Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu navštívil jediný elektrosporťák Tesla v Česku, přijel i elektroroomster

Na Malé straně v pražském podhradí bylo pro chodce vcelku nebezpečno. Přecházející se rozhodně nemohli řídit sluchem. Téměř neslyšně bzučící přibližovadla na elektřinu dnes křižují Malostranské náměstí. Když vyrazí zpoza rohu, skoro o nich nevíte, jen v útrobách jim tiše předou elektromotory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Me tak napadlo

co takhle do silnice vybudovat drazky jako v autodraze :-D To by pak melo dojezd! :-DR^

0/0
8.5.2010 19:14

Host

Re: Me tak napadlo

R^R^;-D dobrý nápad, ale co předjíždění

0/0
11.5.2010 20:27

bar budo

Re: Me tak napadlo

... proč předjíždět?

0/0
12.5.2010 8:20

Host

Pavle Beme jdi do ( | )

Pavel Bem a jeho chasnici uz zase potrebuji vice penez! Kdy uz tenhle nenazranec skonci. Zadny mytny v Praze nechci! Uz takhle tam jsou zony, znemoznuji parkovani prazskych aut po Praze a este mytny. Sam si blbecek jezdi autem a nas ostatni bude tlacit do MHD. Pavle Beme cela Praha se do metra a tramvaji nevejde! Prej ze LPG auta budou moct parkovat zadarmo, prej ze LPG auta zadny mytny platit nebudou! Akorat kecy! Mam LPG auto a platit musim. Proste fucka Beme. Jdi do ( | ).

0/0
8.5.2010 18:48

Host

To je blbost,

uvidíte ty následky!

0/0
7.5.2010 12:19

politicky nekorektni asocial

By

mě zajímalo, jestli se v tom sporťáku prohání i v zimě, když je 10 pod nulou. Přitápí si lihovým kahanem? ;-D

0/0
6.5.2010 21:55

Host

Re: By

to auto má normální klimatizaci

0/0
6.5.2010 23:42

Xladi

Re: By

Elektromotor se také zahřívá jako benzínový, takže topení není problém.:-)

0/0
7.5.2010 6:42

Host

Re: By

8-oRozhodně ne tolik aby jsi tím mohl vytopit celý auto. Víš jak funguje topení u auta? Elektromotor nemá žádněj okruh vodního chlazení takže asi těžko, ale kdo říkal, že elektřinou se nedá topit?

0/0
7.5.2010 14:55

Xladi

Re: By

No já jen usuzuji o topení podle tranvají, které taky jezdí na elektřinu a topí setsakra dobře, hlavně v létě :-)

0/0
7.5.2010 18:10

Host

Re: By

Tramvaj topi vyuzitim rekuperace, to je ze spotrebuje energii kterou vyprodukuje pri brzdeni nebo jizde z kopce a tu pak "spali" v topnych odporech.

0/0
11.5.2010 8:44

Host

Re: By

Proč by jako elektromotor nemohl mít okruh vodního chlazení a proč by jako elektromotor nemohl mít okruh vzduchového chlazení???

0/0
10.5.2010 17:24

Host

taky jezdím na el.

Mám druhým rokem el. scootera a musím říct že spokojenost. Na ježdění do práce v normálním počasí ideální. Reálný dojezd cca 35km, dobíjím přes noc na levnější tarif. Cena el. na 1 000km cca 150-200Kč. Musí se ale ještě počítat min to samé na opotřebení baterií. S tím hlukem naprosto souhlasím - spíš je "problém" že mne nikdo neslyší a při jízdě s tím musím počítat. Jinak super - spalováka (scootera) už bych nechtěl - ale přiznávám že jsem do elekra trošku ujetej :-)

0/0
6.5.2010 21:55

Xladi

Re: taky jezdím na el.

Tak si dej na kolo nějakou řechtačku jako jsme to dělali když jsme byli malí kluci:-). 35km by mi nestačilo do práce to mám 18km. Kdyby to ujelo alespoň 100km tak by to bylo super, navíc ty baterie asi bych se obával že nevydrží na notebook mi LiON baterie vydržela 3/4 roku a na skůtr (startovací) ani ne rok. Kolik má ten váš skůtr avizovaný dojezd?

0/0
7.5.2010 6:45

Host

Re: taky jezdím na el.

Jde o Slolar scooter, avizovaný dojezd (40Ah "gelovky") je 60km - takže reál cca 50%. Do práce jezdím jen 3-4km takže pohoda.

0/0
9.5.2010 8:15

iuos

hmm

jako hlavní problém v rozšíření elektromobilů je nepraktičnost v jejich nabíjení - z každýho okna v paneláku bude natažená prodlužovačka nebo budou síliště plný stojanů se zásuvkou;-D

0/0
6.5.2010 20:58

Host

Re: hmm

OMYL. Pro nabíjení elektromobilů, které by nahradily jen dnešní OSOBNÍ auta, bychom potřebovali další tři, opakuji, tři, 3 Temelíny. To ovšem zelení bu*eranti nikdy nepochopí.

0/0
6.5.2010 21:11

Krabatt

Re: hmm

Někde bylo uvedeno, že kdyby jen 20% všech vozidel na světě mělo elektrický pohon, nebudeme schopni likvidovat vyřazené baterie. Neexistují kapacity, co s tímto odpadem, který jde recyklovat jen částečně. De facto bychom takhle vytvořili další ekologickou zátěž, se kterou bychom si nevěděli rady.

0/0
6.5.2010 21:35

Host

Re: hmm

Těch 20% nebude zítra, ale třeba za 10 let, možná později. A za tu dobu se ty kapacity doplní. Již nyní je od určitého množství výhodnější lithiové baterie recyklovat, než vyrábět znovu. Čím více lithiových baterií bude, tím to bude větší rozdíl - lithium není zadarmo (na Zemi je ho spousta, ale ne v čisté formě, tj. např. v mořské vodě).

0/0
6.5.2010 21:52

Mysel

Re: hmm

Zasadni problem neni v kapacite elektraren. Ten je v kapacite rozvodne site.

Nehlede na to, ze celkovy ekologicky vliv tehle elektrosrand je vyrazne horsi, nez podobnych aut se spalovacim motorem, jsou-li konstruovana rozumne. Ekologickym dopadem myslim dopad na zivotni prostredi, ne nesmysly typu CO2, o kterych blaboli ekologiste.

0/0
6.5.2010 21:57

Host

Re: hmm

Abysme trosku upresnili ty pocty. Je to tak, ze v CR se tretina vyrobene energie spotrebuje v elektricke siti, tretina v teplarenstvi a tretina v mobilnich zdrojich (vetsina dopravy, krome elektrickych vlaku). Temelin 1. a  2. blok vyrabeji  neco malo pres 20 procent spotreby elektriny CR. Cili kolik je priblizne treba Temelinu k nahrade energeticke spotreby mobilnich zdroju lze spocist celkem snadno.

0/0
7.5.2010 12:36

Host

jen doufám

že se elektromobily prosadí díky ceně provozu a ochraně životního prostředí. Nikoliv díky pertzekuci a šikaně spalovacích motorů, což tak nakonec bude :-P

0/0
6.5.2010 20:53

Host

Jen houšť

modráci ať si jezdí v těch svých třílitrech ;-D

0/0
6.5.2010 20:14

Host

Modrá republika

Už jenom čekám kdy nemocný mocnář Klaus prohlásí že elektromobily škodí :-/

0/0
6.5.2010 20:08

Host

Re: Modrá republika

Klaus ? To je ten ješita co si na hradě topí žárovkama ;-D

0/0
6.5.2010 20:10

Host

Re: Modrá republika

Ano to je on. Lívie je mi zima. Zapni lustry a hoď pet láhve do kamen R^

0/0
6.5.2010 20:10

Host

Re: Modrá republika

;-D;-D;-DR^EUR^

0/0
6.5.2010 20:17

Host

Re: Modrá republika

Zatímco hňup Burseek má v baráku na Malý Straně všude úsporky, viď, chytrolko ;-D

Co takhle dát do historických lustrů na Hradě čínské LEDky, to by bolo, Orech...

0/0
6.5.2010 20:39

Mysel

Re: Modrá republika

A ony neskodi? ;o)

0/0
6.5.2010 21:58

Host

Elektromobily jsou správná cesta

Konečně se to pohnulo a automobilky snad brzy začnou elektromobily nabízet. I když naftařská lobby se ještě jistě nevzdala a budou pokrok v tímto směrem brzdit všemi možnými způsoby.

0/0
6.5.2010 19:54

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

Jasně naftařská lobby. A co třeba elektrárenská lobby, víš jak se na tom napakuje ČEZ? Apropo ta elektrika taky neroste na stromech, ale musí se z něčeho vyrobit a zas tolik jaderných a vodních elektráren nemáme.

0/0
6.5.2010 20:04

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

Zas jeden blbec co neumí počítat ...

0/0
6.5.2010 20:12

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

A ty umíš? Pochybuju.

0/0
6.5.2010 20:40

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

myslim že počítat neumíš ty také..

0/0
6.5.2010 20:51

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

Ještě jsme to nezkusili, ale ty a naftaři už dopředu víte, že je to nesmysl.

Podívej se, jak ničíme naší závislostí na ropě planet, oceány, naše města zamořujeme nedýchatelným vzduchem. Slunce nám nabízí až kWh/m². Stačí si tu energii vzít. Každý auto může mít karoserii pokrytou solárními články a baterie se budou dobíjet průběžně pouhým stáním na parkovišti.

0/0
7.5.2010 13:26

bar budo

Re: Elektromobily jsou správná cesta

... kdo umí počítat, nemusí nutně všechno zkoušet ...

0/0
7.5.2010 14:15

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

tak mi prosímtě spočítej, ty počtáři, jak dlouho ještě bude trvat, než nám korporace jako BP a spol úplně otráví všechny oceány a promění je v smradlavou páchnoucí mazlavou hmotu bez života?

0/0
7.5.2010 21:02

Host

Re: Elektromobily jsou správná cesta

... no, když přestanou těžit, promění se v smradlavou páchnoucí mazlavou hmotu bez života naše města ...

... do pěti let ...

0/0
9.5.2010 14:01

Sípomat

Použitelný elektromobil

Cena teda ještě nic moc,ale jestli těch 350 není nějaká teoretická cifra,tak klobouk dolů,s tím si umím představit jezdit. Do města jako stvořené a počítám,že provoz bude levnější než u spalovacího motoru.

0/0
6.5.2010 18:33

Host

tady je v akci

http://www.spike.com/video/top-gear-reviews/3079341

0/0
6.5.2010 18:08

thunderbitch

Tesla je tedakt použitelnej auťák

ale ta cena:-/

tak snad to soudruzi z USA ještě poladí

myslím tu cenu

0/0
6.5.2010 18:04

Xladi

Re: Tesla je tedakt použitelnej auťák

Tesla je špička dojezd kolem 400km to je dobře použitelný ale je to něco jako prémiová značka elektromobily pro běžný lid budou cenově přijatelnější.

0/0
6.5.2010 18:14

bk89322

Re: Tesla je tedakt použitelnej auťák

Tesla uz nekolik let vyviji sedan (americka full-size velikost), ktery by mel byt schopen cenove konkurovat stejne velkym automobilum.

0/0
6.5.2010 18:42

dtx

Re: Tesla je tedakt použitelnej auťák

400km? no v testu topgearu to dopadlo "trochu" hur (do vecera jim ze 2 aut neslo ani 1)

0/0
6.5.2010 21:35

Xladi

Re: Tesla je tedakt použitelnej auťák

Tak těch 400 to jsem kdysi četl, ale asi to bude teoretický dojezd, jako se udává u elektrických skůtrů třeba 70km ale vydrží to sotva 40

0/0
7.5.2010 6:33

Host

Re: Tesla je tedakt použitelnej auťák

To bude asi tim že to je jako u normálního auta, kdy na jednu nádrž ujedeš klidně km, ale když mu celou dobu nakládáš tak ujedeš ani ne 200

0/0
7.5.2010 15:49

Host

Re: Tesla je tedakt použitelnej auťák

*ta chybějící číslovka je 600, blbej numlock

0/0
7.5.2010 15:50

Host

jaké neslyšné elekromobily?

u normálního auta (ne tak u smrdutého, klapavého dieseláku) dělají největší hluk pneumatiky, pak aerodynamika a teprve na třetím místě je hluk od motoru (+ výfuku).

Jak teda může být elektromobil nějak výrazně tišší  než normální auto (normální = se zážehovým motorem)???

0/0
6.5.2010 17:57

Host

Re: jaké neslyšné elekromobily?

záleží na rychlosti jakou jedeš, tohle je moc zjednodušený

0/0
6.5.2010 18:19

Host

Re: jaké neslyšné elekromobily?

přesně! navíc v městě jde právě při těch rychlostech o hluk motoru především!

0/0
6.5.2010 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.