Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči-senioři musí být opatrní, lékařská prohlídka nemá být jen formální

Stále více dopravních nehod si na své konto připisují starší šoféři. Například v olomouckém kraji v minulém roce bourali řidiči ve věkové skupině 64 let a výš o šestadvacet procent častěji než v roce 2008. A nehodová čísla rostou i letos. Obezřetní by řidiči měli být obzvláště v parných letních dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po druhém zákazu

Všimněte si těch termínů prohlídek podle zákona.

"Prohlídka se může uskutečnit nejdříve 6 měsíců před dosažením uvedených věkových limitů a nejpozději v den jejich dovršení".

Jinými slovy: pak už je pozdě a další platná může být až před dalším věkovým limitem.

0/0
29.7.2010 13:21

Picolik

Psychotesty

Raději by měli zavést psychotesty, pokud nemá člověk potřebnou rozvahu a trpělivost neměl by na silnici co dělat.

0/0
29.7.2010 11:53

xluckyboy

A co tak přezkoušení znalostí pravidel silničního provozu?

Určitě je důležitá kontrola zdravotního stavu, ale co tak přezkoušení, zda dotyčný za svých 30 let co má řidičák, zaregistroval všechny změny pravidel a pamatuje si co má dělat. Ten kdo v 60-ti letech pořád najezdí 10 tis ročně nebude mít problém, ale ten co vytáhne auto 4x do roka je určitě postrach, který ohrožuje provoz a zvyšuje svým stylem řízení agresivitu ostatních řidičů. !!

0/0
28.7.2010 8:19

Barbarka_CZ

není to jen o věku

Znám kluka, který ač barvoslepý, řidičák má. A co víc - dokonce dělá elektrikáře, potvrzení mu lékař vystavil bez keců! Takže problém není ve věku, ale u těch doktorů, kteří to dají kdekomu (zejména v elektrikářské profesi mám za to, že je barvoslepost dost na závadu).

0/0
28.7.2010 3:24

Picolik

Re: není to jen o věku

Proč by neměl mít barvoslepý řidičák?

0/0
29.7.2010 11:54

barbud o

Re: není to jen o věku

... protože to zákon zapovídá ...

0/0
29.7.2010 12:41

Jan9002

Re: není to jen o věku

Můžeš uvést paragraf? Mě se to nezdá. Strejda je taky barvoslepý a řidičák má. Semafor pozná: Nahoře stojí, vprostřed řadí a dole jede.

0/0
29.7.2010 15:38

Podrazza

Mario e giusto!

V tomhle s Mario Valducci souhlasím. Stejně jako může člověk ŘP získat od určitého věku, kdy dosáhne určité zralosti, měl by to v určitém věku zabalit. Ve vysokém věku už reflexy většiny lidí nejsou dostatečně rychlé, snadno ztratí pozornost, mohou je za volantem postihnout zdravotní problémy... Mám pocit, že v Japonsku probíhala nějaká kampaň zaměřená na řidiče-důchodce aby dobrovolně vraceli ŘP.

0/0
27.7.2010 16:23

radik

Re: Mario e giusto!

souhlas

0/0
27.7.2010 18:40

Seniorintelektualka

Pojednání od pohledu moudré,

opak je pravdou.Někteří lidé na venkově jsou odříznuti od lékaře, od nákupů atd. Auto je jediným poijítkem k lékaři, na Policii, na Úřady atd..Toto jste asi tak úplně nedomysleli..!!

0/0
27.7.2010 20:03

Yesname

Co je to

za nesmysl: ""Prohlídka se může uskutečnit nejdříve 6 měsíců před dosažením uvedených věkových limitů a nejpozději v den jejich dovršení"  - Tedy jde o to nejpozději v den dovršení. To nemohu po oněch X-tých narozeninách třeba 2 měsíce nejezdit a potvrzení si nechat vystavit až než budu chtít dál jezdit?

0/0
27.7.2010 16:14

spinoza

makej do 70 let

ale bez řidičáku.

0/0
27.7.2010 12:33

damianx

Re: makej do 70 let

To bylo první co mě napdlo při pohledu na nadpis :-)

0/0
27.7.2010 15:40

HrubesaMares

co takhle

zavest odpovednost doktoru za vydane potvrzeni? Pak by prohlidky jiste prestaly byt formalni.

0/0
27.7.2010 11:26

grey003

To jsou problémy ...

Současná administrativa uvažuje jako hranici pro odchod do důchodu 70 let, ale současně by i mladším lidem navěřila, že vůbec zvládnou řízení motorového vozidla, protože lékařská, placená prohlídka nemá být formální. Takže, pro práci se způsobilost ani nevyžaduje. Ještě, že si ji nebudou muset platit. 8-o

0/0
27.7.2010 9:45

Seniorintelektualka

Je to vskutku nedomyšlené, 60 letá řidička

autobusu   už je   tak plus minus. Nedovedu si představit pilota letadla / i když    zdravý/ jak dostává v 65 letech infarkt za kniplem.Těm lidem ve vzduchu, to bude horší než na lodi !!

0/0
27.7.2010 20:05

Franta 1

Re: Je to vskutku nedomyšlené, 60 letá řidička

Tak to jsi na omylu,mám jednoho kamaráda a ještě v 65 létal na vrtulníku a nebylo to nějaké soukromé létání a hodně lidem pomohl.

0/0
28.7.2010 22:10

doděna

kontrola zdravotního stavu seniorů

Prosím, zajistěte řádné lékařské kontroly pro řidiče seniory !  A taky nějakou rozumnou hranici pro stanovení  zneplatnění řidičského průkazu ! Můj otec - má 91 roků, jezdí stále - ale jak ,to lékaře nezajímá, takže není vůle mu v tom zabránit. 

0/0
27.7.2010 9:24

skoda-lasky

Re: kontrola zdravotního stavu seniorů

Znám jednoho seniora, kterému je okolo 85 let. Špatně chodí, pořádně se nenarovná, dělá mu problém jen stát, neustále se mu třesou ruce a špatně slyší, přesto má automobil a stále řídí - navíc v centru Prahy.

0/0
27.7.2010 11:19

Corwin_x

Re: kontrola zdravotního stavu seniorů

Nezlob se na me, ale co ma jeho spatnej sluch a problemy se stanim spolecnyho se schopnosti ridit auto? Auto muze ridit i hluchej, a pokud vim tak se v nem sedi, mozna mas ty nejakej jinej druh. Uz jsem taky potkal peknejch par pilotu za volantem, a deli se to alespon podle me zhruba rovnomerne mezi 3 skupiny - blondyna v tanku (napr Q7, slecna neni za volantem skoro videt), deda v Praze s mimoprazskou RZ a ucho s mokrym ridicakem a utkvelou predstavou, ze je Lauda. Neni to jen o veku. Jde o to, jestli dobre vidi, ma reakce v poradku a dokaze auto ovladat.

0/0
27.7.2010 13:17

skoda-lasky

Re: kontrola zdravotního stavu seniorů

To bylo jen pro ilustraci, i když na druhou stranu myslím, že dobrý sluch může někdy srážce zabránit (třeba tak, že slyší troubení nebo že se k němu blíží auto), což zase, uznávám, může být jindy eliminováno např. rádiem puštěným nahlas. Nepředpokládám, že by člověk, který špatně stojí, celkově se špatně pohybuje a vypadá od pohledu na rozsypání (šlo o popis celkové osobnosti člověka), měl dostatečně rychlé reakce.

0/0
27.7.2010 14:07

bobrcobr

Re: kontrola zdravotního stavu seniorů

Nechci sahat do svědomí pisateli, ale asi se sám motá okolo šedesátky, pokud ji překročil, tak jestli má potvrzení od doktora a ne"doktora" a kdyby mu řekli, že už nemůže řídit, jak by reagoval?

0/0
28.7.2010 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.