Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Videokurz pro motorkáře: Někteří neumí ani pořádně brzdit, říká instruktor

"Z autoškoly chodí nedostatečně proškolení řidiči, kteří nezvládají motorky," říká Miroslav Lisý, několikanásobný mistr ČR a vicemistr Evropy v trialu, kaskadér a instruktor jízdy na motorce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z

zrzecek

17. 8. 2010 15:22
Konečně to někdo...

dopodrobna popsal jak se věci mají a proč tolik motorkářů končí svůj život.Je to tak

přesně a jakékoliv výmluvy nic nepomohou. Silné stroje na které mladí frajírci nemají

nejen praxi ale ani rozum. Pak to takhle dopadá. Koupí si raketu,tu rozjedou ale nedokáží to ukočírovat a hlavně UBRZDIT. Je to poměrně drahý odchod z tohoto světa.Nejhorší je ještě když se předvádí "kočce " co má za sebou.Mnohdy jedou oba

dva spolu na věčnost. Rv Dopravní statistiky s tím nic neudělají.;-O

0 0
možnosti
I

Irik1

7. 6. 2010 11:33
Nechápu.. Logicky bude majitel lobovat za poviné kurzy jízdy

Ale na co jsou autoškoly..? Pokud vím, tak v autoškole mají nového kandidáta na řízení čehokoliv naučit to cokoliv ovládat.. A pokud jen inkasují peníze a nedělají, co mají, je to problém autoškol a dohledu nad jejich činností. Dělal jsem moto v autoškole, kde instruktory dělají závodní motorkáři a myslím, že jsem se tam něco naučil. Jestli dělá instruktora strejda, co se jen vozí a drží řidítek a pořád brzdí, člověk se tam nic nenaučí.. To je jako s kamiony.. Mám papíry na všechno, ale nemůžu to řídit, protože nemám 35t na nějaké přiblblé školení, které nikde v Evropě neexistuje.. Bordel jménem ČR.. Papežštější než papež..

0 0
možnosti

Host

26. 5. 2010 23:45
...

tvl, tak to čumím... jsem si přečetl diskuzi a nechápu...  část o brždění výlučně zadní mě dost "pobavila"...  nikdy jsem teda nesedlal enduro ani chopper/cruiser, nicméně silnice brzdí hlavně čumákem, některé prakticky skoro jen čumákem (RSV)... hodně štěstí... 

0 0
možnosti

Host

5. 7. 2010 17:25
Re: ...

nehazej machra kdyz rsv si videl jen na fotce ja ho mam a brzdim obema a jde to jen nebyt priposraty

0 0
možnosti

Host

26. 5. 2010 15:04
Někteří "neumí" ani pořádně psát

pane redaktore.

0 0
možnosti

Host

26. 5. 2010 12:48
I autoškoly to učí...

Pro výcvik v autoškole je předepsán motocykl o výkonu min. 35kw, kvalitní autoškola nácvik intenzivního brzdění, úhybných manévrů apod. provádí, viz. §28 zák. 247/2000sb.

0 0
možnosti

Host

26. 5. 2010 13:49
Re: I autoškoly to učí...

Hehe, teorie je pěkná, ale kdo to kontroluje?

V 16i jsem si dělal řidičák na dvácu na staré Jawě 175. Pohoda, člověk se naučí základy a dokonce i jízdu se stokilovým instruktorem za zády, což taky není k zahození. Ale řešit třeba brždění na motorce, která má i tak problém zastavit? :)) Učit se náklony s takovou váhou za sebou?

V 18i jsem postupoval na Áčko s omezením na 25kW. Instruktora jsem musel uhánět, aby si se mnou alespoň jedenkrát před zkouškou na té 350ce sjel. Vždyť už to přece umím... ale byl to férovej chlap, bohužel už není mezi námi :(

Letos si konečně dodělám plný Áčko, počítám tak v horizontu 1-2 měsíců, jak bude čas. Z toho, co jsem slyšel údajně stačí rozdílovka - jízda s komisařem...

Nemám s tím problém, je to jednodušší a nejezdím jak hovado. Přesto jsem už jednou ze zatáčky vyletěl, naštěstí bez následků, ale není to žádná sranda. Takovej zážitek dá hodně. Z motorky mám čím dál větší strach, ale prostě ty jednostopý vozítka pořád zbožňuju ;)

0 0
možnosti

Host

26. 5. 2010 10:23
Motorky v dnešním provozu

Kdysi jsem motorku měl (Jawa 250), dokonce jsem jezdil radši na motorce, než autem - ale v tom dnešním provozu a při té bezohlednosti některých řidičů bych na motorku nesedl, člověk je na ní příliš zranitelný... :-(

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 22:42
To je neuvěřitelné

8-oLidi co neumi ani to co bylo v tom kratkerm videu nepatri na motorku!!!8-o

0 0
možnosti
VF

Xladi

25. 5. 2010 17:31
Přední brzda

Tu tedy moc nepoužívám, ale hlavně z obavy že na silnici je spousta sajrajtu a nemám ABS a předek mi ujede, stalo se mi to minulý rok při poslední jízdě, když jsem zastavoval, naštěstí jsem se jen položil do bláta ale stejně zadní je lepší a s Jawkou co mám to ani jinak nešlo:-).

Jsem tedy jen skůtrista i když mám velký řidičák ale největším nepřítelem řidičů jsou příšerné silnice, kolikrát se ani nechce věřit po čem jsme nuceni jezdit8-o

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 18:51
Re: Přední brzda

jo to vis, dava se prednost staveni dalnic pro autodopravce, pred opravou silnic pro ostatni, navic se opravy odflaknou aby vic z predrazene ceny zustalo v kapse toho kdo se na stavbe a oprave silnic podili a ten pak trochu pusti tomu kdo mu zakazku priklepnul.

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 17:26
Mnoho motorkářů brzdí intenzivně

bez vymáčknuté spojky? To je dnes v autoškole určitě nenaučí. A doma už na začátečníka čeká nová supermoto o 100 kW. Možná jsme před dvaceti lety měli "štěstí", že vyběr max. Jawa 350/638 nebo MZ 250.

0 0
možnosti
VF

Xladi

25. 5. 2010 20:02
Re: Mnoho motorkářů brzdí intenzivně

MZ 250 bylo dělo, taky jsem ji chtěl ale nakonec jsem měl a ještě mám Jawu 250. Čeká na rekonstrukci do původního stavu:-). Ony ty staré mašiny na cestování po čechách bohatě stačili, stejně se může jezdit jen 50, 90, 130 plus spousty omezení. Kdo jezdí rychleji tak si dost hraje se zdravím spadnout je velmi snadné. Na rychlé ježdění jsou okruhy, tam to mohou řezat jak chtějí a rozhodně je nepřekvapí v zatáčce rozsypaný písek nebo štěrk :-)

0 0
možnosti
T

TRX

25. 5. 2010 17:06
Osvědčila se mi svižná jízda

Při pomalé jízdě ve městě např. 30km/hod vás spousta automobilistů nevidí nebo nechce vidět. Zažil sem takto nejvíc krizových situacíR^

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 20:29
Re: Osvědčila se mi svižná jízda

:-D 30 bych nikdy nejel - už jenom kvůli vysoké spotřebě :-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...