Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozšlapte dýmku, spalte tvídové sako. Nový Jaguar XJ je moderní sportovec

Doba je zlá, aristokrati musí zavřít Timesy, odložit dýmku a zezadu přesednout za volant. Aby to nebylo tak příšerné, představil Jaguar nové XJčko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

THE BEST

HOST sem já :-))

Nejpovedenější auto v luxusní třídě,. Jsem unešen R^R^R^R^ Nejkrasnější interier to lemování dřevem vypadá jak v luxusních jachtách, interier se mi líbí  možná ještě víc než od Bentley Mulsanne. Kam se na to hrabe MB S class, BMW 7. Těch vidíme po Praze stovky, stejně tak jako Porsche Panamera nebo Audi A8, Češi si všichni kupujou to samé ;)

Normální Čech si koupí Mercedes nebo Audi, Čech se stylem si koupí nové XJ. Sečteno podtrženo

0/0
18.5.2010 20:29

Host

XFR není kupátko...

"...řízení si vypůjčili z kupátka XFR..." - je vidět, že pan motoristický žurnalista je skutečný "znalec"....

Další zplácanej/opsanej článek z jiných motoristických periodik.

0/0
6.5.2010 22:25

Host

Top class

Jako jedne z mála jsem už viděl - a jezdil. Všem radím - chtějte ho vidět naživo - ať už na něj máte nebo ne.. Je to naprosto jiné auto v reálu a na fotkách. Na fotografiích je skoro až "hnusné"..ale..proporce a lehkost, jakou na vás působí při setkání "z očí do očí", je diametrálně odlišná od obrázků.. Nejsem Jaguarem postižený, ale tak zásadní rozdíl jsem nezaznamenal u žádného jiného auta. P.S. Při řízení máte pocit ovladatelnosti auta o min. třídu menšího. Lehkost, obratnost..ani Sclasse ani 7bmw ani A8 tohle nenabídnout. Pro škarohlídy - ano, tyhle značky nabídnout zase něco jiného.. Bohudík nejsou všechna auta stejná a ideální.. Nebo snad chcete všichni jezdit kombíkovou Octávií řady II? ;-D

0/0
5.5.2010 12:39

Host

Re: Top class

Když jsem četl tvůj příspěvek, tak jsem si říkal, no zase jeden rozumnější člověk s názorem, ale tou poslední totálně nelogickou a jenom flamerskou větou jsi to zabil.Rv Ještě jsi do toho měl zamíchat Dacii a Žigulika.

0/0
6.5.2010 23:52

eterson

%%%%

XF je tak 1000x hezčí...

0/0
4.5.2010 7:48

Host

Top gear

Nedávno v repríze pořadu Top gear (TV Cool) postavili starý Jaguar Mk.2 z roku cca. 1959 vedle jeho tehdejších srovnatelných současníků z továren BMW a Daimler (o Audi nemluvě). Absolutně nikdo nenabízel technologicky a výkonově srovnatelný model. Beru samozřejmě v potaz anglický patriotismus autorů pořadu, ale tohle byla "doba Jaguaru". V současnosti se bohužel jen marně snaží navázat na dřívější úspěchy. Snad mu v tom nové řady XF a XJ aspoň trochu pomohou, jen mi tam chybí ty klasické Jaguáří linie... R^

0/0
3.5.2010 16:19

josefl

Re: Top gear

Pravda pravdoucí. Před nedávnem si na Jaguára jen hráli. Je na čase, že konečně vyhodili tu šaltrpáku z mondea a další díy z forda . Konečně to snad zase bude Jaguar.

0/0
3.5.2010 22:51

Host

Líbí, ale...

Auto se mi líbí i další testy ho chválí, zejména po stránce , provedení interiéru, úrovně techniky a jízdních vlastností. Jedna věc mi ale nesedí a to příliš dlouhý zadní převis karoserie...

0/0
3.5.2010 15:51

Host

a bude i verze na plyn

moc bych si to přál:-P

0/0
3.5.2010 10:03

Host

Nejsou ta turba u nafty opačně?

Malé při nízkých otáčkách a velké při vysokých? Tak, jak je to napsané, to totiž nedává smysl. Výhodou malého je nízká setrvačnost (rychle se roztáčí, odstraňuje turboefekt) a velkého zase velké množství dodávaného vzduchu (dotlačí motor do otáček, které by malé turbo nezvládlo). Mimochodem myslím, že první 535d to mělo obdobně.

0/0
1.5.2010 19:16

Arth-

Re: Nejsou ta turba u nafty opačně?

Jo, většina to má, jak píšeš...  ale Jaguar to má tak, jak napsali redaktoři.

Velký turbo, s variabilní geometrií lopatek je pořád menší, než skutečně velká turba. ;-) Takže se snadno roztáčí a funguje to bez problému. To druhý je ještě menší... a připojuje se jen při velkým zatížení a dalším požadavku na výkon. Je to vlastně něco jako "overboost". Připojuje ho elktronika a potřebuje na to prý 300milisekund. Taže 0,3s. To je dost rychle na to, aby to pracovalo správně a ke spokojenosti řidiče.

Já jsem se chtěl bránit proti tomu použití v Land Roveru! Ale pak mi došlo, že i Range Rover je vlastně Land Roverem - a popravdě nevím, jak to má.

Discovera má rozhodně turbo jen jedno.

;-)

0/0
1.5.2010 20:32

Host

Jaguar a stopa z Česka ...

Jen taková zajímavost ... tyto světlomety jsou vyvíjeny a vyráběny v České Republice R^

0/0
30.4.2010 22:37

Patriot2009

Re: Jaguar a stopa z Česka ...

To jsem netušil. To je dobřeR^

0/0
30.4.2010 23:41

Patriot 2009

Re: Jaguar a stopa z Česka ...

nyk si můžu vytvořit jiný ale budou mi chybět dukáty!!

navíc ty stejně brzo končíš....

0/0
1.5.2010 9:32

Host

Re: Jaguar a stopa z Česka ...

Zdar a to ani netušíš, že u nás (v nejmenované firmě ve Vyškově) se na to vyrábí pojisková skříň:)R^[>-]

0/0
3.5.2010 21:17

malan8

To se nepovedlo...

Do teď byly Jaguary nudné, odteď jsou ošklivé. Alepoň na obrázku. No nic, uvidíme v reálu. Třeba si poopravím dojem.

0/0
30.4.2010 18:19

Arth-

Re: To se nepovedlo...

No...  tohle jsme živý ještě nikdo neviděli, že ne...  i když připouštím, že obázky mě taky uvádějí do rozpaků...

Ale XF je jednoznačně krásný! To jen k tomu množnýmu číslu... ;-)

0/0
1.5.2010 20:22

JeFFik

Jooo

Já žasnu, co je tady konzerv s názorama mýho 90-letýho dědy, co už nežije. To auto má šmrnc, kterej Jaguár XJ poněkud postradál. Vždyť to byly těžkopádný limuzíny se silným motorem. Pod slovem Jaguár si představuju dynamiku, švih, dokonalou linii a to tedy nyní nová verze u mě splňuje.

0/0
30.4.2010 17:33

Patriot2009

Re: Jooo

Design XJ byl super. Nicméně né potom co byl 30 let stále stejný. Souhlasím

0/0
30.4.2010 18:38

xfilesbrno

Re: Jooo

no aby vy dva jste se neshodli:-/ tohle auto má zvláštní design, je třeba si na něj zvyknout, nicméně chápu že v 21 století auta nemůžou vypadat jako z roku 1970.. ten design je opravdu takový že se o něm dá hodně dlouho polemizovat..

0/0
1.5.2010 12:07

Patriot2009

Re: Jooo

Aby sme se neschodli? Vždyť já vůbec nevím kdo to ten Jeffik je...

0/0
1.5.2010 13:22

xfilesbrno

Re: Jooo

zajímavý že máte totožný názory, asi mladší brácha ,co?;-D;-D

0/0
2.5.2010 10:55

JeFFik

Re: Jooo

No brácho! Takhle mě zapřít na veřejnosti? Že se nestydíš! ;-D;-)

0/0
2.5.2010 14:01

PetrVobo

No nevim,

Pripada mi to jako obycejne, nudne, tuctove auto za kterym bych se neotocil.

Po XJckach vyrabenych v 80. letech s V12 motorem je mi z tohohle pokracovani docela smutno.

0/0
30.4.2010 17:09

Patriot2009

Re: No nevim,

Seš majitel starého XJ?

0/0
30.4.2010 18:38

PetrVobo

Re: No nevim,

Ja osobne ne, potencialni tchan ma tri kousky.

0/0
30.4.2010 22:31

Host

Re: No nevim,

potencionální tchán je člen sněmovny lordů nebo sněmovny reprezentantů? ;-)

0/0
30.4.2010 23:21

PetrVobo

Re: No nevim,

Pouhy sberatel veteranu :-)

Ja bych si taky poridil neco na spineni rukou po lokty od oleje, ale neni cas ;-(

0/0
30.4.2010 23:37

Patriot2009

Re: No nevim,

Jasně jenže tohle Jaguar neuživí. Těžko může žít z lidí kteří si to koupí jako veterána. Takže chápu že je ti možná smutno nad současnou produkcí ale právě pro tebe jsou tady ty starší kousky....

0/0
30.4.2010 23:42

PetrVobo

Re: No nevim,

To je jasny, nicmene pochybuju ze za 30 let bude mit neco ze soucasne produkce vetsi cenu nez prepocet na vykupni ceny pouzitych materialu ve sbermych surovinach. Vsechno jak pres kopirak, budouci veterany uz se nevyrabi. Z toho je mi smutno.

0/0
30.4.2010 23:48

Patriot2009

Re: No nevim,

No jasně ale to přece platí o všech současných automonilkách

0/0
1.5.2010 13:22

Host

...

Celkem pěkný, až na ty zadní světla. Ty se k tomu prostě nehodí. Takový zakončení se hodí k Lancii Thesis nebo nějakýmu Lexusu, od Jaguaru bych čekal něco konvenčnějšího.

0/0
30.4.2010 14:31

Host

Jag.... uz nikdy

Starsi XJ mame na firme a nikdo s tim nechce jezdit protoze je zvykem ze to odstavi nejaka banalni zavada... Jeste by meli po designu zapracovat i na kvalite...

0/0
30.4.2010 13:33

Host

Re: Jag.... uz nikdy

To už se právě stalo

0/0
30.4.2010 14:03

Host

Re: Jag.... uz nikdy

To se teprve uvidí...

0/0
30.4.2010 15:12

Patriot2009

Re: Jag.... uz nikdy

XJ přece není první vůz z produkce Jaguaru po nástupu Ratana Taty

0/0
30.4.2010 15:46

Host

Re: Jag.... uz nikdy

Co to mění na faktu, že s tímto vozem nejsou žádné skušenosti?

Co to mění na faktu, že s vozy po změně majitele jsou jen malé, a dlouhodobě žádné skušenosti?

Vůbec nic.

Ty jsi zkrátka optimista, všechno bude OK, vše je fajn. Obávám se ale, že tím nenahradíš nedostatek informací o voze, a nedostatek tvých znalostí.

0/0
30.4.2010 16:54

Patriot2009

Re: Jag.... uz nikdy

Bavíme se nejen o tomto voze ale o  nové produkci jaguaru. S XK a XF zkušenosti jsou a jen ty nejlepší. Zrovna ta ktesty s konkurencí dopadli skvěle.  Chválí je všude od novinářů po majitele. Nevím co tě na to mrozčiluje a proč musíš napadat mé znalosti.

0/0
30.4.2010 16:58

Host

Re: Jag.... uz nikdy

Jasně. S Fabií jsou zkušenosti taky nejlepší. A vůbec fšechno se supr. Ach jo.

0/0
1.5.2010 12:42

Patriot2009

Re: Jag.... uz nikdy

Co to má Bože společnýho s fábií? XK a XF jsou na trhu poměrně dlouho a zkušenosti s nimi prostě jsou....stačí se po nich podívat...

0/0
1.5.2010 13:24

Host

Jag XJ

Měl jsem tu možnost se v něm svézt loni v létě, den po světové premiéře po fabrice v Coventry a musím říct, že to auto je nádherné. Když jsem ho poprvé viděl na obrázku, nebyl jsem zrovna nadšený, ale v reaálu vypadá fakt dobře. Naprostá dokonalost je interiér, ikdyž v době, kdy jsem v něm jel měl ještě své mouchy, jako např. logo LandRover na LCD panelu po nastarování.

0/0
30.4.2010 12:56

Host

Absolutne spatne!

Zase spatne! Doufal jsem, ze po zverstvu od Forda je tu sance Jaguar zachranit, ale tohle je naprosto spatne! Tohle proste NENI Jaguar a nenapada mne absolutne zadny duvod, proc by se mel prosadit. Po charisma nema ani potuchy a ve vsem ostatnim je konkurence na mile daleko...:-((( Boha uz vyhodte designera a vysvetlete managementu, ze Jaguar musi v prvni rade, jako Jaguar vypadat, jinak budou muset bojovat cenou a takova bitva vede jen do pekel...

0/0
30.4.2010 11:41

Host

Re: Absolutne spatne!

Naštěstí o tom co je na pytel rozhodují kupující a ne účastníci diskuze. Prodeje jaguaru hovoří jasně. To co se prodávalo přes vstupem Ratana Taty sice byl "pravý" jaguar...nikdo ho ale nechtěl. Toto je moderní konkurence schopný vůz. Pokud bych neměl nové auto..klidně o něm budu uvažovat. Fandím jaguaru. XJ jse mviděl živě a je to paráda. Martin

0/0
30.4.2010 11:53

Host

Re: Absolutne spatne!

Ja jsem Jago mel a dodnes s majiteli komunikuji a nevim o nikom, kdo by fandil tomuto smeru vyvoje. Ano, prodala se hromada X-type, coz byl definitivni hrebicek do rakve. O zadnem Jagu (skutecnem, konkurujicim Maserati a spol) po S-type, ktery by byl komercne uspesny opravdu nevim. Hromady levnych Jaguaru s vnitrnostma Mondea pomerne dokonale zabije brand a odklon od tradice to jen dovrsi. Schvalne uvidime za rok/dva - tohel auto se bude prodavat jen za cenu nizke marze, prilis nizke marze...:-(

0/0
30.4.2010 12:00

Patriot2009

Re: Absolutne spatne!

Ale vždyť právě od těch levných jaguarů se odpouští. Tohle je krok správným směrem. A t ože nové jagu v Praze potkávám je toho důkaz. Najdi si ty statistiky prodejů..to hovoří jasně. Co jiné dokazuje úspěch když né prodej.

0/0
30.4.2010 12:07

Host

Re: Absolutne spatne!

Financni vysledek firmy? Hodnota znacky? To vse je pro budoucnost firmy dulezitejsi, nez objem prodeje. Neverim tomu, ze by tohle auto vydelalo na svuj vlastni vyvoj, natoz na budouci.

0/0
30.4.2010 14:37

james.bond

Re: Absolutne spatne!

to je prostě tvůj názor. Nikdo ti ho nebere, ale kategorické soudy jsou v této souvislosti poněkud hloupé. Tobě se to nelíbí, ok, už to víme. No a co?

Příští rok asi budu ve firmě řešit nové auto a o tomhle, pokud na to budou výsledky, bych klidně uvažoval.

0/0
30.4.2010 15:13

Patriot2009

Re: Absolutne spatne!

Jasně každý máme svůj názor. Ale já říkám znovu podívej se na statistiku jak stoupli prodeje po zavedení nových modelů XK a XF. Ja kse v poslední době ukazuje hodnota značky pokud nemá prodeje je k ničemu.

0/0
30.4.2010 15:50

Host

Re: Absolutne spatne!

X-type mám a mám ho velmi rád. Je to příjemné auto za ještě příjemnější cenu s velmi vysokou přidanou hodnotou co do jízdních vlastností částečně i komfortu a prestiže. Nepřijde mi na tom nic špatného.

0/0
30.4.2010 14:05

Patriot2009

Re: Absolutne spatne!

Nic proti xtype. Ale myslím že právě xtype byl krok vedle. Nezpochybńuju jeho kvality, osobně s ním nemám zkušenosti. Ale tenkrát měl automobilku vytáhnout z krize. Ale stal se opak těch několik málo věrných zákazníků kteří kupovali např. XJ to ještě více odradilo. A to jen ze snobského důvodu protože Xko bylo na jaguár levné.

0/0
30.4.2010 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.