Diskuze

Ford má recept, jak zkrotit neposlušné obry. Vylepšené ESP zabrzdí před zatáčkou

Americká automobilka Ford právě dokončuje intenzivní testování budoucí generace SUV Explorer. Ta se na trh dostane příští rok a jako první nabídne stabilizační systém CCT, který má zabránit převrácení vozu při příliš rychlém průjezdu zatáčkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

martin_simek

1. 8. 2010 22:30
OBRY anebo jejich RIDICE ?!?!?!

0 0
možnosti

Zirkon

1. 8. 2010 15:27
pravda nakonec vypluje napovrch

Zcela  logicky vozidla  SUV  nemají oproti  velkým limuzínám  s pohonem na  čtyři kola žádné bezpečnostní plusy  ale pouze  minusy -  horší stabilita  při jakékoliv změně  směru  a  kritickém brzdění.  Výhoda  pohonu na  čtyři kola, oproti dvojkolkám,  se  projevuje prakticky  jen  na sněhu a ledu.  SUV navíc  maji  zoufalou  aerodynamiku, což má dopad do spotřeby.

Zajmavé je, jak dlouho  veřejnost baštila  pohádky o  bezpečnosti vozidel  SUV, ačkoliv je to zcela v rozporu  s  fyzikálními zákony a  selským rozumem.  Abych přišel na  to, že zvýšením těžiště  dramaticky zhorším jízdíní vlatsnosti vozidla není  třeba býti  vědcem.    

Pozitivní vývoj je  patrný  například  u BMW, které,  kvůli shora  uvedeným důvodům,  začíná  svoje  SUV zase pomalu snižovat.

Snadnost manipulace  veřejným míněním je  až zarážející. Když lidé uvěří  že  na  klimatické  změny nemá vliv  slunce, obsah metanu a vodních par v ovzduší  ale  jen a jedině   antropogenní  CO2, nedivme  se  tomu !

0 0
možnosti

xfilesbrno

31. 7. 2010 11:36
jo jo klasika

budeme řešit až důsledek, nikoliv příčinu. Holt by jste v USA měli změnit systém autoškoly, ne? Jízdy dělat více hodin a ne těch 5 minut na parkovišti, skutečné jízdy v provozu s nácvikem nouzových situací..

0 0
možnosti

panzic

31. 7. 2010 9:06
...

no ABS, no SERVO, no AIRBAG......

NO PROBLEM!

0 0
možnosti

mm654

2. 8. 2010 12:52
Re: ...

R^

0 0
možnosti

notebook.r51

31. 7. 2010 8:10
Potěš koště

0,5g je docela intenzivní brždění, třeba zastavení z 50 km/h na 12m. To bych měl teda radost ,kdyby mi za jízdy nějaký procesor TAKHLE hamptal do pedálů.

0 0
možnosti

Rubik1

30. 7. 2010 19:51
Na co je SUV?

0 0
možnosti

Rubik1

30. 7. 2010 19:56
Re: Na co je SUV?

Obvykle slyším argument, že SUV je bezpečnější než obyčejný sedan, protože je větší a těžší a lépe tak chrání posádku. Když ale vezmeme v úvahu, kolik se těch SUV převrátí při rychlém nájezdu do zatáčky, kde najede na nějakou nerovnost, tak je bezpečnost ta tam. Navíc řidič má pojem o rychlém průjezdu zatáčky z jiného auta s nízkým těžištěm a obvykle neví, jaká je bezpečná rychlost pro jeho SUV. Nakonec je snad bezpečnější větší sedan nebo kombik. A do kombiku se často vejde stejně co do středně velkého SUV.

0 0
možnosti

Petosh

30. 7. 2010 18:37
Tak jak teda?

Autor by si měl udělat jasno:

"Potíž je v tom, že ESP má sice primárně bránit převrácení vozu, ale často tak vlastně podporuje nedotáčivost, která má za následek, že se vůz řítí ven ze silnice."

A o kousek dál píše:

"Zatímco běžné ESP přibrzďuje v krizových situacích jednotlivá kola tak, aby auto jelo požadovaným směrem a přitom řidič jeho zásah vlastně ani nezaznamenal, CCT bude fungovat trochu důrazněji."

ESP primárně brání smyku, tedy, zjednodušeně řečeno, snaží se udržet situaci, kdy auto jede tam, kam jsou natočena přední kola, přičemž zadní kola jejich trajektorii kopírují.

0 0
možnosti

Gandalf007

30. 7. 2010 15:14
Tak nic...

... já čekal, že už to bude aktivně spolupracovat s GPS a navigací a bude předem znát charakteristiky následující zatáčky, do které se "nezodpovědný" řidič řítí.

0 0
možnosti

Neonym

30. 7. 2010 16:17
Re: Tak nic...

no jo, ale vem si, že se někde udělá nový úsek silnice, který ještě nebude v GPS a tam, kde původně byla zatáčka bude najednou rovinka. Ty tam pojedeš krásně 100km/h a auto ti najednou začne brzdit

0 0
možnosti

amadis von gallien

30. 7. 2010 13:15
Uz je to i v rubrice "Auto"!!!

Snaha znicit cestinu za kazdou cenu ... "Ford tomu ale chce utržit s novou generací svého SUV Explorer přítrž"

Mily autore, bud muzu pritrz udelat, popr. ucinit a nebo muzu neco jineho utrzit. Cili dve naprosto odlisne vazby!

Nechapu, jak muze nekdo s tak nizkymi znalostmi jazyka vubec pracovat pro noviny (to se tyka celeho platku a vsech rubrik). On ty vase paskvily nikdo z vedeni necte? To u vas neexistuje zadna "kontrola kvality"?

Rv

0 0
možnosti

martin_simek

1. 8. 2010 22:34
Re: Uz je to i v rubrice "Auto"!!!

z vedeni ? blaznite ? vy chcete kvaitu opravdu zlepsit anebo ji chcete utrzit pritrz ?

0 0
možnosti

Der Maschinist

30. 7. 2010 13:02
mnohem levnejsi opatreni by bylo zajistit,

aby tato auta nemohly ridit 'soccer moms'. Okamzite by bylo po problemu.:-)

0 0
možnosti