Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford má recept, jak zkrotit neposlušné obry. Vylepšené ESP zabrzdí před zatáčkou

Americká automobilka Ford právě dokončuje intenzivní testování budoucí generace SUV Explorer. Ta se na trh dostane příští rok a jako první nabídne stabilizační systém CCT, který má zabránit převrácení vozu při příliš rychlém průjezdu zatáčkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin_simek

OBRY anebo jejich RIDICE ?!?!?!

0/0
1.8.2010 22:30

Zirkon

pravda nakonec vypluje napovrch

Zcela  logicky vozidla  SUV  nemají oproti  velkým limuzínám  s pohonem na  čtyři kola žádné bezpečnostní plusy  ale pouze  minusy -  horší stabilita  při jakékoliv změně  směru  a  kritickém brzdění.  Výhoda  pohonu na  čtyři kola, oproti dvojkolkám,  se  projevuje prakticky  jen  na sněhu a ledu.  SUV navíc  maji  zoufalou  aerodynamiku, což má dopad do spotřeby.

Zajmavé je, jak dlouho  veřejnost baštila  pohádky o  bezpečnosti vozidel  SUV, ačkoliv je to zcela v rozporu  s  fyzikálními zákony a  selským rozumem.  Abych přišel na  to, že zvýšením těžiště  dramaticky zhorším jízdíní vlatsnosti vozidla není  třeba býti  vědcem.    

Pozitivní vývoj je  patrný  například  u BMW, které,  kvůli shora  uvedeným důvodům,  začíná  svoje  SUV zase pomalu snižovat.

Snadnost manipulace  veřejným míněním je  až zarážející. Když lidé uvěří  že  na  klimatické  změny nemá vliv  slunce, obsah metanu a vodních par v ovzduší  ale  jen a jedině   antropogenní  CO2, nedivme  se  tomu !

0/0
1.8.2010 15:27

xfilesbrno

jo jo klasika

budeme řešit až důsledek, nikoliv příčinu. Holt by jste v USA měli změnit systém autoškoly, ne? Jízdy dělat více hodin a ne těch 5 minut na parkovišti, skutečné jízdy v provozu s nácvikem nouzových situací..

0/0
31.7.2010 11:36

panzic

...

no ABS, no SERVO, no AIRBAG......

NO PROBLEM!

0/0
31.7.2010 9:06

mm654

Re: ...

R^

0/0
2.8.2010 12:52

notebook.r51

Potěš koště

0,5g je docela intenzivní brždění, třeba zastavení z 50 km/h na 12m. To bych měl teda radost ,kdyby mi za jízdy nějaký procesor TAKHLE hamptal do pedálů.

0/0
31.7.2010 8:10

Rubik1

Na co je SUV?

0/0
30.7.2010 19:51

Rubik1

Re: Na co je SUV?

Obvykle slyším argument, že SUV je bezpečnější než obyčejný sedan, protože je větší a těžší a lépe tak chrání posádku. Když ale vezmeme v úvahu, kolik se těch SUV převrátí při rychlém nájezdu do zatáčky, kde najede na nějakou nerovnost, tak je bezpečnost ta tam. Navíc řidič má pojem o rychlém průjezdu zatáčky z jiného auta s nízkým těžištěm a obvykle neví, jaká je bezpečná rychlost pro jeho SUV. Nakonec je snad bezpečnější větší sedan nebo kombik. A do kombiku se často vejde stejně co do středně velkého SUV.

0/0
30.7.2010 19:56

habr

Re: Na co je SUV?

No když se sejde, že jedu za manželkou která jezdí s běžným kombíkem, tak ač mám podstatně silnější vůz, nemám šanci jí dohnat. Běžně si na mne najede náskok v několika zatáčkách a potom jsem už bez šance (pokud nechci hodně přes 130 km/hod.) jí dojet. SUV (nemám klasickou leštěnku - moje je pracovní - žádný měkký podvozek)  má skutečně snahu v zatáčkách se chovat trochu nestabilně.  I při sjezdech či nájezdech na dálnice, kdy musím pomaleji najíždět než třeba přede mnou jedoucí Fable se běžně auto naklání na 15 - 20° (limit výrobcem pro boční sklon je 35°). Takže se nedivím, že SUV leckdo v zatáčce pošle na "budku". Ono stačí skutečně potom spadnou do nějaké nerovnosti, trochu trhnout volantem do vnitřku zatáčky a o zábavu je postaráno.

0/0
31.7.2010 0:36

Petosh

Tak jak teda?

Autor by si měl udělat jasno:

"Potíž je v tom, že ESP má sice primárně bránit převrácení vozu, ale často tak vlastně podporuje nedotáčivost, která má za následek, že se vůz řítí ven ze silnice."

A o kousek dál píše:

"Zatímco běžné ESP přibrzďuje v krizových situacích jednotlivá kola tak, aby auto jelo požadovaným směrem a přitom řidič jeho zásah vlastně ani nezaznamenal, CCT bude fungovat trochu důrazněji."

ESP primárně brání smyku, tedy, zjednodušeně řečeno, snaží se udržet situaci, kdy auto jede tam, kam jsou natočena přední kola, přičemž zadní kola jejich trajektorii kopírují.

0/0
30.7.2010 18:37

Gandalf007

Tak nic...

... já čekal, že už to bude aktivně spolupracovat s GPS a navigací a bude předem znát charakteristiky následující zatáčky, do které se "nezodpovědný" řidič řítí.

0/0
30.7.2010 15:14

Neonym

Re: Tak nic...

no jo, ale vem si, že se někde udělá nový úsek silnice, který ještě nebude v GPS a tam, kde původně byla zatáčka bude najednou rovinka. Ty tam pojedeš krásně 100km/h a auto ti najednou začne brzdit

0/0
30.7.2010 16:17

number_one

Re: Tak nic...

a zatacet ;-D

0/0
31.7.2010 10:29

Gandalf007

Re: Tak nic...

Dnes už by zřejmě nebyl problém mít aktualizace takřka on-line ze satelitních snímků... :-), ale máte samozřejmě pravdu.

0/0
1.8.2010 18:30

amadis von gallien

Uz je to i v rubrice "Auto"!!!

Snaha znicit cestinu za kazdou cenu ... "Ford tomu ale chce utržit s novou generací svého SUV Explorer přítrž"

Mily autore, bud muzu pritrz udelat, popr. ucinit a nebo muzu neco jineho utrzit. Cili dve naprosto odlisne vazby!

Nechapu, jak muze nekdo s tak nizkymi znalostmi jazyka vubec pracovat pro noviny (to se tyka celeho platku a vsech rubrik). On ty vase paskvily nikdo z vedeni necte? To u vas neexistuje zadna "kontrola kvality"?

Rv

0/0
30.7.2010 13:15

martin_simek

Re: Uz je to i v rubrice "Auto"!!!

z vedeni ? blaznite ? vy chcete kvaitu opravdu zlepsit anebo ji chcete utrzit pritrz ?

0/0
1.8.2010 22:34

Der Maschinist

mnohem levnejsi opatreni by bylo zajistit,

aby tato auta nemohly ridit 'soccer moms'. Okamzite by bylo po problemu.:-)

0/0
30.7.2010 13:02

Rokba

Playstation

Hm...jak vidnou směřujeme k tomu, že řidič bude jen od toho, aby zastrčil do díry nějakou flashku s naplánovanou trasou a zmáčknul play...;-(

0/0
30.7.2010 12:41

latrem_larek

Re: Playstation

pokud jsi člověk rozumu mdlého a inteligence nízké (typický uživatel SUV) pak ti to postačí;-)

0/0
30.7.2010 13:00

Rokba

Re: Playstation

ale co mě je po nějakým steroidním vozítku pro teplákovou honoraci z bronxu, horší bude, až to jednou dorazí do normálních aut...:-/

0/0
30.7.2010 14:25

Vaško Rektor

Och!

"Ford tomu ale chce utržit ... přítrž." Luďku, vy jste ale poeta! ;-D

0/0
30.7.2010 12:05

latrem_larek

a nebylo by lepší zajistit

aby takováto auta nemohli používat jedinci mdlého rozumu?

bohužel dnes 90% řidičů SUV tuto charakteristiku splňují

0/0
30.7.2010 11:45

velevezir

Re: a nebylo by lepší zajistit

Obávám se, že nebylo. :-)

0/0
30.7.2010 11:48

latrem_larek

Re: a nebylo by lepší zajistit

taky máš své SUV a jezdíš s ním jako dobytek?:-)

0/0
30.7.2010 12:59

TTRX

Re: a nebylo by lepší zajistit

Vzhledem k sociologickému výzkumu tuším z roku 1992 by to šlo těžce. Zhruba 50% obyvatel ČR se totiž podle něj potácí na hranici demence a každý 6. je závislý na alkoholu......

0/0
30.7.2010 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.