Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saab přežil klinickou smrt. Nový model 9-5 rozhodne o budoucnosti

Nový Saab 9-5 je tu po předlouhých 13 letech a má nelehký úkol: zahájit novou éru v historii automobilky. Nejdůležitější a největší saab všech dob startuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

renesis

Jeste par slov jmenem SAAB

Americký zadlužený gigant General Motors prodal automobilku Saab v únoru

po vleklých jednáních holandskému výrobci sportovních vozů Spyker.

Cílem nového majitele je přivézt ztrátovou společnost zpátky k zisku do

roku 2012.K obratu ji má podle šéfa Spykeru Victora Mullera přivézt produkce

nových prvotřídních vozů výraznějších ve svém sportovním designu..

0/0
19.7.2010 17:00

renesis

Re: Jeste par slov jmenem SAAB

než

když byla značka pod správou GM. Právě v tomto úkolu bude hrát Castriota prvotřídní roli.„Jeho design modelu 9-3 je už v podstatě hotový a můžu vám říct, že

vypadá fantasticky," řekl Muller a dodal, že kompletně hotový bude návrh

během týdnů. „Je na něm vidět inspirace letadly a je švédsky čisté,"

dodal.  SAAB V

0/0
19.7.2010 17:00

renesis

Re: Jeste par slov jmenem SAAB

než

když byla značka pod správou GM. Právě v tomto úkolu bude hrát Castriota prvotřídní roli.„Jeho design modelu 9-3 je už v podstatě hotový a můžu vám říct, že

vypadá fantasticky," řekl Muller a dodal, že kompletně hotový bude návrh

během týdnů. „Je na něm vidět inspirace letadly a je švédsky čisté,"

dodal.  SAAB V

0/0
19.7.2010 18:09

xfilesbrno

inteligentní člověk pochopí

že Saab je výborná značka,jen byla bohužel" přidušena" vlastníkem, což je koncern GM. není ani první, ani poslední značka potácející se na pokraji krachu.. za poslední roky např Jaguar(prodej do Asie), Lancia,Opel, Renault( státní pomoc), Rover(krach), LDV (státní pomoc)spousta Britských značek, prodej Volva.,Chrysler(krach) . většinou bylo vše důsledkem pokusu o vyprázdnění skladů a unifikaci některých dílů pro více vozů.. je faktem, že posledních cca 10 let se nemá Saab čím chlubit , ale není to jen chybou značky Saab..Teď má šanci se znovu zvednou a postupně dosahovat prodejů 600-800 tisíc vozů ročně jako v 90 letech minulého století, samozřejmě pomocí nových modelů všech řad a nesmí si přitom dovolit žádnou další chybu. Anebo se nad historií značky zavře voda..

0/0
19.7.2010 16:43

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

New York - Automobilka Saab „zlanařila" designéra, který vytvořil vozy

Ferrari P4/5 a Maserati GranTurismo. Jason Castriota se stává vedoucím

designerského týmu švédské značky a má tak vést její její boj s

konkurencí, především značkami BMW a Audi.

0/0
19.7.2010 16:51

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

Prvním jeho úkolem bude vytvořit novou verzi současného modelu 9-3

plánovanou k prodeji v roce 2012, prozradil v rozhovoru agentuře

Bloomberg. Zaměří se přitom hlavně na aerodynamiku.„Je životně důležité,

abychom to udělali správně. Tohle je Saab v

návratu ke svým kořenům, který už se nemusí starat o to, že je součástí

0/0
19.7.2010 16:51

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

většího stroje, jako byl dřív ve struktuře GM," řekl Castriota.

0/0
19.7.2010 16:51

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

Nedávno zachráněná švédská automobilka Saab spřádá plány do

budoucnosti. Nový malý typ 92 by měl být postaven na platformě Mini.Pomlčka z názvů budoucích Saabů zmizí, malý model se tedy bude jmenovat

92, stejně jako jeho předobraz z let 1949-1956. Jednání o poskytnutí

platformy Mini již údajně začala, informace je zatím neoficiální a nikdo

ze Saabu, ani z BMW ji oficiálně nepotvrdil.

0/0
19.7.2010 16:52

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

Dle šéfa nizozemského

Spykeru Victoria Mullera by se tak mělo stát do tří měsíců.Bude se

jednat o kompletní techniku včetně motorů a převodovek.

Automobily však nebudou přímými konkurenty..

0/0
19.7.2010 16:52

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

Zatímco druhá generace

novodobého Mini měří 3626 mm, Saab 92 bude o asi 10 procent delší, tedy

těsně pod čtyřmetrovou hranicí.

Takze snaha je, budiz prano.

0/0
19.7.2010 16:53

renesis

Re: inteligentní člověk pochopí

Souhlas R^

0/0
19.7.2010 16:55

Host

jsem fanda saab

Ahoj, jsem tak trochu fanda Saab, byt jezdím něčím jiným (služební auto firmy a doma MPV manželky pro všechny naše děti, babičky a krámy). Přesto si myslím, že dnes 9-5 bez 6V turbodieselu s výkonem tak 200 ps a výše nemůže uspět. Prostě 6v diesel je převažující volba a touha zákazníků, dnes už mimo Aufi, MB a BMW i ve větších Peugeotech, Jaguáru a já nevím kde všude. Je mi to líto, ale bojím se že nová 9-5 už neuspěje. -(( Rv Kéž bych se mýlil.

0/0
19.7.2010 14:44

renesis

Re: jsem fanda saab

Co jsem tak cetl a slysel tak pomerne vysoke predpokladane prodeje jsou v Holandsku - castecne diky Spykeru - oni jsou holandane na sve vyrobky -  v tomto pripade "sve" - preci jen hrdi :)

Vse ukaze cas..

0/0
19.7.2010 14:59

Deleter

---

Co furt maj všichni s těma briketometama???

0/0
19.7.2010 15:07

renesis

Re: ---

Tezko rici.. Uz 16let stary 2.0l turbomotor s direct ignition dokazal jezdit na Euro2 normu za krasnych 6-7litru. Kombinovane pak 10-11. Coz je na vykon 136kW s krasnym BENZINOVYM turbo zatahem a krasnym dunivym zvukem napric ulozenyho ctyrvalce uplne neco jinyho, nez smradlavej trtac :) Ale to je jedno lidi si ho proste zadaj - taky je usmevne, kdyz vidis, jak na to slapou a to huli a huli :)

0/0
19.7.2010 15:13

Deleter

Re: ---

Mně se to moc nelíbí, protože se mi to nechce čuchat :-)

0/0
19.7.2010 16:01

radik

Re: ---

krásný dunivý zvuk čtyřválce ;-D čtyřválec prostě nezní hezky, možná nějakej ten bocer od Subaru nebo Porsche, ale jinak čtyřválce nejsou nic moc. Kráznej zvuk si užiješ od šestiválců výše a vůbec nemusí bejt dunivej, to je jen představa českých pseudotunerů.

0/0
20.7.2010 14:26

radik

Re: ---

sorry chyba - BOXER a ne BOCER

0/0
20.7.2010 14:27

Deleter

Re: ---

Proti chrochtadlům je i tříválec lahodná melódie.

0/0
20.7.2010 14:28

radik

Re: ---

tak to máš pravdu

0/0
20.7.2010 15:08

renesis

Re: ---

16V ctyrvalec pod vladou silneho turba ma skvely zvuk!

Nejsem zadny tuner! A radovy sestivalec v BMW E30 jsem pred hodne lety jezdil a znam ho - nemusite mne poucovat, pane.

0/0
20.7.2010 14:56

radik

Re: ---

Ctyrvalec pod vladou silneho turba...  a to pískání dokresluje atmosféru nádherné symfonie ctyrvalce. ;-D Ne sorry trochu sem se unesl, ale zadnej ctyrvalec nema tak hezkej zvuk jako poradnej sestivalec nebo neco vetsiho. Nerikam ze nemuze mit hezkou zvukovou kulisu, ale s motory ktere maji vice valcu se proste nemuze merit.

0/0
20.7.2010 15:08

renesis

Re: ---

S tim samozrejme souhlasim R^

0/0
20.7.2010 15:34

radik

Re: ---

jinak me docela pobavilo, ze sem se vubec nebavil primo o 6 valcovy radovce BMW ikdyz sem presne na ten motor myslel ;-) ze by telepatie ;-D

0/0
20.7.2010 15:22

renesis

Re: ---

Mam BMW rad a vzdycky budu mit BMW rad. Jsou to nejlepsi nemecka auta ;)

0/0
20.7.2010 15:33

radik

Re: ---

R^ tak jsme se nakonec shodli - to se mi na zdejších diskusích často nestává

0/0
20.7.2010 15:39

renesis

Re: ---

;-)R^

0/0
20.7.2010 16:00

xfilesbrno

Re: ---

a co Porsche?8-o

0/0
20.7.2010 16:14

renesis

Re: ---

Pro spoustu lidi urcite ano - pro mne vsak Porsche modla neni.

Navic mam k BMW urcity vztah - ne nepodobny tomu k SAABu - v pripade BMW je to sice letecka minulost ale je to tam, jestli mi rozumite :)

A ten inovativni pristup BMW je oproti Porsche hodne, hodne daleko..

0/0
20.7.2010 16:36

xfilesbrno

Re: ---

jestli vono to Porsche pod křídly VW nebude mít ten samý problém jako Saab pod GM.. pro mě jsou nejlepší Německá auta Porsche a BMW i když ne všechny modely se mi líbí..

0/0
20.7.2010 16:55

renesis

Re: ---

Na tom urcite neco bude..

Kazdopadne bych si velice pral aby se SAAB s BMW dohodnul na te planovane spolupraci - pro SAAB by to bylo vice nez priznive.

0/0
20.7.2010 17:03

xfilesbrno

Re: ---

třeba Saab 9-5 530D ?;-) no to by bylo fajn..

0/0
20.7.2010 17:38

renesis

Re: ---

To zrovna nee ale proti gustu.. ;)

Ja mel spise na mysli platformu mini, patrici prave BMW, na ktere by SAAB postavil svoji novou 92 - ostatne, psal jsem o tom vyse.

Verim, ze k teto dohode dojde - BMW je zdrava automobilka - jedna z mala nekoncernovych, vysoce kvalitnich s velmi velkou zakladnou zakazniku.

Fandim BMW.

0/0
20.7.2010 18:34

radik

Re: ---

Proč by mělo? Lamborghini pod vedením Audi (VW) témeř vstalo z popela, i kvalita stoupla.

0/0
20.7.2010 18:05

radik

Re: ---

Jen me napada aby z nej nahodou nechteli udelat levnejsi verzi toho Lamba. To by dopadlo spatne.

0/0
20.7.2010 18:08

xfilesbrno

Re: ---

dovolím si nesouhlasit.. Lamborghini byko automobilkou v dobách kdy žádné audi neexistovalo.. Italské tradice s těmi Německými jaksi kolidují, opravdu nevím jakou kvalitu vnesl koncern do této italské značky..

0/0
20.7.2010 18:17

Deleter

Re: ---

Nevím, je-li to zrovna případ VW-Lambo, ale kromě techniky a kvality musíte mít ještě marketing, marketing, marketing, PR, marketing atd. Jinak prostě neprodáváte. Nemusíte chrlit miliony aut ročně, ale spodní hranice rentability existuje.

0/0
20.7.2010 18:27

radik

Re: ---

Minimálně dílenské zpracování a kvalita materiálů se zlepšila, měl jsem tu čest sedět v Miuře a jednom z prvních Diabel, ale ty nové jsou opravdu kvalitnější, minimálně Gallardo v kterém mě svezl jeden známej bylo. Lamba byly dobrý auta, ale dnes jsou ještě lepší.

 

To že Italské tradice s těmi Německými jaksi kolidují, je úplně jedno, protože se vesele prodává dál spokojeným zákazníkům. A kdyby Audi nebylo, tak by jméno Lamborghini znalo jen pár nadšenců, protože by žádný Murcielago nebo Gallardo už nikdy nebylo. Každopádně to byl přínos už jen proto že značka přežila.

0/0
20.7.2010 18:33

renesis

Re: ---

S tim souhlasim R^

0/0
20.7.2010 18:36

xfilesbrno

Re: ---

souhlasit můžu pouze s posledními třemi větami, tam se shodneme.

Kvalita se zlepšuje s dobou(musí), to je vývoj.. ;-)

0/0
20.7.2010 18:59

radik

Re: ---

Ale právě v tom je ten problém u Lamba se dlouho nic moc nedělo a proto pomalu zkomíralo ikdyž dělaly celkem dobré auta. S příchodem Audi to byl obrovský skok kupředu.

0/0
20.7.2010 19:10

renesis

Re: ---

S tim souhlasim R^

0/0
21.7.2010 9:20

renesis

Re: ---

Na tom urcite neco bude..

Kazdopadne bych si velice pral aby se SAAB s BMW dohodnul na te planovane spolupraci - pro SAAB by to bylo vice nez priznive.

0/0
20.7.2010 18:30

renesis

Awards & Achievements

Tak tady, pro vecne zvanily ( pro ty, kteri alespon ovladaji anglictinu )

http://www.saabusa.com/saabjsp/about/awards.jsp

0/0
19.7.2010 13:25

Host

Re: Awards & Achievements

Ti ovládají leda vylézt z práce, najít do půl hodiny tu SVOU bílou oktávku a doma pak nadávat na něco, co neznají.

0/0
19.7.2010 13:49

renesis

:D

Neskutecny jak se tady lidi zlobi a melou paty pres devaty :D

http://www.nnauto.cn/nnauto/Factory/Saab/1947_Saab_92_Prototype_The_Ursaaben-01.jpg

S radosti opoustim tuhle snusku nesmyslu ala diskuse na idnes.cz

Doporucuji saabcentral.com - diskuse na urovni ridicu, ne zaku autoskoly.

0/0
19.7.2010 13:07

Host

Re: :D

Především diskuze fanatiků vlastnících 20 let starý saabR^

0/0
19.7.2010 13:09

renesis

Re: :D

Pane, jizda ve 16let starem Viggenu - ktery je mimochodem jako novy, je mnohem intenzivnejsi zazitek nez jizda v nove koncernove konfekci.

To je pro nektere lidi tak nepochopitelna vec, ze se okamzite uchyluji ke shazovani s poukazovanim na stari auta, coz je v pripade spickove postavenych SAABu, o ktere se majitele ukazkove staraji naprosto irelevantni!

Auto ma ABS, TCS, 2x Airbag, kuzi, dvouzonovou klimu, palubni pocitac, komplet el. a 250 turbo PS s 312Nm se spotrebou 11l kombinovane! To je vasen, pane, a to je to, co vy absolutne nechapete! Tak proc musite neustale pindat ty nesmysly? Klidne si jezdete v cem chcete - vzdyt nam je to uplne putna. Tady se preci pise o SAABu!! Proboha uz ;-€

0/0
19.7.2010 13:18

Host

Re: :D

Na druhou stranu je fakt, že pokud se nebudou prodávat NOVÝ auta, tak je celkem zřejmý problém, že.

A kdo si koupí za mega nový auto, který je sice papírově super, ale přepaluje olej, kroutí se mu blok, zadírá klika? Tohle podělali soudruzi z GM a to bude těžký napravit. Problémy sice mají všechny automobilky - kámoš s 5er byl za dva roky čtyřikrát v servisu s českým motorem, což je trochu dost na auto za dvě mega - ale holt chce-li se SAAB počítat mezi prémiovky, tak tohle dělat nemůže. A i ty prémiovky začaly dělat kočárky typu 1er , A2 apod., protože je to taky trh.

0/0
19.7.2010 13:47

Host

Re: :D

A ono malé auto nemůže být prémiovka, nebo co? Kolik automobilek nacpe do auta velikosti Fabie třílitr? Ano moc jich neni a i ptoto se můžou tyto auta považovat za prémiová ikdyž to jsou jen malé autíčka. Prémiovka neznamená jen drahá luxusní limuzína, ale je to vlastně jakékoliv auto, kde nejde o poměr cena / užitná hodnota, ale kde jde o styl, image a na peníze se nehledí tak moc.

0/0
19.7.2010 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.