Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën Nemo se bez ESP převrátil v losím testu na střechu

Přínos stabilizačního systému k bezpečnosti jasně prokázal nejnovější test rakouského a německého autoklubu. Při vyhýbacím manévru, kterému se říká "losí test", se auto bez ESP převrátilo na střechu. Vůz vybavený elektronickým hlídačem zvládl zkoušku bez zaváhání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Ani při losím testu

nesmíte jen  zavřít oči ... ;-D ... to je vám pak ESP na nic !!!

0/0
3.5.2010 19:57

Host

kromě toho těžiště samotnýho auta

stojí za zmínku posez řidiče za volantem. Frantíci maji (kvůli zdokonalení pohodlí) vysoký sedáky... to těžišti taky nepřidá...

0/0
3.5.2010 17:54

Host

ESP

Jak vlastne ESP zabrani zrovna tomu prevraceni?

0/0
30.4.2010 16:26

Host

Re: ESP

inu tak vzhledem k mirnemu pribrzdeni od esp se nebude moci tolik oprit o to zadni kolo a neprevrati se - simple as that ;-)

0/0
30.4.2010 16:52

Tadeusz Serepecki

Testy na nic

A co jako!? U nás jsem losa nepotkal, a když vám do cesty vběhne srnka, tak jste stejně v pr.eli jak Baťa s dřevákama... :-P

0/0
30.4.2010 8:16

Host

Re: Testy na nic

á pán je odborník: losí test na losya, a když nejsou, tak zavedem stírací test na stírací losy, že?

0/0
30.4.2010 9:59

Host

Re: Testy na nic

teď tě to štve, že jsi koupi takového šitkového frantíka!!!

0/0
3.5.2010 9:16

Host

Ještě že ve Francii nemaj soby

;-D

0/0
30.4.2010 6:37

Host

test

pokud chce někdo auto položit na bok,tak to rozhodně není problém ,zejména,když nejsou přesně daná pravidla .Prostě to je konkurence,tak jí musíme pošpinit a to stádo do toho nevídí.

0/0
29.4.2010 22:17

Host

Re: test

frantíku nevztekej se, máš prostě křáp, to je naprosto objektivní věc, a že prý ten test nemá pravidla? Ale to víš, že má.....

0/0
29.4.2010 23:47

Host

Re: test

když ten test dělá ADAC tak má jasná pravidla- cokoliv neněmeckého musí mít nějakou vadu nebo chybu..:-/

0/0
30.4.2010 7:31

Host

Re: test

což není žádnej problém objevit, v tý spoustě chyb ;-)

0/0
30.4.2010 10:02

Host

Re: test

a to u žádnýho výrobce aut, včetně těch německých..;-)

0/0
30.4.2010 13:14

Host

Re: test

moje auto na rovině na bok nedostaneš.

0/0
3.5.2010 17:56

Host

losí test

Zajímal by mě losí test např fóbie,která je vyšší,než širší navíc s hrozným podvozkem,ale na německý auta je na vše úplně jiný metr,protože tyhle testy jsou jen  marketingový počin ve prospěch německých automobilek.

0/0
29.4.2010 22:13

Host

Re: losí test

Neboj, Fobie ho naprosto v pohodě zvládne, nemá podvozek kývajjícího se francouzkýho kočáru.

0/0
29.4.2010 23:30

Host

Re: losí test

nebuď si tak jistej, že je fabie nějak moc stabilní, je to stejnej hrkač, jako ten Francouz..Rv

0/0
30.4.2010 7:33

Host

Re: losí test

to rozhodně není

0/0
30.4.2010 10:01

Host

Re: losí test

pak tedy Fabie horší francouze..;-D

0/0
30.4.2010 13:14

Host

Re: losí test

Fábie je moc vysoká a podvozek má poměrně primitivní - vzadu zkrutná příčka a vlečené kliky a pod. Zachraňuje ji jen její relativně malá velikost.

0/0
30.4.2010 11:45

Host

dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

tuhle jsem s Felicií (:-/) na magistrále provedl losí test, když mi z pravého pruhu z ničeho nic vjelo do prostředního auto přímo předemně stylem škubnutí volantem, bez blinkru, bez zjevné příčiny. nepředvídatelná věc. naštěstí neustále vim, jaká je kolem mně situace, tudíž jsem okamžitě filcku šoupl do levého. jel jsem 70 (povoleno) a on asi 40... zřetelně jsem cejtil (díky absenci elektroniky), co se s autem děje. ono to ESP bude mít opodstatnění i na suchu... a právě toto jsem myslel tím "závodnějším režimem"... né že na silnicích hodlám závodit. :-)

0/0
29.4.2010 18:56

Host

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

Děkuji, nechci! Své auto znám a řídit umím. Aby mi nějaký debilní počítač kecal do toho, zda chci jet smykem nebo ne? BTW, kamarátdovi ESP obrátilo auto na boku, protože najel ma pyl smrku na krajnici a ESP s tím jaksi nepočítalo. Tak narazil do svodiel v protisměru a náraz ho otočil na bok. Za normálních okolností stačilo držet volant a nebrzdit. Opakuji: děkuji, nechci!

0/0
29.4.2010 22:22

Andee

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

Jj a občas se stane, že někdo uhoří v autě kvůli pásům... že ESP i pásy v 999 situacích z tisíce hrají pozitivní roli je ti ale jedno, viď?Rv

0/0
29.4.2010 22:26

Cipous

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

1) Dalnice 3 pruhy v nemecku, 140km/h noc, srnka smyk vlevo a v pravo... a po cca 200m v klidu opet rovne. Dodnes si pamatuju, jak pistely gumy a auto bylo naklonene (meli jsme i rakev), uz jsem citil, jak jdeme pres strechu, ale nic.=> Mondeo r.v. 1999 s ESP.

2) Dalnice, 100km/h, vletel pes, skubnuti vlevo a auto na strese. Ford Focus r.v. 2006 bez ESP.(skoda 200tis.)

Od te doby jsem presvedceny, ze to funguje a tech 15tis za ESP v budoucnu dam.

0/0
30.4.2010 8:45

Host

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

čechy mezi vesnicemi 100km/h, pes, a já v klidu jedu dál jakoby nic.... pes už je v nebi a mě ani autu se krom krvi na kapotě nic nestalo

0/0
30.4.2010 9:11

Host

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

Tak to byl asi potkan, ne pes. I zajic uz dokaze v osmdesatce prerazit plastovou masku, pripadne spodni dil narazniku. Pohadky o tom, ze od psa jsi dojel jen umazanej, si nech do hospody.:-)

0/0
2.5.2010 10:32

Host

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

on Zetor něco vydrží, jen by mě zajímalo, roč si myslí, že jel stovkou?

0/0
2.5.2010 17:55

Host

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

trefil jsem zajíce v 80 km/h plastovou hondou Civic a ani autu, ani zajíci se nestalo vůbec nic. :-)

0/0
3.5.2010 17:59

Host

Re: dole se bavíte o tom, že ESP vlastně není moc potřeba...

Fekicie není vhodný etalon. Tam při jakémkoliv prudším manévru, otočím-li volant doleva, tak se auto nejprve prohne doprava, a pak teprve možná zatáčí tam kam má.

0/0
30.4.2010 11:47

Host

Volvo

VVOLVOV FOREVER R^R^R^

0/0
29.4.2010 17:51

Host

Re: Volvo

Welcome to the China brother...Ngyuen Van Ting.

0/0
29.4.2010 18:54

Host

Re: Volvo

To si povime za (dejme tomu) tri roky, ok? ;-)

0/0
29.4.2010 19:05

Host

Re: Volvo

談什麼

0/0
29.4.2010 19:43

Host

zadní sedadla

Co je to bílé na zadních sedadlech? neni to pytel cementu? :-/

0/0
29.4.2010 17:03

Host

auto

ve tvaru nevyvážené krabice, řidič jeliman, pak je potřeba mít všelijaké elektronické vychytávky. Nemám u svýho víkendovýho auta žádný elektronický pomáhače, ulevovače, posilovače a žádný krizovky nemám. Proč asi?...:-P

0/0
29.4.2010 16:39

Host

Re: auto

Protože jezdíš v klobouku s platem vajec na zadním sedadle :-P

0/0
29.4.2010 18:55

Host

Re: auto

Co rádíš dědku? Dnes má minimálně posilovač řízení a brzd snad každé auto.;-D;-D;-D

0/0
29.4.2010 21:19

Host

Vůbec nejde o to, že ESP zvyšuje bezpečnost

Je to naprosto jinak, to auto je prostě mizerně navržené, automobilky (nejen ony) prostě chrlí na trh nedotažené šmejdy, které ještě nekolik let ladí a když už už je to slušně vyrobené, tak přijdou s dalším nezralým ovocem snažení polovičatých inženýrů.

Měl jsem několik aut bez ESP, protože ESP v té době nebylo a nikdy ani nebyl náznak, že půjde na bok, i když s ním třeba na polygonu v Mostě dělal to, co se na silnici normálně dělat nesmí a snad ani nepovede.

Navíc všechny tyhle systémy auto tak zesložiťují, že jeho spolehlivost dramaticky klesá. O tom, že ESP na sněhu pomůže nediskutuji, ale bohužel řidič je držen delší dobu v omylu, že "všechno jde hladce" a potom najednou narazí na fyzikální hranice, které ani ESP nezvládne a následná nehoda je v mnohem vyšší rychlosti než, kdyby vycestoval mimo silnici bez ESP.

0/0
29.4.2010 15:15

agava

Re: Vůbec nejde o to, že ESP zvyšuje bezpečnost

presne tak, problem je ve spatnem navrhu aut nebo nedotazenem. Teziste prilis vysoko,  spatny podvozek, prilis mekke perovani atd atd

0/0
29.4.2010 15:52

Host

Re: Vůbec nejde o to, že ESP zvyšuje bezpečnost

Vetsina Francouzkych aut je nedotazena, hlavne Citroen a Renault. Levny "pro nekoho libivy" auta. Kazdy rok novy model, ne-li dva. RvRvRv

0/0
29.4.2010 17:55

Host

Re: Vůbec nejde o to, že ESP zvyšuje bezpečnost

napsal majitel nadčasové fóbie 1,2 htp.Opravdu nevíš o čem píšeš,protože zrovna francouzi jsou technikou někde úplně jinde,než většina německých pseudozázraků.

0/0
29.4.2010 22:15

Host

Re: Vůbec nejde o to, že ESP zvyšuje bezpečnost

jj francouzský hejblátka a picovinky, který nikdo nepotřebuje a který vydrží fungovat sotva po dobu záruky....

0/0
29.4.2010 23:37

Host

Re: Vůbec nejde o to, že ESP zvyšuje bezpečnost

to samé u VW a Škoda potažmo Seat...Rv

0/0
30.4.2010 7:35

Host

kupte si

poctivý Volvo staré minimálně 13 let a máte po starostech...

0/0
29.4.2010 14:10

Host

Re: kupte si

volvo si koupím, až to bude pořádná čínská kvalita, do té doby o něm nechci slyšet. Nebudu jezdit křápem co má každej Viewegh

0/0
29.4.2010 14:37

Host

Re: kupte si

problem je v zivotnosti komponent ... treba prave elktronika. Nebo airbagy a pasy maji zivotnost 15 let, pak uz nikdo z vyvojaru a vyrobcu neda zaruku, ze budou fungovat !

0/0
29.4.2010 14:37

Host

Re: kupte si

Dejte si na youtube volvo vs. modus a hadejte ktere auto vyhraje!

0/0
29.4.2010 14:51

Host

Re: kupte si

mozna jste necetl prispevky pod videem ;-) Renault vs. Volvo - ehm

0/0
29.4.2010 18:05

Host

Re: kupte si

Vyvojari od Volva byli vzdy o nekolik let napred, nez konkurence. Ale za kvalitu, nove napady si nechaji take zaplatit. Design take mnoha lidem nevyhovuje a prave Francouzka nekvalitni a LEVNA auta se Evropanum libi :-/ Proto Volvo muselo pod Ford a ted pod Geely. Doufam jen, ze kvalita zustane na stejne, ci vyssi urovni jako dosud. 

0/0
29.4.2010 17:59

Host

ADAC testy

to, že ADAC manipuluje testy, se už bere jako hotová věc ...

0/0
29.4.2010 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.