Diskuze

Auta jsou moc těžká. Lotus vymýšlí, jakou dietu jim naordinovat

Vývojáři Lotusu měli vždy rádi konstrukčně lehká auta. Jejich poslední studie ukazuje, že masově vyráběné vozy mohou být o více než třetinu lehčí a přitom podraží jen minimálně. Místo z oceli se budou dělat z hliníku a plastů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

11. 7. 2010 10:53
Mno ....

Mno, nejsem ani fyzik, ani konstruktér automobilů, ale obyčejný koncový uživatel. Ale rád bych vám tady něco ukázal:

http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI

http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA&feature=related

Možná už chápete, že jako koncový uživatel, vám z vysoka kašlu na lehkost karoserie, manévrovatelnost ve městě (kde stejně moc nejezdim) a opravdu si radši připlatím za vyšší spotřebu, než abych si koupil malý, ekologický a mrštný auto. Bohužel jsem už nehodu zažil, dodnes nemůžu pořádně ohnout levou ruku v rameni a to jen proto, že mi nějaký imbecil (v SUV btw) nedal přednost. Kašlu vám tedy na nějakou 'image', mám prostě velké auto i s velkým benzínovým osmiválcem, trochu sem si naněj musel našetřit a přemýšlím o montáži pohonu na LPG, no a co? Furt jezdim dle předpisů ...

0 0
možnosti

Host

14. 7. 2010 14:25
Re: Mno ....

Souhlasim, bezpecnost je i pro mne na prvnim miste a vice nez ekologii a ekonomii davam prednost vysledkum crash testu, fiat 500 jsem ani necekal ze dopadne lepe a i kdyby nebyl tak zdeformovany tak by zpomaleni pro telo bylo natolik kriticke ze by ridic a spolujezdci utrpeli rozsahla nvitrni zraneni, proto si volim auto i podle delky predni casti cim delsi, tim vice deformacni zony mam pred sebou a pri narazu to znamena mensi zatizeni organismu, at si zastanci malych aut melou co chtej, proste nektere zakony fyziky neosidej.bdw to same i pro narazu ze zadu.

0 0
možnosti

Host

10. 7. 2010 23:50
Nehodlám umřít vinou nějakýho pošuka

Chci auto co nejtěžší.... Na naše silnice jedině OT.

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 22:26
starej clanek

Proc se na idnes objevil clanek/piarko, kterej obletel internetovej svet na konci dubna? To se v automotive fakt nic nedeje? 

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 19:42
To je zase článek

Rv

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 19:41
X6

R^ Hmotnost mne nezajímá

0 0
možnosti

TTRX

8. 7. 2010 19:49
Re: X6

Dnes je moderní chovat se jako rádoby ekolog. Takže nižší hmotnost, menší objem......Strašná móda. A naproti tomu "ekologické" bio palivo které ničí vše víc než to běžné ;-D

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 17:47
Auta by mohla vážit třetinu

a stále by byla dost pevná pro převoz váhy posádky a zavazadel. Jenže dnes se klade důraz na to, aby posádka vyvázla z bouračky bez škrábnutí. Dříve se jezdilo opatrně, protože každá větší bouračka by znamenala smrt.

Dnešní Superb váží skoro 2x tolik, co auto podobné velikosti před 20-ti lety. Dnešní Trabant, pardon, Fábie, váží 2x tolik, než auto o stejném vnitřním prostoru a určení před 30 lety (tedy opět Trabant).

0 0
možnosti

unbreakable__debater

8. 7. 2010 18:37
Re: Auta by mohla vážit třetinu

Fabie je také výrazně větší, než Trabant. Fabie je větší i než Favorit. :-P

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 17:46
SHRNUTI

...kazdopadne, lepsi je nebourat..z lehcim autem mam vetsi moznost manevrovat,tak mam vetsi sanci se nrazu vyhnout...z vetsim a tezsim, zase spise preziju stret...a v praxi se delaji auta ze stejneho materialu...takze bych to zatim nechal byt...

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 17:26
xf

Předpokladem odlehčování je uzákonění maximálních hmotnostních limitů pro osobní vozy.

Jinak vás při střetu s mnohem hmotnějšími vozy spolehlivě zabije přetížení. Bez ohledu na to, jestli vnitřek kabyny bude smáčklý, nebo ne.

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 17:33
Re: xf

Ten limit existuje - u nás činí 3,5 t a jsou i osobní auta těsně pod tímto limitem. Vzhledem k tomu, že nejmenší auta mají i pod tunu, znamená to určité zhoršení již existujícího problému. Nejde o žádnou novinku způsobenou odlehčováním.

A když se potkáte s kamionem, je to celkem jedno. Jedině snad vystřelit cestující i se sedadlem na padáku jako pilota ze stíhačky... :-P

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2010 17:16
Dost by mne zajímala

spolehlivost řešení typu dotykový displej (při teplotách které v autě mají rozptyl -20 až 80 stupňů), co když budu mít rukavice, jak spolehlivé bude to bezdrátové propojení, jak se vyřešíaby se nerušila dvě auta stojící vedle sebe.

Ono obecně čím víc takových systémů tím více problémů.

Asi jsem staromil, ale u ruční brzdy bych raději věřil mechanickému řešení.

Další věc je jak toto zeštíhlování bude mít vliv na pevnost karoserie.

0 0
možnosti

wrah

8. 7. 2010 23:28
Re: Dost by mne zajímala

Zrovna u ruční brzdy podle mě tento systém nemá smysl, protože servo zajišťující zabrždění patrně váží více než lanko y brzdová soustava tak jak je.

0 0
možnosti