Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všichni se všemi a proti všem, automobilky jsou stále propojenější

Automobilové aliance se rozrůstají do takových propletenců, že už vlastně není zcela jasné, kdo s kým spolupracuje a kdo je úhlavní nepřítel. Z části za to v poslední době může nová móda hybridů a elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

FUJI

A co Subaru? Jediný výrobek hodný pojmenování automobil. Snad jen přes svou matku FUJI je spojen s TOYOTOU a přebírá menší modely od DAIHATSu.

0/0
13.6.2010 12:26

Host

Re: FUJI

FHI nejdřív z dvaceti procent vlastnil Nissan, ten to pak prodal GM, GM, když byl v problémech to prodal Toyotě. FHI vlastní kousek Daihatsu, ale na nižších modelech spolupracoval i se Suzuki.

0/0
13.6.2010 13:28

Host

chlapci chlapci

Chlapci, chlapci.. ze vas to trapi. Z bazaru  bude to vase audi r 98 spojeno jenom se servisem ve stodole u znameho..Zadne firemni konglomeraty vas nemusi zajimat.Nebo ne ?? Nove nekupujete, nebo jenom " na firmu", tak co.Milan

0/0
13.6.2010 7:45

Host

Re: chlapci chlapci

Potrefená husa Milan nejvíc kejhá

0/0
13.6.2010 22:21

Host

HONDA...

...taky si myslím, že s nikým nespolupracuje, ale jako fanoušek mohu říct, že nevím jestli je to ku prospěchu věci....

0/0
12.6.2010 20:40

me2di

Re: HONDA...

Spolupracovala srouverem, pak se suzuki,chevroletem

0/0
13.6.2010 11:49

Host

Re: HONDA...

Honda měla spolupraci se značkou Triumph, která ale v GB už zanikla.

0/0
14.6.2010 10:59

Host

Re: HONDA...

Mám dojem, že nějaký čas montovala Honda do svých vozů ropáky od Isuzu. O Suzuki a Chevroletu nevím.....

0/0
14.6.2010 15:13

Host

A proč by nespolupracovali ? Je to i ku prospěchu zákazníků.

.

0/0
12.6.2010 20:15

Host

To bylo slabý !

Ta "spolupráce" většinou vypadá tak, že jeden vyvine díl auta pro oba, jak se domluví na parametrech které budou oběma stranám vyhovovat a o náklady se rozdělí, čili finanční, ne konstrukční spolupráce. Benzínové motory 1,4 1,6 vyvinulo BMW (čti samostatně),stejně jako to bude stříválci 1,0 a 1,2 za dva, tři roky. PSA zase spolupracuje na dieslových motorech s Fordem, ale vše konstruují francouzi, Ford jen platí dohodnutý díl nákladů.Jeden výrobce vyrobí na zakázku díl pro toho kdo zaplatí, to tak bylo i dřív. Prostě zas taková senzace to není a uživatele výrobku to ani nemusí zajímat.

0/0
12.6.2010 17:31

cernobila_televize

Re: To bylo slabý !

to si taky myslim, ze ono to nemuze byt tak uplne horke, ze najednou nekomu, kdo vam nabidne spolupraci date cele sve know-how, ktere jste ziskal po 20 letech stlyem pokus omyl a hodinami v testovacich laboratorich nebo u mikroskopu. Hodina na REM, FIBu plus dalsi konzultace se pohybuji od 150€/h (pro universitni ucely), pro firmy tak 500€/h. Chemicka analyza povrchovych additiv na 4 vzorcich by vysla na krasnych 4x600€ a to by mi firma na diplomku nedala. A tak je to s celym vyzkumem...dali byste to okamzite konkurenci?

0/0
12.6.2010 17:52

Host

Re: To bylo slabý !

Hodina na REM (rastrovací elektronový mikroskop) za 500 euro? Kde žiješ, v Dubaji? Německé ceny jsou kolem 75-120 EUR/hod., podle toho, co všechno ten REM má umět. Švýcarské ceny jso kolem 100 CHF/hod., opšt podle toho, so přístroj má umět.

Elektronový mikroskop už dávno nestojí milión euro. Taky se značná část světové produkce vyrábí u nás.

0/0
14.6.2010 11:28

Host

Re: To bylo slabý !

omlouvam se, misto za hodinu jsem uvedl sezeni (ca 2-4h)

aktualni ceny jsou napr tady: http://www.lem.kit.edu/downloads/gebuehrenextern.pdf.

Ceny pro komercni ucely: REM 115€/h,REM+EDX 125€€/h, TEM 150€/h, FIB- 250€/h, Auger 150€/h.

0/0
14.6.2010 18:45

Host

byla by to hloupost

Nespolupracovat by byla hloupost. Proč všechny technologie vyvýjet sám, když něco vyrobím a něco koupím ... mám to samé, ale rychlejc a lacinějc.

0/0
12.6.2010 16:44

cernobila_televize

Re: byla by to hloupost

ale taky to tak ted pomalu tak vypada, normalni aut. vyrobce uz v podstate umi vyrobit jen par svych casti, protoze se specializovane firme nevyrovna. Takze spojky od LuKu, loziska SKF, prevodovky, svetla od jinych, vetsina sedacek ze spanelska atd.

0/0
12.6.2010 17:54

Deleter

---

Však to taky podle toho vypadá. Snad neexistuje auto, u kterého by nebyl nějakej "typickej" problém.

0/0
12.6.2010 14:20

Mr. Dreamer

Honda

Nějak mi tam chybí největší výrobce motorů na světě, Honda. Dopředu říkám, že nevím jistě, jestli s někým nespolupracuje, ale já o ničem nevím.

Maximálně má možná nějakého spojence u vývoje svého nového letadla, ale kdo ví :-) .

0/0
12.6.2010 12:14

Host

Re: Honda

V minulosti s Roverem. I když spolupráce... Spíše licenční výroba v odlišném kabátu + dodávky rakovinochrličů pro EU.

Dnes má rakovinochrliče vlastní a používá CR.

Nakonec všechny automobilky mají společné dodavatele dílů. Denso, Bosch atd.

0/0
12.6.2010 15:00

Host

Re: Honda

Že ty osobně o ničem nevíš, znamená asi naprosto nic.

0/0
12.6.2010 16:41

kaktusak

Kapitalistické monopoly

0/0
12.6.2010 10:52

Host

:)

"Tak zkuste zapřemýšlet a najděte výrobce, který je v dnešní době opravdu

samostatný a s žádným ze svých "úhlavních nepřátel" nespolupracuje"

Honda :)

0/0
12.6.2010 10:19

fatmike

A co Lada?

S kym spolupracujou rusky automobilky - Lada, UAZ ?

0/0
12.6.2010 9:59

Host

Re: A co Lada?

Lada spoluprace s Chevroletem.

0/0
12.6.2010 10:23

Gilth

Re: A co Lada?

A UAZ tusim Renault...

0/0
12.6.2010 13:39

Host

Re: A co Lada?

V Ladě má ne zrovna malý podíl Renault (viz. taky logo Lady na formuli 1 od Renaultu).

Nevím jak je to s GM, ale před pár lety jsem někde zaslechl, že jako Chevrolet se prodávala Niva. Ne ta, která se dá pořád koupit i u nás, ale úplně nový model.

0/0
13.6.2010 15:59

libl3

Cíl je jediný.

Společně ze zákazníků vytáhnou všechny peníze.

0/0
12.6.2010 8:24

the.rocketman

Re: Cíl je jediný.

To asi určitě ne. Auta jsou v dnešní době velmi dostupná a za rozumné peníze ... nikdo tě do něj nenutí.

0/0
12.6.2010 19:43

Host

Re: Cíl je jediný.

ty zadne nemas takze si muzes vytahovat leda chlupy z nosu ;-D

0/0
13.6.2010 19:39

Host

A to článek ani nezmiňoval

koncern VW nebo spojení Ferrari - Maserati - Alfa - Fiat - Lancia. Globalizace je zkrátka tady. Možná že úplně samostatný bude někdo z exkluzivních, malosériových výrobců jako Koenigsegg, Pagani, Apollo, Gumpert a podobně.

.

A další zajímavá otázka: Existuje nějaká britská automobilka v britském vlastnictví? Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Rolls Royce, Bentley, Lotus... ty všechny už jsou prodané.

0/0
12.6.2010 7:09

Host

Infiniti=Nissan Lexus=Toyota

Podle mne Infiniti=Nissan Lexus=Toyota, takže jste jen chtěli, aby v článku bylo zmíněno víc značek vypadalo to, že "každý s každým"?

0/0
12.6.2010 7:08

čelo

Re: Infiniti=Nissan Lexus=Toyota

Souhlas. Taky jsem se při čtení článku zarazil, který že odborník to píše.

0/0
12.6.2010 11:52

Host

Re: Infiniti=Nissan Lexus=Toyota

Acura= Honda

0/0
13.6.2010 20:22

Host

Dobry postreh

A co teprve GM ...

0/0
12.6.2010 2:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.