Diskuze

Všichni se všemi a proti všem, automobilky jsou stále propojenější

Automobilové aliance se rozrůstají do takových propletenců, že už vlastně není zcela jasné, kdo s kým spolupracuje a kdo je úhlavní nepřítel. Z části za to v poslední době může nová móda hybridů a elektromobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

13. 6. 2010 12:26
FUJI

A co Subaru? Jediný výrobek hodný pojmenování automobil. Snad jen přes svou matku FUJI je spojen s TOYOTOU a přebírá menší modely od DAIHATSu.

0 0
možnosti

Host

13. 6. 2010 13:28
Re: FUJI

FHI nejdřív z dvaceti procent vlastnil Nissan, ten to pak prodal GM, GM, když byl v problémech to prodal Toyotě. FHI vlastní kousek Daihatsu, ale na nižších modelech spolupracoval i se Suzuki.

0 0
možnosti

Host

13. 6. 2010 7:45
chlapci chlapci

Chlapci, chlapci.. ze vas to trapi. Z bazaru  bude to vase audi r 98 spojeno jenom se servisem ve stodole u znameho..Zadne firemni konglomeraty vas nemusi zajimat.Nebo ne ?? Nove nekupujete, nebo jenom " na firmu", tak co.Milan

0 0
možnosti

Host

13. 6. 2010 22:21
Re: chlapci chlapci

Potrefená husa Milan nejvíc kejhá

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2010 20:40
HONDA...

...taky si myslím, že s nikým nespolupracuje, ale jako fanoušek mohu říct, že nevím jestli je to ku prospěchu věci....

0 0
možnosti

me2di

13. 6. 2010 11:49
Re: HONDA...

Spolupracovala srouverem, pak se suzuki,chevroletem

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2010 20:15
A proč by nespolupracovali ? Je to i ku prospěchu zákazníků.

.

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2010 17:31
To bylo slabý !

Ta "spolupráce" většinou vypadá tak, že jeden vyvine díl auta pro oba, jak se domluví na parametrech které budou oběma stranám vyhovovat a o náklady se rozdělí, čili finanční, ne konstrukční spolupráce. Benzínové motory 1,4 1,6 vyvinulo BMW (čti samostatně),stejně jako to bude stříválci 1,0 a 1,2 za dva, tři roky. PSA zase spolupracuje na dieslových motorech s Fordem, ale vše konstruují francouzi, Ford jen platí dohodnutý díl nákladů.Jeden výrobce vyrobí na zakázku díl pro toho kdo zaplatí, to tak bylo i dřív. Prostě zas taková senzace to není a uživatele výrobku to ani nemusí zajímat.

0 0
možnosti

cernobila_televize

12. 6. 2010 17:52
Re: To bylo slabý !

to si taky myslim, ze ono to nemuze byt tak uplne horke, ze najednou nekomu, kdo vam nabidne spolupraci date cele sve know-how, ktere jste ziskal po 20 letech stlyem pokus omyl a hodinami v testovacich laboratorich nebo u mikroskopu. Hodina na REM, FIBu plus dalsi konzultace se pohybuji od 150€/h (pro universitni ucely), pro firmy tak 500€/h. Chemicka analyza povrchovych additiv na 4 vzorcich by vysla na krasnych 4x600€ a to by mi firma na diplomku nedala. A tak je to s celym vyzkumem...dali byste to okamzite konkurenci?

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2010 16:44
byla by to hloupost

Nespolupracovat by byla hloupost. Proč všechny technologie vyvýjet sám, když něco vyrobím a něco koupím ... mám to samé, ale rychlejc a lacinějc.

0 0
možnosti

cernobila_televize

12. 6. 2010 17:54
Re: byla by to hloupost

ale taky to tak ted pomalu tak vypada, normalni aut. vyrobce uz v podstate umi vyrobit jen par svych casti, protoze se specializovane firme nevyrovna. Takze spojky od LuKu, loziska SKF, prevodovky, svetla od jinych, vetsina sedacek ze spanelska atd.

0 0
možnosti

Deleter

12. 6. 2010 14:20
---

Však to taky podle toho vypadá. Snad neexistuje auto, u kterého by nebyl nějakej "typickej" problém.

0 0
možnosti

Mr. Dreamer

12. 6. 2010 12:14
Honda

Nějak mi tam chybí největší výrobce motorů na světě, Honda. Dopředu říkám, že nevím jistě, jestli s někým nespolupracuje, ale já o ničem nevím.

Maximálně má možná nějakého spojence u vývoje svého nového letadla, ale kdo ví :-) .

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2010 15:00
Re: Honda

V minulosti s Roverem. I když spolupráce... Spíše licenční výroba v odlišném kabátu + dodávky rakovinochrličů pro EU.

Dnes má rakovinochrliče vlastní a používá CR.

Nakonec všechny automobilky mají společné dodavatele dílů. Denso, Bosch atd.

0 0
možnosti

kaktusak

12. 6. 2010 10:52
Kapitalistické monopoly

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2010 10:19
:)

"Tak zkuste zapřemýšlet a najděte výrobce, který je v dnešní době opravdu

samostatný a s žádným ze svých "úhlavních nepřátel" nespolupracuje"

Honda :)

0 0
možnosti