Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nový český sporťák jezdí na elektřinu. Hledá se výrobce

Nese tajemné označení EHR 10 a při jízdě jen lehce píská. Na pohled vypadá jako pradědečkův sporťák, jenže nemá výfuk a ukrývá supermoderní techniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

supermoderní?

Je pěkné že to stihli spíchnout tak rychle, taky klasická mechanická převodovka má něco do sebe. Ale co je "supermoderního" na stejnosměrném motoru? Z hlediska spolehlivosti, hmotnosti i ceny je DC motor nesmysl, do elektromobilu by byl mnohem vhodnější nějaký vysokootáčkový elektronicky řízený stroj (synchronní, asynchronní, reluktanční), ale na ten potřebujete měnič na úrovni. Takový motor bude těžký a bude mít malý výkon - tomu odpovídá maximální rychlost.

0/0
19.7.2010 16:45

pavel.61.

tak troška zcela nepřesného počítání

předpoklad: ujede 100km rychlosti 100km/h to trva asi 1h. Má to tunu, tak motor aspon 100kW. To je 100kWh. Budu to nabíjet sdruženým napětí za síte, asi 400V.

píšou 2h nabíjet. (tedy 50kWh) to vychází na:  50000 / 400= 125A. Tak to je dobrý, to mám na zahradě, nebo žeby ne?

Ale 20h nabíjení a měnit články obden jako blok, to by snad šlo. Ale kdo na to má?

Když se rušily parní mašiny, říkalo se že je lepší topit uhlím centrálně v elektrárne a vlaky honit na elektrikou. Věřím tomu. Tedy u aut to muže fungovat take, časem

0/0
19.7.2010 10:55

Host

Re: tak troška zcela nepřesného počítání

Právě jste nám předvedl nepřesné počítání. Obzvlášť výkon motoru je jednoznačně (možná schválně) nadsazený.

0/0
19.7.2010 13:01

pavel.61.

Re: tak troška zcela nepřesného počítání

vadilo mi málo informací v článku a vyzdvihování jen kladů (teda kromě ceny,takže článek není úplně špatný). Všechno má dvě strany a musí být na nás, co si vyberem. A  ne aby to dopadlo jako např s placením elektriky ze  slunečních elektráren a věrtníků, k čemuž takové "zelené" články mohou "pomoci". 

0/0
20.7.2010 10:22

BlkRider

Re: tak troška zcela nepřesného počítání

No ve videu se rika, ze se to zrychlenim blizi normalni Fabii, takze ten vykon bude spis tak kolem 40kW. Mozna jeste min vzhledem k rozdilnymu prubehu vykonu elektromotoru a spalovaciho motoru...x

0/0
20.7.2010 17:58

inkognito79

Re: tak troška zcela nepřesného počítání

třeba Tesla motors dělá sporťáky s výkonem přes 200kW a dojezdem 200km, nabíjení 8 hodin, což je paráda

jen tady není a jen tak nebude elektrická síť, která by pokryla nabíjení cca 3milionů aut jen v ČR

navíc phm jsou tak nehorázně zdaněný, že by bez nich stát zkrachoval a el. energie se tak lehce zdanit nedá, třeba usa to řeší tak, že elektromobily platí zvláštní daň, několik tisíc dolarů za to, že nejezdí na ropu :-/

0/0
19.7.2010 16:31

Host

Hračka

Dostat to domu, tak první co by letělo by byly baterie a i kdyby  měl být z křoviňáku, tak bych tam cpal benzínový motor;-D

0/0
19.7.2010 8:20

BlkRider

Re: Hračka

Si kup Kaipana a nemusis nic predelavat ;)

0/0
20.7.2010 18:00

Host

Hmm

Auto nemam, a nemam je moc vlasce. Muj nazor je lajcky, nicmene v cem je to auto dobry? Nedojede, fuka do nej odevsad, nejede rychlo a jeste k temu stoji sakra dost. Pokud elektromobil nedokaze cenou konkurovat klasice, tak proc se o to vubec nekdo snazi, dyz to parametrove nedosahuje ani po kotniky. Jiste jsou zapotrebi nake pokusy aby se to vsechno nekam pohnulo, nicmene uzitek pro me nulovy a penize vyhozene vzduchem. Nadavejte mi jak chcete, vic tu diskuzi zkoumat nebudu.

0/0
18.7.2010 17:59

Host

Re: Hmm

Lajka je pes, myslíš spíš laika?

0/0
18.7.2010 20:27

Jezevec 44

Aero 30

Docela chápu snahu o originalitu ale dlouhá leta jsem vlastnil Aero 30 dvousic,roadster,a dost mě štval ten fakt že klasickému sportovnímu střihu kastle neodpovídal výkon a velikost motoru.U tohoto vozu by mne scházel zvuk spalovacího motoru.Jinak ale smekám před elánem a pílí konstruktera-a fandím.

0/0
18.7.2010 12:05

blix

Odpudivý vzhled...

tyhle moderní-retro auta jsou jako kdyby někdo stavěl fůzní reaktor ze dřeva a slámy...

0/0
17.7.2010 12:16

Jean-Luc Picard

Re: Odpudivý vzhled...

no mě se třeba líbí a jen by mi tam chybělo to bublání motoru.

Ale vaše srovnání krapet pokulhává, tohle je spíše jako maskovat váš reaktor za dřevěnou roubenku, nebo mateřskou školku. ne vyrábět reaktor ze dřeva.

0/0
17.7.2010 13:52

TigerM

ellica

http://www.dailymotion.com/video/x2emjt_electric-car-ellica_auto

0/0
17.7.2010 9:52

TigerM

Re: ellica

http://www.eliica.com/

0/0
17.7.2010 9:57

Host

Hmmm :-)

No, jako strojař chápu jejich nadšení, ale zde musím s pozitivním hodnocením skončit. Je to stejný kutilství a demagogie jako Král vs. Metalex. Možná se dá na tom vybudovat jméno, ale kupovat si retrosporťák bez zvuku a ještě za přisprostlých 1,4 mio? Jste se definitivně ZBLÁZNILI. Dejte cenu 0,5 mio., zvyště dojezd na 300km a budem se bavit ;-O;-D

0/0
16.7.2010 21:56

ihojteybralesVol.4

Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,

kteří se ohánějí ekologickou stopou, spotřebou 3 litrů nafty s autem za pár korun a podobnými nesmysly. Lukke Luk, Sir Humprey a další budou zřejmě potomci gerontů, kteří před 150ti roky tvrdili, že auta nemají budoucnost, neb kůň běží rychleji a sežere méně ovsa.:-P

0/0
16.7.2010 18:31

Host

Re: Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,

No, diskvalifikuje tě už výrazivo. Nicméně překonám tímto vzniklý odpor k autorovi a zeptám se: nepleteš si Perpetuum mobile s vozem na elektrický pohon? On ten elektrický pohon totiž znamená, že je třeba dodávky elektrické energie, a tu je třeba kdesi vyrobiti. Zatím to nikdo neumí zcela čistým způsobem (i fotovoltaické články je třeba vyrobit). Otázkou účinností fotovoltaických článků a uvedeného elektromotoru nebudu tvé mozkové závity radši ani namáhat.

Mimochodem už před sto lety dokázali vyrobit elektromobily uhánějící po cestách rychlostí vyšší než 100 km/h!!! V souboji s palivovým motorem prohrály až díky Fordovi a jeho masivně nasazenému modelu T. Jednou se (opět) prosadí i elektromobily. Ale to nebudou takové naivní pokusy, jako ten v předmětném článku...

0/0
17.7.2010 20:29

ihojteybralesVol.4

Re: Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,

Dekuji za prednasku o nutnosti vyroby elektriny. Zapomnel jsem, ze naftu a benzin chytame po desti do barelu pod okapem, zcela cistym zpusobem.:-P

0/0
18.7.2010 21:00

Host

Re: Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,

Vyhodnejsi jsou auta na Zmeni plyn CNG - v mnoha zemich se totiz elektrina vyrabi prave spalovanim Zemniho plynu.

A Zemni plyn se jen tezi je to v podstate Methan a tak mensi uniky do ozvdusi zde nijak zvlaste nevadi  - pri rozkladu oraganickych zbytku bez pristupu vzduchu vznika i v prirode viz treba bioplyn.

0/0
18.7.2010 23:33

Host

Re: Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,

... si ho kup a nevotravuj tady vulgraitami lidi s argumenty.

0/0
17.7.2010 20:32

ihojteybralesVol.4

Re: Je úsměvné čístu tu příspěvky hlupáčků,

Ty budes asi velkej suteren, vid?;-D

0/0
18.7.2010 21:01

hromo.bití

vypadá suprově,

ale sakra, klasický motor by tomu slušel sakra víc.

0/0
16.7.2010 14:50

Lukke-Luk

Komedie

To je fakt komedie, "když jsi chceme užít fakt sportovní jízdu, tak na to šlápneme, a zrychlením se přiblížíme k obyčejné Fabii" ;-D

Tesla vozítko je něco trochu jiného, mrkněte na Top Gear. Tohle je bastl absolutně k ničemu. Autíčko, které bude "valit přes stovku" si koupíte na běžný pohon za pár korun a bude mít spotřebu 3,5 litru nafty.

0/0
16.7.2010 13:50

MKzB

Ema

Už dávno jsme mohli mít elektromobily. V 70. letech byl v Brně vyvinut městský elektromobil Ema. Dokonce získal všechny potřebné homologace, ovšem nebyl politicky vhodný. Dnes stojí v Technickém muzeu v Brně.

http://www.elektromobily.org/w/images/4/40/Elektromobil_EMA.pdf

0/0
16.7.2010 12:10

Sir Humphrey Appleby

Re: Ema

a co dojezd nebo výkon? A jak dlouho trvalo nabití?

0/0
16.7.2010 13:26

Host

Re: Ema

A tepeplnou elektrarnu pro vyrobu elektriny pro nej  by vam postavili hned vedle vaseho domu spolu s mohutnym povrchovym hnedouhlnem dolem.

A stejne tak jako fabriku na vyrobu a recyklaci olovenych akumulatroru.

Pak by jste mozna pochopil proc se to nerealizovalo.

0/0
17.7.2010 17:19

Host

Hlavně, že je to "Ekologické".

 Co na tom, že to ničí přírodu několikanásobně víc, než jakékoli jiné auto. Hlavně že na to dostanou dotace. EU

0/0
16.7.2010 9:04

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

Mně se zdá, že kecáš.

0/0
16.7.2010 9:10

Jan Motůrek

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

No a jaké dotace? a jak "několikanásobně víc, než jakékoli jiné auto" ?

0/0
16.7.2010 11:59

pavelthelong

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

jsem v teto oblasti amater, ale nikde jsem nevidel studii o srovnani vlivu na zivotni prostredi un auta se spalovacim motorem a s elektromotorem. Existuje pouze srovnani Smart Diesel v Eko verzi a Elektrosmart. V prepoctu na CO2 splodiny stale vyhrava diesel, protoze ztraty pri prenosu a skladovani elektricke energie jsou obrovske. Diky technice lze pouze CO2 produkci prenest treba z Los Angeles do subsaharske Afriky, mnozstvi vytvoreneho CO2 pak ale stoupne diky ztratam pri transportu energie

0/0
17.7.2010 11:44

radik

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

A už je to tu zase, řešíme jen neškodný plyn a opravdové jedy pomijíme. Chtěl sem dát vysmátýho smajlíka, ale k smíchu to neni, spíš k pláči.

0/0
20.7.2010 10:44

Lukke-Luk

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

Z jakého zdroje vycházíš??

0/0
16.7.2010 13:55

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

Vyhodnejsi jsou auta na Zmeni plyn CNG - v mnoha zemich se totiz elektrina vyrabi prave spalovanim Zemniho plynu.

Argumentovat vesti uciinnosti elektromotoru neni na miste - elektrinu musi nekdo vyrobit - dopravit do nabijeci stanice a nabijet jimy akumulatory a pritom vsem vzikaji ztraty

A tyto vsechny ztraty vcetne uciinosti elektrarny prevysi ztraty spalovaciho motoru oproti elektromotoru.

Elektromobil souvisi primo s vyrobou elektricke enetrgie - az ta bude bezproblemova tak ma dvere plne otevreny.

0/0
17.7.2010 17:36

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

a benzin pestuje obsluha benzinky na zahradce ze jo ;)?

0/0
18.7.2010 8:40

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

Zato jsou i zeme, kde elektrina vyrab splaovanim Nafty nebo Mazutu a celkem bezne i spalovanim Zemniho plynu !!!!

0/0
18.7.2010 17:52

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

Pokdu by jezdil na precisteny Bioplyn - coz je rovnez i Methan - pak ho osluha pestje skutene na zahradce - odpady z ni se rozkladaji nasledne v bioplynove stanici.

0/0
18.7.2010 17:55

Lukke-Luk

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

A kde se bere benzín? :-) Btw. elektřina získaná z jaderného zdroje je čistá a bezproblémová.

0/0
18.7.2010 11:13

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

"Btw. elektřina získaná z jaderného zdroje je čistá a bezproblémová."

Neni prijimana tak u veskere verejnosti Antikmapne Zelenych vuci ni maji proste sve vysledky.

Uvidime jak budou protestovat a zdrzovat pri planovanem rozsireni Temelina o 2 bloky - neni to nic proti puvodnimu projetku - nel jiz dle puvodniho projektu mit rovnou 4 vyrobni bloky.

A tezba uhli u nas pri neprolomeni ekologickych limitu u nas konci a dle vseho se uhli bude casem u nas pouzivat spise pro teplarny (klidne i s doplnkouvou vyrobou elektriny) a ne samotne elektrarny.

0/0
18.7.2010 17:50

Host

Re: Hlavně, že je to "Ekologické".

RIKAL JSEM ZEMNI PLYN - ten se tezi a pri jeho uniku zas takove nebezpeci nehrozi - je toMethan prevsim aten bezne vzika ve volne prirode rozkladem organickych zbytku.

0/0
18.7.2010 17:51

trodas1

No nekup to!

Sporťák“ co po šesti hodinách nabíjení ujede cca 100 až 150km maximální rychlostí „něco přes stovku“.  Při hmotnosti 900kg  (Škoda Octavia +/- 1300kg) a beze zmínky  o výkonu se o akceleraci  nehovoří! No to si „zadovádíte“! A to všechno na pouhý melounek, melounek a půl!  No ale budete tuze „in“ s tímhle „sporťákem“. No to bude kasovní trhák!

0/0
16.7.2010 8:34

Host

Re: No nekup to!

Auto o hmotnosti 900kg a max rychlosti 100kmh může jezdit tak za 4,5l benzínu, nebo 3,5 litru nahty a mít dojezd 1000km. a stát tak 150000. Po ujetí 200000 km zanechá menší ekologickou stopu, než tenhle paskvil už při výrobě.R^

0/0
16.7.2010 9:08

Sir Humphrey Appleby

Re: No nekup to!

asi tak....

0/0
16.7.2010 13:27

Lukke-Luk

Re: No nekup to!

R^R^

0/0
16.7.2010 13:55

Host

Re: No nekup to!

Dobrý den, ono nejde tolik ani o ekologickou stopu jako o to jak dlouho bude ještě za přijatelné ceny dostupná ropa. Já chápu, že se Vám to nelíbí, ale zásoby ropy jsou již z principu konečné. Bude nutné ji v dopravě něčím nahradit.

0/0
19.7.2010 13:00

certik_bertik

se to auto fakt líbilo

0/0
16.7.2010 1:45

Host

Názor

To auto má jenom zajímavý kabát, jinak je to strašný bastl...

Rv

0/0
15.7.2010 9:33

Host

Zase nic

Je zajimave ze kdyz se do stavby elektromobilu pusti amateri, dokazi postavit auto s rychlosti okolo 150 az 200km/h a stejmyn dojezdem, zrychlenim nekde okolo 5s-10s z 0 na 100km/h a kdyz se do neceho podobneho pusti firma ci nejaka znama automobilka tak je vysledek tragikomicky, pritom maji mnohem vetsi kapacity a prostredky aby amatery strcili do kapsy. Jdu si postavit svuj elektromobil a uvidime jestli dokazu byt rychlejsi nez fabie. ps budu vychazet z konstrukce ariel atom na retro kaslu kouzlo je v lehkosti.

0/0
14.7.2010 14:34

Host

Re: Zase nic

;-D jezdi jen neco malo pres stovku a dojezd 100 - 150 km. Cetl jsi ten clanek? Porovnej s Teslou, ktera ma vetsi rychlost i dojezd, sice je o dost drazsi, ale oni postavily cely auto od zakladu. Tady jen namontovaly motor a baterky do hotovyho auta.

 

Navic to kouzlo lehkosti se s elektromobilem rychle vytratí protoze ty baterky vazi opravdu hodne.

0/0
14.7.2010 19:50

Host

Re: Zase nic

jenže Tesla je Lotus Elise

0/0
14.7.2010 22:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.