Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autem na dovolenou: připravte se na přísné policisty a drahé dálnice

Ve Španělsku hrozí za rychlou jízdu až pět let vězení, ve Francii za antiradar čtyřicet tisíc pokuty. Pokud se chystáte na dovolenou autem, nastudujte si předpisy, které musíte na cizích silnicích dodržovat. Mladí řidiči mají někde třeba snížené dálniční maximálky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kajo19

Francuzsko

Francuzi maju smery na dialnice znacene modrymi znackami a na cesty mimo mesto zelenymi. Dobre vediet ak sa chcete vymotat z mestecka von.

0/0
2.7.2010 10:52

Host

Spanelsko

ziju ve Spanelsku a podle toho co se v tom clanku pise by uz tamni silnice mely byt davno opustene ... Podle mne by bylo dulezitejsi upozornit na realnou situaci - Spanele se neobtezuji s pouzivanim blinkru, na silnici  zastavi kdykoliv a kdekoliv napriklad jen proto, ze si chteji promluvit se znamym na chodniku. Skutry miji auta naraz zleva i zprava a znacka stop je znamenim tak maximalne pro ubrani plynu. hodne stastnych kilometru a hezkou dovolenou vsem ;-)

0/0
30.6.2010 14:37

Host

byl jsem teď na víkend v IT

cesta DD, Salzburg, Villach, Udine... 8 hodin jízdy, 9,50 za tunel´, asi dvě stovky za známku, 10 eur za IT dálnici... jestli je to pro někoho drahé, tak ať se laskavě podívá, za co tady každej rok dává 1000 korun. nemůžu namítat ani popel proti deseti eurům, když jedu skrz jejich zemi po perfektních a perfektně značenejch a zabezpečenejch silnicicích a dálnicích.

0/0
28.6.2010 16:47

pehlad

A co sedět na zadku a podívat se po naší vlasti????

0/0
27.6.2010 18:57

HuLarus

Re: A co sedět na zadku a podívat se po naší vlasti????

To spousta lidí včetně mě dělá, ale mám silnej pocit, že tyhlety hlášky maj nejčastěji lidi, co nikdy nebyli venku a často neznají ani to Česko.

0/0
28.6.2010 13:45

Host

ajéjé diskuse paštikářů v plným proudu

do chorvatska a ještě autem jezdí jen největší socky z jižňáku

0/0
25.6.2010 17:12

Host

Re: ajéjé diskuse paštikářů v plným proudu

Tak to seš vedel jak ta jedle. Já tam jezdím protože je tam čistý moře a paštiky nevezu, neb tam mám plnou penzi v  ***** hotelu. 

0/0
26.6.2010 15:04

Host

Re: ajéjé diskuse paštikářů v plným proudu

To je zajímavý, že tam jezdí autem Holanďané, Francouzi, Italové, Britové, Němci a i Rusové. To tam asi taky mají socky. A že by český socky měli Audi Q7, VW Touareg, BMW a Mercedesy, to se mi taky moc nezdá. o asi ty český socky posílili.

0/0
27.6.2010 0:08

Host

Re: ajéjé diskuse paštikářů v plným proudu

socky? cesta autem je mnohonásobně dražší než letenka, a pobyt na blind je mnohonásobně dražší než zaplacenej zájezd... tak nemel kraviny.

0/0
28.6.2010 16:48

Host

Eko nalepky v Nemecku

nejsou pro vetsinu turistu problem. Konkretne Mnichov ma zakazane jen centrum mesta. Kdo jede pres Mnichov treba na Garmisch, tak ji nepotrebuje. Jinak v Nemecku je prisne postihovano nedodrzeni bezpecne vzdalenosti. Je predepsana minimalni vzdalenost v metrech odpovidajici polovine rychlosti v kmh. Prosvecovani dalkovymi a vymahani si cesty levym blinkrem je zakazano. Na druhou stranu, zpravidla to ani neni potreba, Nemec uhne dost rychle, kdyz vidi, ze nekdo zene za nim rychleji. Pokutovane je i bezduvodne zdrzovani rychlejsich ridicu, napr. zbytecnou jizdou v levem pruhu.

0/0
25.6.2010 14:25

Host

paštiky, déšť, boty do vody, zloději - to je Chorvatsko

bez karimatky a leča na tejden, bych Chorvatsko fakt nedal

0/0
24.6.2010 22:54

Host

Re: paštiky, déšť, boty do vody, zloději - to je Chorvatsko

Počasí je hlavně v Dalmácii docela stabilní.

Najíst se dá za 40-50 kn.

Pobřeží je krásné, národní parky a památky taky (Krka, Plitvice, Paklenica, kaňon Cetiny, Trogir, Split, Dubrovnik atd. atd.)

A lidi jsou fajn (já teda jezdím na privát, velké hotely a tisíce lidí na pláži v Makarské nebo Omiši taky nemusím). 

0/0
25.6.2010 8:34

acvil

...kdy jsi tam byl naposledy???

...do Chorvatska jezdíme pravidelně(8x za deset let) na začátku sezóny, vždy na 10 až 12 dní. Za celou dobu nám u moře pršelo 2x, není se probém se v Chorvatsku dobře najíst, případně nakoupit - ceny jsou možná o 10% vyšší, než u nás. A co se týká zlodějů, tak za všechny pobyty se nám neztratil ani ručník - a to tam jezdí dost Čechů, ale zřejmě těch slušných...:-)

0/0
25.6.2010 11:19

Host

na dovolenou autem ????????????????,

a ještě k tomu do kamenitého Chorvatska s nejistým počasím, kde i koncem července třeba i v Dubrovníku,  prší dva dny v tahu  ????????????????

tak to děkuji nechci. [>-][>-]

0/0
24.6.2010 21:56

Host

Re: na dovolenou autem ????????????????,

musis vedet kdy tam ject troubo, do Krkonos bys taky nejel v lete s lyzema ne?

0/0
25.6.2010 0:02

Host

V zahraničí se s porušováním předpisů nemazlí,

to jen u nás zase senátoři vymysleli hovadinu. Alkoholem v krvi ohrožuju ostatní, ale do určité hranice by to nemělo být obodováno. Když se nepřipoutám, ohrožuji jen sebe, ale mají za to být tvrdší tresty. Absurdistán non plus ultra! Výše pokut je tu velice nízká, nebyl bych proti tomu, aby se pokuty zvedly desetinásobně, třeba by se ti magoři, co si na silnicích léčí malá ega, trochu uklidnili.

0/0
24.6.2010 21:47

Host

Re: V zahraničí se s porušováním předpisů nemazlí,

Tak.

Minulej tejden mě čapli v německu kousek za Kölnem po 2 pivech 0,3 dcl a nedali mi ani pokutu . EU 

0/0
24.6.2010 21:58

Host

Re: V zahraničí se s porušováním předpisů nemazlí,

to se mas cim chlubit teda, ze jezdis vozralej;-O

0/0
25.6.2010 0:03

Host

Re: V zahraničí se s porušováním předpisů nemazlí,

Dvě třetinky, no tak to musel být jako ruskej dělostřelec. A až se ve druhý třídě naučíš číst, tak se v článku dočteš, že v zahraničí jsou předpisy o dost logičtější a tolerantnější (viz tvůj první příspěvek).

0/0
25.6.2010 11:04

Host

podmínky pro čerstvé řidiče a placení dálnic

Skutečně platí podmínky pro čerstvé řidiče i pro cizince?

Dále dálnice. Mezi státy kde se neplatí chybí Belgie, Holandsko a Lucembursko.

A ještě stacionární radary. Když vás vyfotí ve Francii nebo ve Švýcarsku, pokuta vám nepřijde. ...alespoň mě nikdy nepřišla. Ale zase jsem nikdy neměl o víc ka 10km/h nad limit.

0/0
24.6.2010 20:45

Host

Re: podmínky pro čerstvé řidiče a placení dálnic

Největší šikana je v německu. Německo má nejdražší dálniční známky pro osobáky, nesmím si tam dát po jídle ani jedno pivo a na dálnicích je všude maximálně 130 km/hod.  !! X!!Rv;-O!!

0/0
24.6.2010 22:00

Host

Re: podmínky pro čerstvé řidiče a placení dálnic

slušná provokace

0/0
24.6.2010 22:56

Host

Re: podmínky pro čerstvé řidiče a placení dálnic

10 km/h nad limit tacho, nebo real?

0/0
25.6.2010 0:04

Host

Kilowaty do chorvatska

Zdravim,

kde bych mohl najit nejake blizsi informace ohledne rizeni silnejsiho vozu nad 75kw v chorvatsku. Vsude jsou info o ridich pod 25 a rychlosti..ale jen tady je neco o kilowatech.Díky

0/0
24.6.2010 18:09

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

V článku je to jednoznačně napsené a mohu potvrdit, že je to pravda. Co ti není jasné? Máš-li auto nad 75 kW a jsi mladší 25 let, nesmíš v Chrovatsku řídt. Kapišto?

0/0
24.6.2010 19:32

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

Na kilowaty se vybodni.

Hlavně si nezapomeň do Chorvatska nakoupit paštiky a lečo, pro celou rodinu ;-D[>-]

0/0
24.6.2010 22:02

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

ja do chorvatska nejedu, ale mladsi svagr a maji nyni dilema co s auty a jestli to pro ne plati. i na mzv.cz to pisou.

0/0
24.6.2010 22:16

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

no to je zas nejaka opicarna..nerozumim proc bych v 23 letech po peti letech a stotisici kilometrech ve 200 konovym aute nemohl projet chorvatsko..dyt je omezena rychlost tak ty kobyly sou stejnak k nicemu..

0/0
24.6.2010 22:36

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

ty jo ty budes asi nejlepsi sofer v cr

0/0
25.6.2010 0:07

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

Závist? Mně je 21, i s motorkou se pohybuju po silnicích 5 let a nejslabší auto, které občas řídím má právě 75kW. Jezdím třeba s dodávkou, kterou by takovýhle motůrek pomalu ani neutáhnul a v přepočtu na kg je na tom výkonově podobně jako Fabie s tříhrnkem. Od 18i jezdím běžně (a narozdíl od mnohých letců ve fabiích i slušně) s 200koňovým autem, v poslední době si občas sjedu i s raketou, která má přes 300 kobylek. A do Chorvatska nemůžu? To je fakt výsměch... ale když si někdo udělá řidičák až v 25i, tak může rovnou řídit Bugatti Veyron, ne? Demence...

0/0
25.6.2010 14:53

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

omezení na 75kW platí prvně pouze pro motorky..to z toho akorát český média udělaly motorové vozidlo...a navíc platí pro chorvaty oni to maj v ridicaku napsany..v ceskym omezeni není takze to uznavaji tak jaky limity mame my..

0/0
25.6.2010 22:53

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

Jó 21, to jsou ti největší šílenci s dodávkama. Řidičák ještě mokrej, s dodávkou to perou 130km/h a v zatáčce se diví, že to nezvládnou.

0/0
27.6.2010 0:13

Host

Re: Kilowaty do chorvatska

hlavně aby švagr nezapoměl plato paštik a kartón gulášku v konzervě, jinak ten tejden na jadranu nepřežije. Kilowaty neřeš.

na mzv.cz  píšou jen to, že češi nemaj zapomenout na paštiky. X

0/0
24.6.2010 22:59

akro

Slovensko

Musím konstatovat, že od zavedení zákazu předjíždění kamionů je po slovenských dálnicích radost jezdit. Klid, pohoda, žádné nervy.  Jen nechápu, proč mají hypermarkety plné zboží stejně jako v česku, když podle česmadu kamiony předjíždět musí, aby nebyl nedostatek banánů a toaletního papíru.

Považuji Slovensko za příklad hodný následování.

0/0
24.6.2010 16:18

Host

Re: Slovensko

nenapadlo vás taky že kvůli tomu šoféři musí porušovat AETR páč se týhnou jak houna za nějakou aviíí atd...? ;-O;-O;-O

0/0
24.6.2010 17:05

Host

Re: Slovensko

Tak to mě, upřímně řečeno, nezajímá.

0/0
24.6.2010 17:21

Host

Re: Slovensko

ty budeš takovej jednodušší, vid´? komplikace pro kamiony znamenají zvýšení nákladů na přepravu a to samozřejmě zaplatí spotřebitel. Já třeba nechápu zákaz jízdy o víkendu, to je přežitek, dnes je provoz pořád, naopak o víkendu menší, takže zakazovat jízdy kamionů o víkendu kvůli "víkendovým cestám" rodinek nemá smysl.

0/0
24.6.2010 18:02

Host

Re: Slovensko

Těch pár desetníků při nákupu špaget si rád připlatím. :-)

Za volný levý jízdní pruh mi to stojí.

0/0
24.6.2010 20:47

Host

Re: Slovensko

kdyby ti exoti předjížděli jenom ty pomalujedocí avie, tak prosím. nicméně většina má zkušenost, že oni předjíždí i ty rychlejší, tak se pak dva ženou vedle sebe a akorát brzdí ostatní... můžou si za to sami

0/0
24.6.2010 18:20

Host

Re: Slovensko

jak můžu dohánět někoho rychlejšího?

0/0
24.6.2010 19:41

Host

Re: Slovensko

za Avii asi nie, 80 km/hod je najnizsia povolena rychlost

0/0
2.7.2010 10:42

TloolT

hm

Podle článnku to vypadá, že Italské a Francouzské dánice jsou pěkně předražené

0/0
24.6.2010 15:01

hellblazer

Re: hm

nejen vypadá, to je fakt (hlavně ta Francie)...

0/0
24.6.2010 15:04

Host

Re: hm

Pořád lepší moct jet po dálnici, i když draze, než žádnou nemít.

Platí to pro Itálii i Chorvatsko (téměr 200 kn do Dalmácie není málo, ale třeba já je radši zaplatím, jsou zlomkem celkových nákladů. A přitom se opravuje a vylepšuje i "stará" silnice přes Plitvice-nové obchvaty, vyrovnané serpeníny-takže kdo chce, může i tama).  

Do Francie jedu tento rok, tak uvidím.

0/0
24.6.2010 15:29

akro

Re: hm

Je to menší drama, než za jaké se to vydává. Mulhouse-Lyon-Montpellier-Perpignan na cestě do Španělska je necelých 50EUR.

Za to, že dálnice jsou v pořádku, dálniční parkoviště a pumpy včetně velikých relax areálů přímo luxusní, to rozhodně stojí. Proti českým miniparkovištím, kam kvůli odstaveným kamionům večer a v noci ani není jak vjet, je to zázrak.

Včera jsem jel z F přes D do CZ a na dvou parkovištích kasírovala policie polské kamionisty za to, že zaparkovali na parkovišti pro osobní auta. Už jste viděli něco podobného při aktivitě policie v CZ? Ani náhodou.

0/0
24.6.2010 16:25

f0rr35t

Re: hm

Když už zmiňuješ ty poláky... tak polské dálnice se nedají ani nazývat dálnicema. Ty nové sice mají dobrý povrch, ale ostatní parametry odpovídají přibližně našim silnicím R. Navíc na nich jsou mýtné brány, které narozdíl od těch francouzských strašně zdržují. Navíc mají těchto rádobydálnic málo a zbytek jejich silnic je katastrofální - koleje, díry a prasící řidiči (v zastaralém vozovém parku). Nesmím zapomenout na malý počet mimoúrovňových křížení, takže v Polsku potkáte semafor i tam, kde byste ho u nás absolutně nečekali.

0/0
24.6.2010 16:46

HuLarus

Re: hm

To mám teda jiné zkušenosti a podotýkám, že v Polsku žiju. A1 u Gdaňsku, A2 z Noweho Tomyslu do Konina a A4 u Zgorzelce jsou všechno velmi luxusní dálnice v kvalitě asi jako to nejlepší v Německu - široké, dobrý (protože úplně nový) povrch, široké odstavné pruhy, kvalitní odpočívadla u benzínových pump se slušnými dětskými hřišti. Mýtné brány mě nezdržují, protože se skoro nikdy nečeká. Provoz minimální, protože Poláci šetří a mýtné je drahé. Mýtné vychází cca 1 Kč/km.

Řidiči jezdí často na emoce a někdy chaoticky a je třeba si zvyknout, ale kdo zná pražskou jižní spojku nebo provoz v jakémkoli českém městě nad 80 tis. obyvatel, nebude překvapen. Města jsou horší.

Povrchy mimo dálnice jak kdy. Některé první třídy (třeba 32 ze Zielone Gory na Cottbus) jsou velmi luxusní, to se v Česku jen tak nevidí. Jiné jsou tragické, bez obchvatů a se strašným povrchem, na kterém se bojím jet přes 80. Spousta druhých tříd má velmi dobrý povrch a používám je pro vyhnutí se těm nepříjemným úsekům.

0/0
28.6.2010 13:43

Host

Re: hm

za těch 50 Euro, nebo o málo víc máš jednosměrnou letenku z Prahy...

0/0
24.6.2010 18:04

Host

Re: hm

Ale s letadlem se po cestě nezastavím u hradu, který mne taky zajímá.

0/0
25.6.2010 8:28

Host

Re: hm

když tebe taky zajímá kdejakej hrad....

0/0
25.6.2010 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.