Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Greenline: ekologické škodovky, které umějí samy startovat

Přijedete na křižovatku, svítí červená. Vyřadíte, motor se vypne. Sešlápnete spojku a bleskově naskočí. Říká se tomu systém Start-Stop a poprvé v historii ho můžete dostat i ve Škodovkách. Konkrétně v nové generaci Fabie Combi a Roomsteru s označením Greenline.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

kdysi před léty

auta na křižovatkách taky sama vypínala motor a nepotřbovala k tomu žádná hejblata, dneska aj sami nastartujou, holt evoluce..

0/0
1.6.2010 10:02

Deleter

---

Start-stop systém není problém, když se posílí startér. Podobně jako u vypínání přívodu paliva při brzdění motorem se hlídají poměry v motoru a když je třeba studenej, tak se to vypínat nebude. Akorát nechápu tu rekuperaci, pokud nejde o hybrid nebo elektromobil. U normálního auta se akumulátor dobíjí nejenom při brzdění. Možná použijí tzv. startérgenerátor, ale to je málo pravděpodobné, je drahý.

0/0
6.5.2010 19:56

Host

ekologické auto?

a není to protimluv?  pokud auto nejezdí na vzduch, vypouští emise, na jeho výrobu je potřeba hodně energie, není 100% recyklovatelný, tak nemůže být tento výrobek ekologický. Rv

0/0
6.5.2010 17:53

Host

Re: ekologické auto?

Slovo které hledáme je "Ekologicky šetrný", což v praxi znamená "šetrnější než u obviklého auta" ... tak klid bobe

0/0
6.5.2010 19:11

Host

Re: ekologické auto?

když už tak obvyklého auta, nicméně nadpis zní: ekologická Škodovka.. co je na ní ekologického?Rv

0/0
8.5.2010 11:15

Host

ekologické auto?

0/0
6.5.2010 17:51

WIFI

Návrh

Pokud chtějí ušetřit energii, tak bych se vykašlal na systém start stop, kterej akorát zvyšuje zátěž (a snižuje tak životnosti aku) a místo toho šetřit energii jinak - všechny světla, kde to lze nahradit LED (tj. určitě zadní, třetí brzdové, interiér, možná i hlavní světlomety), je rozdíl, zda světla budou brát 60 W nebo 5 W, to by na spotřebě udělalo mnohem víc

0/0
5.5.2010 9:14

bechernik

Re: Návrh

ano, udelat to presne.... nula nula prd... ;-D

0/0
5.5.2010 17:36

Host

Byla tu zminena biopaliva

Protoze by ten prispevek zapadl a protoze se to tyka i tematu spotreby paliv, hodim kopii prispevku jeste sem, abyste se mohli vyjadrit:

Ohledne biopaliv - nesmite vsemu hned verit. Ja kdyz vidim ten veletoc z absolutni podpory lihu a bionafty po absolutni zatracovani, tak jsem obezretnej a zacinam vetrit nejakou levarnu. V cimpak zajmu asi je, aby se biopaliva nerozsirila? Premyslejte. Napovim. Bramborova lobby (zemedelci) byla prevalcovana uplne jinou a mocnejsi lobby.

BTW, to ze na kazdy litr bionafty je potreba 6 litru normalni nafty, to je evidentni nesmysl. Zkuste chvili patrat a zjistite, ze informace jsou naprosto protichudne. Pravda bude nekde uprostred, ale vzdycky vic tam, kde z toho kouka min penez. !!

0/0
5.5.2010 8:15

Host

Re: Byla tu zminena biopaliva

Dovolim si muj nazor trochu rozvest:

Pro biopaliva mluvi, ze podporujeme mistni zpracovatele a vyrobce. Dale, minimalizujeme moznost primych ekologickych skod. Neni treba dopravovat ropu na velke vzdalenosti - ropovod a trajekty. Pole, co dosud lezely ladem budou obdelany. V pripade, ze by nastal nedostatek potravin, je mozne tyto plodiny pouzit pro krmeni dobytka nebo lidi (obcas jedno jest :-)). Stoupne zamestnanost v zemedelstvi a zpracovateleskem prumyslu. V pripade, ze nam dodavatel tipne dodavky ropy, muzeme byt samostatni po delsi dobu.

A nevyhody:

je mozne, ze nastane kseftovani s lihem ve velkem. Bude treba hlidat spotrebni dan, na ktery se vybere min. Alergici budou mit vetsi problem s pylem. A alkoholici budou stat u silnic a nasavat vuni spalenyho lihu ;-D

0/0
5.5.2010 8:24

WIFI

Re: Byla tu zminena biopaliva

ad. podpora místních zpracovatelů - docela dost biolihu se vozí třeba z Brazílie

ad. minilaizace ekologických škod - ropu potřebuješ na obdělání polí pro ekoplodinu a tý  ropy v podobě nafty není vůbec málo na jeden vyrobený litr lihu

ad. zamestananost - nestoupne, v dnešní době zemědělství nepotřebuje moc lidí, pěstování jednoho druhu plodiny (např. řepky), ještě méně

ad. soběstačnost - bude ti chybět ropa pro výrobu nafty, abys moh obdělávat a sklízet ekoplodinu

0/0
5.5.2010 9:23

Bob-an

Re: Byla tu zminena biopaliva

No zapomel jsi na tu nejdulezitejsi nevyhodu a tou je cena, ptz kazda koruna ktera poputuje navic za paliva bude chbaet jinde, tzn zatimco to podpori zemedelce tak vsichni ostatni na tom budou tratit ptz musi platit vice za palivo (nehlede na to ze stat na tom taky brutalne trati ptz z "ekopaliv" se neplati spotrebni dan)

0/0
5.5.2010 16:59

Host

Re: Byla tu zminena biopaliva

Pravda bude někde uprostřed, takže ne 6 litrů, ale jenom 3 litry nafty jsou potřeba na výrobu jednoho litru bionafty?

A co přírodní prostředí? Zabírání zemědělské půdy, vyčerpávání půdy o důležité minerální látky a živiny?

Budem krmit stroje jídlem pro lidi a lidi chemií - potravou pro stroje?

Celej tehle průmysl kolem bionafty je zločinem proti planetě a prosazovat ho můžou jenom chorý mozky.

0/0
5.5.2010 9:44

Host

Re: Byla tu zminena biopaliva

No vidim, ze ropna lobby (zastoupena temi samymi chytroliny z EU a USA, kteri zezacatku biopaliva tvrde prosazovali) uz vas uplne masakruje... O zabirani zemedelske pudy nemuze byt rec, stejne jako o jejim "vycerpavani". Zemedelci proste budou vyrabet to, co je pro ne vyhodne. A pokud nastane potravinova krize, jist se da samozrejme vselicos a je rozhodne lepsi ornou pudu mit nez ji zabetonovat nebo nechat lezet ladem, jak je v posledni dobe spatnym zvykem.

Pokud by jeden na litr bionafty bylo potreba 3 litru ropne nafty, kdo ten rozdil plati? Dotace? Tezko, hlavni zisk z biopaliv je diky tomu, ze se z bioslozky prakticky neplati spotrebni dan.

Co se tyce dovozu lihu z Brazilie a Pakistanu - to je problem vlady/EU, ze nedokaze tento dovoz omezit. Zrejme na ty spravne lidi opet nekdo tlaci...

0/0
5.5.2010 11:13

Host

Ukazatel spravneho razeni

Ukazatel spravneho razeni, takovej nesmysl! To snad prece pozna kazdy, ze kdyz otackomel lize cervene pole v 7.000, je treba preradit. A kde jinde by jste asi meli tech 272 koni, nez v cervenem :-);-D;-). A ted vazne. Vidim, ze Skoda dohnala po 4 letech BMW. Zbyva jeste vymyslet ty radove sametove sestivalce a neni co resit.

0/0
5.5.2010 0:09

Host

Re: Ukazatel spravneho razeni

se ňák pleteš ne? Ale teď vopravdu vážně, BMW vymýšlí třívalec, co ho má škoda cca 5-6 let... takže kdo koho dohání???? ;-D

0/0
5.5.2010 0:24

Host

Re: Ukazatel spravneho razeni

to je jasný že BMW dohání VW .................;-D;-D

0/0
5.5.2010 0:33

Host

Re: Ukazatel spravneho razeni

Možná máme podobná auta, podle těch 272 koní a BMW. Ale v práci jezdím služební Oktávkou 1.8 TSI Elegance a v rámci její pořizovací ceny si to auto nemůžu vynachválit.

0/0
5.5.2010 15:39

sirco

Oproti normálu je tahle Fábka dražší o 30tisíc

to přibližně odpovídá i nárůstu cen u konkurence, tak nevím co řešíte. FAbia sice nevypadá moc dobře, ale stejně 99% času trávíte vevnitř a jízdní komfort odpovídá své třídě.

0/0
4.5.2010 23:52

Host

nemyslíš - zaplatíš ..............

tak tohle auto od vw si koupí fakt jen odvážnej člověk, kterýmu na penězích za opravy nezáleží

     btw-:)  start-stop:-/:-/

0/0
4.5.2010 23:32

Host

Re: nemyslíš - zaplatíš ..............

Tak to bude mastný svezení. [>-] 

0/0
4.5.2010 23:46

Host

za 269 tkč mám megane

klima, 6 pytlů, abs, esp, asr, elektrika, atd. atd . atd .

nevidím důvod proč si kupovat miniauto od vw s technologii start-stop za 400 tkč který nepřežije 100 tkm

0/0
4.5.2010 23:24

sirco

Re: za 269 tkč mám megane

Máš recht, Renault je jako Ferrari, povinné garančky po 10tis. kilometrech :)

0/0
4.5.2010 23:44

Host

Re: za 269 tkč mám megane

Garančky po 10 tisících má Kia, Honda, Hiunday, Ford. Renckové maj 25 - 30 tisíc. Jo a VW Greenline možná nevydrží ani těch 10 tisíc. R^R^;-DR^R^

0/0
4.5.2010 23:48

Host

Re: za 269 tkč mám megane

Renault servis drahej jak u Ferrari

0/0
5.5.2010 0:27

Host

Re: za 269 tkč mám megane

nejdražší servis má VW a Toyota. !!

0/0
5.5.2010 0:34

Host

Re: za 269 tkč mám megane

Bavíme se o nových autech? Nový megan 269 t.?

0/0
5.5.2010 8:53

Host

auto pro bursika

Tak nevim ale dat 400 tacu za auto co nejede, to muze snad jenom zapalenej ekologR^

0/0
4.5.2010 23:20

Host

jeste

jeste sem neslisel je svejka neco dokazal,krome klecet i libat noze;-)

0/0
4.5.2010 22:53

Host

Astronomická cena

Základní cena je 366 900 korun. Obávám se, že při úspoře jednoho litru, coý nikdy neuspořím bych musel najezdit asi asi 300 tísíc aby se mi uspořilo sto. Vzhledem k faktu, že uspořím tak 0,nic až 0.5l tak to bude trvat asi milion km aby se vrátilo co jsem do toho navíc dal8-o8-o8-o

0/0
4.5.2010 22:16

Host

Tříválec!

A za 370 000? Už nemusíte nic říkat, hned tam letím, tuhle Fabii musím mít!

0/0
4.5.2010 21:30

Host

Re: Tříválec!

Korun ne forintu madare :-)

0/0
4.5.2010 22:01

Host

2 dotazy

Vyhoda systému start stop, automobil nemuze pri rozjezdu zacatecnikovi chcipnout. System nastaruje motor, ja dam malo plynu pustim rychle spojku hup a je vymalovano a ted babo rad jak do toho zasahuje tenhle system. Spojka je nahore, auto nejede. Druhy dotaz je ciste ekologicky, kdy ma auto nejvetsi emise?? ja tipuju ze prave pri startovani, nez se motor dostane do normalniho rezimu. Takze je to ekologocke asi jako ucpane kruzaky v Novem Jicine /je jich tam po 100 m asi sest/, kde neustale popojizdi kolony aut, misto aby clovek normalne projel mestem.

0/0
4.5.2010 20:53

Host

Re: 2 dotazy

A kolik desetin sekundy trva nez se "motor dostane do normalniho rezimu"?

0/0
4.5.2010 21:15

Host

Re: 2 dotazy

Jelikož se reší deci benzínu, pak i desetiny vteřiny jsou podtstatné..

Navíc, ale jsem laik a případně mne opravte, nenamáhá se motor nejvíce právě při startování? Takže jeho životnost půjde taky dolů?

0/0
4.5.2010 23:02

danny45

Zajímavá novinka....

Ale přesně tohle zkoušel koncern VW v roce 1994 v Golfu (Eco-matic) 

0/0
4.5.2010 20:39

CAINEM

Re: Zajímavá novinka....

R^;-D

0/0
4.5.2010 20:55

Host

Re: Zajímavá novinka....

No vidíš, tak aspoň je to vyzkoušená, léty prověřená technologie.

0/0
4.5.2010 21:34

marase

a na semaforu projede na interval zase o pulku min

aut nez treba v nemecku, kde maji vsichni zarazeno a rozjedou se najednou...

0/0
4.5.2010 20:39

tmf

Re: a na semaforu projede na interval zase o pulku min

a jak tohle funguje třeba v Holandsku kde nesvítí po červené oranžová, tam to teprve musí zdržovat.

0/0
4.5.2010 21:22

Host

když se to dobře podá

vždycky se najde nejaký 4x dis co tomu zatleská.je to nesmysl.už socialistická 120 le byla uspornější o 0,5 na 100 a stačil na to jen jiný stýlý převod.Bravo , podat to umíte ještě chytit nějakého EKOLOGA za VRvRvRvRv

0/0
4.5.2010 19:49

Host

Re: když se to dobře podá

A jak ti jinak slouží tvá škoda 120?

0/0
4.5.2010 20:11

Host

Re: když se to dobře podá

díky za optání, tu jedinou nemám, ale 120 LE v orig. stavu bych rád koupil.Jinak staré škodovky  mám a to 110 r , garde ,rapid ,rapid cabrio mtx,felicia 450  rapid 135 Ric.

Případně že by jste toto vozidlo vlastnil v původním i horším stavu ,nabídnu vám za něj 10 000,- Kč.Mail na požádání žašlu.S pozdravem J.L Autosport.ko.6826.

0/0
4.5.2010 21:00

Host

LPG

To už mi přijde lepší přestavět si benzína na LPG, kdo najede >20 000 km/rok má investici do dvou  let zpátky. Nehledě na mnohem nižší emise...

0/0
4.5.2010 20:36

Host

Re: LPG

Jo v jinde do uz vyrobci pochopili, to jen u nas furt tvrdi ze LPG do noveho auta nepatri. V nemecku bezna vec u noveho auta. A skoda se opet blejskla, nova Ochcafka s LPG primo od skoda stoji o 70 tisic vic, nez nova benzinova oktavka prestavena dodatecne na LPG. Jo marketing ve skodofce to je vec!R^

0/0
4.5.2010 23:25

Host

Re: LPG

No tady v Nemecku stoji LPG 0,65 Eur a CNG, cili metan 1,05. Originalni auta maji vetsinout ten CNG, coz se ale temer nevyplat vzhledem k tomu, ze se nesmi parkovat v podzemnich garazich a parkhousech.

0/0
5.5.2010 0:15

CAINEM

Re: když se to dobře podá

no, neni to zadna novinka, to je jasny, skodovka neni zrovna prukopnik technologických inovací

0/0
4.5.2010 20:56

Host

Re: když se to dobře podá

1. nebyla

2. jezdilo se pomalu

0/0
4.5.2010 21:28

Host

Re: když se to dobře podá

Akorat to bylo na ukor dynamiky...

0/0
4.5.2010 23:19

Host

Jak bude se zhasnutým motorem fungovat?

Klimatizace / topení? Pokud bude elektrická, tak po chvíli popojíždění v koloně člověk nenstartuje.

Denní svícení? Pokud nebudou LED světla, tak 2x55W to bude legrace.

V zimě vychládání motoru -> studený katalyzátor, jízda na sytič = vyšší spotřeba a emise, protože v režimu ohřívání vůz neplní emisní normy.

Jakou výdrž bude mít baterie a startér ve voze? Nebou se měnit jak na běžícím pásu? -> Ekologický dopad na výrobu X bateriíí a X startérů nebude vyšší než X litrů ušetřených chcípáním motoru?

0/0
4.5.2010 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.