Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Bionafta ze splašků bude cenově srovnatelná s klasickou naftou

Kal z čističek odpadních vod se může stát dalším zdrojem bionafty. Výhodou takto vyráběného paliva by měla být nízká cena srovnatelná se současnými cenami běžné nafty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ladricanek

2. 6. 2010 18:56
Perpetum mobile

Jen tak z hlavy spočítáno mě vychází, že z 6,2 milionů tun suchého kalu by se podle autora článku vyrobilo cca 500 milionů tun bionafty, což je slušný perpetum mobile.

Používání různých jednotek často mate lidi, sám jsem dělal asi 10 let na rafineriích ropy pro US firmu UIOP, takže s tím mám trochu zkušenosti. Rád bych viděl výpočet, jak k tomuto číslu dospěli. Pokud se mýlím tak mě někdo exaktně  opravte.

0 0
možnosti

Host

2. 6. 2010 17:25
Nejdražší složka

Mno u nás je nejdražší složkou v naftě daň. Američani ať si jezděj na co chtěj. Vidím to tak, že u nás na to bude zavedená nějaká eko-extradaň a bude to stát ještě o něco víc.

0 0
možnosti

Host

2. 6. 2010 12:29
Nejdražší složka

Mno u nás je nejdražší složkou v naftě daň. Američani ať si jezděj na co chtěj. Vidím to tak, že u nás na to bude zavedená nějaká eko-extradaň a bude to stát ještě o něco víc.

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2010 11:42
Odbornost nula

Autor tohoto článku by si měl zjistit alespoň základní informace o tématu, které píše. ČOV je "čistírna" odpadních vod, nikoliv "čistička" a dnešní kaly nejsou bez užitku skládkovány, nýbrž jsou energeticky využívány v reaktorech bioplynových stanic, kde je produkován bioplyn. Ten slouží jako palivo pro kogenerační jednotky, vyrábějící tepelnou a elektrickou energii! Zbylou sušinu je možné použít jako hnojivo na zemědělské pozemky (při splnění přísných kritérií a časových odstupů aplikace na pole).

JInak amíkům fandím, pokud by z tohoto výzkumu vzešlo alespoň něco použitelného a ekonomicky rentabilního, good for us!

0 0
možnosti

co ze to chces

1. 6. 2010 11:14
Smradlavá bomba!

Výborně, jako by nestačilo jak smrdí dnešní auta, můžeme v nich ještě spalovat exkrementy a udusit se tady;-D

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2010 10:50
hlavně by se měla ta klesická nafta zdanit normálně

jako benzin a né, aby se smrdutá nafta danila ve srovnání s benzinem méně. Kdyby to bylo fér, měla by spotřební daň být u benzinu nižší než u nafty (zejména s ohledem na emise) !

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2010 13:08
Re: hlavně by se měla ta klesická nafta zdanit normálně

R^R^R^

0 0
možnosti

peta197

1. 6. 2010 10:40
tak proč

nejezdit na klasickou naftu?:-)

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2010 12:36
Re: tak proč

protože za chvíli všechna vyteče do mexického zálivu Rv

0 0
možnosti

tom-2718281828459

1. 6. 2010 9:41
výzkum

kdyby to bylo pravda tak je to opravdu zázrak. Ale takových výzkumů tu už bylo. Prostě ti výzkumníci potřebovali nějaké peníze na seriózní výzkum, tak vymysleli tuhle pitomost, za kterou jim určitě ekoorganizace dobře zaplatili.

0 0
možnosti

oId fashioned Vince III..

1. 6. 2010 9:17
tohle neskončí dobře...

0 0
možnosti

wrah

1. 6. 2010 8:49
Proč

0 0
možnosti

wrah

1. 6. 2010 9:00
Re: Proč

Pardon, omylem jsem odklikl prázdný příspěvek. Zajímavé, prázdný předmět má námitky, prázdný text nevadí. Chtěl jsem říct proč z kalu vyrábět bionaftu, což je chemická výroba a žádá si dodávat energii a další suroviny, když by se dal velmi jednoduše ke každé jen trochu větší čističce přistavět bioplynový generátor a pohánět plynem motor nebo malou turbínku, podle produkce. Výsledek by byl, že čistička neplatí za elektřinu, a ještě třeba napájí obecní osvětlení.  A navíc se odpadním teplem vytopí třeba hospoda, obecní úřad a koupaliště. A ještě se ušetří za vývozy kalů na skládku.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...