Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel Meriva: povedená almara

Meriva je jedním z nejúspěšnějších modelů Opelu. Prodalo se jí milion kusů, excelovala i v žebříčcích spolehlivosti. Právě teď se chystá do prodeje nová generace, která je ještě povedenější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

večerní myšlenky

tak ted jsem koupil kiu ceed sw ale meriva by asi byla taky dobrá ,aut je ted mraky jen to vybírání co stálo nervy     no uvidíme

0/0
8.5.2010 21:22

Host

HURA konecne bude LPG!

No hura, konecne se zacne LPG Opel prodavat i v CR. Ted uz se nebudou moct originalni cesky opel servisy vymlouvat, ze auta s LPG nemuzou prijmout :-D, protoze s tim neumi. Kazdopadne hlavne at to nestoji o 100 tisic vic nez benzinovy jak u skodovky. Pritom samotna prestavba stoji 30 tacu :-D. Jinak jestli opel nezmenil strategii, tak to LPG se tam montuje stejne az po vyrobe autorizovanou firmou. R^ Jen proste neprijdete o zaruku auta, respektive motoru.

0/0
8.5.2010 18:03

Host

proti Oplu nic nemám, ale tohle se nepovedlo :-(

0/0
7.5.2010 19:27

rew1

Re: proti Oplu nic nemám, ale tohle se nepovedlo :-(

Cenově to bude asi zajjímavé. Ale tento styl vzhledu karoserií určitě ne. Lepší je klasický kombik propracovaný do detailu.

0/0
9.5.2010 17:04

Host

se opět povedla

Až doslouží předfejsliftová Meriva, tak jdu do nové, tohle auto je povedeny.

0/0
7.5.2010 16:49

Host

Starší verze byla vzhledově originálnější

Nemůžu si pomoc, ale vzhledově byla starší verze mnohem zajímavější. Hlavně měla svoji vlastní tvář, takže na ulici byla snadno k poznání a nebylo možné si ji splést s jiným vozem. Nevím, proč se dneska všechny auta sobě podobají jako vejce vejci. Žádná originalita. Aspoň, že Opel zabodoval s těmi dveřmi. Ty jsou fakt super!

0/0
7.5.2010 15:35

Host

Re: Starší verze byla vzhledově originálnější

..tady bych si dovolil s těma dveřma nesouhlasit! Originální to je, ale krok zpátky :o):-P:-)

0/0
7.5.2010 15:52

Host

Re: Starší verze byla vzhledově originálnější

Stara Meriva mela predek podobny s Agilou. Ja jsem Merive rikal "Velka agila". A z fotek nove Opel Meriva, je zrejme ze se podoba Agile B (nova agila).R^

0/0
8.5.2010 18:06

Host

Re: Starší verze byla vzhledově originálnější

Stará Meri je takové vajíčko na kolech, pěkné a spolehlivéR^

0/0
8.5.2010 18:43

Host

ty dveře - ach ta novota!!! Jinak hezký...

U novýho auta se elektronika (centrální zamykání...) postará o to, že dveře nepůjdou otevřít za jízdy. Až ale autu bude nějakých 10 let, pár lidí se při nedovření dveří (a starého zvyku dozavření dvěří za jízdy) zabije, nebo prostě "jen" přijdou o dveře, tak se to snad pak zas zakáže, a vlastně se tím dostaneme doo roku 1961. Nic nového, jen je vidět, za jakou cenu designéři vymýšlejí "věci" i na úkor bezpečnosti!! Ale věřím, že u novýho auta problém být nemůže...  asi se doufá, že za 10 let už se budem mít všichni tak dobře, že ojediny nebudou........... jestli teda nekrachne řecko, možná česko - to se ten "užasně" předpokládaný vývoj přibrzdí a snad víc vrátí do praxe (reality)! !:-PEU

Gladiátor

0/0
7.5.2010 14:18

Host

FWd: ty dveře - ach ta novota!!! Jinak hezký...

..doplněk...

PS: Jinak mám Opely rád, až teda na tyhle "supermoderní" dveře, co asi maji nalákat zákazníky, který mají zkušenost s autama asi jen z katalogů, nebo vyjíždění k servisům...

Gladiátor

0/0
7.5.2010 14:19

pavel.61

!!

Tak toto autko by mi bylo prednejsi,vice se mi libi nez Skoda Yeti

0/0
7.5.2010 14:10

Host

Starší meriva

Starší verze merivy je jednou z nejméně poruchovějších aut, byl jsem se na ni kouknout před rokem, dobrý ..ale potřebovali jsme víc místa kvůli dětem, takže nakonec Kia ceed SW.

0/0
7.5.2010 13:06

Host

tlačítka

Proboha co to vy novináři pořád melete o přeplácanym středovým panelu se spoustou tlačítek. Co je asi pro ovládání za jízdy bezpečnější? Kroutit nějakým joystickem a čumět na display, kde v menu vlastně jsem, nebo šáhnout po paměti po tlačítku a to zmáčknout? Ano chvíli to trvá, než se člověk naučí, kam přesně sáhnout, ale je to pohodlnější, rychlejší a bezpečnější...

0/0
7.5.2010 12:50

Host

Re: tlačítka

naprosto souhlasimR^

0/0
7.5.2010 14:24

Host

Re: tlačítka

Mno s tim nemuzu souhlasit, mel jsem radio primo od opelu to melo asi 8 tlacitek a kolecko a dalo se ovladat po slepu (i vzhledem k velikosti tlacitek). To jsem vyhodil po par letech jelikoz to nemelo AUX, CD, USB, SD,MMC. A poustet si kazety to uz vyslo z mody (radio z roku 2003 :-D). Mno tak jsem koupil Radio s Aux,CD,USB,SD,MMC a dalsi tunou vymozenosti a vysledkem je ze stejne zvladnu za jizdy ovladat tak max 10 tlacitek a i to je problem, protoze ty tlacitko jsou proste maly, nahazeny vedle sebe. Jinak radio ma asi cca 20 tlacitek (zapocitano i multifunkce) a na ovladani za jizdy je to hrozny. Ano zvykl jsem si, ale oproti puvodni ergonomie je to fakt vopruz.

0/0
8.5.2010 18:12

Host

dveře jak do skříně

Ráno když jsme se s mou drahou polovičkou sešli u skříně, měli jsme problém se mezi těmi dveřmi odbavit, tak jsem to vyřešil tak že oblečení hážu přes židli a ráno mám vychystáno. :-) Mám trošku strach aby to u toho auta nebylo podobně a cestující si nemuseli dávat přednost při vystupování, o vykloubení ramena při zavírání zadních dveří nemluvě. Tím ale celý systém nehaním, nikdy jsem to auto naživo neviděl a nevyzkoušel, autor článku žádný problém neměl, tak nezbývá naž si počkat až si to některý ze sousedů koupí nebo navštívit autosalón. Jinak Opel určitě dělá rozumná auta za rozumné ceny.

0/0
7.5.2010 9:20

maxibota

Wo co go???

plácat plácat až to celý přeplácat,hrůza desing

0/0
7.5.2010 8:54

Host

Re: Wo co go???

A co Roomster ? :-D To je jak kdyby to navrh zfetovanej typek, co si hraje na designera. :-D.

0/0
8.5.2010 18:14

Host

jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Chválím foto kufru, vypadá dostatečně velký, nicméně z venkovních fotek a umístění sedadel to kufr vůbec nemá. Autoři uvádějí 400 L a po sklopení zadních sedadel 920 L to je žalostně málo na rodinné MPV, v tabulce je uvedeno 400-1500 L (po sklopení předního sedadla??) Moc mi to není jasné. Pro rodinu se dvěma dětma a psem to asi moc nebude. 

0/0
7.5.2010 8:24

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

tohle není klasické MPV, na to má Opel Zafiru. Tohle je mini MPV, čili něco jako roomster nebo nissan note...

0/0
7.5.2010 12:46

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Jenže k čemu je dobré mini MPV, já myslel že MPV je multifunkční vozidlo, které díky variabilitě prostoru je vhodné především pro rodinu, tohle je evidentně auto které má menší kufr než Fabia kombi, takže pro rodinu určitě ne. A čtyři cestující s příručními zavazadly s tím taky asi na služebky moc jezdit nebudou. Aby pak Opel nedopadl jako Škoda Roomster a ta je na tom možná líp protože cílí spíše na drobné živnostníky.

0/0
7.5.2010 13:18

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Máme už šestým rokem starší verzi MERIVY (mimochodem, po 100.000 km zatím ani jedna závada), která je ještě o něco menší, a přesto je skoro k neuvěření, co všechno jsme v ní dokázali převézt. Posloužila nejen jako skvělý vůz pro pětičlennou rodinu na dovolenkových cestách, ale i jako stěhovací a nákladní vůz při stavbě nového domu. Protože jsem v práci jezdil i s FABII-kombi, dovolím si tvrdit, že MERIVA je o třídu praktičtější. Hlavně, FABIA je hrozně úzká, dozadu se tři autosedačky jako do MERIVY prostě nevejdou (osobně vyzkoušeno). V MERIVĚ nás pohodlně jelo na dovolenou k moři pět dospělých, ve FABII bylo utrpením jezdit v pěti i po městě. Mimochodem, ROOMSTER je na tom s šířkou podobně.

Takže závěrem - MERIVA pro rodinu rozhodně ANO (i pro pětičlenou :-)

0/0
7.5.2010 15:25

Andee

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Pro pětičlennou rodinu? Je pravda, že v roce 1991 jsme se ve čtyřech taky vešli na dovolenou do Itálie do Š105L, ale teď mám problém vměstnat sebe, manželku a dvě děti (3 a 1 rok) do auta podstatně většího, než Meriva ;-) Ale těch 400 litrů v základu by asi stačilo, když nevlečeš klasickej kočárek. Maximálně golfky a pak se 4-5 lidí může vejít, když to nepřeháněj.

0/0
7.5.2010 16:36

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Mini MPV je Opel Agila :-D Staci se podivat do technicaku. Roomster a mini MPV ? HAHA!8-o

0/0
8.5.2010 18:15

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Roomster nejde zařadit do žádny skupiny, je to paskvilRv

0/0
8.5.2010 18:46

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

a prdlajs agila je super mini, jako aygo, 107, c1, panda

0/0
8.5.2010 20:33

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

LOL tak to jses uplne vedle clovece. Agila JE Mini MPV, ma 5 plnohodnotnych mist k sezeni, vyssi posez (jako MPV) a uvnitr spousta mista (vcetne tech vzadu). Peugeot 107 nema 5 plhotnotnych mist je to nizke auto a leze se do toho blbe a pet lidi si tam pohodlne rozhodne nesedne. Prostorove reseni P107 a ostatnich TPCA mini aut bych prirovnal k trabantu :-D. TPCA auto jsou skutecne jen a pouze auta do mesta pro dva lidi. Agila toho zvladne mnohem vice avsak ve meste se take neztrati. A jako priklad uvedu ze v p107 jsme nenalozili stolni fotbalek, zatimco do agily se s prehledem vesel a tomu ja rikam rozdil mezi MPV a tim co si na to jenom hraje.R^

0/0
9.5.2010 10:12

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Vždyť to tam máš napsaný: 920 l je objem měřený po hranu oken, až do stropu je 1500 l.

Mám Hondu Jazz. Na různých serverech (oficiálních Honda v různých zemích) se u tohoto vozu udávají následující objemy zavazadlového prostoru: 335 l, 337 l, 366 l, 399 l, 428 l. Vše je správně, ve všech případech jde o totožné auto, jen se liší metodika měření.

(V českých motoristických časopisech se pochopitelně - zvláště při srovnávání s koncernovými vozy - udává vždy ta nejnižší hodnota.)

0/0
7.5.2010 16:19

Andee

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Ale to vychází z evropské metodiky. Ta kvůli bezpečnosti počítá vždy s objemem po kryt zavazadlvého prostoru. Taky už jsem na to narazil, že zejména americké servery se s údaji o velikosti značně liší.

0/0
7.5.2010 16:38

Host

Re: jaká je skutečná velikost zavazadlového prostoru?

Nevychází to z evropské metodiky. Jo, kdyby to bylo tak jednoduché... (americká Honda udává 20.6 cu ft, což je 583 l.) Výše uvedené hodnoty základního objemu kufru jsou ze stránek české, německé a anglické Hondy a serveru auto.cz. Objem po sklopení sedadel je od 883 l po 1396 l - opět dle metodiky (btw americká Honda udává 57.3 cu ft, což je 1623 l.).

0/0
7.5.2010 17:12

Host

Krap

Zajdi si někdy do showroomu Renaultu a hnedka potom k Opelu. Nejen že změníš názor ale ještě budeš o Opelu uvažovat, teda pokud budeš chtít vyměnit svojí fábku HTP a pokud se na tuhle značku finančně zmůžeš. Opel je přímej konkurent WV tak jako nevim jakej křáp..To už bych řekl o Škodovce, že je křáp, když sdíli všechno s WV a nemá svůj vlastní vývoj a nápady ..bohužel ale nemá na vybranou takže značka neznačka když je pod křídlama WV...

0/0
7.5.2010 8:05

hugo.tom

Re: Krap

když tak už VW :-) Ale jinak souhlas, Opel to rozjel dobrým směrem, nová astra, insignie vypadají hodně dobře. Rozhodovat se mezi VW a Opel, tak jednoznačně Opel.

0/0
7.5.2010 10:45

Andee

Re: Krap

A díky FDiatu hodně vylepšili motory - maloobjemové 1.2 8V a 16V a špičkové commonraily pro střední třídu. Dneska už bych o Opelu klidně uvažoval, byť má z přelomu tisíciletí za sebou slabší období R^

0/0
7.5.2010 16:42

Host

no křáp nekřáp

Hned bych ho brala,nový auto je nový auto,zas bude pár let jezdit bez poruch.Jen se mi nelíbí moc ten zadek.:-/

0/0
7.5.2010 7:51

Host

opl je křáp pro německý důchodce

Rv

0/0
7.5.2010 0:08

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

No pro takovýho Ynteligenta jako jsi ty rozhodně nebude. ;-D

0/0
7.5.2010 1:03

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

má pravdu předsedo je to opravdu pro grossfatera.

0/0
7.5.2010 7:17

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

Bozicku, prosim dodejte mi ten krap! Znacka, ktera vychazi ve statistikach TUV, DEKRA atp vzdycky lip nez zbozstovany LidovkaWagen - Beru! A dvere proti sobe - proc ne, kdyz to funguje ?!? Hodne jsem najezdil se starou Merivkou a to auto bylo (aspon u nas, kdyz vidim registrace napr. v Nemecku) velmi nedocenen - design mozna nic moc pro chlapy, ale ta prakticnost neuveritelna! R^

0/0
7.5.2010 7:25

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

Souhlasím. Merivu mám jako služební káru a nemůžu si na ni nějak zásadně stěžovat. Kopírky, počítače, nářadí na montáže... všechno se vleze... pak pár pohyby narovnám sedačky a naložím tam rodinu i s kočárkem... R^

0/0
7.5.2010 12:52

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

Tebe já znám, minule si tvrdil že by sis italské auto nekoupil ;-D, ty máš doma v pokojíčku na plakátu Hummera, že jo?? To ale nemůžeš srovnávat, až vyrosteš a koupíš si první auto tak na to přijdeš. A teď sypej do školy, ještě stihneš velkou přestávku.

0/0
7.5.2010 9:14

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

zavidis mladi, vid... ;-D

0/0
7.5.2010 14:27

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

;-D;-DR^

0/0
7.5.2010 16:47

Host

Re: opl je křáp pro německý důchodce

jo kdybys to řekl v roce 1998 tak bych tvou větu i podepsal. Teď je Opel(naštěstí) dost dobrý auto.. apropó byl jsi teď někdy v Německu? co bys na to řekl že důchodci v Něměcku většinou jezdí v Mercedesu? a ti východní ve Škodovkách a Daciích a sem tam i s VW? tak a teď mudruj..;-D;-DRv

0/0
8.5.2010 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.