- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mno, nejsem ani fyzik, ani konstruktér automobilů, ale obyčejný koncový uživatel. Ale rád bych vám tady něco ukázal:
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI
http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA&feature=related
Možná už chápete, že jako koncový uživatel, vám z vysoka kašlu na lehkost karoserie, manévrovatelnost ve městě (kde stejně moc nejezdim) a opravdu si radši připlatím za vyšší spotřebu, než abych si koupil malý, ekologický a mrštný auto. Bohužel jsem už nehodu zažil, dodnes nemůžu pořádně ohnout levou ruku v rameni a to jen proto, že mi nějaký imbecil (v SUV btw) nedal přednost. Kašlu vám tedy na nějakou 'image', mám prostě velké auto i s velkým benzínovým osmiválcem, trochu sem si naněj musel našetřit a přemýšlím o montáži pohonu na LPG, no a co? Furt jezdim dle předpisů ...
Souhlasim, bezpecnost je i pro mne na prvnim miste a vice nez ekologii a ekonomii davam prednost vysledkum crash testu, fiat 500 jsem ani necekal ze dopadne lepe a i kdyby nebyl tak zdeformovany tak by zpomaleni pro telo bylo natolik kriticke ze by ridic a spolujezdci utrpeli rozsahla nvitrni zraneni, proto si volim auto i podle delky predni casti cim delsi, tim vice deformacni zony mam pred sebou a pri narazu to znamena mensi zatizeni organismu, at si zastanci malych aut melou co chtej, proste nektere zakony fyziky neosidej.bdw to same i pro narazu ze zadu.
Chci auto co nejtěžší.... Na naše silnice jedině OT.
Proc se na idnes objevil clanek/piarko, kterej obletel internetovej svet na konci dubna? To se v automotive fakt nic nedeje?
Dnes je moderní chovat se jako rádoby ekolog. Takže nižší hmotnost, menší objem......Strašná móda. A naproti tomu "ekologické" bio palivo které ničí vše víc než to běžné
a stále by byla dost pevná pro převoz váhy posádky a zavazadel. Jenže dnes se klade důraz na to, aby posádka vyvázla z bouračky bez škrábnutí. Dříve se jezdilo opatrně, protože každá větší bouračka by znamenala smrt.
Dnešní Superb váží skoro 2x tolik, co auto podobné velikosti před 20-ti lety. Dnešní Trabant, pardon, Fábie, váží 2x tolik, než auto o stejném vnitřním prostoru a určení před 30 lety (tedy opět Trabant).
Fabie je také výrazně větší, než Trabant. Fabie je větší i než Favorit.
...kazdopadne, lepsi je nebourat..z lehcim autem mam vetsi moznost manevrovat,tak mam vetsi sanci se nrazu vyhnout...z vetsim a tezsim, zase spise preziju stret...a v praxi se delaji auta ze stejneho materialu...takze bych to zatim nechal byt...
Předpokladem odlehčování je uzákonění maximálních hmotnostních limitů pro osobní vozy.
Jinak vás při střetu s mnohem hmotnějšími vozy spolehlivě zabije přetížení. Bez ohledu na to, jestli vnitřek kabyny bude smáčklý, nebo ne.
Ten limit existuje - u nás činí 3,5 t a jsou i osobní auta těsně pod tímto limitem. Vzhledem k tomu, že nejmenší auta mají i pod tunu, znamená to určité zhoršení již existujícího problému. Nejde o žádnou novinku způsobenou odlehčováním.
A když se potkáte s kamionem, je to celkem jedno. Jedině snad vystřelit cestující i se sedadlem na padáku jako pilota ze stíhačky...
spolehlivost řešení typu dotykový displej (při teplotách které v autě mají rozptyl -20 až 80 stupňů), co když budu mít rukavice, jak spolehlivé bude to bezdrátové propojení, jak se vyřešíaby se nerušila dvě auta stojící vedle sebe.
Ono obecně čím víc takových systémů tím více problémů.
Asi jsem staromil, ale u ruční brzdy bych raději věřil mechanickému řešení.
Další věc je jak toto zeštíhlování bude mít vliv na pevnost karoserie.
Zrovna u ruční brzdy podle mě tento systém nemá smysl, protože servo zajišťující zabrždění patrně váží více než lanko y brzdová soustava tak jak je.