Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video z přejezdu: Podívejte se, jak to vypadá, když vás smete lokomotiva

Na testovací trati v Kutné Hoře nechali vlak srazit se s osobním autem. Odborníci z Výzkumného ústavu kolejových vozidel zkoumali, co se při střetu lokomotivy s autem děje. Vyhodnocení testu bude trvat velmi dlouho, už teď je však jasné, že ve střetu s vlakem v 25kilometrové rychlosti by posádka Škody Favorit neměla šanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

doufam

ze se tenhle crashtest dostane i mezi standardni testy NCAPu - ktery auto zlikviduje lokomotivu, dostane 5 hvezdicek ;-)

0/0
11.5.2010 16:15

jakadlec

Ideální přejezd je pro nás

takový přejezd, kde je vidět. dnešní přejezdy, zarostlý, že neni vidět nic, nesmyslný  zákon, že když svítí, jede vlak a když nesvítí, tak buď vlak nejede, a nebo je porucha a jet může a řidiči, dělej co umíš. to jsou podstaty bouraček na přejezdech jsou prostě blbě postavený

0/0
11.5.2010 2:13

Host

Re: Ideální přejezd je pro nás

přejezy nejsou blbě postavené ale řidiči prostě jezdí jak hovada myslí si mám supr auto nemůže se mi nic stát ale opak je pravdou  kolikrát už bylo v televizi ukázané kolik řidičů riskuje a jezdí na červenou takže nesvádět na přejezdy za to můžou řidiči ale je fakt že na některých je špatně vidět že jsou zarostlé.

0/0
11.5.2010 8:28

WIFI

Re: Ideální přejezd je pro nás

osobně jsem se nikdy nesetkal s přejezdem, kdy by svítilo bílé světlo a jel vlak, případně červená nesvítila a vlak jel taky. Vždy, když svítí červená, dřív nebo později vlak dorazil, ano, občas se stalo, že nesvítí bílá, ale to není problém, stačí se chovat jak na přejezdu bez výstražného zařízení. není problém před každým přejezdem zpomalit tak, aby se člověk moh rozhlédnout,

0/0
11.5.2010 9:03

Host

Re: Ideální přejezd je pro nás

Hmm tak to máš štěstí tak to já už párkrát viděl na vlastní oči - červená svítila zhruba 35 minut než autobus vyměkl projel dál - vlak samozřejmě nejel, po pár minutách červená zhasla a pak zas náhodně svítila a ta porucha na přejezdu trvala pár dní.

0/0
11.5.2010 10:06

WIFI

Re: Ideální přejezd je pro nás

porucha trvala pár dnů..............no to je hroznej problém vytočit policajty a nahlásit to (nepíšu vytočit SŽDC, protože by se třeba objevil argument, že nebude dělat placený hovory)

0/0
11.5.2010 11:26

Host

Přejezd za 10mega

Ano a to je problém všech státních zakázek. Vždyť každému jen trochu soudnému jedinci musí být jasné, že vybavit přejezd závorami stát prostě deset mega nemůže. Pokud vezmu v úvahu schvalování a certifikaci zařízení. Tak to se dělá jen jednou a pro všechny přejezdy. Projekt si je podobný jako vejve vejci. Takže se také nemusí dělat vždy komplet znovu. Dá se použít jiný, podobný a čím jich bude víc, tím to bude snažší a lacinější.  Padlo v diskuzi, že se za 2mega nepřivede ani elektrika, ale přivede, a pokud je to opravdu daleko, tak existují solární panely a záložní baterie. Beztak musí mít přejezd záložní baterie pro případ výpadku sítě. Přikon není nijak závratný. Dohled nad zařízením může být bezdrátový. Takže reálně by na zavedení šraňků na přejezdech stačila tak  třetina, ale to by více či méně zůčastněným nic nepřineslo, že. Prostě zase prácička po česku. 8-o

 

0/0
10.5.2010 12:31

pteryx

Re: Přejezd za 10mega

Je otázka, co všechno je v těch 10 milionech započítané. Zabezpečovací technika potřebuje speciální bezpečné napájení jiné než síťové frekvence, napájecí stanice je většinou společná pro několik přejezdů, musí se pro ni někde vyhradit prostory, je tam klimatizace pro záložní baterie, měniče frekvence atd. Zajistit vysokou úroveň bezpečnosti opravdu není laciné. Industry provedení čehokoli (výrobní linky atp.) je většinou 5 - 10 krát dražší než běžné spotřební výrobky, zabezpečovací zařízení bývají násobně dražší než "industry" provedení.

Pokud by se přikročilo k nějaké levnější variantě zabezpečení přejezdů, tak bychom na to potřebovali jiné dopravní značení, protože taková signalizace by měla nižší úroveň bezpečnosti a vyšší zranitelnost např. vůči vandalismu.

0/0
10.5.2010 17:04

Host

Re: Přejezd za 10mega

S těmi frekvencemi si to trošku pletete s napájením kolejových obvodů. Standardní přípojka pro napájení přejezdu bývá 3x 400 V, 50 Hz z veřejné sítě a kolejové obvody (pokud nejsou počítače náprav) jsou napájeny z měničů.

0/0
10.5.2010 20:20

Host

Re: Přejezd za 10mega

Hromada aplikací a vazeb schválena globálně není, navíc každý přejezd je adresný výrobek už jenom díky rozdílným konfiguracím pozemních komunikací, vazbám na navazující zařízení, požadavky konkrétní stavby apod. Nevím, jak chcete dosáhnout napájení solárními panely, aby splňovaly 1. kategorii důležitosti? To jde dost těžko. Prozradíte, které zařízení je zavedeno pro bezpečný bezdrátový přenos indikaci stavů přejezdu a ovládání?

0/0
10.5.2010 20:37

Deleter

Re: Přejezd za 10mega

Blbý šraňky s detekcí KO jsou furt lepší, než žádný, to snad pochopíte i vy.

0/0
11.5.2010 16:20

Martin_cer

Test?

Nechapu proc ten test vubec delali? Data by byla k necemu kdyby nepouzili x let starou Skodovku, kterou uz ma minimum lidi. Je jasne, ze Favorita to rozmacka vice nez treba nove Volvo..;-)

0/0
8.5.2010 23:58

pppqqq

Re: Test?

Já to chápu. Volvo (pokud jsi neměl na mysli náklaďák) by bylo na mraky v podstatě úplně stejně.

0/0
9.5.2010 11:58

Host

Re: Test?

Prosim pekne, nesnazte se cloveku, ktery ma Volvo (vaha priblizne 2 tuny) vysvetlit, ze stret s vlakem (vaha desitky az stovky tun) s jeho Volvem nic neudela. Uz samotny prispevek naznacuje, ze je to zcela zbytecne a dotycny by se mel vratit prinejmensim na stredni skolu, kde se probirala hybnost, setrvacne sily a jine souvisejici poznatky pokud se neprobiraly uz na te zakladni. A pro vas pane s Volvem, mluvim tu o fyzice. To jen tak na okraj. ;-D

0/0
10.5.2010 21:07

Host

Re: Test?

naprosto musim souhlasit. Facko a Feldu ma vetsina lidi v CR....

0/0
11.5.2010 7:46

Host

a protože

a protože je tam ta trapná reklama na alza tak si prostě už v alza nic nekoupim,..

0/0
8.5.2010 18:42

Host

KOKNI NA TENLE TEST DO KONCE

http://www.youtube.com/watch?v=ekpD06P7kiI

0/0
8.5.2010 17:08

Host

Re: KOKNI NA TENLE TEST DO KONCE

Od ted si budu pokazde nasazovat reflexni vestu, kdyz pojedu pres koleje. Diky za poucne video. ;-D Panove a damy, Top Gear vyrobil unikatni test, resp. crash test. Slow motion, realna rychlost vlaku, bezne auto. Krasne srovnani, jak se to dela v cizine a jak u nas. V cizine byt jen pro pobaveni vytvorili realnejsi situaci nez u nas pod vedeckym dohledem. Se nedivim, ze je zapad s vedou tak napred. Nepamatuju si, kdy jsem naposledy videl vlak jet jen 25 km/h. Rv

0/0
10.5.2010 21:28

TATRA 613

trabant....

by dopadl hůře.zlatý favorit.

0/0
8.5.2010 15:42

Host

zase

moznost abihte pokecali co,pivni zavislaci IQ0.0001,TATO 0001 JE NA ....DVE VECI

0/0
8.5.2010 14:17

synli

Škoda Favorit?

Ideální volba na lehčí náraz.

0/0
8.5.2010 12:54

Host

.

10 mega za přejezd? Nebyli levnější vechtři z mechanickejma závorama?

0/0
8.5.2010 10:48

Host

Re: .

R^

0/0
8.5.2010 18:55

pteryx

Re: .

Nebyli by ani levnější, ani spolehlivější.

0/0
10.5.2010 17:06

Deleter

Re: .

Jasně, teď, bez závor, teď je to ideální.

0/0
11.5.2010 16:21

Host

se nedivim

v noci tma jak v pekle a ty znacky jsou od slamu ze nejsou videt ani ve dne:-P

0/0
8.5.2010 6:06

Host

,

proč mně to jen připomnělo?

http://www.youtube.com/watch?v=Ioudp2fTbGI&feature=related ;-D

0/0
8.5.2010 1:12

Host

perly sviním

házeti perly sviním, nebo se podívat na důkladnější testy prováděné s DB (Deutsche Bundes Bahn), které ve spolupráci s TÜV a ADAC provedli test při 40 km/h a 80 km/h

Výsledky testů nemusely být měsíce analyzovány, byli vyhodnoceny ihned !!! To co ale Němci nemohou jako Rakušani je dát před přejezd zároveň výstražný kříž a Stop zároveň, možná by stejné opatření pomohlo i u nás, rovněž umístění do vozovky blikavky pomůžou, pokud je slunce moc aktivní a není dobře vidět na výstražná světla. To co ale žádné testy nedokáží, je zastavit řidiče před přejezdem, pokud on sám nechce !!! Ve Švýcarsku by řada čs řidičů šla na psychotesty a řidič, který nedávno vyrazil auto z D1 by už za volant prostě nesedl !!! Psychotesty a kvalitnější výuka . . .

0/0
7.5.2010 23:23

Host

Re: perly sviním

Rv taky jsem si az do vcerejska myslel, ze jsme v EU a ze je mozne pouzit

data a vysledky tech desitek autoxvlak crash testu ktere provadeji jine

clenske zeme :-(. Pro my musime po letech delat vzdy to, co uz tady

bylo?

0/0
9.5.2010 21:40

PedroKV

nárazníky

Přitom ke zvýšení bezpečnosti (kromě zvýšení kázně řidičů) by pomohlo i to, pokud by se nárazníky vlaku v případě nepoužívání (tj. přední nárazníky na lokomotivě+spřáhlo) zatáhly dovnitř, tak aby náraz do automobilu šel celou plochou lokomotivy a zejména spodní částí. V tuto chvíli hlavu řidiče srazí nárazník lokomotivy a co se děje dál je víceméně zbytečné řešit.

0/0
7.5.2010 23:08

Host

Re: nárazníky

blbec kterej vjede pod vlak si život nezaslouží

0/0
8.5.2010 11:00

rew1

Re: nárazníky

Spíš než nárazníky bych šel po kázni řidičů. Znám 2 přejezdy (jsou udělané  kvalitně) na  kterých se celkem často a v klidu předjíždí šoféři kteří jedou "pouhých 50km/h". Takže když jsem schopen předjíždět  na kolejích pak  lehce vletím i pod rozjetý vlak.

0/0
9.5.2010 17:37

Host

Nesmysl

Pracuji 27 jako hasič a několik nehod vlaku s autem jsem viděl. To co prezentujete jako srážku vozu s vlakem je totální blábol. Někoho to možná ohromí, ale to je asi všechno. Když narazí motoráček, který jede (odhaduji) max. 50/hod. do starého Favorita, tak to vypadá přesně tak, jak jste to udělali. Ukažte ale lidem když rychlík trefí dodávku na nechráněném přejezdu a řidiče pak sbíráme na 500 metrech po deseti dekách. Střeva 30 metrů, pak játra, žaludek, pak noha, ruka, zbytek jater, hrudníček. Po 100 m půlka hlavy, nohy. Pak 2. půlka hlavy a bota. Tak to vypadá, když Vás smete lokomotiva. Tohle je prostě blábol!!!!

0/0
7.5.2010 18:56

Host

Re: Nesmysl

Ani se nedivím, že ti z toho po 27 letech hráblo.

0/0
7.5.2010 19:01

Host

Re: Nesmysl

Radši buď zticha a poděkuj všem za tu nepříjemnou práci kterou dělají hasiči a další záchranáři. Nejde ani tak o ty co zemřou, ale o ty co po nich zůstanou a nechtějí aby části těla toho kterého měli rádi ohryzával hmyz, oklovávali ptáci a po krajině netahali různé šelmy.

Za 27 let práce si ti lidi nikdy nezvyknou, jen se stanou k takové scéně chladní, musí vidět jen kusy těla a ne za nimi člověka se svým životem. Jinak by jim asi opravdu hráblo.

0/0
7.5.2010 20:01

Host

Re: Nesmysl

Reagoval jsem na jeho detailní projev. Záchranáře mám v rodině. Jde mi o způsob projevu.

0/0
7.5.2010 22:02

Host

Re: Nesmysl

Hráblo?? Umíš vařit? Tak jsi viděl, jak se rozetřou játra na játrové knedlíčky. Jen si zkus představit, že nejsou vepřová, ale tvoje. I když co do výše IQ je to asi jedno.

0/0
7.5.2010 20:32

Host

Re: Nesmysl

Mám záchranáře v rodině, denně s ním hovořím. Má naštěstí svůj styl, nepotrpí si na nějaké vykreslování. Má-li někdo solidní IQ, dokáže si věci domyslet, nepotřebuje podobnou předvaděčku.

0/0
7.5.2010 22:05

Host

Re: Nesmysl

no a to právě jde. zdokonalit konstrukci aut a lokomotiv, abyste nemuseli tolik chodit. proto se dělaj tyhle náročný testy

0/0
7.5.2010 20:54

Host

Re: Nesmysl

Fyzika je fyzika. Spíš by to chtělo zdokonalit řidiče (a místy přejezdy, protože někde skutečně není vidět).

0/0
7.5.2010 22:07

Host

Re: Nesmysl

přejezdy v každým případě. hlavně u těch  nechráněných by měly být pomalovaný silnice už kilometr dopředu a před přejezdem zpomalovací retardéry. investice je to minimální. hromada těhlech nechráněných přejezdů se zjevujou jak duchové v místech kde to řidič, který to tam nezná, vůbec nečeká. stačí chvilka nepozornosti a už jste před mizerně označeným přejezdem s blikající, z dálky  sotva viditelnou, červenou na rezavým semaforu. past.

0/0
7.5.2010 23:07

tomino151

Když to chcete někdo víc realisticky

tak vjeďte pod rozjetý rychlík a máte to z první ruky. Musíte ale uvážit, že vás smete 500 tun. To je váha vlaků, které běžně vozím. Tedy lokomotiva a osm až deset vagónů.

0/0
7.5.2010 18:33

Dr_Britva

Vyhozené prachy, nechte přirozenou selekci, nepozorných a

a hlupáků je bez tak dost a planeta dokáže uživit jen 12miliard lidí a už teď miliony dětí umírají denně hladem.

0/0
7.5.2010 18:18

1000101110100111

...

Proč přesně by ta posádka nepřežila, když je to auto skoro netknuté?

0/0
7.5.2010 18:02

Host

Re: ...

Já to taky nechápu. Musí být přece na sr ...maděru, aby si někdo uvědomil, že zahynout se dá i v prakticky neporušeném autě. Přes všechny pásy, airbagy a podobné vymoženosti.

0/0
7.5.2010 18:17

Host

Re: ...

Jaká že to byla rychlost střetu?

0/0
7.5.2010 18:18

Host

Re: ...

... je to ve článku...

0/0
7.5.2010 18:19

Host

Re: ...

A jetitinky. Celých 25 km/h?!? Ó hrůzo...

0/0
7.5.2010 18:22

Host

Re: ...

To i Stephensonova Rocket uměla dvojnásobek!;-D;-D

0/0
7.5.2010 18:24

Host

Re: ...

Co si pamatuju, tak asi před rokem nebo dvěma sešrotoval nějaký rychlík žabotlam v Čerčanech - tři vagóny, rychlost uváděli asi 40 km/h... on ten vlak taky něco váží, to není kolo.

0/0
7.5.2010 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.