Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení: elektropeugeot, který se chystá na české silnice

Tohle autíčko na elektřinu budeme snad už příští rok potkávat v Česku. Peuogeot iON si totiž vybrala elektrárenská společnost ČEZ pro svůj projekt elektromobility. "Elektrikáři" postaví dobíjecí stanice, Peugeot dodá auta. První předsériový kousek zavítal na pár dní do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar budo

A ty nabíjecí stanice budou určeny ...

... pro celonoční nabíjení jednoho vozítka nebo pro rychlé nabíjení více vozítek?

0/0
23.5.2010 20:17

Host

Takové auto se nechá udělat i doma.

Jeden takový případ znám z nedalekého městečka Sedlec-Prčice,ten pán se tím zabývá již řadu let a běžně s tím jezdí.Vystřídal různé značky,které si předělal na baterie a teď myslím,že má v Peugeta.Do kopce to jede pomaleji,dojezd cca 100km,jinak po rovince těch 90km/hod.Má to i docela slušnou akceleraci,ovšem na úkor vyšší spotřeby.R^

0/0
22.5.2010 10:42

Host

Re: Takové auto se nechá udělat i doma.

Mam taky v planu neco doma zkutit, predelam starou MR2 mkII nebo Rover TF na elektriku, ale nemuzu sehnat ten pravej motor, jedinej co se mi zatim libi se vyrabi jen v USA a stoji okolo 2400$ ( i s postovnym a dani) Vykon 75koni s kombinaci lehkou konctrukci by to mohlo jet prochu rychlejc, ale nepujdu do toho drive nez budu mit aspon nejakou jistotu ze to bude schopny vytahnout aspon 160km/h a dojezd aspon 100km.

0/0
29.5.2010 15:22

Andee in Red Book

No...

Je pěkný, o kolik je elektrika levnější, než nafta/benzín, ale zamyslete se trochu. Za co se tak asi budou opravovat silnice, když budou mít všichni elektromobil a nebudou platit spotřební daň z paliva? ;-D Ona ta elektrika (resp. provoz auta zatížený nějakou jinou daní) bude stát nakonec +/- stejně ;-) Ale ubydou splodiny, což je zejména ve velkých městech jenom dobře R^

0/0
21.5.2010 22:33

Host

Re: No...

a z LPG se platí nějaká daň ?

0/0
22.5.2010 21:39

bar budo

Re: No...

... neplatí a je to špatně ...

0/0
22.5.2010 21:44

Host

Re: No...

bude se platit po roce 2011

0/0
23.5.2010 15:04

Host

Re: No...

Ceskymu statu nechci odvest ani korunu navic nez co mi krade z vyplaty a asi jsi nevidel stav ceskejch silnic, ty vypadaj ze je stejne nikdo neopravuje.

0/0
29.5.2010 15:24

Host

Hezké, klidně si dál hrajte ...

... ale ne za mé peníze, prosím ...

0/0
21.5.2010 7:54

Host

Ošklivější je snad už jen

Fiat Multipla, dva kravince na sobě.Rv

0/0
21.5.2010 0:15

Host

Otřesný design

Vypadá to jako nakopnutý kobylinec.

0/0
21.5.2010 0:03

Host

Autore píšeš blábol!!!!!

Když potřebujete v malých rychlostech manévrovat, oceníte velký rejd, iON se otočí doslova na pětníku (poloměr otáčení 4,5 metru).

0/0
20.5.2010 19:19

Andee in Red Book

Re: Autore píšeš blábol!!!!!

Velký rejd = malý poloměr otáčení ;-)

0/0
21.5.2010 22:27

Host

12 tisic mesicne?

LOL to je vtip ne? Kterej blazen by si to pronajmul! Ja za rok projezdim cca 10 000kc a to jezdim kazdy den. Auto jezdi na LPG. Kdyz rozpocitam porizovaci cenu za novy vuz + rocni utrata. Dostavam se na cenu 2916kc/mesic po dobu deseti let.R^

0/0
20.5.2010 19:18

Deleter

Re: 12 tisic mesicne?

Logan?

0/0
21.5.2010 13:22

Host

Re: 12 tisic mesicne?

Zadnej Logan, auto ve stejne tride - Opel Agila. Kdybych to kupoval dneska volim Suzuki Splash je o 40 tisic levnejsi.

0/0
24.5.2010 8:27

Xladi

A to bude jen pronájem?

Pokud tam nebude možnost koupě, tak je to k ničemu, prostě budou i lidi co chtějí to auto vlastnit a nejen si pronajímat. Na jednu stranu to může být výhoda díky krátké životnosti baterií, protože nevěřím, že ty baterie vydrží 7 let, nebo kolik udávají bez problému. V NB mám taky Li-on baterii a po roce šla do kytek, ve skůtru mám baterii rok a taky je v čudu, možná mám prostě jen smůlu ale to se může stát i u elektromobilu.

0/0
20.5.2010 17:13

Host

Mě se líbí ta vášeň diskutéra

Je velice pravdepodobne, ze opravdu stojime na prahu zmeny v automobilismu. Smerem k elektrice. Zamerne pisu "na prahu" - takze vse se postupne zavadi. A tomu odpovidaji i ceny. Moc me mrzi, ze nebyl dostupny internet, kdyz zacinaly mobilni telefony. Urcite by se v diskusich placaly podobne blaboly jako tady. A dneska ma mobil pomalu kazdy kojenec. Vubec me netryzni soucasne ceny - za 5 let se uvidi (pokud nam zas nekdo s bradavic nezatahne oponu).

0/0
20.5.2010 15:21

Host

Re: Mě se líbí ta vášeň diskutéra

Me tryzni, ze to cenu ani nema a ani zadne konkretni datumy nejsou stanovene. Pak te veci nejde verit. Prototypy elektrickych vozitek tady jezdi uz padesat let a zatim to vypada, ze jsme na prahu druhe padesatky. Tento novy pokus nijak nevybocuje ze soucasneho stavu: mluvime o tom, ale jinak nic konkretniho.

0/0
20.5.2010 17:08

Host

Re: Mě se líbí ta vášeň diskutéra

Ano, i to je celkem pravdepodobne. Otazka je, do jake miry lidstvo opravdu neumi uschovat vetsi mnozstvi energie a do jake miry je "nepohodlne" mu tuto technologii poskytnout.

0/0
20.5.2010 20:23

Host

Re: Mě se líbí ta vášeň diskutéra

Domnivam se, ze soucasnost uz opravdu v elektrice postoupila, viz. elektrokola a elektroskutry. Ale u aut je to stale jako zacarovane. Mam pocit ze uz je vetsi prekazkou management automobilek, smes strachu, nechuti a neochoty. Delani veci vyslovene z donuceni.

V tomto konkretnim pripade povazuji neochotu k vysloveni ceny za priznak nejake levarny, cernoty nebo pletichareni.

0/0
21.5.2010 0:27

Host

Re: Mě se líbí ta vášeň diskutéra

No automobilky se do toho nehrnou, protoze elektroauto se nebude srat, takze prijdou o desivy prachy v aftermarketu. Dalsi neochota bude ze strany statu (alespon toho naseho urcite), protoze narozdil od ropnych produktu, elektrina je vsude a tisice bastliru po celem svete ji umi vyrobit jinak nez za prachy, takze odliv penez ze spotrebni dane, ktery bude nutno nejak kompenzovat. A v neposledni rade ropny prumysl, ktery z toho taky rozhodne nadseny nebude - i kdyz fakt, ze prave ropne spolecnosti vlastni patenty na technologie akumulatoru naznacuje, ze uz se pojistily :) Par let bude proste elektromobil vysadou lidi, co v devadesatejch letech chodili s mobilama velikosti kufriku. A cca za 10 let to zacne byt dostupne uplne pro kazdeho...je to vsechno moje velke IMHO, ale proc ne :)

0/0
21.5.2010 10:27

Host

Chybí následující informace

Zaprvé chybí cena auta. Zadruhé chybí počet nabíjecích cyklů baterií a cena jejich výměny. Zatřetí: k 1,5 euro na km chybí uvést pro kolik kilometrů to platí. Jestli je do ceny také započtená cena pravidelné obnovy baterií. Začtvrté chybí cena pojištění. Zapáté chybí záruka, na kolik km/roků.

Až tyto parametry budou známé, bude konečně jasná cena pořízení a užívání auta. Potom má diskuse o ostatních parametrech nějaký smysl. Do té doby je taková diskuse k ničemu.

0/0
20.5.2010 13:00

Host

500 EUR se zdá hodně, ale zkusili jste si spočíst benzíňák?

500 EUR / měsíc se zdá hodně (6.000,- EUR/rok), ale zkusili jste si spočíst benzíňák? Když si vezmu server http://www.spritmonitor.de/ , kde jsou automobilisté ze SRN i celé Evropy, tak podobně velký Opel Meriva v benzínu jezdí v průměru za 7,7 L benzínu/100 km (dle řidiče od 4,89 do 10,41 L). Tj. 10,7 EUR/100km. Při průměrných 30 tis. km ročně  3.210,- EUR. Auto dle výpočtů ztrácí ročně z pořizovací ceny 17% hodnoty, tj.z cca 350 tis.Kč=cca 14 tis. EUR (střední cena Merivy dle ceníků v ČR, kurz 25,- Kč/1,- EUR) ztratí ročně 2.240,- EUR. Nepočítaje další náklady, jako roční garanční prohlídka s výměnou kapalin (minimálně motorový olej) obvykle v ČR kolem 3 tis. Kč=cca 120,- EUR, jsme na 5.450,- EUR. To už není do 6 tis. EUR daleko. Ano, cenu elektřiny jsme na rozdíl od benzínu nepočítali. Běžný tarif v RD v ČR vyjde podělením roční faktury na 5,-Kč/kWh, ale je otázkou, jaký budete při nabíjení mít. Francouz říká 1,5 EUR/100 km (30 tis.km=450,-EUR)

0/0
20.5.2010 12:49

Host

Re: 500 EUR se zdá hodně, ale zkusili jste si spočíst benzíňák?

Hm. Takové částky jsou na českém trhu nereálné.

0/0
20.5.2010 13:55

Host

Síť veřejných nabíjecích stanic je v ČR už dávno, ČEZ zaspal

Už dnes je v ČR registrováno několik desítek elektromobilů. Elektrokola (např. www.ekolo.cz) a elektroskůtry (např.http://ekolo.cz/elektroskutry-k15). jsou už pár let v běžném prodeji. Horší je to s elektromobily, k dispozici jsou jen starší z Francie a vlaštovek je málo a drahých (třeba http://ekolo.cz/elektromobily-k9). Počin Peugeotu, Citroenu a Mitsubishi je proto chvályhodný.

Síť veřejných nabíjecích stanic je v ČR už dávno, jen náš slavný ČEZ zaspal. Protože pokud by bylo kde nabíjet, budou i elektromobily hojnější. Viz pumy s CNG a LPG, rozrostly se jakmile se toho chopily firmy a nakonec i výrobci aut začali být schopni dodávat CNG a LPG vozy se zárukou rovnou z výroby. Žádné dodatečné přestavby. Prozatím máme síť dobrovolníků, kteří elektřinu elektromobilistům dávají zdarma nebo za malé peníze. Kompetní seznam stanic je zde http://www.elektromobily.org/

0/0
20.5.2010 12:24

Host

zákon o zachování energie

V článcích o zářných zítřcích elektromobilů se nějak nedočtete o ampérech, které musí téct to baterek při nabíjení. Vždy pouze o čím dál tím kratších dobách dobíjení.

Na překonání těch avizovaných 130 km spotřebujete minimálně nějakých 15 kWh energie bez ohledu jaké má to auto logo. No a těch 15 kWh musíte napřed při dobíjení dostat do těch baterek u auta. Při 6 hodinách je to lehce nad 2-3kW což představuje další energeticky náročný spotřebič ( taková další elektrická trouba nebo hodně žravý vysavač. Varná konvice má například spotřebu cca 1,2 kW). El. rozvod rodinného domu by to měl utáhnout. Co se týče klasického bytu, pak bych už byl opatrný, kdyby si dobíjení pustilo víc nájemníků najednou.

Legrace nastane u avízovaného rychlodobíjení za půl hodiny. Pak se proudy dostanou někam úplně jinam, spotřeba bude nějakých 30 kW na jedno auto a pro každou nabíjející stanici bude potřeba docela slušný transformátor (o rychlodobíjení doma je zcela bezpředmětné mluvit).

0/0
20.5.2010 12:13

Host

Re: zákon o zachování energie

30 kW při 230 voltech je možno pověsit na 3x 50 A jistič. Pohoda. V klasickém bytě je hlavní jistič aspoň 3x 10 A.... a v noci jistě zapínáte varnou konvici v garáži, která má vlastní jistič.

Pokud to v noci pověsíte na jinou fázi než boiler (2,2 kW -> 230 V  9,6 A) tak se nic neděje, jenom budete zatěžovat dráty 2 místo jednoho. Pokud budete mít to dobíjení přes usměrňovač napájený ze 3 fází, tak se bavíme o proudech 3 až 4 A na každé fázi pro úplné dobití za 6 hodin.

PS: v běžném rodinném domku jsou hlavní jističe 3x 16 A až 3x 25 A výjimka není ani těch 3x 50 A (elektrokotel).

0/0
20.5.2010 14:32

Host

komedie.

Nejvetsi komedie jsou ty statistiky :d prej 40% ridicu ujede mene nez 5km za den :d .To jako mysli vazne? Neco mi rika ze vzali celkovy pocet ujetych kilometru mesicne a vydelili to poctem dnu,proste komedie,jo statistika je mocna vec... Ale az takove blbce by z lidi delat nemuseli...Rv

0/0
20.5.2010 11:59

Garion.

Re: komedie.

To ja bych se celkem vesel. Do prace to mam 3 kilaky, obcas cestou zpet se zastavit na nakup nebo nekoho vyzvednout. Pred trema lety jsem si ale rekl Dost! Pres leto jezdim do prace na kole a pres zimu chodim pesky. A holt nakup odnesu na zadech nebo v tasce. Myslim, ze mit tohle el.auto, tak stejne budu chodit pesky, protoze je to zdravejsi a dela mi to dobre. A pokud ubude smrad a prach podel cest, tak o to lepe.

0/0
20.5.2010 12:19

Host

Re: komedie.

Mno nevim,treba od nas ze sidliste se do 2,5km nikam nedostanes,mozna tak do Hypermarketu a s5. Osobne bych rekl ze ten udaj je 100% vysledkem vydeleni.Kazdopadne odkaz na studii chybi ...... Uz jsem pri nekolika podobnych statistickych klickach v databazich asistoval ,takze vim jak to probiha.

0/0
20.5.2010 12:28

Host

Re: komedie.

to nemuže být ani to dělení 5 x 365 = 1825 km za rok. To by tam museli do ty statistiky snad zahrnout i řidiče co nejezdí, co mají řidičák ale nevlastni žádný auto. ;-D Já jezdím svým autem hodně málo, v podstatě jen o víkendu ale těch 5000km za rok to nakonec udělá

0/0
20.5.2010 13:09

Host

Re: komedie.

Nevim, co se ti na tom nezda?

0/0
20.5.2010 12:19

Host

Subvence

jen žádné dotace na elektromobily!!! je to asi tak ekologické jako biobenzíny, o jejichž ekologičnosti už se dnes začíná pochybovat, jen státy ze setrvačnosti ještě chtějí navyšovat podíl biosložek v benzínu...

0/0
20.5.2010 11:16

Franta 1

Nejlevnější jízda

Přestože se vývoj aut zaměřuje na energetické zdroje,které jsou dost drahé,tak nejlevnější ježdění bylo na dřevoplyn.Dneska něco podobného využívají kotle na tuhá paliva.Během války a ještě několik let po válce jezdilo dost aut na dřevoplyn,jediné co k tomu bylo nutné bylo aby měl motor velký obsah.Vzpomínám že jsem někdy okolo roku 1960 viděl "ameriku",ty byly proslaveny velkým obsahem,jak jezdila na dřevoplyn a docela to jelo,Spartak na benzin ji nestačil.Dnes jezdí některá auta na propan a velký rozdíl v tom není,jen ten,že si ty auta vozili vyvíječ plynu sebou,cena za 1km se počítala jen za ojeté pneumatiky.Příprava na jízdu se nechala počítat na cca 10minut a potom celý den bylo auto připraveno kdykoli vyjet.Ještě u Škody 1000MB se s tím dělali zkušební jízdy,ale pro malý obsah se od to upustilo,vyvíječ byl na přípojném vozíku velikosti asi PAVu za motorku.

0/0
20.5.2010 11:10

Host

Elektropumpy...

no, Peugeot mám rád, na ČEZ nenadávám,jako  většina pepiků, naopak ho považuju za velmi schopnou firmu, která si velmi dobře vede na zahraničních trzích (Turecko, Rumunsko...) a státu přináší slušné zhodnocení investic...ale elektromobilum nefandím, dnešní benzínová auta jsou dostatečně eologická. Jenom nechápu název elektropumpa - jak se pumpuje elektřina?

0/0
20.5.2010 11:03

Deleter

Re: Elektropumpy...

Auta jsou dostatečně ekologická? Přestěhujte se do Brna na Úvoz nebo na Zvonařku a ucítíte (uslyšíte) tu ekologii.

Jinak elektropumpa je výraz pro laiky (někdy zjevně nezabírá). Je to stojan, kde se lze napojit a dobíjet vůz.

0/0
20.5.2010 11:20

Franta 1

Re: Elektropumpy...

Je to docela jednoduché,aby se mohli dobít baterie,tak na to by běžná nabíječka nestačila a i kdyby si někdo pořídil velkou nabíječku,tak by musel upravit el.instalaci na připojení.U rodinného domku je běžný jistič 20 -25 A a to by nestačilo.Za silnější jistič se ČEZu platí i vyšší stálý poplatek.

0/0
20.5.2010 11:20

computer

Re: Elektropumpy...

Ale, ale. A co podíl dusíku ve velkých městech, prach a další jedy? Elektromobil neprodukuje nic z toho. Na popojíždění v kolonách ideální automobil do městského provozu. Kolik vyprodukují škodlivin ve velkých městech automobily na vlnoběch protože doprava stojí. Podívejte se do Brna nebo do Prahy na provoz ve všední den.

0/0
20.5.2010 11:30

Host

Re: Elektropumpy...

Vubec nejde o ekologii, ale o to, ze fosilni paliva budou brzy fuc.

0/0
20.5.2010 12:20

username

chci

takovéto autíčko do prahy bych klidně chtěl, ještě raději bych elektrického smarta - měl jsem neelektrického a imho je to do prahy naprosto ideální auto. Ale samozřejmě dávat za to prachy jak za limuzínu se mi nechce. Kdyby ale někdo nabídnul takovéto auto třeba na leasing za šestku za měsíc včetně energie, tak by to bylo dokonalé služební autíčko do prahy. Jen by to chtělo ještě nějak šikovně vymyslet nabíjecí stojany, aby třeba mohly být stojany volně na sídlišti, ale energie by tekla jen když to zapojíte do auta, které má předplaceno.

0/0
20.5.2010 10:45

jellymonkey

Re: chci

to je potíž, jak chcete vyřešit ochranu takových stojanů, hlavně při dobíjení, před vandaly, to bude v Česku komplikované. :-/

0/0
20.5.2010 11:39

Host

Re: chci

S ochranou je to stejny nebo jednodussi jako u bezobsluznych benzinovych stanic.

0/0
20.5.2010 17:14

Host

Re: chci

V Dortmundu jsou "pumpy" na parkovisti primo v centru mesta http://www.dortmund.de/de/leben_in_dortmund/nachrichtenportal/nachricht_detail_61647.html

0/0
21.5.2010 22:38

Host

problemy

Tak si zhrnme realisticky problemy:

1. Cena - masivne rozsirenie elektromobilov sposobi tlak na cenu elektriny. Ta samozrejme prudko porastie, pretoze uz v dnesnej dobe jej maju takmer vsetky krajiny EU (vynimka je CR) nedostatok.

2. Ekologia - elektrinu je potrebne niekde vyrobit. A kedze EU sa dlhodobo stavalo proti jadrovym reaktorom, vacsina energie sa vyraba z uhlia a zemneho plynu. Takze globalny ekologicky prinos je rovnaky, ako jazdenie na ropu.

Zaroven baterie predstavuju vyraznu ekologicku zataz. To je este zvyraznene ich kratkou zivotnostou. Dalsi problem je, ze vela rodin bude automaticky potrebovat dve auta - elektomobil na kratke vzdialenosti a ine auto na dlhe.

3. Komfort - jazda v lete na kratke vzdialenosti je urcite fajn. Ale dojazd a vyhrievanie v zime bude katastrofalny.

0/0
20.5.2010 10:39

Host

Re: problemy

Este dodam, ze fandim elektromobilom, ale ludstvo potrebuje v prvom rade svoju pozornost sustredit na vyskum novych materialov pre vyrobu vysokokapacitnych baterii a na stavbu jadrovych reaktorov novych generacii.

Dovtedy budu elektromobily iba predrazene neekologicke hracky.

0/0
20.5.2010 10:42

Deleter

Re: problemy

Víte o tom, kdo drží patenty na vysokokapacitní akumulátory? Je divné, že to jsou ropné společnosti? To se týká lithiového systému a také ultrakapacitorů.

0/0
20.5.2010 11:25

jellymonkey

Re: problemy

A to myslíte, že tyhle velké společnosti budou čekat až dojdou zdroje a pak půjdou od válu? :-) Je snad jasné, že myslí na svou budoucnost, a proto investujou do výzkumu zdrojů energií.

0/0
20.5.2010 12:49

Deleter

Re: problemy

No tak ony ty společnosti zejména tyhle technologie neuvolní, dokud nepřijde pravý čas, že.

0/0
21.5.2010 13:20

Host

Re: problemy

Předpokládám, že elektroauta budou následujících 20-30 let určena pouze pro dopravu ve městech. Ne mezi.

0/0
20.5.2010 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.