Diskuze
Autolego geniálního konstruktéra je připraveno. Vyrábět ho může každý
Děkujeme za pochopení.
pavelcz1
budoucnost patří PRT :)
Je to dobrý, ale co chudáci ti co maj SUVéčka, ty nepřínutíte sednout do tohohle :)
anthropoid42
dalsi rada
Tenhle kus si asi porizovat nebudu. Pockam, az prijdou s radou T-72. To je to spravne vozitko pro mestsky provoz. I nastupovani je vyresene lip a pocet lidi neni omezen na tri. Ovsem nejsem si jist dojezdem na Li-ion. Tipuju to tak na deset minut provozu.
cernobila_televize
Re: dalsi rada
kdyz se rekne T-72 tak me napadne uplne jine zelene vozitko
picky
Tak, konečně někdo,
kdo na rovinu řekl, že elektromobil má emise. Takže Ostatní se chlubí : Zero Emission. Kdyby alespoň toto logo upavili na : Zero Direct Emission.
top_66
Bude i nějaká jiná karoserie do deště?
Podle fotografie a popisu v článku mi není jasné, jak se bude nastupovat a vystupovat za deště - to bude pršet do interiéru? Nebyla by k tomu nějaká další informace (vždyť podle článku jde o geniálního konstruktéra)? Vždyť takhle bych na tom byl sice líp než na motorce nebo skůtru (tam člověk mokne nejen na začátku a na konci jízdy), ale zase hůř než v nějaké motorikše nebo tuk-tuku, ve kterých je střecha nad sedačkou pořád (tedy pokud nějaká je)... leda jezdit systémem zastřešené parkoviště - garáž a zpět. Jinak - miniauta jsou mi sympatická, nicméně zatím se mi zdá, že vždy mají příliš mnoho "ale".
pavelcz1
Re: Bude i nějaká jiná karoserie do deště?
Ten déšť moc řešíš. Jestli se bojíš, že při otevření na tebe chrstne voda, to se dá podle mě konstrukčně vyřešit, a že na tebe bude pršet chvíli při nastupováni, to přece není žádna tragédie... Za pět sekund můžeš bejt uvnitř, navíc můžeš dřzet deštník do poslední chvíle nad sebou :-)
kluvi
Bravo
Konečne po dlhej dobe článok, ktorý je po technickej stránke na úrovni...Napríklad to že neprodukuje žiadne MIESTNE emisie. Plus celkový výpočet.
Nebýva to zvykom. Napríklad neskutočné ódy na vodíkový pohon...
Lovec.ryb
Kdyby to mělo ještě FV panel na střeše,
tak to snad i taky koupím.
Pro ty kteří moc nejezdí a parkují auto venku by to představovalo vozítko k provozu téměř zdarma.
Přes den nechat stát na zahradě, zajet k vodě a u vody nechat stát na slunci, do supermarketu, na parkovišti taky svítí sluníčko, do práce tam taky před firmami bývají osluněná místa venku.
Co by nestačilo nabít slunce, tak strčit do zásuvky a máte to zadarmo až na těch pár chvil v zásuvce ale pokud jezdíte do nějakých 5 km, mělo by na to stačit slunce a pokud nejezdíte každý den, tak úplně.
Lovec.ryb
Re: pro šetřílky,
viděl jsem kdesi ještě lehký přívěsný vozík se sloárním panelem zapojený za elektromobilem. Komu nedělá potíže couvání s vozíkem je to další možnost jak zvětšit plochu pro FV články. Takové malé auto by s tím mohlo dojet za slunného dne dost daleko.
Řekněme že vozík by měl plochu 3 metry čtvereční. Průměrný výkon slunce je asi 1 kW na metr čtvereční, takže 3 kW. Účinnost FV článku 20% když je dobrý. Každou hodinu 600 Wh. Za 8 hodin skoro 5 kWh + elektrika z panelu na střeše auta.
Vycházel jsem z průměrného výkonu svitu slunce. V dobrých podmínkách bývá i dvounásobný.
V každém případě dobrá investice pro chudobné šetřílky, kterým ještě na investice trochu peněz zůstalo.
Roman35
Tohle není auto,
ale předražená igelitka. Prvotní myšlenka možná není špatná, ale 90% lidí si nemůže dovolit živit ješetě jeden jednoúčelový dopravní prostředek (pokud už nějaký má) a ten zbytek to neřeší a raději si jako druhý vůz obstará něco plnohodnotnějšího.
politicky nekorektní asociál
Re: Tohle není auto,
Obávám se, že už prvotní myšlenka je naprosto zcestná. Pro ty, kteří bydlí ve městě, je lepší použít hromadnou dopravu, na případný výlet z města se pak tohle nehodí. No a ti, kteří bydlí za městem, takové vozítko asi na dojíždění chtít taky nebudou. Takže si to koupí pár nadšenců. Malá autíčka s nízkou spotřebou už jsou na trhu dlouho a kolik jich kolem sebe vidíme jezdit? Minimum.
mlčanlivý boban
cena cena cena
akýkoľvek dobrý nápad v tejto oblasti zatiaľ vždy spoľahlivo zavraždila cena produktu. Uvidíme....
kafy
Re: Emise z Temelína ?? Hloupost!
A on nám Temelín pokryje veškerou poptávku ? :)
username
koupím
vím že tu zas budou chytrolíni, co na každou jízdu potřebují hummer nebo ferrari, ale pro mé potřeby je tohle auto už téměř přesně to co se mi líbí. Aby to bylo úplně ono, tak bych
a) zmenšil dojezd (80 % lidí si vystačí s dojezdem 20 km, takže na co >100, stačilo by třeba 40 km za předpokladu, že si to tu kapacitu udrží déle) - výsledek - nižší váha, lepší zrychlení, rychlejší dobíjení, více místa, výrazně nižší cena (baterie jsou nejdražší na celém autě). Optimálně, kdyby baterie byla kufříková a mohl jsem ji odnést dobít
b) zmenšit počet míst - na co 3, když většina cest po městě je dělána v 1 max. 2 lidech. Stačila by 2 místa, pro víc už je stejně lepší pořádné auto - opět výhody viz výše
c) zvětšit pneumatiky nebo se jinak postarat, aby to nedrncalo (mám zkušenosti se Smartem)
d) maximalizovat bezpečnost v rámci možností - je jasné, že to nikdy nebude bezpečné jako velké auto, fyzika je sviňa, ale zas tohle autíčko se bude pohybovat jen po městě do 50 km/h
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!