0
1.5.2010 0:57

sirkeci

Re: Já jsem ho v 80. letech měl!!!

Jooo, takoví prominenti jako ty se měli...To já tahal na provázku plastovou Tatru se sklápěčkou ;-D

0/0
1.5.2010 1:42

TATRA 613

Re: Já jsem ho v 80. letech měl!!!

no když jsi byl v KSČ,tak se to nedivím.

0/0
3.5.2010 18:28

Host

Re: Já jsem ho v 80. letech měl!!!

Ja mel takovy autobus a v KSC jsem nebyl.

0/0
3.5.2010 18:58

Host

Re: Já jsem ho v 80. letech měl!!!

:-D Ty jsi fakt zaslepeny zamindrakovany ublizeny trouba...R^

0/0
16.6.2010 8:11

sdsa

jo to byly casy

Kdyz jeste Renault vyrabel kvalitni auta .....

0/0
30.4.2010 20:52

MiroTR

Re: jo to byly casy

Tak. Strýc měl 110 Alpine a to bylo svezení ! :-)

0/0
30.4.2010 21:26

TATRA 613

Re: jo to byly casy

další komunista

0/0
3.5.2010 18:28

Host

Re: jo to byly casy

No to teda nevim. Bylo to prijemny auto, ale jen mozna prvnich par let, jako vsechny Renaulty. Mel jsem ho asi tri mesice a prezdival jsem ho "muerte", protoze s nim furt neco bylo. Super pohodli, bezva pocit z jizdy, ale sileny problemy s elektrikou.

0/0
30.4.2010 22:37

jahodove_ticho

Re: jo to byly casy

přesně výstižně popsaný Renault 80.let ...njn taky pamětník ;-DR^

0/0
30.4.2010 23:36

Host

Re: jo to byly casy

Krom pětky Renault nikdy nevyráběl kvalitní auta a spolehlivá už vůbec ne.

0/0
1.5.2010 15:42

Host

Re: jo to byly casy

Tak prave 5 nebyla nic moc. Takova plechovka.

Jinak ale klasicke vychodoevropske predsudky. Aftomobil tolka mercedes, Ivan govorit ;-D

0/0
1.5.2010 20:31

Host

Re: jo to byly casy

R8,R10, R12 ... tak nemel. hruza naopak byla R20, R30, R15 ...R18

0/0
3.5.2010 12:34

Host

Re: jo to byly casy

a samozrejme R16 - to byla bomba...

0/0
3.5.2010 12:35

Host

...mám ho

...jeden exemplář Fuega vlastním,viz odkaz.další z pěkný má jeden pražák dokonce se zástavbou 2.0 Turbo na 17" kolech.

http://www.tuningxcars.com/fotky/thumbnails.php?album=113

0/0
30.4.2010 20:21

Host

Re: ...mám ho

a nebyl by lepsi v originale?

0/0
30.4.2010 20:49

Host

Re: ...mám ho

MiraF:

je na něm snad něco neoriginálního?,...jen je trošku snížený a kola jsou dobový,zadní lampy origo,ale US,rovněž přední bílý blinkry,...

0/0
30.4.2010 21:14

afk

Re: ...mám ho

ac fanda Renaultu a majitel 2 kousku R19, tak musim konstatovat, ze

vymazleny original (tzn. bez hlin, nesnizeny apod) by byl skvostem. uz

jsem nebyl na Renault srazu v Jicine par let, ale mam pocit, ze se tam

origo Fuego objevovalo.

0/0
30.4.2010 23:08

Host

Re: ...mám ho

to chapu, ale dnes bych to smeroval vzhledove spis do vzhledu doboveho reklamniho prospektu. Eventuelne nejake upravy na motoru, kdyz by byla touha. Ale je to jen muj nazor.

0/0
3.5.2010 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.