- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je pěkné že to stihli spíchnout tak rychle, taky klasická mechanická převodovka má něco do sebe. Ale co je "supermoderního" na stejnosměrném motoru? Z hlediska spolehlivosti, hmotnosti i ceny je DC motor nesmysl, do elektromobilu by byl mnohem vhodnější nějaký vysokootáčkový elektronicky řízený stroj (synchronní, asynchronní, reluktanční), ale na ten potřebujete měnič na úrovni. Takový motor bude těžký a bude mít malý výkon - tomu odpovídá maximální rychlost.
předpoklad: ujede 100km rychlosti 100km/h to trva asi 1h. Má to tunu, tak motor aspon 100kW. To je 100kWh. Budu to nabíjet sdruženým napětí za síte, asi 400V.
píšou 2h nabíjet. (tedy 50kWh) to vychází na: 50000 / 400= 125A. Tak to je dobrý, to mám na zahradě, nebo žeby ne?
Ale 20h nabíjení a měnit články obden jako blok, to by snad šlo. Ale kdo na to má?
Když se rušily parní mašiny, říkalo se že je lepší topit uhlím centrálně v elektrárne a vlaky honit na elektrikou. Věřím tomu. Tedy u aut to muže fungovat take, časem
Právě jste nám předvedl nepřesné počítání. Obzvlášť výkon motoru je jednoznačně (možná schválně) nadsazený.
Dostat to domu, tak první co by letělo by byly baterie a i kdyby měl být z křoviňáku, tak bych tam cpal benzínový motor
Auto nemam, a nemam je moc vlasce. Muj nazor je lajcky, nicmene v cem je to auto dobry? Nedojede, fuka do nej odevsad, nejede rychlo a jeste k temu stoji sakra dost. Pokud elektromobil nedokaze cenou konkurovat klasice, tak proc se o to vubec nekdo snazi, dyz to parametrove nedosahuje ani po kotniky. Jiste jsou zapotrebi nake pokusy aby se to vsechno nekam pohnulo, nicmene uzitek pro me nulovy a penize vyhozene vzduchem. Nadavejte mi jak chcete, vic tu diskuzi zkoumat nebudu.
Docela chápu snahu o originalitu ale dlouhá leta jsem vlastnil Aero 30 dvousic,roadster,a dost mě štval ten fakt že klasickému sportovnímu střihu kastle neodpovídal výkon a velikost motoru.U tohoto vozu by mne scházel zvuk spalovacího motoru.Jinak ale smekám před elánem a pílí konstruktera-a fandím.
tyhle moderní-retro auta jsou jako kdyby někdo stavěl fůzní reaktor ze dřeva a slámy...
no mě se třeba líbí a jen by mi tam chybělo to bublání motoru.
Ale vaše srovnání krapet pokulhává, tohle je spíše jako maskovat váš reaktor za dřevěnou roubenku, nebo mateřskou školku. ne vyrábět reaktor ze dřeva.
No, jako strojař chápu jejich nadšení, ale zde musím s pozitivním hodnocením skončit. Je to stejný kutilství a demagogie jako Král vs. Metalex. Možná se dá na tom vybudovat jméno, ale kupovat si retrosporťák bez zvuku a ještě za přisprostlých 1,4 mio? Jste se definitivně ZBLÁZNILI. Dejte cenu 0,5 mio., zvyště dojezd na 300km a budem se bavit
kteří se ohánějí ekologickou stopou, spotřebou 3 litrů nafty s autem za pár korun a podobnými nesmysly. Lukke Luk, Sir Humprey a další budou zřejmě potomci gerontů, kteří před 150ti roky tvrdili, že auta nemají budoucnost, neb kůň běží rychleji a sežere méně ovsa.
No, diskvalifikuje tě už výrazivo. Nicméně překonám tímto vzniklý odpor k autorovi a zeptám se: nepleteš si Perpetuum mobile s vozem na elektrický pohon? On ten elektrický pohon totiž znamená, že je třeba dodávky elektrické energie, a tu je třeba kdesi vyrobiti. Zatím to nikdo neumí zcela čistým způsobem (i fotovoltaické články je třeba vyrobit). Otázkou účinností fotovoltaických článků a uvedeného elektromotoru nebudu tvé mozkové závity radši ani namáhat.
Mimochodem už před sto lety dokázali vyrobit elektromobily uhánějící po cestách rychlostí vyšší než 100 km/h!!! V souboji s palivovým motorem prohrály až díky Fordovi a jeho masivně nasazenému modelu T. Jednou se (opět) prosadí i elektromobily. Ale to nebudou takové naivní pokusy, jako ten v předmětném článku...
ale sakra, klasický motor by tomu slušel sakra víc.