Diskuze
VIDEO: Nový český sporťák jezdí na elektřinu. Hledá se výrobce
Děkujeme za pochopení.
pteryx
supermoderní?
Je pěkné že to stihli spíchnout tak rychle, taky klasická mechanická převodovka má něco do sebe. Ale co je "supermoderního" na stejnosměrném motoru? Z hlediska spolehlivosti, hmotnosti i ceny je DC motor nesmysl, do elektromobilu by byl mnohem vhodnější nějaký vysokootáčkový elektronicky řízený stroj (synchronní, asynchronní, reluktanční), ale na ten potřebujete měnič na úrovni. Takový motor bude těžký a bude mít malý výkon - tomu odpovídá maximální rychlost.
pavel.61.
tak troška zcela nepřesného počítání
předpoklad: ujede 100km rychlosti 100km/h to trva asi 1h. Má to tunu, tak motor aspon 100kW. To je 100kWh. Budu to nabíjet sdruženým napětí za síte, asi 400V.
píšou 2h nabíjet. (tedy 50kWh) to vychází na: 50000 / 400= 125A. Tak to je dobrý, to mám na zahradě, nebo žeby ne?
Ale 20h nabíjení a měnit články obden jako blok, to by snad šlo. Ale kdo na to má?
Když se rušily parní mašiny, říkalo se že je lepší topit uhlím centrálně v elektrárne a vlaky honit na elektrikou. Věřím tomu. Tedy u aut to muže fungovat take, časem
Host
Re: tak troška zcela nepřesného počítání
Právě jste nám předvedl nepřesné počítání. Obzvlášť výkon motoru je jednoznačně (možná schválně) nadsazený.
Host
Hračka
Dostat to domu, tak první co by letělo by byly baterie a i kdyby měl být z křoviňáku, tak bych tam cpal benzínový motor
Host
Hmm
Auto nemam, a nemam je moc vlasce. Muj nazor je lajcky, nicmene v cem je to auto dobry? Nedojede, fuka do nej odevsad, nejede rychlo a jeste k temu stoji sakra dost. Pokud elektromobil nedokaze cenou konkurovat klasice, tak proc se o to vubec nekdo snazi, dyz to parametrove nedosahuje ani po kotniky. Jiste jsou zapotrebi nake pokusy aby se to vsechno nekam pohnulo, nicmene uzitek pro me nulovy a penize vyhozene vzduchem. Nadavejte mi jak chcete, vic tu diskuzi zkoumat nebudu.
Jezevec 44
Aero 30
Docela chápu snahu o originalitu ale dlouhá leta jsem vlastnil Aero 30 dvousic,roadster,a dost mě štval ten fakt že klasickému sportovnímu střihu kastle neodpovídal výkon a velikost motoru.U tohoto vozu by mne scházel zvuk spalovacího motoru.Jinak ale smekám před elánem a pílí konstruktera-a fandím.
blix
Odpudivý vzhled...
tyhle moderní-retro auta jsou jako kdyby někdo stavěl fůzní reaktor ze dřeva a slámy...
Jean-Luc Picard
Re: Odpudivý vzhled...
no mě se třeba líbí a jen by mi tam chybělo to bublání motoru.
Ale vaše srovnání krapet pokulhává, tohle je spíše jako maskovat váš reaktor za dřevěnou roubenku, nebo mateřskou školku. ne vyrábět reaktor ze dřeva.
TigerM
Host
Hmmm :-)
No, jako strojař chápu jejich nadšení, ale zde musím s pozitivním hodnocením skončit. Je to stejný kutilství a demagogie jako Král vs. Metalex. Možná se dá na tom vybudovat jméno, ale kupovat si retrosporťák bez zvuku a ještě za přisprostlých 1,4 mio? Jste se definitivně ZBLÁZNILI. Dejte cenu 0,5 mio., zvyště dojezd na 300km a budem se bavit
ihojteybralesVol.4
Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,
kteří se ohánějí ekologickou stopou, spotřebou 3 litrů nafty s autem za pár korun a podobnými nesmysly. Lukke Luk, Sir Humprey a další budou zřejmě potomci gerontů, kteří před 150ti roky tvrdili, že auta nemají budoucnost, neb kůň běží rychleji a sežere méně ovsa.
Host
Re: Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,
No, diskvalifikuje tě už výrazivo. Nicméně překonám tímto vzniklý odpor k autorovi a zeptám se: nepleteš si Perpetuum mobile s vozem na elektrický pohon? On ten elektrický pohon totiž znamená, že je třeba dodávky elektrické energie, a tu je třeba kdesi vyrobiti. Zatím to nikdo neumí zcela čistým způsobem (i fotovoltaické články je třeba vyrobit). Otázkou účinností fotovoltaických článků a uvedeného elektromotoru nebudu tvé mozkové závity radši ani namáhat.
Mimochodem už před sto lety dokázali vyrobit elektromobily uhánějící po cestách rychlostí vyšší než 100 km/h!!! V souboji s palivovým motorem prohrály až díky Fordovi a jeho masivně nasazenému modelu T. Jednou se (opět) prosadí i elektromobily. Ale to nebudou takové naivní pokusy, jako ten v předmětném článku...
hromo.bití
vypadá suprově,
ale sakra, klasický motor by tomu slušel sakra víc.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč