Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chystá se kapesní BMW, bude to elektromobil z unikátního plastu

Mnichovská automobilka připravuje pro nadcházející roky řadu malých vozů. Její součástí bude i první sériový elektromobil od BMW. Vůz prozatím nazývaný Megacity Vehicle bude počátkem nové éry bavorské automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Spit_MkI

Ono je to hezké...

Je to krásná, technologicky dokonalé, jenže se to nebude prodávat, protože to bude šíleně drahé. Velké automobilky tahle auta vyvíjí kvůli image, ne jako byznys. Škoda. Co se týče plastů, je škoda, že nikdy nikam nepokročil vývoj duroplastu - materiálu, ze kterého jsou vyrobeny trabanty.

Zatímco k výrobě všech současných supermateriálů potřebujete hromadu chemie a ropy, duroplast byla rozemletá odpadní bavlna lisovaná s pryskyřicí a na vnější díly se hodil skvěle. Lehký, pružný, levný a ekologický.

Je to jako s Dacií, manažeři Renaultu, kteří se k ní nechtěl oficiálně vůbec hlásit, zírali, že si lidé chtějí koupit levné užitečné auto. Teď je jich plná Francie a malé logo Renaultu je na každé. Když hold vedení firmy nechápe, o co stojí trh, tak se nehneme. A automobilky jsou v ignoraci zákazníka mistry.

0/0
15.7.2010 15:16

r-man

Pravopis

Opravdu se pise skici ? Neni ona skica zenskeho rodu a nema tam byt tvrde y na konci?

0/0
15.7.2010 14:05

radik

Re: Pravopis

Ano je ženského rodu, ale podle vzoru kost - kosti ;-)

0/0
15.7.2010 14:11

Host

Re: Pravopis

No nechci se hádat, ale podle mě je to podle vzoru "žena" - se skicou (se ženou) a ne se skicí (s kostí)...

0/0
16.7.2010 11:40

Host

Re: Pravopis

8-o a říká ti něco životný a neživotný?

0/0
19.7.2010 14:52

Host

Pravopis

Opravdu se pise skici ? Neni ona skica zenskeho rodu a nema tam byt tvrde y na konci?

0/0
15.7.2010 13:44

Host

Tleskám!!!

R^ V R^

(a děkuji společnosti BMW)

0/0
15.7.2010 10:22

ivoš

To by mě zajímalo,

jak se bude takováhle věc recyklovat.

0/0
14.7.2010 16:59

Host

Re: To by mě zajímalo,

Jako všechny ostatní vyrobené z podobných materiálů.

0/0
15.7.2010 10:16

Host

Obrazek jak z demolition mana:-)

z toho obrazku mi to pripomina auta z Demolition mana :-)

Ale jako baworacek s dojezdem 120 km na elektrinu.. proc ne? :-)

Ted bude dost dulezite, jaka bude cena. Pokud by se dokazali vejit do 300k (i s klimou a normalni vybavou)tak to bude mit uspech. Kdyz se najde spousta blaznu co kupuju zakladni modely fabii oplu corsa atd.. bez klimy bez vybavy.. atd..:-)

Ja bych si takto slabe vybavene auto nekoupil. Na moje jezdeni cca 30tkm rocne bych v tom asi umrel a na pojezdy 5-10tkm rocne je lepsi koupit nejakou rachotinu za 40-50k...

Ale jsem celkove zvedav na ty mala auta od BMW. Mam tuhle znacku rad, tak doufam ze bude mit uspech. Alespon ji drzim palce R^

0/0
14.7.2010 15:57

Host

Re: Obrazek jak z demolition mana:-)

elektricke bmw do 300k? to si fakt veris.... vzledem k tomu ze miitsubishi ion stoji trojnasobek.....

0/0
14.7.2010 22:20

jrozec

Zase předražená hračka

Kdy ti výrobci pochopí že takový kapesní elektromobil se nemá šanci prosadit, pokud stojí víc než normální auto...

Na druhou stranu Indové a číňani je snad přwsvědčí, jen jestli pak pro evropské výrobce nebude pozdě..

0/0
14.7.2010 14:42

roba21

Re: Zase předražená hračka

Takový Smart je také dost drahý (v porovnání s běžným autem) a přitom se prodá dobře.

0/0
14.7.2010 16:24

ivoš

Re: Zase předražená hračka

Neřekl bych, že je přesmartováno. Potkávám ho naprosto vyjímečně.

0/0
14.7.2010 16:56

Host

Re: Zase předražená hračka

Já si zase říkám, že vidět Smarta jednou za týden úplně stačí :) Nejsem fanda malých vozů a Smart je ještě menší než malý vůz.

0/0
14.7.2010 17:01

velitel mesta bugulmy

Re: Zase předražená hračka

Víš, smart není pro chudé země a pro chudá města. Není to auto pro praktické Čechy, kteří potřebují velký kufr na chalupu, a ještě aby to bylo skoro zadara. Zkus chvilku žít třeba v Curychu a pak uvidíš, že může být i "přesmartováno"... Tím neříkám, že je to globálně nějaký prodejní megaúspěch, ale je fakt, že takové náročnější hračky nejsou pro každý trh...

0/0
14.7.2010 23:43

Host

Re: Zase předražená hračka

Dobře?? 

Leda tak ve snu. Poté co smart měl ztráty několika miliard eur, tak celá fabrika smart skrachovala (2006) a Mercedes ji musel defakto převést pod sebe. Ze všech modelů zbyl jen jeden. a 350k za to pidiauto do města je prostě nesmysl...  Jinak použitý 5 let starý se dá sehnat za 100 000, Kč. A kolik jich člověk průměrně  potká za den ve městě jedno?

0/0
14.7.2010 17:06

roba21

Re: Zase předražená hračka

Mluvil jsem samozřejmě o modelu Fortwo. V Praze jich je docela hodně. 

0/0
15.7.2010 10:31

Host

Re: Zase předražená hračka

Oproti jakým autům? Ferrari? To asi jo, ale při porovnání s auty v jeho ceně jich je pramálo.

0/0
15.7.2010 12:02

Ctenar_Mira

Hlavně, že to bude MEGA

8-o

0/0
14.7.2010 13:02

Ghost of Ebo

Re: Hlavně, že to bude MEGA

hlavně že to bude BMW :-)

0/0
14.7.2010 13:33

Host

bral bych e-mobil...

kdyby byl velky jako smar, mel dojezd 120 km a stal by asi jako fabie. myslim, ze by se to prodavalo slusne, ponevadz 90% malych vozidel neudela denne vic nez sto km a stejne beha jen od budovy k budove... stacilo by strcit prodluzku vratnikovi do ruky...

0/0
14.7.2010 12:54

Host

Re: bral bych e-mobil...

jako Fabie nestojí ani normální Smart natož elektro. Miniauto není tele, čím menší, tím dražší ;-)

0/0
14.7.2010 14:20

Host

cokoliv je lepší než smrdutý diesel

dokonce i jedovaté baterie a uhelná elektrárna za humny jsou násobně méně zdravotně škodlivé než dieselové smrady a jedy R^

0/0
14.7.2010 11:16

rolb

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

Mám nafťáka ,ale musím souhlasit.R^

0/0
14.7.2010 11:25

Host

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

měl sem tranzita , kdyz mi přeskočil rozvoďák , tak to začalo hulit jako 2 Tatry , fakt šílený , hned sem ho poslal do světa :) už taky nedieseluju

0/0
14.7.2010 12:31

Host

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

to tě šlechtí R^

0/0
14.7.2010 12:37

Host

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

..a teď si vemte, když vám pod oknama projede 300x za den hulící autobusy MHD, že si ani v noci nevyvětráte..

0/0
14.7.2010 12:43

Host

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

že i autobusy MHD neplní elementární emisní limity je skandál! Stejně tak je skandál, že stát smrdutější diesely podporuje nižším zdaněním nafty !

0/0
14.7.2010 14:18

Host

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

Mám nafťáka i benzíňáka a také souhlasím. Pohřby nemám rád, ale na "pohřeb" spalovacích motorů se těším jak malý kluk už od 4 let (dnes je mi 44) :-)

0/0
15.7.2010 10:18

radik

Re: cokoliv je lepší než smrdutý diesel

Já ne. Mám rád ten krásnej zvuk osmiválce a vůni nespáleného benzínu

0/0
15.7.2010 10:43

Host

Hned

Hned bych jeden dceři na ježdění do školy koupil. A druhej pro sebe na ježdění do práce (mám to asi 15 min. jízdy). Takovej Trabant od BMW. Proč ne?

0/0
14.7.2010 11:15

Host

Re: Hned

Kup raději toho českýho elekroGordona - sice je ve všem desetkrát horší, ale zase podpoříš českou ekonomiku V

0/0
14.7.2010 12:00

Host

Re: Hned

Zatim neni jistý jestli se vůbec bude vyrábět. Není kde, není kdo, ale třeba se do toho můžeš pustit ty abys tu českou ekonomiku podpořil, co?

0/0
14.7.2010 20:31

Host

Cha

Extra rám a extra karoserie... to je vážně novinka!

0/0
14.7.2010 11:12

Host

Re: Cha

taky jsem to nepochopil - vždyť je to návrat 50 let zpátky - konstrukce rám zvlášt karoserie zvlášť je nejen těžší, ale hlavně dražší na výrobu.

0/0
14.7.2010 11:15

Host

Re: Cha

mozna by jsi to mel ty bande inzenyru a odborniku od bmw napsat ze dou slepou ulickou ;-D

0/0
14.7.2010 11:43

Host

Re: Cha

no jestli bude výsledkem Smart za 999 tis, tak je to opravdu slepá ulička...

0/0
14.7.2010 11:50

Host

Re: Cha

kolik stalo prvni auto na spalovaci motor?

0/0
14.7.2010 11:51

Host

Re: Cha

při konkurenci "koňský povoz" mohlo na trhu uspět i s takovou cenou......

0/0
14.7.2010 11:57

Host

Re: Cha

Tohle je snad první elektromobil, nebo smart ??

0/0
14.7.2010 14:39

Host

Re: Cha

jasny, ty tomu prece rozumis lip nez konstrukteri v BMW, navic to urcite plati i pro ty moderni materialy...jak ze je udela formule 1? Ram + kastle? Aha, tak to jsou taky troubove, ty konstrukteri F1, bez jim to vysvetlit, ty chytroline!

0/0
14.7.2010 11:45

Host

Re: Cha

F1 rám a kastle? Kdy naposled? V 60tých letech min. století?

0/0
14.7.2010 11:57

Host

Re: Cha

Místo rámu má skořepinu, která plní stejnou funkci. Snad si nemyslíte že má samonosnou karoserii? Téměř všechny sportovní vozy které nejou stavěné na základě civilních mají trubkový rám. :-P

0/0
14.7.2010 20:43

Host

Re: Cha

Proč by se asi jinak navařovaů do jiných závodních vozů na základě civilních trubkový rám? Kvůli vyšší tuhosti karoserie a vyšší bezpečnosti posádky.

 

Když o tom nic nevíte tak se aspoň nevysmívejte někomu kdo má v podstatě pravdu.

0/0
14.7.2010 20:56

Host

Re: Cha

docela jsi pobavil, ale asi nechtěně... ;-)

0/0
14.7.2010 12:24

Host

Re: Cha

panove, F1 ma stejne jako vetsina sport. specialu kovovy trubkovy ram a na nem kompzitovou "kastli".

0/0
14.7.2010 14:27

Host

Re: Cha

další komik ;-D

0/0
14.7.2010 14:41

ivoš

Re: Cha

Chicht...;-D;-D

0/0
14.7.2010 16:58

radik

Re: Cha

Čemu se směješ? Vlastní blbosti? Sice už nemaj trubkovej rám, ale maj skořepinu která má stejnej účel, jak už psal Host výše. Samonosná karoseri prostě nemá potřebnou tuhost, neni tak bezpečná jako trubkovej rám, lépe se auto opravuje a dokonce ani z tou váhou nemáte pravdu. Pokud budu mít na rámu kastli z uhlíkových vláken nebo laminátu, tak bude určitě lehčí, než samonosná ocelová kastle.

0/0
15.7.2010 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.