Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s Hondou CR-Z: zapomeňte na hybridní nudu

Vychází z legendární Hondy CRX a i když jde o ekologické vozítko, chová se jako dokonalý sporťák. Elektrická CR-Z je rychlá, pevná a rozhodně pobaví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ahasver

mhm

Tak už jsem ji taky zkusil.. špatná není, to ani náhodou, ale kouzlo CRX nemá taky ani náhodou.

Sice mi vadí vesměs detaily - příliš velký volant, digitální tachometr, elektrické stahování oken, přítomnost serva a ABS, ale právě díky těm detailům je CRX to co je :-)

Na druhou stranu velmi příjemně překvapil výhled (hlavně přes A sloupky) a podvozek, no ale měnit svou krasavici určitě nebudu, i když jí nežene VTEC ale jen pouhopouhý D16A9. Když už se dočkala plnoletosti... ;-)

0/0
24.6.2010 15:17

AR-TU

Jen můžu vzpomínat na CRX

CRX 1,6 VTEC EE8 110kW (150koníků) 7,600ot., 0-100km/hod něco kolem 8sec. a prima spotřeba, při normální jízdě cca 7l/100km, při sportovní do max.9l/100km = to jsou parametry Hondičky se kterou jsem měl tu čest se vozit dva roky. Tak nevím zda tato hybrida má šanci, co se jejích výkonů týká a spotřeba také není nějak oslňující.

Vzhled je pěkný, bohužel koníky budou chybět, sporťák s 10sec/100km/h :-/

0/0
24.6.2010 10:37

Host

Re: Jen můžu vzpomínat na CRX

Ono ale nejde jen o ty parametry motoru jako takové, svých výkonu CRX dosahovalo skvělým podvozkem a nízkou váhou, ten motor sám o sobě žádná bomba není. Bude těžší a s menším výkonem = nebude to ta malá motokára jak jí známe, jen rádobyekologické stylové vozítko (Ne 92 kw i s elektromotorem sporťáček mít nemůže, to má dnes i podprůměrný sedan střední třídy. Ať zkusí radši udělat novou integru, S2000 nebo NSX, ale hlavně ve stejnym duchu jako ty starý.

0/0
25.6.2010 12:30

Host

Ja chci na jezdeni neco malyho...

... , relativne neokoukanyho a aspon trochu sportovnejsiho nez moje soucasna Felicia 1.9D, ale aby to zaroven pusobilo aspon trochu prakticky (coz jsou v podstate vsechna auta ;-D )... z minisouboje Audi A3, BMW 120d coupe a VW Scirocco mi nakonec vysel jako vitez prave zastupce Das Auto...... na koncernovy VW je to designersky hodne povedene auticko....

0/0
23.6.2010 23:59

bitkar

Re: Ja chci na jezdeni neco malyho...

a co to ma spolecnyho s crz?

0/0
24.6.2010 10:22

Host

Re: Ja chci na jezdeni neco malyho...

Tu šílenou cenu :)

0/0
25.6.2010 12:18

Host

HYBRID

Čas ukáže jesli hybrid byla správná volba.Jinak HONDA CR-Z R^.Vypadá pěkně.DOKTOR :-).

0/0
23.6.2010 22:12

Host

Re: HYBRID

Cas uz vi, ze hybrid je berlicka stejne jako katalyzator v 70 letech.

Kdyby tenkrat sel vyvoj smerem motoru s chudou smesi bylo by to zajimavejsi.

Proc nemam rad hybridy? Vybijes baterii sportovni jizdou a pak mas jen slaby 1,5l motor. A je po sportovnich ambicich.

Pro me je zajimavejsi reseni elektromobil s generatorem pod kapotou.

Do ujeti vzdalenosti 50km. (pro vetsinu nasich tras dostatecne) bezi jen na lektrinu z baterii. Jakmile se baterie vybiji, motor se nastartuje a my vesele pokracujeme dale.

0/0
23.6.2010 23:18

Host

Re: HYBRID

8-o A proto se katalyzatory pouzivaji dodnes, co? Rika Vam neco idealni pomer palivove smesi? Je to myslim 14 a neco dilu vzduch jeden dil benzinu. Pri tomto pomeru dochazi k nejhospodarnejsimu a nejefektivnejsimu horeni paliva. Chudsi smes, neprispiva ani ekologii, ani spotrebe ani vykonu.

 

Nechapu jak jste myslel vyvoj motoru s chudou smesi? Kdyz js smes chuda, tak tam neco chyby a i kdyby se podarilo udelat motor kterymu opravdu staci dvakrat mene paliva na stejny objem vzduchu (o tom dost pochybuju) tak uz to pro ten motor zase nebude chuda smes.

0/0
25.6.2010 13:48

Host

z

:-) jak si to tady čtu nestačím. Zírat tvrdit, ýe hondy jsou poruchoví může ten kdo nezná statistiky nebo nemá zkušenosti s Hondou. A podobně je to s CR-Z. Výborně se sním manévruje ve sportovnám režimu perfektně akceleruje a výfuk má fantastický zvuk. Prostě perfektní hračka jenom nerad jsem ji vracel. Nejlepší je vlastní zkušenost. Pak má tahle debata smyslR^

0/0
23.6.2010 21:58

Host

Re: z

co vím,tak budeš mít asi poruchovííííí mozek,nejdřiv se douč češtinu a pak kecej do věcí,kterým nerozumíš.

0/0
23.6.2010 22:50

Host

Re: z

Zrovna teď jsem si ji zkusil - místa v ní je tak akorát na široký úsměv, jednoznačně to není miniauto do města, protože nákup do něj nenaložíte.

Je to jenom hračka a za 570kKč je to příliš drahá hračka. To říkám jako majitel Civica  osmé generace, který si pořídíte za stejnou cenu, kufr je slušný, místo pro 4 dospělé a spotřeba mi i při poskakování po Praze neleze přes 8 litrů (motor 1,8 iVtec).

Možná jako dárek od papínka k maturitě, ale i tak bych si za ty peníze dovedl představit lepší auto.

0/0
24.6.2010 9:37

Host

krok kupředu

ale pro mě trošku malý, spíš krůček. CRXa byla vždy minikupátka se sportovním potenciálem a nezlobte se na mě, ale obdobný parametry jako tahle eko-Honda měla kdysi i stará Tigra A. Pochybuji, že tohle na plnej plyn bude mít od zmiňované Tigry (6,5l) výrazně menší spotřebu... Škoda, že to nedotáhli, snad přijde nějaká zajímavější CR-Z Type R verze, která ty kila navíc rozhýbe :-(

0/0
23.6.2010 19:54

Host

šalcka?????

bomba!! konečně něco v manuálu !!!

0/0
23.6.2010 19:47

cepij

Re: šalcka?????

Hm, a proč ta radost? Zrychlení to má asi jako Ford Transit a ten je alespoň v dieselu. Lomcování s fofrklackem tě na jižní spojce brzy omrzí... :-)

0/0
23.6.2010 20:24

Host

Re: šalcka?????

Už ses pomodlil ke své chrochtávce, malý měkký piji? Ještě ne? Tak šup a pak spát. Tady se bavíme o autech, ne o Das Autech pro německé socky a důchodce.

0/0
23.6.2010 20:34

cepij

Re: šalcka?????

Nemám Crochtávku, ale mocný koncernový vůz  samozřejmě vlastním. Pochopitelně v turbodehtu abych co nejvíce prospěl ekologii. Bohužel má DPF, ale ten snad brzy odejde a pak bude vůz splňovat moje ekologické požadavky. Jo a kdybych se prudčeji otočil, tak ti můj měkký pij na půl metru vyrazí zuby...  ;-D

0/0
23.6.2010 21:01

Host

Re: šalcka?????

copak to piješ? Ať se nepobliješ, ve své 15 let staré vykloktané Hondě

0/0
23.6.2010 21:57

Host

podobně jako s čínskejma hračkama

jak se jednou rozbijí, oprava se vzhledem k jejich kvalitě a životnosti se nevyplatí a je tedy potřeba si koupit novou. Jaká je životnost takového šikmookého auta ukáže čas

0/0
23.6.2010 19:16

Host

Re: podobně jako s čínskejma hračkama

no stejná jako u šikmooké plazmy, LCD, LED, OLED TV ... jo pardon, na socky moc drahý :))

0/0
23.6.2010 19:31

Host

Re: podobně jako s čínskejma hračkama

Japonci jsou několik let před světem hlupáku.Najdi si někde dlouhodobé testy autobildu a zjistíš,že nejspolehlivější auta v Německu jsou z Japonska.

0/0
23.6.2010 19:43

Host

Re: podobně jako s čínskejma hračkama

LOL.. znalec promluvil, a zřejmě taky hodně na silnici viděl... takže ví, v jakym stavu jezděj 15 let starý Hondy, a 15 let starý Golfy a Audiny... ;-D

0/0
23.6.2010 19:49

Host

Re: podobně jako s čínskejma hračkama

Videl jsem jak Golfu v krizovatce upadlo rameno kola. Kdybych podle toho mel soudit zbytek tak vsechno to jsou vraky.

Znam dost japonskych a i dokonce korejskych aut ktera jezdi a jezdi.

Vse je jen o tom jak se majitel k autu choval a jakou mu dopral peci.

Stejne tak znam i dost aut ktera sotva sjela z pasu a zlobi a zlobi. Prevazne VW group ale i jine znacky.

A at mas radost. V garazi mame Daewoo Tico (13 let, 3x bourane, zadne vetsi opravy, jen se doleva benzin a jezdi), Nissan 200SX S13 (16 let, vse v elektrice a plne funkcni), Skoda 120 (Zlobi), Skoda Rapid (cerstve po renovaci).

0/0
23.6.2010 23:07

Host

Re: podobně jako s čínskejma hračkama

Ten Nissan... byl bouranej? kolik nalítáno? 1.8 Turbo? Koupim!

0/0
25.6.2010 12:39

Host

Re: podobně jako s čínskejma hračkama

Ano tady de ale o japonský auta a ne čínský a že japonci umí udělat kvalitní auto které vydrží už se ukázalo v minulém století. ;-) A s tou čínou... už mají Volvo, ještě koupí pár dalších a za chvíli budou dělat auta na stené urovni, ještě se dočkáš, neboj.

0/0
25.6.2010 14:09

Host

Za 5 let

s ní leda tak do šrotu....

0/0
23.6.2010 18:38

Host

Chce-li psat ...

.. nekdo o Hondach a je schopnej napsat, ze to ma 1.5 i-VVTi misto 1.5 i-VTEC, a do toho evidentne chvali VTI, ktere CR-Z nema, by se mel zamyslet, zda nepsat radsi o vyletech duchodcu k mori a auta nechal na pokoji. DaM

0/0
23.6.2010 18:22

Host

Re: Chce-li psat ...

Taky jsem se nad tim zarazil VVTi maji myslim toyoty i vtec je vtec zamerenej na spotrebu (narozdil od VTI)

0/0
24.6.2010 15:20

Host

Re: Chce-li psat ...

;-D;-D  Vanos, VTEC, VVTi, N-VCT, MIVEC - všechno je to v podstatě to samý, systém variabilního časování ventilů. Jde o to zvednout výkon, při zachování stejné (nebo dokonce nižší) spotřeby, ne že VVT-i od Toyoty je zaměřený na výkon a VTEC od Hondy na spotřebu - každý systém je trochu jinak vyřešený, ale plní úplně stejnou funkci. Tím neomlouvám blbost redaktora, jen reaguji na tvůj příspěvek.

0/0
25.6.2010 12:48

Host

Re: Chce-li psat ...

iVtec je trochu neco jinyho (pokud se nepletu) nez klasickej vtec, kde se vic otvira ventil pri vyssich otackach. iVtec naopak zacina fungovat pri lehke noze. Nechci se ale hadat protoze to do detailu neznam.

0/0
25.6.2010 13:03

Host

Re: Chce-li psat ...

Ne tak docela -  za určitých podmínek je časování zavírání sacího ventilu zpožděno za účelem regulace objemu nasávané směsi paliva se vzduchem, což dovoluje, aby škrticí klapka zůstala plně otevřena, a hydraulické ztráty se tím sníží až o 16 procent. Zbytek funguje tak jako u klasického VTEC. To zanmená, že spotřeba klesne, při stejných výkonech. Je to jen inovace stávajícího systému.

0/0
25.6.2010 13:12

War13

Převodovka

Jak to je teda s tou převodovkou ? Kolik rychlostní je ? Klsický manual ?

0/0
23.6.2010 17:13

Host

Re: Převodovka

www.honda.cz: "Poprvé je úsporný paralelní hybridní systém s nízkými emisemi kombinován s mimořádně přesnou 6-stupňovou manuální převodovkou. Manuální převodovka je hlavním nástrojem pro potěšení z jízdy, které chtěli inženýři společnosti Honda do modelu CR-Z zakomponovat. Flexibilita unikátního paralelního hybridního systému IMA vyvinutého společností Honda umožňuje jeho spojení s různými typy převodovek, nikoliv pouze s převodovkami typu CVT." DaM

0/0
23.6.2010 18:23

Host

kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

A ne nějakou poruchovou japonskou Hondu. V[>-]V[>-]V

0/0
23.6.2010 12:56

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

:-))) Kdo chce sportak skutecne na jezdeni, ne na paradu, koupi si Subaru Impreza WRX STi nebo Mitshubishi Lancer Evo :-). Hodna bohuzel uz dnes, po ukonceni vyroby S2000 a NSX,  zadny sportak nedela :-(((.

0/0
23.6.2010 13:11

kolda501

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

... no ehmmm ... bavíme se tu o autu za půl mega ..... tak neřeš Evo ...atd...;-)

0/0
23.6.2010 15:28

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

A co? Má pravdu, kdo chce sporťák koupí si přesně tyhle auta, protože za půl mega žádnej sporťák nesežene.

0/0
23.6.2010 15:38

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

..leda hodně olítanej a možná nedobržděnej.

0/0
23.6.2010 15:48

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

Za 550k máš Clio RS, asi nejdostupnější opravdu sportovní auto na trhu.

0/0
23.6.2010 17:41

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

Vě většině případech bych napsal tohle: splašená nákupní taška pro mě neznamená sportovní auto, ty u mě začínají u Imprezy WRX STi, Nissanu 370 Z, Lanceru EVO, Porsche Cayman atd. Ale v tomhle malinkym renaultu jsem se svezl a můžu říct, že to je sakra živý auto a dá se s nim dělat hodně, vyřádim se s nim a je s nim zábava, ale pořád to neni ten čistokrevnej sporťák.

0/0
25.6.2010 12:59

TRX

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

Tak se zase vrať zpátky na zem...

0/0
23.6.2010 17:51

bitkar

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

hehe, prej poruchovou hondu :D

0/0
23.6.2010 13:24

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

fobia RS?? a sporťák?? jsi k smíchu.Jako celý hnus fóbie rs která degraduje tento symbol.

0/0
23.6.2010 14:12

kolda501

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

... no ehmmm ... bavíme se tu o autu za půl mega ..... tak neřeš Evo ...atd ...;-)  (sry že kopíruji)

0/0
23.6.2010 15:28

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

musel bych s ní napakovat pod kamion a stáhnout tu krabici alespoň o 10 cm dolů, pak by to proporčně štimovaloR^

0/0
23.6.2010 16:54

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

Kdo chce sportak tak se ti na Fobii vykasle.

Jsou zajimavejsi a zabavnejsi auta.

Nevim kde se v nas bere nazor, ze Skoda dela nejlepsi auta na svete.

Tento nazor samozrejme vyuzivaji prodejci a Skodovky u nas stoji vice nez v zahranici.

0/0
23.6.2010 17:59

Oodi

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

To je neskutečné, jak jsou antiškodisti zaslepení... reagovat vážně i na takhle jasně provokativní příspěvek8-o8-o

0/0
23.6.2010 18:10

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

V garazi nam parkuji dve Skodovky. Ale spolu s nimi i Daewoo i Nissan.

Je mi jedno jakej znak ma auto na kapote. Pokud mi vyhovuje, neni co resit.

Skoda zaslepenci me dokonce zivi. Pracuji jako konstrukter a vyvijim pro ne auta.

Autor "Kdo chce sportak tak se ti na Fobii vykasle."

0/0
23.6.2010 23:26

Host

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

no jo sabotér a ještě se k tomu přiznává.....

0/0
24.6.2010 10:42

bitkar

Re: kdo chce sporťák koupí si českou Fábii RS

a hlavne jsou k smichu lidi, kteri si myslej, ze skoda dela nejlepsi sportaky... ze by byla skodovka v moderni historii typicky sportovne zamerena automobilka, to fakt ne. Hlavne ta zabava za volantem neni nic moc u celyho koncernu, bez ohledu na vykon. Radsi koupim i pomalejsi hondu a budu se pri jizde bavit, coz skodovkari ani nikdy nezazili, takze nemuzou vedet o cem mluvim. A to je to jadro problemu. koncern tam umi dat jen turbo a kompresor a tim to hasne. Pres ten vykon je zabava za volantem na bodu mrazu.

0/0
24.6.2010 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.