Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejnebezpečnější jsou na silnici řidiči nad 64 let, tvrdí statistiky

Policisté zaznamenali nový trend. Nejnebezpečnější skupinou už nejsou mladí řidiči s novým řidičským průkazem, ale ti, co ho už mají celá desetiletí. Stále více dopravních nehod mají na svědomí šoféři starší 64 let. Podle policejních statistik nehod, které zavinili tito řidiči oproti minulým letům přibylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Můj děda

K článku:To mi připomíná mého dědu, který má 84 let, jezdí béžovou 120kou.

Neslyší  (téměř) a naslouchátko nenosí protože baterky stojí peníze.

Má nějaký zákla v oku a sotva vidí přes pal.desku. Ve městě třeba vyhodí blinkr

a projede půl města s blikajícím blinkrem do prava-to pakmáte vidět ten zmatek.

Ale doktorka-ta mu to každý rok schválí-kráva...Takže až potkáte v Olomouci a okolí pomalého řidiče s šedým kloboukem na hlavě v béžové stodvacítce-je to můj děda.

0/0
14.5.2010 14:55

Host

Re: Můj děda

8-o;-):-);-D;-D;-D

0/0
14.5.2010 18:53

řehoř z řep

Re: Můj děda

No já myslím, že to jsi optimista, jestli si myslíš, že tam je jediná béžová stodvacítka se starým zmateným řidičem. Důchodců na silnicích je alespoň tak milión a budou přibývat. A fůra z nich má určitě stodvacítku ;-)

0/0
14.5.2010 21:14

Host

Re: Můj děda

Ten můj je na tom věkově a zdravotně stejně. Jenže lítal celý život wartburgama a v armádě nějakýma letadlama. Před 3 lety si koupil nový fiat punto. Dědoušek byl zvyklý řadit ve chvíli, kdy už to prostě víc nejelo, takže teď gumovačka i na trojku. Jendou jsem měl jet za ním ale moje omega 2,5 mu prostě nestíhala. Takže bacha na zelené punto v okrese Kroměříž, které se řítí stejnou rychlostí a se stejným kraválem jako supersport motorka se stejným obsahem.

0/0
18.5.2010 11:38

Host

Netolerance, neopatrnost, hulvátství.

To je tak asi stav na našich silnicích. Sem, když člověk přijede po delším pobytu v cizině, tak si na silnici připadá jak někde, no prostě divně. Tady jezdí poseroutkové, machři, suveréni a všechno dohromady to tvoří nějaký provozní guláš. Kapitolou samo pro sebe jsou řidiči kamiónu a k tomu nevyhovující silniční síť. A o těch mladých s těmi kdysi luxusními limuzínami, ani nemluvím.

0/0
13.5.2010 13:46

Podrazza

Dým a kravál už od rána, děda týrá veterána :)

Ještě bych dodal, že někteří stárnou spolu se svými auty a často se řídí předpisy platícími za dob jejich produktivní řidičské praxe. Typicky jezdí nepřipoutaní a nesvítí ani v husté mlze. Je mi jasné, že ve stáří už se těžko přizpůsobí součanému provozu, reakce a koordinace pohybů jsou pomalejší, ale uznat že na to prostě už nemám není nic ponižujícího ale naopak rozumného.

0/0
13.5.2010 11:10

Lanolin

odchody do důchodu

No a i taková jednoduchá statistika ukazuje jak poklesá výkonnost a pozornost. A co fyzická síla a zdravotní problémy spojené s věkem.

A to se plánuje stále pozdější ochod do důchodu. Co když někdo celý život jezdí s autem? To ho nechále řídit pekelný kamion do 70let? Nebo kdo mu nabídne v šedesáti jiné místo? Ne každý je profesor na universitě a ani tam někteří nezvládnou v 70 letech takovou práci.

0/0
13.5.2010 9:29

Host

Ošidná statistika!

Jestl není "problém" v tom, že ti nad 64let zaviněj celkově málo nehod! ! !

To se dá třeba vypíchnout, že absolutně nejlepší řidiči jsou motorkáři nad šedesát let!! Zejména, když se pozabíjej ve dvaceti!! :-)

0/0
12.5.2010 23:37

Host

S důchodcema v autech nemám problém,

ti jsou tak pomalí, že se jim vyhnu než stačej pohnout volantem :-) Horší jsou ti na přechodech, ti jsou pomalí až moc.

0/0
12.5.2010 22:50

Host

Re: S důchodcema v autech nemám problém,

Zato ty mladej seš strašnej rychlík, co?

0/0
13.5.2010 13:37

Rotoped64

Re: S důchodcema v autech nemám problém,

Ty's tak dobrej, až z toho jde strach. Jak to, že Tě není vidět v F1?

0/0
13.5.2010 15:58

Host

Re: S důchodcema v autech nemám problém,

No mě osobně třeba jeden takový pomalý důchodce vystrčil ze silnice tak, že jsem skončil v příkopu na střeše - předjížděl jsem ho a on mne neviděl, nepodíval se do zrcátek ani kolem sebe, vyhodil blinkr a vesele se tlačil ku krajnici i přes ránu a odpor mého auta... - scéna jak ze staré automobilové honičky v němém filmu.

Děkuju pěkně, ale to mi ti "divoši" přijdou méně nebezpeční - přinejmenším ví, co se kolem nich děje...

0/0
13.5.2010 17:04

navsteva je lepsi

Zakaz duchodcum plosne ridit zavani jasnou diskriminaci

ale zakazat vozidla starsi 15 let by pomohlo vsem. Drtiva vetsina duchodcu by nemela cim jezdit, ekologicky prinos neoddiskutovatelny a navic by se plosne zvysila pasivni bezpecnost vsech vozidel, takze nasledky nehod by se vyrazne vylepsili.

0/0
12.5.2010 22:47

Host

Re: Zakaz duchodcum plosne ridit zavani jasnou diskriminaci

Proc 15? Protoze mas 10let starou karu a chc ji jeste prodat? Co zakazat auta starsi 5 nebo 3 let? Dokonce by se dalo argumentovat tim, ze to pomuze ekonomice :o).

0/0
12.5.2010 23:11

Bartiqe

Re: Zakaz duchodcum plosne ridit zavani jasnou diskriminaci

5r auto moze byt takmer ako nove

Zaroven ani technicky pokrok za tych 5r nie je taky uzasny, ze by bolo potrebne plosne auta menit.

Tych 10-15r znie rozumne. Mali by to posudit v prvom rade odbornici.

0/0
14.5.2010 14:00

Host

Re: Zakaz duchodcum plosne ridit zavani jasnou diskriminaci

chytráku, a do práce budu asi jezdit jak? Když ten můj Golf bude mít letos 17 let? ;-D Nový auto nechci, tohle je fajn, díly za pár kaček, spolehlivý, jezdí za 6,5l/100km, plná Euro 3 a nejni to smrdutej dehet, ale benzin. Víc než důchodců se bojím těch frajírků a ženskejch.

0/0
15.5.2010 1:01

Host

když

Když vidím, jak parkuje za barákem tady ten náš zhruba sedmdesátiletej důchodce, tak se modlím, abych ho nepotkal na silnici.  Nevím, proč to těm důchodcům všem neseberou.

0/0
12.5.2010 21:14

Host

Re: když

Já bych nechtěl, aby mi v důchodu sebrali řidičák, vy ano?

0/0
12.5.2010 21:35

Host

Re: když

Sejdeme se tady za 40 let, jsem zvědavý, jak se promění váš názor, ano? ;-)

0/0
12.5.2010 21:59

Host

Re: když

Jsi ubožák, jen počkej až Ti bude 65r. jestli se toho dožiješ a potom změníš názor.

0/0
17.5.2010 3:05

Host

silnice

http://www.freefoto.com/images/21/16/21_16_2---Single-Carriageway-Road_web.jpg

0/0
12.5.2010 21:07

Host

silnice

http://www.treehugger.com/road%20in%20the%20netherlands.jpg

0/0
12.5.2010 21:07

Host

silnice

http://www.beyondroads.com/gallery_images/beautiful_road1.jpg

0/0
12.5.2010 21:06

Host

silnice

http://www.freefoto.com/images/21/16/21_16_2---Single-Carriageway-Road_web.jpg

http://www.treehugger.com/road%20in%20the%20netherlands.jpg

http://www.beyondroads.com/gallery_images/beautiful_road1.jpg

0/0
12.5.2010 20:49

Host

Bouraji,protoze se jim tam pripletou mladi

"mistri sveta" kteri jedou jak blazni, a nehode se jiz neda zabranit.

0/0
12.5.2010 20:41

Host

Re: Bouraji,protoze se jim tam pripletou mladi

R^ :-)

0/0
12.5.2010 22:53

Host

Re: Bouraji,protoze se jim tam pripletou mladi

To zní jako sprostá výmluva. Nepopírám, že někdy to tak je, ale mám osobní zkušenost, jak mne nepozorný, "zpomalený" stařík vystrčil na střechu do příkopu, když jsem ho na přehledném úseku předjížděl. A mnoho dalších "near miss" situací, o dálničních šocích ani nemluvě.  "Již se nedá zabránit" je jen následek nepozornosti a neschopnosti nehodě předejít - silnice za volantem není odpočinek v kavárně, člověk se musí soustředit a koukat okolo sebe...

0/0
13.5.2010 17:12

Marqui

dálnice

ohledně např. toho kruhového objezdu popisovaného níže, tak už se mi 2x stalo, že jedu po dálnici v levém pruhu a najednou proti mě děda nalepený na čelním skle, smrt v očích a veze manželku na hřbitov (bylo to na dušičky...) mladý člověk tohle udělá, když je ožralej (což je jeho velká pitomost!!!)...

je třeba si uvědomit, že mladí jezdí rychle a agresivně, kdo má nový řidičák, tak se předvádí, ale staří lidé už nemají nejrychlejší reakce, hůř vidí, atd.... jezdím 5 let a ročně najezdím cca 20.000 km... a je fakt, že mi často nas.re jak mladý, tak starý řidič.... :)

0/0
12.5.2010 19:52

Host

Re: dálnice

Na některé dálnice a rychlostní silnice není žádný problém najet v protisměru. Viděl jsem několikrát celkem mladé lidi (rodiny na dovolené) jak perfektně do protisměru zakufrovali, ale včas zareagovali. Osobně jsem před lety zabloudil - špatně najel v noci, v odbočkách a nájezdech které byly v opravě a samé značky, že jsem to nějak nezvládl najet správně na nějakou okresku čí státní či co to bylo. je to hodně nepříjmné když to jeden zjistí (u mne to byl asi 8 m nájezd) a studený pot leze po zádech hezkou chvíli i po akci.

Nicméně ten stařík si asi říkal - ti pitomci z protisměru dneska jezdí v mém pruhu a nechtějí uhnout. A ještě si ťukají na čelo.

0/0
12.5.2010 20:53

Host

Re: dálnice

Stejná situace - ty koncovky se mi zdály nějak jasné a rychle se blížily, tak jsem přidal a dokončil předjíždění. Dědula vedle sebe manželku, ještě k tomu s vozíkem, si to šinul v protisměru na dálnici. Ani jsem nestačil zatroubit. Jen jsem si říkal, jak to dopadne, až za dva km narazí na zúžení. No v černé kronice jsem nic nenašel, tak to snad zvládl. :)

SiItuace na rychl. silnici Brno-Pohořelice asi před 2 měsíci.

0/0
12.5.2010 20:54

Host

Novinari se fakt snazi

zavlect do nasi spolecnosti mezigeneracni nesnasenlivost. Nejdriv Madl, ted tenhle zoufalec.

Co mate v hlavach, co vas ucili ve skole ?

Ridici nad 60 jsou o neco pomalejsi, ale ty hov8da, co mne vzdycky problikavaj nebo myskujou nikdy nad 60 nemaji. O vztycenym prstu nelmuve.

0/0
12.5.2010 19:39

Marqui

Re: Novinari se fakt snazi

zjevně jsme nechodili do školy hned po válce....!!!! :-) ono je poznat, že jedu za dědou, který si koupil nový fáro za naspořený peníze ale je zvyklej na to, že všude jezdí MB.... :) potom se hrozně diví, že někdo jede 90 nebo 100 a chtěl by ho předjet.... proč se dívat třeba do zrcátek, že...?? :)

0/0
12.5.2010 19:47

Host

Re: Novinari se fakt snazi

Vaše reakce na příspěvek je mimo mísu.

0/0
12.5.2010 19:49

Marqui

Re: Novinari se fakt snazi

je to reakce na problikávání.... :) myslím, že je rozdíl, pokud najedu měsíčně 3.000 km, z toho 2500 po dálnici... uznávám, že pokud mám možnost a dovolí to počasí a silnice, tak jezdím cca 180... je to mimo předpisy, ale stejně tak je mimo předpisy, když mi nějaký starší řidič vjede 20 metrů před auto.... kdybych měl stejné auto co on, tak jsem v něm....!!! a taky občas zablikám, když děda najede do levého pruhu 300 metrů za kamionem, aby měl rezervu.... :) samozřejmě, že když jede 120-125 (na tachometru 130), tak ho přeci nemá kdo co předjíždět, že... :)

0/0
12.5.2010 19:56

Host

Re: Novinari se fakt snazi

No možná, že kdyby jste nejel 180 km/h, tak Vám nenajede 20m před auto, ale 120m. To je zase jiná mince. Moc rychlej nadává na moc pomalýho. A těch 300m před kamionem, proč ne? Pokud jede kamion 80 a osobák 130, tak ho dojede za kolik, 15-20s? A o tom bych pochyboval, protože tak daleko děda nevidí. Pořád lepší, než aby se dostal za něj, srovnal rychlost, protože ho kvůli tryskáčům v levým nemůže předjet a pak z ničeho nic vybočil. Chce to ohleduplnost z obou stran. Dálnice není jenom Vaše a za to problikávání bych bral papíry. Stoprocentně mu jedete 5m za prdelí a nerespektujete bezpečnou vzdálenost, čímž ohrožujete nejen sebe, ale i okolí.

0/0
12.5.2010 20:46

Host

Re: Novinari se fakt snazi

Popravdě ani se nedivím, že někdo kdo dojíždí kamión, tak když má volno v levém opruhu, tak tam najede i o nějakou tu chvilku dřív. protože potom se děje přes to co tu popisujete - žádná šance se dostat do levého pruhu z rychlosti kamiónu. A to jen díky frajerům, kteří si myslí, že maximální rychlost je jen pro trolly, oni jsou mistři.

Hodně se musíme učit jezdit a hlavně být ohleduplnější k druhým - v daném případě, když vidím auto za kamiónem které se nemůže zařadit do levého pruhu, tak mu nabídnu prostor pro jeho předjetí. ne vždy to pochopí, ne vždy to udělám.

0/0
12.5.2010 21:01

Host

Re: Novinari se fakt snazi

Dalsi vec je, ze (primerene) vcasnym vjetim do leveho se snizi pravdepodobnost, ze kamion zacne predjizdet. Ad nemoznost se vradit) - to je ceska specialitka, nekoho takhle "zavrit" za kamionem nebo jinym pomalejsim vozidlem. Z tohohle pohledu mi prisla nejlepsi severni Italie, tam nejak neni ve zvyku takhle zavirat.

0/0
12.5.2010 23:18

Host

Re: Novinari se fakt snazi

Dědové sice většinou neprasí schválně, ale nevědomky, z vlastní hnouposti, zabedněnosti, senility. To ovšem neznamená, že by to jejich prasení bylo méně nebezpečný.

0/0
12.5.2010 19:52

Host

Odchod do důchodu

Si zvykejte, za několik málo let se budete potkávat se sedmdesátiletejma kamioňákama. ;-)

0/0
12.5.2010 19:30

AGNESSSSS

By mě tak zajímalo...

...kdo z těch, co tak vehementně popírají právo "staříků" na to, aby se pohybovali na vozovkách v autech, by v případě realizace takového zákazu...svým vlastním staříkům pomohl tedy v tom, aby: jel s nimi na nákup, k lékaři, na úřady...atp...a to vždy, kdy potřebují. Patrně by opět bylo namítáno: "já nemám čas...".  Neříkám, že mě občas staříci taky na silnici nevytočí, ale i oni mají jaksi právo si výše uvedené dle svých potřeb obstarat, tudíž se snažím býti empatická, tolerantní a připomenu si, že i já budu jednou stará a těžko budu stát o to, abych otravovala své potomstvo kvůli každé kravině, pokud to nebude vyloženě potřeba (nebudu mít nohy, ruce, budu slepá jak patrona apod....)

0/0
12.5.2010 19:24

Marqui

Re: By mě tak zajímalo...

těžko se najde někdo, kdo by měl čas se "svým staříkem" vyrážet každý týden pokecat k doktoru.....

0/0
12.5.2010 19:48

Host

Re: By mě tak zajímalo...

Jste naprosto mimo

0/0
12.5.2010 20:28

AGNESSSSS

Re: By mě tak zajímalo...

Názor, že všichni staříci si jezdí k doktoru pokecat je s prominutím stejně zcestný jako názor, že staříci obecně za volant nepatří...na to se fakt nedá nic jiného napsat:)

0/0
12.5.2010 20:41

Host

Re: By mě tak zajímalo...

Nemáte pravdu, tady jde o lidské životy, to je nesouměřitelné. Na většině území funguje hromadná doprava, v mnoha obcích dovážka zboží, navíc je možné se ve víc lidech dohodnout a vzájemně si se zaopatřením seniorů vypomoct.

0/0
12.5.2010 20:27

AGNESSSSS

Re: By mě tak zajímalo...

O lidské životy jde pokaždé, pokud je řidič neohleduplný, riskuje, machuje, zbytečně spěchá apod. a to bez ohledu na to, jestli je stařík nebo stařík není. To není jen o tom, že stařík si prostě jede to své sólo...no a co, tak chvíli počkám. Beru v případě, pokud je opravdu stařík přisleplý, nemouhoucí, ztrácí pamět apod., jinak argument, že starý člověk za volant nepatří, fakt neberu. Jenom proto, že je pomalý. To bychom pak mohli argumentovat opačně - mladé macho za volant také nepatří, neb jezdí jako prase...

BTW: oni ty staříci taky občas chtějí mezi lidi, nemají zájem jen sedět doma na zadku a čekat, co jim kdo přiveze, znám to ze svého blízkého okolí. Pokud funguje MHD, beru. Jsou ale obce, kde bus jede tak dvakrát za den.

Doopravdy jsou staříci a staříci. Ne všichni se určitým věkem stávají "nesvéprávnými".

0/0
12.5.2010 20:38

Host

Re: By mě tak zajímalo...

Naprostý souhlas!!! Kdo z nás si uvědomí, že za 10, 15 nebo třeba 30 let bude tam kde dnešní starší řidiči. Uznávám, že mě taky třeba občas něčím štvou, ale to jen proto, že se chovají uvážlivěji a nejedou hlava nehlava. Možná i proto se dožili vyššího věku. Zauvažujme o tom.

0/0
12.5.2010 20:31

Host

Re: By mě tak zajímalo...

Ale tohle není nějaké zlo páchané na seniorech. Je to podobné, jako kdyby někdo tvrdil, že řidičáky by měli dostávat pětiletí kluci (a holky)

0/0
12.5.2010 20:38

Host

Je to tak

Článek potvrzuje realitu: Senioři se těžce přizpůsobují dnešnímu provozu a to si představte,když má problémy v menším městě,ale když se vydá do Prahy to musí být teprv pro něj respektive pro ostatní žůžo...

A mladí je to samé v bledě modrém,až na to,že jezdí daleko rychleji,protože to mají přece v malíku ;-)

0/0
12.5.2010 19:03

Host

Vy se tady

navážíte do starých řidičů, ale skutek utekl. Kdo z vás si někdy stoupl na nějaké takové problémové místo, a počítal, kolik přestupků kdo udělá. Nedávno jsme s kamarádem jen tak si stoupli v Uh. Hradišti ke kruháči při vjezdu do St. Města. Co se tam během 1/2 hod. dělo by vzalo policajtům dech. Jízdu na kruháči vlevo místo vpravo, aby všechny před sebou předjel jsme viděli 3x, a vždy mladí: Vůbec jim nevadilo, že jedou v protisměru. Starších řidičů projelo taky dost, ale tohle si žádný z nich nedovolil. Jezdím už taky nějaký ten pátek, ale to co si někteří řidiči dovolí, to je přímo vstupenka do špitálu!!

0/0
12.5.2010 19:02

Host

Praktický lékař má povinnost

hlásit na registr řidičů jakékoliv podmínečné omezení řidičského oprávnění v souvislosti se změnou zdravotní způsobilosti řidiče. Jenže se tak vůbec neděje. Řada doktorů ani neví, jaký tiskopis posudku o zdravotní způsobilosti má řidiči vystavit. Takže to, že je v provozu řidič, který nevidí, je problém jeho praktického lékaře. Stačí v případě nějakého závažného průšvihu odsoudit i doktora a pak se to možná zlepší.

0/0
12.5.2010 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.