Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat Ibiza ST: povedený kombík potrápí fabii

Třetí varianta úspěšného modelu Seatu už zná svůj ceník. Kombíková ibiza je dokonce levnější než česká klasika - fabia combi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Potopena Skoda

Cokoli od Skodovky je pro me potopene stejne, uz jen to ze to ma nasobe napis Skoda je pro me dost odrazujici.

0/0
29.5.2010 15:32

flajboj82

Re: Potopena Skoda

A proč? Co máš za auto?

0/0
1.6.2010 17:10

Host

Nepotrápí

U nás se jich neprodá ani desetina toho co Fabií. Klidně se vsadím. Podívejte se na prodeje periskop.cz.,a nadále sledujte.

0/0
27.5.2010 11:45

Host

Re: Nepotrápí

a ono je rozhodující co se prodá na našem piditrhu? a kolik myslíš že se prodá Fabií ve Španělsku?? napřed zkus použít ten sval mezi ušima..Rv

0/0
31.5.2010 13:00

Deleter

Re: Nepotrápí

Co myslíte, prodá se tu víc kvalitních francouzských sýrů, nebo supermarketového hitu Eidam 30 procent?

0/0
9.7.2010 19:39

Host

a

Zepredu hezky ale zezadu skaredy - jak nejakej cinskej sunt. Nechapu proc je takovej problem v dnesni dobe udelat auto ktery ladi oku - to by jim navrhl klidne i nejakej student dyzajnerske skoly zadarmo.

Ale mozna se to spuste lidi libi, kdyz se libi i Yetti

0/0
26.5.2010 22:37

Jakub76

Re: a

každému oku ladí něco jiného. Je třeba se s tím konečně smířit ;-) . (mě se yeti líbí, tenhle seat ne)

0/0
27.5.2010 9:30

Host

Re: a

jasněěě, každej dyzy - student je schopen špičkovýho designu - vtip dne

si to představuješ jak hurvínek válku. Něco prostě načmárám a tím to končí, že? ;-D

0/0
27.5.2010 10:48

Host

Re: a

Vždycky to začíná u papíru a tužky, problém je že třeba taková Fabia na výkresech byla docela pěkná, realita je ale trochu jiná.

0/0
28.5.2010 8:04

Host

Mě ve fobii stačil ten rámeček autorádia, který drtí holeň

Never more Rv

0/0
26.5.2010 17:50

Host

Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

sen všech českých šmoulů Rv

0/0
26.5.2010 17:49

Host

Re: Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

Ne to opravdu není, to je jen tvůj vlhký sen že to tak je.

0/0
26.5.2010 17:56

Host

Re: Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

šmoula Tatka zahodil kačera a usedl k PC

0/0
27.5.2010 10:51

Host

Re: Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

stačí se podívat kolem sebe :-P

0/0
26.5.2010 18:11

Host

Re: Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

Tak to máš blbý šmoulo. Být vlhkej a ještě bez auta ;-D

0/0
26.5.2010 18:20

Host

Re: Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

už ti tví šmoulové dlouho v TV neběželi tak na ně vzpomínáš, že? Neboj než ti bude 10 tak je budou opakovat ;-D

0/0
27.5.2010 10:53

Host

Re: Bohužel nepotrápí, protože fóbie f kombíku je vlhký

Ale ne, dávaj je v TV každej den.

0/0
31.5.2010 20:25

Host

Hezký autíčko.

Tak za tři, čtyři roky dojezdím svoje a v té době by to mohla být dobrá bazarová náhrada R^;-)

0/0
26.5.2010 17:01

Host

Zase ty motory

Proc se tu do vseho davaji takove pidimotory. Proboha na takove auto to chce minimalne 1.6 v zakladu.

0/0
26.5.2010 16:11

Host

Re: Zase ty motory

Downsizing je prostě v módě, taky s tim nesouhlasim, ale co naděláš? Koupit jiný auto jedině

0/0
26.5.2010 16:18

Host

Re: Zase ty motory

nemas pravdu

0/0
26.5.2010 16:46

Host

Re: Zase ty motory

a duvod?

0/0
26.5.2010 16:48

Host

Re: Zase ty motory

Objem válců sám o sobě o motoru, jeho parametrech, průběhu, chování atd. neříká absolutně nic.

Je to podobně smysluplné, jako říci například "když auto, tak jedině s úhlem otevření předních dveří 75°.".

0/0
26.5.2010 17:03

Host

Re: Zase ty motory

A teď zase pár argumntů proti. Vysoká spotřeba při svižné jízdě, drahý a náročný servis, menší životnost motoru (nehledě na životnost samotného turba). A další blbosti ktere musim delat aby to turbo chvily vydrzelo (ne par vterin pred zastavenim me neuspokoji, protoze za tu dobu proste nemuze poradne vychladnout). Objem válců sám o sobě?! Jakože když to bude dvouválec ale se stejnym objemem tak je automaticky lepší? Nebo jak jste to myslel? A o chování tohodle motoru nebo jeho kultivovanosti bych radši pomlčel, protože to je jasnej zápor než klad.

0/0
26.5.2010 17:22

Host

Re: Zase ty motory

Aneb copy & paste teoretických (=nepodložených) nevýhod nebo vyložených lží - třeba to s tím chlazením turba.

Podle toho, co píšeš, jsi nikdy s downsizovaným motorem nejezdil. Já mám za sebou cca 35000 km s 1.8 TSI, o kterém se bez nadsázky dá říci, že je to downsizovaný základní šestiválec z dob před 10 lety. Nic z toho, cos uvedl jako "nevýhody" samozřejmě v praxi neplatí.

0/0
27.5.2010 8:27

Host

Re: Zase ty motory

8-o;-D Tomu sám nemůžeš věřit. Platí vše co jsem napsal a jen ignorant si může myslet že když je turbomotor více teplotně a tlakově namáhán tak vydrží stejně jako atmosférický. 1.8 nebylo nikdy TSI ale jen 1.8 T (nemá přímé vstřikování). A že má vyšší spotřebu, při svižné jízdě je taky holý fakt - turbo nažene do motoru víc vzduchu a to znamená že řídící jednotka pošle do válců víc paliva. Když tomu nerozumíme tak o tom nepíšeme:-P

0/0
27.5.2010 9:06

Host

Re: Zase ty motory

"1.8 nebylo nikdy TSI ale jen 1.8 T" - ;-D;-D;-D. 1.8 TSI je ve škodovkách už 3 roky....

"Když tomu nerozumíme tak o tom nepíšeme" - ano, přesně tak.

0/0
27.5.2010 9:19

Host

Re: Zase ty motory

Ok omlouvám se moje chyba - to ale nemění nic na tom co jsem jinak psal

0/0
27.5.2010 9:32

Host

Re: Zase ty motory

Nemění. Jsou to blbosti od člověka, který nemá ani ten nejzákladnější přehled o dnešních autech, když si myslí, že roky prodávaný motor neexistuje...;-D.

0/0
27.5.2010 9:38

Host

Re: Zase ty motory

A jak mi ty blbosti vyvrátíš? Nijak, nejde to! :-P Ja nesleduju nejak extra auta jako VW a Skoda ale trochu jiny takze tak.

0/0
27.5.2010 9:41

Host

Re: Zase ty motory

Souhlasím. Člověku, který o autech ví tak málo, jako ty, nelze jeho imbeciIní názory vyvracet, protože on ani nechápe, co vlastně píše.

Mysli si klidně dál, že v OII je 1.8 T a ty další nesmysly, cos tu předvedl. Nemám potřebu ti to vyvracet.

0/0
27.5.2010 9:49

Host

Re: Zase ty motory

8-o Uz jsem se omluvil a uznal chybu a ty místo argumentů přehazuješ furt to samé. Kdybych si měl pamatovat v každej motor co je v nějakym autě a od kdy, tak mi z toho asi jebne. Další věci nejsou nesmysly ale realita a že slepě věříš tomu co napíše škoda do letáčku je ubohý, nebo je prodáváš a balamutíš ostatní? Jestli jseš o své pravdě tak moc přesvědčen tak chci nějakej důkaz (ale ne letáček od škody)! Napiš proč to tak není, já napsal proč to tak je, ale ty si na to začal jen nadávat. Očividně nevíš TY o čem píšeš.

0/0
27.5.2010 9:58

Host

Re: Zase ty motory

Přesně tak. Je to vidět z obsahu mých a tvých příspěvků, kdo neví, o čem píše...;-D. Jinak EA888 není škodovácký motor, ty letáčku. Je vidět, že se vyznáš.

"chci nějakej důkaz" - třikrát si dupni ;-D. Nebudu se opakovat, vysvětlení viz výše.

0/0
27.5.2010 10:05

Host

Re: Zase ty motory

;-D Nezáleží na tom od koho ten motor. Jaký vysvětlení? Proč teplotně a tlakově víc namáhaný turbomotor vydrží tolik co atmosféra a proč má nižší spotřebu? Nikde si nic takovýho nepsal, protože na takovou otázku se dá odpovědět jen jedním způsobem - Nevydrží tolik a žere víc. Asi seš velkej technickej antitalent a navíc slepá ovce, která hltá všechno co mu kdo nakuká. Zeptej se nějakýho poctivýho automechnika;-)

0/0
27.5.2010 10:12

Host

Re: Zase ty motory

Podívej se třeba na chladící olejový systém EA888.

Podívej se třeba na konstrukci turba EA888.

Podívej se třeba na význam zkratky FSI.

Podívej se třeba na konstrukci bloku EA888.

To jen takové malé naťuknutí, fakt ti tady nebudu vypisovat základní principy. 1) všude na internetu se toho válí tuny, 2) není tady na to prostor, 3) a to je hlavní, hIupák s nulovým přehledem to stejně nepochopí.

0/0
27.5.2010 10:18

Host

Re: Zase ty motory

A co jako? Materiály mají pořád stejnou výdrž a stejné hranice možností a všechny tyhle věcičky znamenají hodně velkej skok k jeho horní hranici. Ten motor je prostě víc namáhanej než obyčejná atmosféra a nějakej chladící olejovej systém, nebo jiná konstrukce turba na tom nic nezmění.

 

Nechci slyšet nějaký principy (moc dobře vím jak motor funguje), ale chci slyšet proč má turbomotor stejnou životnost a nižší spotřebu, když je to v rozporu s těmi principy kterými se oháníš. Ty seš ten co nechápe.

0/0
27.5.2010 10:29

Host

Re: Zase ty motory

"chci slyšet proč má turbomotor stejnou životnost a nižší spotřebu" - 1) třikrát si dupni ;-D, 2) podívej se třeba na konstrukci turba EA888, 3) podívej se třeba na význam zkratky FSI, 4) podívej se třeba na konstrukci bloku EA888.

Tím dostaneš vyčerpávající odpověď.

0/0
27.5.2010 10:33

Host

Re: Zase ty motory

;-D Ano díky téhle konstrukci turba a přímému vstřikování (nejčastější věci které se na podobných motorech kazí) vydrží stejně dlouho jako 2x méně namáhaná atmosféra a ještě má nižší spotřebu ikdyž je jasný že když je ve válci víc vzduchu které tam to turbo nažene, tak tam musí stříknout i víc paliva... ;-D mam dost 

0/0
27.5.2010 10:43

individual

Re: Zase ty motory

Sleduju vaši diskusi a nechtěl jsem se zapojovat, ale tohle mě vážně pobavilo:

" ikdyž je jasný že když je ve válci víc vzduchu které tam to turbo nažene, tak tam musí stříknout i víc paliva".

.

Jako fakt, ten druhý host má pravdu v tom, že o motorech nevíš zhola nic. Kvíz pro tebe: co se stane s plamenem stejné velikosti, když mu dáš třeba dvojnásobek kyslíku? To je vysvětlení, proč je přeplňovaný motor při shodném výkonu úspornější než atmosférický.

0/0
27.5.2010 11:10

Host

Re: Zase ty motory

8-o Ale ona taky existuje nějaká ideální kombinace směsi kterou počítá řídíci jednotka a podle toho tam vstřikuje palivo a když ho tam turbo nažene víc, tak je logický že ŘJ spočítá vstříknout víc paliva. Pane Vy nevíte jak motor pracuje.;-)

0/0
27.5.2010 11:16

individual

Re: Zase ty motory

Unikla ti pointa mého příspěvku a proto teď opakuješ ten svůj omyl. Zkusím to napodruhé, polopatě:

5 jednotek paliva + 10 jednotek vzduchu = plamen

5 jednotek paliva + 20 jednotek vzduchu = větší plamen

.

Turbomotor díky většímu objemu vzduchu natlačeného do válce spaluje efektivněji, tedy ze stejného množství paliva udělá "větší plamen".

0/0
27.5.2010 11:51

Host

Re: Zase ty motory

:-/ Pracoval jsi někdy z autogenem? Že se ptám, určitě ne. Není to o tom pustit trochu plynu a hodně kyslíku, ale opravdu musíš najít ideální kombinaci aby měl plamen co největší výhřevnost. Proč maji tak závratnou spotřebu právě když na to šlapu a turbo tlačí nejvíc vzduchu? Protože k tomu vzduchu přidá i víc paliva.

0/0
27.5.2010 12:02

individual

Re: Zase ty motory

Nepřekvapils ;-D.

Prozradím ti věc, která tě šokuje: autogen a spalovací motor pracují na úplně jiném principu. Ano, u obou hraje roli hoření, ale u každého s úplně jiným účelem. Jakékoliv srovnání je tudíž - stejně jako ty - zcela mimo.

0/0
27.5.2010 13:14

Host

Re: Zase ty motory

Ano autogen má kupodivu jiný účel, ale to neznamená že na něj při hoření vztahují jiné fyzikální zákony, nebo snad jo? Ideální poměry směsi plynu a kyslíku jsou jiné než poměry benzínu a kyslíku, ale ten princip kterým se oháníš je naprosto stejný.

 

Znovu se ptám, proč mají turbomotory tak závratnou spotřebu právě když na to šlapete? Protože k tomu vzduchu co tam turbo nažene je třeba i víc paliva. Já možná nepřekvapil, ale ty mě překvapuješ čím dál víc.

0/0
27.5.2010 13:20

individual

Re: Zase ty motory

Ale samozřejmě, že turbomotor má oproti objemově stejné atmosféře větší spotřebu při plynu na podlaze. Ale také zásadně vyšší kroutící moment i výkon. Pokud by atmosféra měla mít stejný krouťák a výkon, musela by mít a) o dost větší objem a b) při dosažená stejného výkonu by měla vyšší spotřebu.

.

To je přímá úměra, matematika základní školy.

.

Turbomotor lépe využívá energii z paliva. Při shodné spotřebě dává vyšší krouťák a výkon než atmosféra a při požadavku shodného krouťáku a výkonu spotřebuje méně paliva než atmosféra. Už?

0/0
27.5.2010 13:32

Host

Re: Zase ty motory

To je teorie, ale v praxi to vypadá jinak. Dlouho jsem měl šestnáctistovku 75 kw (krouťák pravda o něco menší, ale nic co je znát na první povoz) a nikdy jsem se nedostal na spotřebu 9 a víc na sto, zatímco s Fabii 1.2 (77 kw) se musim snažit abych se dostal pod devět a na dálnici to je témeř nemožné, pokud je auto plné a s tou slabší (62 kw - myslím) je to paradoxně ještě horší. A ano opravdu se můj styl jízdy za tu dobu nijak nezměnil.

0/0
27.5.2010 13:47

individual

Re: Zase ty motory

Tomu už se fakt musím jenom smát. Pokud se s 1.2 TSI stěží dostaneš pod 9l, pak musíš být totální neschopa za volantem. Já jezdím s 1.8 TSI (118 kW, 250 Nm),, tedy s výrazně výkonnějším motorem v Octavii II (tedy výrazně těžším autě) dlouhodobě za 7,2 litru.

Lhát musíš jen těm, kdo neví, o čem mluvíš. Měj se, už mi nepřipadáš ani vtipnej, jako ze začátku.

0/0
27.5.2010 13:51

Host

Re: Zase ty motory

A to je právě ono, máš větší obsah a větší výkon nemusíš na ten plyn tolik šlapat, motor má úplně jinou dynamiku. Když se chceš stejnym způsobem rozjet v tomhle, tak ta spotřeba je opravdu větší, protože musíš přidat víc plynu abys jel stejně rychle. Já nikomu nelžu, ale ty nějak nechápeš

0/0
27.5.2010 13:57

individual

Re: Zase ty motory

Tak ode mne naposledy:

.

To, co teď píšeš, by platilo v případě stejně těžkých aut se shodnými převody, která by jezdila stejným způsobem. Protože ale OII je výrazně těžší auto, má citelně delší převody (např. 102 km/h na 2. rychlost) a já nezřídka plně využívám jeho výkonu (plyn na podlahu při rozjezdech např. na dálnici atd.), tedy jezdím s větší dynamikou, než jaké je 1.2 TSI schopen, tak ti ve tvé úvaze něco nehraje.

.

Ale v pohodě. Vůbec ti tvoje názory neberu, jakkoliv jsou nesmyslné. Díky za zpestření dne, málokdy potkám někoho tak "nadaného".

0/0
27.5.2010 14:07

Host

Re: Zase ty motory

Schválně si to půjč a změř si kolik že to žere, s plnym autem a když nezdržuješ ;-) A 200 kg zase není nijak výrazné -  když to auto naložim tak sem pořád těžší než ty s prázdnym. Prostě se s tím nedá jezdit tak lacino jak se snaží škoda hlásat aniž bych nezdržoval.

0/0
27.5.2010 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.