Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Videokurz pro motorkáře: Někteří neumí ani pořádně brzdit, říká instruktor

"Z autoškoly chodí nedostatečně proškolení řidiči, kteří nezvládají motorky," říká Miroslav Lisý, několikanásobný mistr ČR a vicemistr Evropy v trialu, kaskadér a instruktor jízdy na motorce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zrzecek

Konečně to někdo...

dopodrobna popsal jak se věci mají a proč tolik motorkářů končí svůj život.Je to tak

přesně a jakékoliv výmluvy nic nepomohou. Silné stroje na které mladí frajírci nemají

nejen praxi ale ani rozum. Pak to takhle dopadá. Koupí si raketu,tu rozjedou ale nedokáží to ukočírovat a hlavně UBRZDIT. Je to poměrně drahý odchod z tohoto světa.Nejhorší je ještě když se předvádí "kočce " co má za sebou.Mnohdy jedou oba

dva spolu na věčnost. Rv Dopravní statistiky s tím nic neudělají.;-O

0/0
17.8.2010 15:22

Irik1

Nechápu.. Logicky bude majitel lobovat za poviné kurzy jízdy

Ale na co jsou autoškoly..? Pokud vím, tak v autoškole mají nového kandidáta na řízení čehokoliv naučit to cokoliv ovládat.. A pokud jen inkasují peníze a nedělají, co mají, je to problém autoškol a dohledu nad jejich činností. Dělal jsem moto v autoškole, kde instruktory dělají závodní motorkáři a myslím, že jsem se tam něco naučil. Jestli dělá instruktora strejda, co se jen vozí a drží řidítek a pořád brzdí, člověk se tam nic nenaučí.. To je jako s kamiony.. Mám papíry na všechno, ale nemůžu to řídit, protože nemám 35t na nějaké přiblblé školení, které nikde v Evropě neexistuje.. Bordel jménem ČR.. Papežštější než papež..

0/0
7.6.2010 11:33

Host

...

tvl, tak to čumím... jsem si přečetl diskuzi a nechápu...  část o brždění výlučně zadní mě dost "pobavila"...  nikdy jsem teda nesedlal enduro ani chopper/cruiser, nicméně silnice brzdí hlavně čumákem, některé prakticky skoro jen čumákem (RSV)... hodně štěstí... 

0/0
26.5.2010 23:45

Host

Re: ...

nehazej machra kdyz rsv si videl jen na fotce ja ho mam a brzdim obema a jde to jen nebyt priposraty

0/0
5.7.2010 17:25

Host

Někteří "neumí" ani pořádně psát

pane redaktore.

0/0
26.5.2010 15:04

Host

I autoškoly to učí...

Pro výcvik v autoškole je předepsán motocykl o výkonu min. 35kw, kvalitní autoškola nácvik intenzivního brzdění, úhybných manévrů apod. provádí, viz. §28 zák. 247/2000sb.

0/0
26.5.2010 12:48

Host

Re: I autoškoly to učí...

Hehe, teorie je pěkná, ale kdo to kontroluje?

V 16i jsem si dělal řidičák na dvácu na staré Jawě 175. Pohoda, člověk se naučí základy a dokonce i jízdu se stokilovým instruktorem za zády, což taky není k zahození. Ale řešit třeba brždění na motorce, která má i tak problém zastavit? :)) Učit se náklony s takovou váhou za sebou?

V 18i jsem postupoval na Áčko s omezením na 25kW. Instruktora jsem musel uhánět, aby si se mnou alespoň jedenkrát před zkouškou na té 350ce sjel. Vždyť už to přece umím... ale byl to férovej chlap, bohužel už není mezi námi :(

Letos si konečně dodělám plný Áčko, počítám tak v horizontu 1-2 měsíců, jak bude čas. Z toho, co jsem slyšel údajně stačí rozdílovka - jízda s komisařem...

Nemám s tím problém, je to jednodušší a nejezdím jak hovado. Přesto jsem už jednou ze zatáčky vyletěl, naštěstí bez následků, ale není to žádná sranda. Takovej zážitek dá hodně. Z motorky mám čím dál větší strach, ale prostě ty jednostopý vozítka pořád zbožňuju ;)

0/0
26.5.2010 13:49

Host

Motorky v dnešním provozu

Kdysi jsem motorku měl (Jawa 250), dokonce jsem jezdil radši na motorce, než autem - ale v tom dnešním provozu a při té bezohlednosti některých řidičů bych na motorku nesedl, člověk je na ní příliš zranitelný... :-(

0/0
26.5.2010 10:23

Host

To je neuvěřitelné

8-oLidi co neumi ani to co bylo v tom kratkerm videu nepatri na motorku!!!8-o

0/0
25.5.2010 22:42

Xladi

Přední brzda

Tu tedy moc nepoužívám, ale hlavně z obavy že na silnici je spousta sajrajtu a nemám ABS a předek mi ujede, stalo se mi to minulý rok při poslední jízdě, když jsem zastavoval, naštěstí jsem se jen položil do bláta ale stejně zadní je lepší a s Jawkou co mám to ani jinak nešlo:-).

Jsem tedy jen skůtrista i když mám velký řidičák ale největším nepřítelem řidičů jsou příšerné silnice, kolikrát se ani nechce věřit po čem jsme nuceni jezdit8-o

0/0
25.5.2010 17:31

Host

Re: Přední brzda

jo to vis, dava se prednost staveni dalnic pro autodopravce, pred opravou silnic pro ostatni, navic se opravy odflaknou aby vic z predrazene ceny zustalo v kapse toho kdo se na stavbe a oprave silnic podili a ten pak trochu pusti tomu kdo mu zakazku priklepnul.

0/0
25.5.2010 18:51

Xladi

Re: Přední brzda

Dalším hřebíčkem do rakce silnic nižších tříd, že tam dnes jezdí těžká doprava, která kvůli úspoře na mýtu jezdí všude, i na takových silničkách kam se sotva vejdou 2 osobáky a ty silnice nejsou na takovou zátěž samozřejmě dimenzovány, pak se to ničí daleko rychleji, nemluvě o nekvalitních opravách.

0/0
25.5.2010 19:59

Host

Re: Přední brzda

to si vůbec nedovedu představit, noha je spíš jenom na dobržďování. Hlavní práci odvede předek a jestli Ti ujíždí, je potřeba brzdný efekt lépe nastavit. S ABS jezdí minimum motorek.

0/0
25.5.2010 19:32

Xladi

Re: Přední brzda

Tak já jsem na brždění na zadek zvyklý, počítám s tím co motorka udělá a jak bude zpomalovat, s přední jsem nikdy moc nepracoval a asi 3x jsem si při brždění přední kolem rozbil hubu a když brzdím na zadek tak vždy v pohodě:-). Navíc to občas pěkně zahvízdá tak aspoň vyplaším nepozorné chodce a cyklisty:-)

0/0
25.5.2010 19:57

Host

Re: Přední brzda

:-D skus zabrzdit z 90-tky zadní brzdou... - řekl bych že se nedočkáš, leda tak to opravdu bude hezky pískat - prostě zadkem hbitě nezabrzdíš, možná když jedou dva tak to už trochu de...

0/0
25.5.2010 20:27

Host

Re: Přední brzda

8-o Když jedou dva tak má motorka větší hmotnost = větší kinetická síla = delší brzdná dráha. Na motorce bys měl znát aspoň základy fyziky. S plně naloženym kamionem taky nezabrzdíš rychleji než s prázdnym, ale přesně naopak.

0/0
25.5.2010 21:34

Host

Re: Přední brzda

co to meleš s pohybovou silou??? ta se o tolik nezvýší, zato přítlak na zadní kolo potvorsky!!!8-o

0/0
25.5.2010 21:42

Host

Re: Přední brzda

oba máte pravdu!!!

0/0
3.6.2010 22:49

Host

Re: Přední brzda

Pane máte pravdu - je tam plno sajrajtu, použití přední brzdy je na běžné silnici riskantní.! Při předním brždění motorka jde na přední vidlici a v tom okamžiku je zadní brzda odlehčená a je na nic. Tělo řidiče se naklání i s motorkou do předu a motorkář automaticky stahuje plyn. Zadní kolo je odlehčený. Ke správné akceleraci je potřeba zkoordinovat pohyb těla i s motorkou, ale kde je sajrajt nepomůže ani svěcená voda. Přední kolo jde do smyku a motorkář jde do pryč. Ty kecy se hodí na okruh.  Dědek 

0/0
25.5.2010 21:37

Host

Re: Přední brzda

Ještě k tomu dodám, když pojedu na rovné cestě -  rovině 200 kila, tak nebrzdím, ale dobrzďuji: nejdříve zadní, potom přední  brrzdou a současně  motorem OK.  

0/0
25.5.2010 21:45

Host

Re: Přední brzda

 zastavíš potom o kufr auta co jelo před tebou. Ale to je v pohodě. jen nevím jestli můžeš jezdit 200 kil. Vlastně můžeš i víc, jen mám pocit, že v poslední době se začínají objevovat zprávy, že i když jedu po hlavní silnici a někdo mi tam najede z vedlejší a nabouráme se, tak pokud ten na hlavní jel podstatně víc než v daném úseku měl, má bouračku minimálně na 50% na svém hrbu.

0/0
25.5.2010 22:14

Host

Re: Přední brzda

Asi jako u staré Škodovky 1000 MB na zadní náhon.  

0/0
25.5.2010 21:49

Host

Re: Přední brzda

Ano máš pravdu, ale dnes už spoustu moderních "velkých" motocyklů s ABS i při brždění nohou brzdí obě kola. Nevím v jakém poměru ale brzdná síla se rozděluje na kola tak aby přední kolo brzdilo co nejúčiněji a zároveň motocykl zůstal stabilně na obou kolech.

0/0
25.5.2010 22:15

BlkRider

Re: Přední brzda

Pletes dohromady ABS a Hondi Dual-CBS. ABS maj vesmes pouze nektery velky endura od BMW a par experimentu od ostatnich vyrobcu a Dual-CBS mel snad jen dnes uz mrtvy Super BlackBird. Ani jeden z tehle systemu mi na motorku nesmi, protoze pokud nezvladnes ovladat brzdy nemas na motorce co delat. A brzdeni jen zadni brzdou by melo byt pro kazdyho signal, ze potrebuje trochu lepsi vycvik, pokud chce na silnici prezit...

0/0
26.5.2010 9:36

Host

Re: Přední brzda

tak nový ABS na CBR je dle všech testů naladěný dost dobře...  já jsem tedy neměl možnost posoudit, preferuji spíše Itálii, i když jsem už měl i japonce a byl jsem spokojen...  já osobně bych tak radikální nebyl, může to být dle recenzí i dost slušná pomoc...  i profi jezdci byli jen o fous lepší než technika (ABS)... 

0/0
26.5.2010 23:51

BlkRider

Re: Přední brzda

No jestli to ABS testovali na okruhu, tak tam nema ABS se sanci vubec zapnout, protoze v primym smeru predni kolou sportovni motorky s rozumnyma pneu nepodklouzne nikdy a v naklonu uz clovek potrebuje maximalni prilnavost, takze nebrzi skoro nebo vubec. Takze ten fous o kterej ty jezdci byli jepsi byla pravdepodobne pouze vaha toho ABS :).

ABS ma smysl pouze na horsim povrchu nebo v desti, snehu, pisku atd. Ovsem rek bych ze na CBR na snehu ti ani ABS nepomuze :).

0/0
27.5.2010 23:51

Host

Re: Přední brzda

lol, jistě, že v přímým směru...  si to někde najdi a přečti, nějaká recenze bude jistě i na netu...  prostě za to zatáhneš a nemusíš si dělat žádný starosti s dávkováním...

0/0
30.5.2010 15:16

BlkRider

Re: Přední brzda

hehe, jeste ze takovy co si nedelaj starosti s davkovanim clovek na silnici nepotka, protoze si rozbijou hubu uz na parkovisti ;)

0/0
30.5.2010 16:01

Host

Re: Přední brzda

tvl, tak si to přečti...  já ABS na svý motorce nemám a ani jsem s žádnou motorkou s ABS nikdy nejel, nicméně dle toho, co jsem četl, tak k tomu byli z počátku všichni skeptičtí, ale nakonec uznali, že to funguje fakt dobře... 

0/0
30.5.2010 21:43

Host

Re: Přední brzda

já vůbec zadní brzdu nepoužívám na co taky když při zpomalení jde váha souboru na přední kolo a v mnoha případech je zadní kolo ve vzduchu ;-)  Přeju Ti mnoho šťastných kilometrů s brzděním zadkem R^

0/0
26.5.2010 8:58

Host

Mnoho motorkářů brzdí intenzivně

bez vymáčknuté spojky? To je dnes v autoškole určitě nenaučí. A doma už na začátečníka čeká nová supermoto o 100 kW. Možná jsme před dvaceti lety měli "štěstí", že vyběr max. Jawa 350/638 nebo MZ 250.

0/0
25.5.2010 17:26

Xladi

Re: Mnoho motorkářů brzdí intenzivně

MZ 250 bylo dělo, taky jsem ji chtěl ale nakonec jsem měl a ještě mám Jawu 250. Čeká na rekonstrukci do původního stavu:-). Ony ty staré mašiny na cestování po čechách bohatě stačili, stejně se může jezdit jen 50, 90, 130 plus spousty omezení. Kdo jezdí rychleji tak si dost hraje se zdravím spadnout je velmi snadné. Na rychlé ježdění jsou okruhy, tam to mohou řezat jak chtějí a rozhodně je nepřekvapí v zatáčce rozsypaný písek nebo štěrk :-)

0/0
25.5.2010 20:02

Host

Re: Mnoho motorkářů brzdí intenzivně

tak já jsem např. začínal na 74kw na cca 200 kg...  obsah 600, pokud máš v hlavě mozek, tak ten motor prostě nevytáčíš... dole nemá žádný oslňující zátah, ten přichází až kolem 8tis... jezdil jsem takto poměrně dlouho a postupně jsem začal poznávat možnosti svoje a možnosti stroje( upřímně přiznávám, že jsou daleko větší než moje)...  mě právě přijde, že pokud máš mozek a dokážeš se ovládat, tak je pro tebe "vyspělejší" stroj výhodou - má daleko lepší brzdy a přitom není o tolik těžší...  mě např. supersporty vyhovují i svojí výbornou ovladatelností...

0/0
27.5.2010 0:05

TRX

Osvědčila se mi svižná jízda

Při pomalé jízdě ve městě např. 30km/hod vás spousta automobilistů nevidí nebo nechce vidět. Zažil sem takto nejvíc krizových situacíR^

0/0
25.5.2010 17:06

Host

Re: Osvědčila se mi svižná jízda

:-D 30 bych nikdy nejel - už jenom kvůli vysoké spotřebě :-D

0/0
25.5.2010 20:29

Host

Re: Osvědčila se mi svižná jízda

Horší je to když máš starou Babetu, která ti víc než těch 30km/h nedá. ;-D;-D;-D

0/0
26.5.2010 8:30

sirco

Re: Osvědčila se mi svižná jízda

když si přišlápneš, padesátku z toho dostaneš :D

0/0
26.5.2010 10:25

K55K

Když má prachy na drahou motorku

tak žádný kurs nepotřebuje, prostě tím všechno zná RvRvRv

0/0
25.5.2010 16:38

TRX

Re: Když má prachy na drahou motorku

Skoro jako bych poslouchal Paroubka....

0/0
25.5.2010 17:08

Host

Re: Když má prachy na drahou motorku

máš něco proti vůdci??

0/0
25.5.2010 17:14

Host

Výkon motorky

Pan instruktor si něco plete. V autoškole je minimální výkon motocyklu stanoven na 40 kW. Nevím kde vzal, že se učí na 30-40 PS. Mluvím o řidičáku na nejsilnější skupinu. Hold odborník, který radí jak na motorce jezdit...:-P

0/0
25.5.2010 16:30

Host

Re: Výkon motorky

sem nevěděl že ta třiapůla na které jsem jezdil měla takovej výkon 8-o

0/0
25.5.2010 17:18

Host

Re: Výkon motorky

Na výcvik k získání ŘO skupiny A bez omezení je předepsán motocykl o výkonu nejméně 35 kW. Odborníkem bych se moc neoháněl.

0/0
25.5.2010 17:20

Host

Re: Výkon motorky

každá normální autoškola má na: A s om. suzu GS500E (25KW) a na: A maj často hornety 600ccm (myslím nějakejch 70KW) kde vycucal ten výkon fakt nechápu...

0/0
25.5.2010 20:33

Host

Re: Výkon motorky

před dvěma lety jsem autoškolu projezdil na starém XTčku a ten má, pokud se nepletu, 29kW...

0/0
25.5.2010 20:37

Host

Re: Výkon motorky

Kluci, přečtěte si  zákon č. 247/2000 Sb. v platném znění. To, co bylo před dvěma lety, není dnes. ;-)

0/0
25.5.2010 20:42

Host

Re: Výkon motorky

jo, ale tady šlo o výkon který prezentuje instruktor na videu, zdá se mi příliš nízký... - že by v motoškolách jezdili šeci na 350-tkách?

0/0
25.5.2010 21:05

Host

Re: Výkon motorky

No sorry já dělal papíry v 94 na 250 kejvačce. Tehdy byla A  a A50. No a se změnou řidičáku mám zase A bez omezení.

Ale pravda je že na silničáka se bojím. To by byl asi další křížek u cesty. Rv

0/0
22.6.2010 14:11

Host

video kurz

kde je ten slíbený video kurz ?:-(

0/0
25.5.2010 15:25

Host

Re: video kurz

POVIDAM KDE JE TEN SLIBENEJ VIDEO KURZ KUA DRAT!!

0/0
25.5.2010 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.