Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaguar představil luxusní limuzínu XJ s motorem jako z fabie

Pod kapotou nejnovějšího konceptu luxusní limuzíny XJ od Jaguaru se nastěhoval hliníkový tříválec o objemu 1.2 litru. Motor obvyklý ve vozech třídy Škody Fabia ale velký sedan nepohání, jen dobíjí jeho baterie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

lež

Haha, dojezd 1000km? Ale no tak, to se tu koná malý zázrak, když ten přidaný motor 1,2 není schopen pokrýt energetickou spotřebu auta.

Dojezd 1000km tak jedině na špagátě.

0/0
1.6.2010 15:33

kiwi007

V Coventry již Jaguar není!

Nyní je v Castle Bromwich (součást Birminghamu) přímo u dálnice M6. Ten pohled na parkoviště nových Jagů je nádherný.R^ Sám mám S-Type a jsem nadmíru spokojený.R^

0/0
31.5.2010 23:59

quido

Re: V Coventry již Jaguar není!

ale je ... Whitley plant v trojúhelniku mezi A444, A46 a London Rd ... a mimo jiné právě tam probíhaly některé zkoušky těhle nových nesmyslů ;-) ....

0/0
1.6.2010 9:01

Host

Re: V Coventry již Jaguar není!

Ale je

0/0
1.6.2010 14:14

Host

su z teho jelen

Já nevím, ve fyzice jsem si nikdy neliboval, ale pamatuji si, že vse funguje s ucinnosti vyrazne menší než 1. takže když mi klasický motor vyrobí energii s nějakou účinností menší než 1, aby vyrobil elektřinu pro motor s účinností menší než 1, který rozpohybuje auto, tak nevím, kde je ta ekologie, protože celková účinnost bude výrazně nižší nebo pro dosažení stejného výkonu budu muset spálit více benzínu/nafty. Ale nejsem technický typ, takže jestli mi to může někdo osvětlit, budu rád. ;-(

0/0
31.5.2010 23:42

Host

Re: su z teho jelen

Čistě teoreticky: ten spalovací motor bude vyrábět elektřinu přesně a stále v podmínkách, kdy má největší účinnost. Tj. ne jako spalovací motor běžného auta, který nejede stále v režimu největší účinnosti.

Prakticky: honba za nižšími emisemi CO2 za každou cenu je pofidérní...

0/0
1.6.2010 6:10

dtx

range rover

range rover s 95 konema? XX

0/0
31.5.2010 19:24

Morrison

Re: range rover

Taky jsem na to nejdřív zíral, ale chce to dočíst i o kousek dál...

0/0
31.5.2010 21:45

Host

proc tam zase cpete fobii?!

Tohle auto nema s fobii spolecneho zhola nic!

0/0
31.5.2010 19:16

Host

Re: proc tam zase cpete fobii?!

ale má....................  Motor

0/0
31.5.2010 19:23

Host

Re: proc tam zase cpete fobii?!

Jak ti již bylo vysvětleno, 1.2 V3 od Jaguaru sloužící k dobíjení baterií je nejméně stejně technologicky na výši jako ten od slavné only the best ever jou jou mc donalds edition Škoda Fabia, o spolehlivosti nemluvě. Fabia Comby 1.2HTP s červeným P a příplatkovým zadním stěračem je totiž hotová ekologická formule!

0/0
2.6.2010 12:39

Host

Re: proc tam zase cpete fobii?!

Jak ti již bylo vysvětleno, 1.2 V3 od Jaguaru sloužící k dobíjení baterií je nejméně stejně technologicky na výši jako ten od slavné only the best ever jou jou mc donalds edition Škoda Fabia, o spolehlivosti nemluvě. Fabia Comby 1.2HTP s červeným P a příplatkovým zadním stěračem je totiž hotová ekologická formule!

0/0
2.6.2010 14:04

Host

...

Ach jo. Co je tohle za pomačkanýho jezevce, jěště navíc na elektriku.

 Kde je moje milovaný XJR se čtyrma vočima.

Ale to pláču na už dost okoralym rovu. No nic. Pic!

0/0
31.5.2010 17:35

Host

Re: Jezevec zalezl do nory na Vysočinu!!!

0/0
31.5.2010 21:17

Shalukim

Vyplnte prosim nadpis prispevku

Hlavne jak tu vsichni vzdycky nadavaj..ze idnes je placena skodovkou..Tady mate poradny faroV

0/0
31.5.2010 16:19

Host

na nic

Chce to pořádnej osmiválec co vypije rybník a né nějakej hybrid nedej bože elektromotor. Fujtajbl.

0/0
31.5.2010 15:36

dedust2000

1.2 motor na baterky

;-)

0/0
31.5.2010 15:24

Host

Re: 1.2 motor na baterky

Do slova a do písmene

0/0
31.5.2010 16:27

Host

Super článek!

Pobavila mne už první věta: "Motor obvyklý ve vozech třídy Škody Fabia ale velký sedan nepohání, jen dobíjí jeho baterie."

Čeho se ještě v elektromobilech, hybridech, REHEV, PHEV a HEV dočkáme8-o

Panu Vokáčovi R^

0/0
31.5.2010 14:33

Host

Pan Vokáč si nevidí do huby... :-/

"Jaguar Land Rover totiž nejprve uvedou na trh klasické plug-in hybridy,

elektromobily s prodlouženým dojezdem budou pravděpodobně následovat

později."

 

Pane redachtor, pro "elektromobily s prodlouženým dojezdem" - jak tomu říkáte - se používá právě označení "plug-in hybrid", víme? ;-€

0/0
31.5.2010 11:37

Host

Re: Pan Vokáč si nevidí do huby... :-/

Dobrý den,

nevíme. Mezi plug-in hybridem a takzvaným elektromobilem s prodlouženým dojezdem (REHEV) je velký rozdíl. U klasického plug-in hybridu se totiž spalovací motor stále používá i k případnému přímému pohonu vozu, zatímco u REHEV slouží pouze jako generátor a jeho síla není na kola nijak mechanicky přenášena.

S pozdravem,

Luděk Vokáč

0/0
31.5.2010 12:02

Host

Re: Pan Vokáč si nevidí do huby... :-/

No, v té terminologii je poněkud zmatek, ale stejně nemáte tak úplně pravdu. Pro hybridy používaná zkratka PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) se používá i pro Chevrolet Volt, což by podle Vaší terminologie byl REHEV. Bohužel, pojem "plug-in hybrid" se teď (k mému nemilému překvapení) zřejmě používá lautr pro všechno, co se dá strčit do zásuvky, čímž se to poněkud zamlžilo... :-/

0/0
31.5.2010 12:26

Host

Re: Pan Vokáč si nevidí do huby... :-/

Ano, v tomto máte pravdu, je v tom trochu zmatek. Já se ale ve svých článcích držím (a nadále budu držet) této terminilogie: HEV (hybrid electric vehicle) - klasický hybrid typu Toyota Prius, nejde dobíjet ze zásuvky. PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) - plug-in hybrid, tedy hybrid kde spalovací motor stále může pohánět přímo kola vozu ale lze jej také dobíjet z elektrické sítě. REHEV (range-extended hybrid electric vehicle), tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Pravdou ale je, že vlastně každý REHEV je zároveň PHEV a HEV, každý PHEV je HEV.

Luděk Vokáč

0/0
31.5.2010 12:31

Host

Re: Pan Vokáč si nevidí do huby... :-/

OK, uznávám, že si do huby vidíte R^ ;-)

 

Možná byste to měl opravit i na Wikipedii ;-) - ne, to byl vtip, ale zrovna tam je to pěkně mlhavé, až si říkám jestli to tam schválně není napsáno tak, aby se nedalo vyčíst, co u čeho ta kola vlastně pohání... :-/

0/0
31.5.2010 12:40

Host

Konečně odpovídající nasazení !

No KONEČNĚ někdo použil tříválec 1.2 k účelu, pro který se hodí nejlíp - gratuluji !  R^;-)

0/0
31.5.2010 11:31

Host

Re: Konečně odpovídající nasazení !

tříválec bych něchtěl ani jako generátor el. energie pro pohon stěračů ;-€

0/0
31.5.2010 11:53

Host

Re: Konečně odpovídající nasazení !

Jen klid - když bude jen dobíjet baterky, tak na to asi bude stačit... ;-)

0/0
31.5.2010 12:02

Host

Re: Konečně odpovídající nasazení !

spíš jde o ty vibrace. I když ... pokud ten motor nepřenáší mechanický výkon přímo na silnici, může být na měkčích silentblocích - po kabelech k baterkám se vibrace nepřenesou.

0/0
31.5.2010 12:29

Host

1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Tak tady to buď někdo blbě přeložil nebo opsal nebo nepochopil a zapoměl něco důležitého připsat ....

0/0
31.5.2010 11:14

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

A čemu na větě "Tříválcový motor... slouží pouze k dobíjení baterií." nerozumíš?

0/0
31.5.2010 11:32

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

no vy asi nerozumíte základním fyzikálním jevům. Pokud budu trvale odebírat dejme tomu 100kW (jízdy vysokou rychlostí po dálnici) a dobíjecí motůrek bude dodávat jen 50kW, tak ta energie nejenže nebude stačit na dobíjení baterie, ale ani na udržení stávajícího výkonu, potažmo rychlosti. Jestliže čistě na baterky ujede 50km, tak v režimu o kterém jsem psal ujede max. 100km s výkonem 100kW. A to si myslím, že nestačí - i česká dálniční síť je rozlehlejší.

0/0
31.5.2010 11:46

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

a co rekuperace při brždění, jízda za předjíždějícími se náklaďáky, nehledě na to, že to auto při rychlosti 130 km/h určitě nepotřebuje 100kW výkonu

0/0
31.5.2010 12:03

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

100kW asi ne, nicméně vzhledem k rozměrnosti a váze vozu to nebude ani jen těch 50kW, co dodá ten tříválec. Můj skromný odhad je, že při 130km/h takové auto potřebuje min 75kW (minimálně 10kW spolkne klima, audio, osvětlení...). Je jasné, že menší auto (menší váha, menší čelní plocha, slabší klima, horší audio, míň "serepetiček" okolo) bude potřebovat na udržení 130km/h rychlosti méně výkonu, takže prosím nesrovnávat s HTP ve fábii.

0/0
31.5.2010 12:19

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

při trvalé rychlosti na rovině nehraje hmotnost auta žádnou roli, výkon se spotřebuje jen na překonání odporu vzduchu (čelní plocha, součinitel odporu) ten bude tak srovnatelný např. Roomsterem, možná i menší a dále na překonání mechanických ztrát v motoru, převodovce a podvozku, a na překonání valivého odporu pneumatik.

Jelikož Roomsteru 51kW stačí na trvalou rychlost okolo 160km/hod a aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti, tak odhadovaný nutný výkon na trvalou rychlost 130km/hod nebude větší než cca 40 kW. Klima a audio rozhodně nebere 10kW ale asi tak 2-4kW. Takže celkový nutný přikon na české dálnici těch 50 kW nepřekročí.

0/0
31.5.2010 14:39

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

ty ses dobra guma, kolik myslis, ze asi ta rekuperace a jizda v zavetri usetri. Ty si bez koupit nejakou vyfoukanou skodovcicku 0,8

0/0
1.6.2010 0:16

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

gumitku, tou jízdou za náklaďákem jsem nemyslel jízdu v závětří ale jízdu mnohem nižší rychlostí než je 130. Tak si běž vyměnit plínky a nemel blbosti o škodovkách.

0/0
1.6.2010 12:56

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Dobrý den,

samozřejmě máte pravdu, v režimu plného výkonu prostě malý motor nebude stačit ani na pokrytí aktuální spotřeby energie. Bohužel žádná z automobilek, která představila byť alespoň koncept vozu s REHEV specifikací se zatím nepochlubila tím, jak by právě v takovýchto reálných situacích mělo ústrojí fungovat. Na výsledky si tedy budeme muset počkat až na první jízdní testy v praxi, ty s Chevroletem Volt nebo Opelem Ampera by se mohly konat již relativně brzy. Do té doby by bylo cokoli co bychom napsali pouhou spekulací. Zde v diskusi tedy mohu spekulovat třeba o tom, že tyto automobily budou mít třeba omezenou maximální rychlost na hranici, na které je schopen motor v roli generátoru ještě dodávat dostatečné množství energie.

S pozdravem,

Luděk Vokáč

0/0
31.5.2010 12:10

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Pokud vím, tak plug-in hybridy mají jako typické použití ježdění do práce na cca max.40 km. Jako dálniční expres to nikdo nezamýšlí.

Za druhé, ani na dálnici se nejede NEUSTÁLE na plný výkon (v ČR to při hustotě provozu ani není možné). Zatím to nikdo nevyzkoušel, jak daleko by to dojelo, a při vysoké rychlosti na to bude mít dost velký vliv i aerodynamika toho auta, takže bych si radši počkal na změřený, než na spočtený dojezd... :-P Navíc elektromobily umí při brždění vrátit rekuperací nějakou energii zpět do baterií, což je další plus k dojezdu.

A za poslední - když by to nestačilo, pořád se dá dojet aspoň k pumpě a tam si dát kafe, zatímco motůrek bude dobíjet baterky, v lepším případě (v budoucnosti) bude na pumpách patřičná zásuvka... R^

0/0
31.5.2010 12:11

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

právě, že mě zaráží proč takovou koncepci pohonu cpou do auta, které je "předurčeno" k tomu, aby bylo dálničním expresem.

btw ... po D8 i D11 se dá jet naprosto plynule 130-160km/h. Pravda záleží na tom jaké máte auto. Pokud jedete ve Fabce, každou chvíli Vám tam někdo vjede. Pokud jedete např. v Chrysler 300C, vjede Vám tam málokdo.

0/0
31.5.2010 12:28

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Já mám BMW, takže mě předjíždějí jen oktávkáři, co si chtějí něco dokázat ;-)

Jezdím cca 140km/h, víc ne, takže oni mě předjedou, mají radost a já mám klid... :-)

0/0
31.5.2010 12:34

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

(Jinak mě samozřejmě předjíždějí všichni, co jedou 160Km/h a podobně, ale u oktávkářů jsem myslím pozoroval i nějaké to předjíždění z "prestižních důvodů" ;-))

0/0
31.5.2010 12:46

IRACZ

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Mám naprosto stejnou zkušenost a postřeh

0/0
31.5.2010 13:04

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Jo jo to je úplně přesný. Ty předjíždí úplně vždycky a potom stejně rychleji nejedou.

0/0
31.5.2010 13:32

wrah

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Zrovna v čechách se nemá smysl bavit o příkonu potřebném k rychlé jízdě, na dovolených 130 km/h v pohodě stačí něco kolem 40 KW, navíc prakticky kdykoliv jedete trochu z kopce, nebo dojedete předjíždějící se kamiony, stejně dáte nohu z plynu. A 1.2 motor běžící v optimálních otáčkách bude v klídku chvilku dobíjet baterie. Jen bych se obával jejich životnosti, protože baterie přesně tohle nemají rády, jen trochu vybít, jen trochu nabít atd a dokola.

0/0
31.5.2010 15:29

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Jo, v těch bateriích taky vidím tak trochu slabinu... :-/

0/0
31.5.2010 15:37

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

Mylis se. Je to presne naopak. Takove vyuziti je pro vetsinu akumulatoru optimalni. Proto se napriklad na druzice, kde musi aku vydrzet v tezkych podminkach opravdu hodne dlouho, davaji akumulatory s velkou kapacitou, ale jsou vyuzite tak, aby jejich aktualni kapacita nepresahla 90%, ale na druhou stranu nebyla nizsi nez 80%. Proste se pouzivaji jen na 10% kapacity.

0/0
31.5.2010 17:25

Host

Re: 1.2 motůrek dokáže průběžně dobíjet 145kW elektormotor ...

ty taky asi nemas zadnej svuj rozum vid a veris vsemu co kdo kde napise

0/0
1.6.2010 0:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.