- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zcela logicky vozidla SUV nemají oproti velkým limuzínám s pohonem na čtyři kola žádné bezpečnostní plusy ale pouze minusy - horší stabilita při jakékoliv změně směru a kritickém brzdění. Výhoda pohonu na čtyři kola, oproti dvojkolkám, se projevuje prakticky jen na sněhu a ledu. SUV navíc maji zoufalou aerodynamiku, což má dopad do spotřeby.
Zajmavé je, jak dlouho veřejnost baštila pohádky o bezpečnosti vozidel SUV, ačkoliv je to zcela v rozporu s fyzikálními zákony a selským rozumem. Abych přišel na to, že zvýšením těžiště dramaticky zhorším jízdíní vlatsnosti vozidla není třeba býti vědcem.
Pozitivní vývoj je patrný například u BMW, které, kvůli shora uvedeným důvodům, začíná svoje SUV zase pomalu snižovat.
Snadnost manipulace veřejným míněním je až zarážející. Když lidé uvěří že na klimatické změny nemá vliv slunce, obsah metanu a vodních par v ovzduší ale jen a jedině antropogenní CO2, nedivme se tomu !
budeme řešit až důsledek, nikoliv příčinu. Holt by jste v USA měli změnit systém autoškoly, ne? Jízdy dělat více hodin a ne těch 5 minut na parkovišti, skutečné jízdy v provozu s nácvikem nouzových situací..
0,5g je docela intenzivní brždění, třeba zastavení z 50 km/h na 12m. To bych měl teda radost ,kdyby mi za jízdy nějaký procesor TAKHLE hamptal do pedálů.
Obvykle slyším argument, že SUV je bezpečnější než obyčejný sedan, protože je větší a těžší a lépe tak chrání posádku. Když ale vezmeme v úvahu, kolik se těch SUV převrátí při rychlém nájezdu do zatáčky, kde najede na nějakou nerovnost, tak je bezpečnost ta tam. Navíc řidič má pojem o rychlém průjezdu zatáčky z jiného auta s nízkým těžištěm a obvykle neví, jaká je bezpečná rychlost pro jeho SUV. Nakonec je snad bezpečnější větší sedan nebo kombik. A do kombiku se často vejde stejně co do středně velkého SUV.
Autor by si měl udělat jasno:
"Potíž je v tom, že ESP má sice primárně bránit převrácení vozu, ale často tak vlastně podporuje nedotáčivost, která má za následek, že se vůz řítí ven ze silnice."
A o kousek dál píše:
"Zatímco běžné ESP přibrzďuje v krizových situacích jednotlivá kola tak, aby auto jelo požadovaným směrem a přitom řidič jeho zásah vlastně ani nezaznamenal, CCT bude fungovat trochu důrazněji."
ESP primárně brání smyku, tedy, zjednodušeně řečeno, snaží se udržet situaci, kdy auto jede tam, kam jsou natočena přední kola, přičemž zadní kola jejich trajektorii kopírují.
... já čekal, že už to bude aktivně spolupracovat s GPS a navigací a bude předem znát charakteristiky následující zatáčky, do které se "nezodpovědný" řidič řítí.
no jo, ale vem si, že se někde udělá nový úsek silnice, který ještě nebude v GPS a tam, kde původně byla zatáčka bude najednou rovinka. Ty tam pojedeš krásně 100km/h a auto ti najednou začne brzdit
Snaha znicit cestinu za kazdou cenu ... "Ford tomu ale chce utržit s novou generací svého SUV Explorer přítrž"
Mily autore, bud muzu pritrz udelat, popr. ucinit a nebo muzu neco jineho utrzit. Cili dve naprosto odlisne vazby!
Nechapu, jak muze nekdo s tak nizkymi znalostmi jazyka vubec pracovat pro noviny (to se tyka celeho platku a vsech rubrik). On ty vase paskvily nikdo z vedeni necte? To u vas neexistuje zadna "kontrola kvality"?
z vedeni ? blaznite ? vy chcete kvaitu opravdu zlepsit anebo ji chcete utrzit pritrz ?
aby tato auta nemohly ridit 'soccer moms'. Okamzite by bylo po problemu.